Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Ny Parabolreceiver, men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg vil gerne have ny parabolreceiver til mit Canal Digital, istedet for den Sagem jeg har købt. (HD modtager).

Findes der en boks der opfylder følgende krav:

Skal kunne bruges til Canal Digital (måske senere Viasat også)

Skal være en HD modtager da jeg har 8 HD kanaler pt. og flere er på vej...

Indbygget harddisk så jeg kan optage fra et program mens jeg ser et andet...

Håber på nogle gode og hurtige svar, da jeg ikke er vild med min Sagem box...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Bare nysgerrig da jeg overvejer at leje CD's HD boks - hvorfor er du ikke tilfreds med den?

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Betjeningen af den er ringe synes jeg, de ting jeg er utilfreds med er at man ikke kan sortere i kanalerne, og man kan heller ikke gemme aspect ratio til hver kanal eller køre auto fullscreen, og det er altså træld når ca. hver anden kanal er i 4:3 format og jeg gerne vil have det strukket til at fylde mit 16:9 tv ud...

Det er diverse småting... Måske er jeg bare for kræsen, men det irriterer mig lidt...

Selve kvaliteten af billedet er helt perfekt, jeg har aldrig set så klart og skarpt et billede som når jeg ser Discovery HD eller en af de 6-7 andre HD kanaler på mit plasma...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Betjeningen af den er ringe synes jeg, de ting jeg er utilfreds med er at man ikke kan sortere i kanalerne, og man kan heller ikke gemme aspect ratio til hver kanal eller køre auto fullscreen, og det er altså træld når ca. hver anden kanal er i 4:3 format og jeg gerne vil have det strukket til at fylde mit 16:9 tv ud...

Det er for morsomt

I andre tråde synger du lange sange om "overholdelse af standarder" - for at forsvare dit plasmavalg - og så forvrænger du selv billedet?

4:3 skal ses i  - 4:3 - alt andet er en langt værre forringelse af billedkvaliteten, end selv det ældste og ringeste LCD-TV vil være istand til at præstere.

Sorry - OT!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Exxtreme skrev:

Det er for morsomt

I andre tråde synger du lange sange om "overholdelse af standarder" - for at forsvare dit plasmavalg - og så forvrænger du selv billedet?

4:3 skal ses i  - 4:3 - alt andet er en langt værre forringelse af billedkvaliteten, end selv det ældste og ringeste LCD-TV vil være istand til at præstere.

Sorry - OT!

Hold dig da for fanden ude af min tråd med de latterlige kommentarer... Du er da for barnlig at høre på!

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, vil du ikke have "uvedkommende" kommentarer i dine tråde - men du vil gerne selv "spamme" andres tråde med din forkærlighed for plasma - selv om der spørges specifikt til et Samsung LCD. Moral er godt - dobbelmoral er dobbelt så godt...

Men hvis du vil have lidt input til dit spørgsmål: Der findes mig bekendt ingen HD-boks med harddisk - endnu (desværre). (Ihvertfald ingen, der er godkendt af CD - og mig bekendt heller ikke andre, der kan bruges.)

Det er en af grundene til at jeg ikke er hoppet på HD endnu - jeg vil ikke undvære min harddisk.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Sjovt nok, vil du ikke have "uvedkommende" kommentarer i dine tråde - men du vil gerne selv "spamme" andres tråde med din forkærlighed for plasma - selv om der spørges specifikt til et Samsung LCD. Moral er godt - dobbelmoral er dobbelt så godt...

Du er da den sidste der skal komme og snakke om dobbeltmoral, hvad er det lige selv du gør nu?

Desuden prøvede jeg og flere andre bare at hjælpe mig til ikke at begå et fejlkøb, men det har vi allerede diskuteret i den anden tråd, og kan du ikke holde diskussionen ude af denne tråd må en administrator bede dig om det...

Men for at komme til sagen så vil den kommende Dreambox have 2 kortlæsere, HD tuner og Harddisk... Den lyder rigtig fed, men giver dog ikke at skulle sætte mig ind i Linux for at sætte den op... Det lyder som noget jeg hurtigt ville blive træt af...

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

NAG NAG NAG

fatter ikke noge gider se mennesker blive federe fordi der skal strækkes ud til 16:9
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
NAG NAG NAG

fatter ikke noge gider se mennesker blive federe fordi der skal strækkes ud til 16:9

Det skal du have lov til... Ellers noget?

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

sunmusic skrev:
NAG NAG NAG

JaDA. overskriften er lidt vildledende. Kan sådan en parabolreciever fungere som tv-tuner til en projektor?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Vildledende? Det kan jeg ikke se... En receiver er da en receiver, når jeg skriver det er til parabol kan der da ikke være nogen tvivl...

Ja det kan den hvis du har parabol...

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Vildledende? Det kan jeg ikke se... En receiver er da en receiver, når jeg skriver det er til parabol kan der da ikke være nogen tvivl...

hvor er du dygtig. du kan kan ændre en overskrift

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Exxtreme skrev:

hvor er du dygtig. du kan kan ændre en overskrift

Hvor er du latterlig at høre på...

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Gentlemen. Start your mud-cannons!

Tilbage til emnet: I øjeblikket er Sagem boksen den eneste HD-boks, der er godkendt af Canal Digital.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Exxtreme skrev:

sunmusic skrev:
NAG NAG NAG

JaDA. overskriften er lidt vildledende. Kan sådan en parabolreciever fungere som tv-tuner til en projektor?

Tjah - min har såvel DVB-T som DVB-S tuner - så med en parabol antenne og/eller en almindelig antenne vil den fungere fint med en projektor....

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Gentlemen. Start your mud-cannons!

Tilbage til emnet: I øjeblikket er Sagem boksen den eneste HD-boks, der er godkendt af Canal Digital.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
sunmusic skrev:
Exxtreme skrev:

sunmusic skrev:
NAG NAG NAG

Tjah - min har såvel DVB-T som DVB-S tuner - så med en parabol antenne og/eller en almindelig antenne vil den fungere fint med en projektor....

Ja min boks har forresten også DVB-T tuner, men bruger den i tv'et...

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

On-topic!.

Jeg har for nyligt ringet til CanalDigital med nøjagtig samme forespørgsel.
De har lusket med en Satboks til SD med HDD og DVB-T.

Min (og jeres) Sat-HD-boks har kun DVB-T og Sat-tuner i SD og HD.. inden HDD endnu.

De svarede på HD-HDD-forespørgslen, at hvis der opleves marked for det, vil de eventuelt tilbyde en ny boks med HDD, men der er ingen på markedet p.t. som "opfylder deres krav".. hvad det så betyder?
Jeg ved de plejer at bøvle med ting som implementeringen af deres EPG (programguide) og undertekster... det er åbenbart ikke så nemt som det burde være. Herudover skal de nok også liiige have set, om en SD-boks med HDD sælger, inden de tager fat på HD-ditto..

Det eneste de glemmer er, at HD-folket formodentligt er væsentligt mere entusiastiske, og derfor "alle" ville overveje kraftigt at skifte til en HD-box med HDD.. jeg ville ihvertfald, på trods af at jeg har købt den eksisterende HD-boks dyrt lige da den kom ud.. købte faktisk den første MPEG2-boks, og har fået den byttet til en MPEG4-boks nu da de skiftede.

Har kun været tilfreds med kvaliteten, men savner som andre en HDD-optager -- gerne på 1TB - nu det er HD vi taler om.. elle rminimum 500 GB. for at være realistiske.. elle rmed Firewire/USB-interface til eksterne diske med mere plads?!

Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes