| Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenson skrev:
Man kan ikke nøjes med at pille et sted, alt hænger sammen, derfor er det tit svært at få hele "ligningen" til at gå op. Flot projekt. Og ja, Revelator enhederne kan tage noget effekt, man bliver overrasket over hvor meget bund de spiller og hvor højt de kan spille. Spændende, at se, hvordan de kommende iluminator enheder fra Scan Speak kommer til at performe. |
|
|
Hvis du mener ren filterteknisk er det intet problem at lave sådan en ændring, det er uden betydning for både fase og impedans. Men Højtalerens klang afhænger af mange variabler ja, det kan faktisk være svært at høre præcist hvad det er man vurderer fordi, som du siger, det hele hænger unægteligt sammen.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
kappen skrev:
| En anden sjov ting jeg lagde mærke til var bassen - jeg kan ikke præcist sætte ord på det, men den var lidt anderldes tror jeg. |
|
|
Det er der andre, der har beskrevet, når "diskanten falder i hak". |
|
|
Det kan der være noget om! Jeg tror faktisk også højtaleren er blevet mere velafbalanceret, det er blevet nemmere at lytte til små nuancer, hvor jeg før fik det hele i "fjæset" den var meget fremme i skoene.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 14 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der blevet koblet lidt nyt grej på systemet og det har virkelig løftet niveauet et par klasser. Så må vi se om i kan finde ud af hvad det er    Det skal måske lige nævnes at sådan som det står på billedet er en MIDLERTIDIG installation, jeg kunne bare ikke vente med at høre det så derfor landende det sådan som det står der.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er virkelig gennemført det der, tænker ikke kun på de fine højttalere, men målingerne ser jo rigtig fine ud også...... tillykke med resultatet, det kan du være stolt af  __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 15 April 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Det er virkelig gennemført det der, tænker ikke kun på de fine højttalere, men målingerne ser jo rigtig fine ud også...... tillykke med resultatet, det kan du være stolt af  |
|
|
Jo tark, jeg er også rigtig godt tilfreds med resultatet, de som hører dem er også imponeret. Det har ikke været muligt for mig at finde noget i hfk i silkeborg som spiller tilsvarende, uanset pris. Jeg synes de var lidt hårde og livlige til at starte med, men efter jeg har skiftet min cayin 252b og en harman kardon cd afspiller ud med en gryphon effektblok og en benchmark dac1. Er de blevet utrolig behagelige og kontrolleret. Tror jeg har ramt en god kombination med gryphon forstærkerens rør agtige lyd sammen med benchmarkens neutrale, detaljeret og præcise gengivelse. Det spiller virkelig uhyggeligt godt nu.
|
| Til top |
|
| |

Rabu Acoustics
|
| Sendt: 21 Juli 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Fik lige lavet et par målinger som giver et bedre billede af højtalerens respons over hele frekvensområdet. Den første er sammensat af 2 målinger, kunne ikke få integreret portens respons på en rigtig måde, så den må i få seperat.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 22 Juli 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det ser sku godt ud. Tillykke med projektet. 
|
| Til top |
|
| |