Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: ScanSpeak 2vejs gulvhøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

jenson skrev:

Man kan ikke nøjes med at pille et sted, alt hænger sammen, derfor er det tit svært at få hele "ligningen" til at gå op. Flot projekt. Og ja, Revelator enhederne kan tage noget effekt, man bliver overrasket over hvor meget bund de spiller og hvor højt de kan spille. Spændende, at se, hvordan de kommende iluminator enheder fra Scan Speak kommer til at performe.

Hvis du mener ren filterteknisk er det intet problem at lave sådan en ændring, det er uden betydning for både fase og impedans.

Men Højtalerens klang afhænger af mange variabler ja, det kan faktisk være svært at høre præcist hvad det er man vurderer fordi, som du siger, det hele hænger unægteligt sammen.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

kappen skrev:
En anden sjov ting jeg lagde mærke til var bassen - jeg kan ikke præcist sætte ord på det, men den var lidt anderldes tror jeg.

Det er der andre, der har beskrevet, når "diskanten falder i hak".

Det kan der være noget om! Jeg tror faktisk også højtaleren er blevet mere velafbalanceret, det er blevet nemmere at lytte til små nuancer, hvor jeg før fik det hele i "fjæset" den var meget fremme i skoene.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 14 April 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Så er der blevet koblet lidt nyt grej på systemet og det har virkelig løftet niveauet et par klasser. Så må vi se om i kan finde ud af hvad det er

Det skal måske lige nævnes at sådan som det står på billedet er en MIDLERTIDIG installation, jeg kunne bare ikke vente med at høre det så derfor landende det sådan som det står der.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 April 2008 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig gennemført det der, tænker ikke kun på de fine højttalere, men målingerne ser jo rigtig fine ud også...... tillykke med resultatet, det kan du være stolt af

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 15 April 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
Det er virkelig gennemført det der, tænker ikke kun på de fine højttalere, men målingerne ser jo rigtig fine ud også...... tillykke med resultatet, det kan du være stolt af

Jo tark, jeg er også rigtig godt tilfreds med resultatet, de som hører dem er også imponeret. Det har ikke været muligt for mig at finde noget i hfk i silkeborg som spiller tilsvarende, uanset pris.

Jeg synes de var lidt hårde og livlige til at starte med, men efter jeg har skiftet min cayin 252b og en harman kardon cd afspiller ud med en gryphon effektblok og en benchmark dac1. Er de blevet utrolig behagelige og kontrolleret. Tror jeg har ramt en god kombination med gryphon forstærkerens rør agtige lyd sammen med benchmarkens neutrale, detaljeret og præcise gengivelse. Det spiller virkelig uhyggeligt godt nu.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 21 Juli 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Fik lige lavet et par målinger som giver et bedre billede af højtalerens respons over hele frekvensområdet.

Den første er sammensat af 2 målinger, kunne ikke få integreret portens respons på en rigtig måde, så den må i få seperat.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juli 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hey,

Det ser sku godt ud.
Tillykke med projektet. 

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 8
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes