| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det nu Bilka igen som har fået dem op af stolene?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sinddsygt billigt for en projektor af den kaliber. Vel og mærke får du reference lysstyrke, CMS farverum. Til prisen hver eneste øre værd 
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde faktisk tænkt mig at købe W1100, men så også dette tilbud tidligere i dag, og overvejer virkelig at hoppe på! Der må
være en ny BenQ model på vej siden du pludselig sælger ud vil jeg tro
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 28 Februar 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg du har ret i. W1100 er jo også netop kommet som afløser for W1000. Og da W1000 og W6000 kom ca. samme tid, er der nok noget nyt i vente.
|
| Til top |
|
| |
projektor Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
BENQ W6000 video projektor - ser rigtig godt ud, men larmer den ikke lidt meget ? og hvad med de kedelige regnbue effekter?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så meget larmer den heller ikke. Der er så meget knald på lampen i W6000, så med mindre du har et kæmpe stort lærred på +120", så skal den køres i "low-mode". Så har du lys nok.
Regnbueeffekten er til stede, men du ligger ikke mærke til den. Det var overhovedet ikke et problem for mig hvertfald. Hvis jeg kiggede efter den, kunne jeg godt se den, men ikke et decideret problem.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Så meget larmer den heller ikke. Der er så meget knald på lampen i W6000, så med mindre du har et
kæmpe stort lærred på +120", så skal den køres i "low-mode". Så har du lys nok.
Regnbueeffekten er til stede, men du ligger ikke mærke til den. Det var overhovedet ikke et problem for mig hvertfald. Hvis
jeg kiggede efter den, kunne jeg godt se den, men ikke et decideret problem. |
|
|
Hvor meget larmer den i "normal-mode"? Jeg skal have et lærred på netop 120" og mit rum er med hvide vægge... Så jeg
regner med at køre den i normal og ikke low.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
The Elite skrev:
|
Så meget larmer den heller ikke. Der er så meget knald på lampen i W6000, så med mindre du har et kæmpe stort lærred på +120", så skal den køres i "low-mode". Så har du lys nok.
Regnbueeffekten er til stede, men du ligger ikke mærke til den. Det var overhovedet ikke et problem for mig hvertfald. Hvis jeg kiggede efter den, kunne jeg godt se den, men ikke et decideret problem.
|
|
|
Hvor meget larmer den i "normal-mode"? Jeg skal have et lærred på netop 120" og mit rum er med hvide vægge... Så jeg regner med at køre den i normal og ikke low. |
|
|
32 db i high-mode, 29 db i low-mode. Jeg kan henvise til min gamle Sony VW50 projektor, som larmede 22 db. Jeg synes næsten ikke de 29 db på W6000 sagde mere end de 22 db fra Sonyen. Der er forskel på hvordan blæseren larmer. Alle projektorer larmer ikke ens. Så summer summarum, så tror jeg ikke på det vil genere jer.¨
Og 120" vil den sagtens kunne klare, evt. skal du køre den i high-mode så.
|
| Til top |
|
| |
projektor Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt ny på dette område, og er næsten lige ved at købe en projektor for første gang.
Har kigger en del på denne her model Epson EH-TW3200 til under 8 k Hvor man får en levetid på 4.000 timer og kun 22 db/28 db,
Er dette, trods alt ikke en bedre køb?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 01 Marts 2011 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
projektor skrev:
<FONT size=6 face=HelveticaNeueLTW1G-Roman><FONT size=6 face=HelveticaNeueLTW1G-Roman>
Jeg er helt ny på dette område, og er næsten lige ved at købe en projektor for første gang.
Har kigger en del på denne her model Epson <FONT
face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd>EH-TW3200 til under 8 k
<FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd>Hvor man får en levetid på
4.000 timer og kun 22 db/28 db,
Er dette, trods alt ikke en bedre køb?
<FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT
size=1 face=HelveticaNeueLTW1G-Lt><FONT size=1 face=HelveticaNeueLTW1G-Lt>
<FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd>
<FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd><FONT face=HelveticaNeueLTW1G-Bd>
|
|
|
Begge projektorer vil jo give et godt billede - ingen tvivl. Jeg synes bare DLP giver meget bedre "dybde" og ægte billeder
end LCD. (Har været LCD ejer gennem mange år). Så jeg skal prøve DLP næste gang.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og se den BenQ i går.... Kan det passe at dens billede "hakker" lidt? Det er ikke så roligt et billede...
Derudover kunne jeg se regnbuer - jeg er så overfølsom overfor det  Men selve billedet var rigtigt godt udover det!
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Jeg var inde og se den BenQ i går.... Kan det passe at dens billede "hakker" lidt? Det er ikke så roligt et billede...
Derudover kunne jeg se regnbuer - jeg er så overfølsom overfor det Men selve billedet var rigtigt godt udover det! |
|
|
Nej ikke hjemme ved mig hvertfald. Det skulle den da helst ikke. Regnbuerne joh men der er jo også meget lys i billedet.
Så du er ikke overbevist?
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal se den igen - for det må have været en fejlindstilling eller lignende. Mht regnbuer, er det ikke noget der ville afholde
mig fra at købe den. Tror bare jeg skal sætte mig og se en film, så lægger jeg ikke mærke til det. Når jeg er i butikken står jeg
jo og analyserer og vurderer alt hvad jeg kan - så kommer man lettere til at se det :)
Men kontrasten og det ekstremt lysstærke billede var suverænt! Specilt når jeg skal bruge et forholdsvis stort lærred som er
akustisk transparent er det vigtigt med meget lys.
|
| Til top |
|
| |
jan n Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er altså glad for min W5000 den kører max 24 på low og det kan mærkes __________________ Rigtige mænd kører AMAZON!!!
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, har lige nærlæst specs... Dens throw ratio vil ikke kunne give mig det ønskede billede  Jeg skal bruge 265cm bredt
billede hvor projektoren er placeret 4m væk. Det er ratio 1.5 hvor BenQ har min. 1.62.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
| Jeg skal se den igen - for det må have været en fejlindstilling eller lignende. |
|
|
Hakkende billeder skyldes i rigtigt mange tilfælde ikke displayet/projektoren, men mangler i afspiller eller evt. surround-receiver. Mere udstyr end man skulle tro, konverterer alt indkommende signal til én bestemt refresh rate, og hvis så du f.eks. afspiller blu-ray ved 50 Hz, så giver det kraftigt hakkeri. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
jan n Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Damn, har lige nærlæst specs... Dens throw ratio vil ikke kunne give mig det ønskede billede Jeg skal bruge 265cm bredt billede hvor projektoren er placeret 4m væk. Det er ratio 1.5 hvor BenQ har min. 1.62. |
|
|
Det var endnu værre med den gl W.5000 jeg har kun 2 cm at arbejde med....pyyyh og jeg havde regnet rigtigt __________________ Rigtige mænd kører AMAZON!!!
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 02 Marts 2011 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
Jonas_h skrev:
| Jeg skal se den igen - for det må have været en fejlindstilling eller lignende. |
|
|
Hakkende billeder skyldes i rigtigt mange tilfælde ikke displayet/projektoren, men mangler i afspiller eller evt. surround-
receiver. Mere udstyr end man skulle tro, konverterer alt indkommende signal til én bestemt refresh rate, og hvis så du f.eks.
afspiller blu-ray ved 50 Hz, så giver det kraftigt hakkeri. |
|
|
Tak for input! Tænkte nok det ikke var projektoren - den er blevet rost til skyerne alle steder. Men hakkeri eller ej, er den
desværre ikke interessant for mig længere, pga dens throw ratio. Øv!
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt en BenQ W1100 i dag. De havde først fået den ind i butikken i går, så den demo jeg fik var fra én direkte ud af
boksen uden nogen form for kalibrering. Jeg var SÅ imponeret over billedet! Lysstærkt, god dybde ingen regnbuer (uden jeg
direkte fremprovokerede det) og meget lavere støjniveau end W6000.
Havde egentligt bestilt en Epson TW3200, men tror umuligt den kan leve op til BenQ W1100'eren. Så jeg er en glad og tilfreds
mand i dag :) Nu skal jeg bare have bygget lærred og få højttalere hjem.. Tålmodighed er en dyd!
|
| Til top |
|
| |