| Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Så fik jeg købt en BenQ W1100 i dag. De havde først fået den ind i butikken i går, så den demo jeg fik var fra én direkte ud af boksen uden nogen form for kalibrering. Jeg var SÅ imponeret over billedet! Lysstærkt, god dybde ingen regnbuer (uden jeg direkte fremprovokerede det) og meget lavere støjniveau end W6000.
Havde egentligt bestilt en Epson TW3200, men tror umuligt den kan leve op til BenQ W1100'eren. Så jeg er en glad og tilfreds mand i dag :) Nu skal jeg bare have bygget lærred og få højttalere hjem.. Tålmodighed er en dyd! |
|
|
Tillykke med den Jonas.
NÅ det lyder da helt vildt hvis den skulle være bedre end 6000´eren. Tror du den er ligeså lysstærk, og har den CMS (kan den korrigeres til 100% korrekte farver?)
Men mindre støjniveau Ved du hvad den larmer DB mæssigt?
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Jonas_h skrev:
The Elite skrev:
|
S� meget larmer den heller ikke. Der er s� meget knald p� lampen i W6000, s� med mindre du har et k�mpe stort l�rred p� +120", s� skal den k�res i "low-mode". S� har du lys nok.
Regnbueeffekten er til stede, men du ligger ikke m�rke til den. Det var overhovedet ikke et problem for mig hvertfald. Hvis jeg kiggede efter den, kunne jeg godt se den, men ikke et decideret problem.
|
|
|
Hvor meget larmer den i "normal-mode"? Jeg skal have et l�rred p� netop 120" og mit rum er med hvide v�gge... S� jeg regner med at k�re den i normal og ikke low. |
|
|
32 db i high-mode, 29 db i low-mode. Jeg kan henvise til min gamle Sony VW50 projektor, som larmede 22 db. Jeg synes n�sten ikke de 29 db p� W6000 sagde mere end de 22 db fra Sonyen. Der er forskel p� hvordan bl�seren larmer. Alle projektorer larmer ikke ens. S� summer summarum, s� tror jeg ikke p� det vil genere jer.�
Og 120" vil den sagtens kunne klare, evt. skal du k�re den i high-mode s�. |
|
|
Hej Vi har en sonyVW50 og jeg vi gerne vide om W6000 er bedre?
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Jonas_h skrev:
Så fik jeg købt en BenQ W1100 i dag. De havde først fået den ind i butikken i går,
så den demo jeg fik var fra én direkte ud af boksen uden nogen form for kalibrering. Jeg var SÅ imponeret over billedet!
Lysstærkt, god dybde ingen regnbuer (uden jeg direkte fremprovokerede det) og meget lavere støjniveau end W6000.
Havde egentligt bestilt en Epson TW3200, men tror umuligt den kan leve op til BenQ W1100'eren. Så jeg er en glad og
tilfreds mand i dag :) Nu skal jeg bare have bygget lærred og få højttalere hjem.. Tålmodighed er en dyd! |
|
|
Tillykke med den Jonas.
NÅ det lyder da helt vildt hvis den skulle være bedre end 6000´eren. Tror du den er ligeså lysstærk, og har den CMS (kan
den korrigeres til 100% korrekte farver?)
Men mindre støjniveau Ved du hvad den larmer DB mæssigt? |
|
|
27db/22db... Så den er nede på niveau med LCD'er. Om den er bedre end 6000'eren, skal jeg ikke kunne sige. Men de to
demoer jeg har fået, er jeg glad for mit køb. Aner ikke om den kan korrigeres til 100% korrekte farver - jeg er som sagt
mest interesseret i lyden, så billedet skal bare være skarpt og tydeligt, så er jeg tilfreds :)
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
The Elite skrev:
Jonas_h skrev:
Så fik jeg købt en BenQ W1100 i dag. De havde først fået den ind i butikken i går, så den demo jeg fik var fra én direkte ud af boksen uden nogen form for kalibrering. Jeg var SÅ imponeret over billedet! Lysstærkt, god dybde ingen regnbuer (uden jeg direkte fremprovokerede det) og meget lavere støjniveau end W6000. Havde egentligt bestilt en Epson TW3200, men tror umuligt den kan leve op til BenQ W1100'eren. Så jeg er en glad og tilfreds mand i dag :) Nu skal jeg bare have bygget lærred og få højttalere hjem.. Tålmodighed er en dyd! |
|
|
Tillykke med den Jonas.
NÅ det lyder da helt vildt hvis den skulle være bedre end 6000´eren. Tror du den er ligeså lysstærk, og har den CMS (kan den korrigeres til 100% korrekte farver?)
Men mindre støjniveau Ved du hvad den larmer DB mæssigt?
|
|
|
27db/22db... Så den er nede på niveau med LCD'er. Om den er bedre end 6000'eren, skal jeg ikke kunne sige. Men de to demoer jeg har fået, er jeg glad for mit køb. Aner ikke om den kan korrigeres til 100% korrekte farver - jeg er som sagt mest interesseret i lyden, så billedet skal bare være skarpt og tydeligt, så er jeg tilfreds :) |
|
|
Ja okay, det er jo så et punkt nu hvor mange ville blive interesseret. Jeg synes som sagt ikke 6000´eren larmede specielt meget. Men 1100´eren er nede på min gamle VW50 niveau så.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Marts 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
The Elite skrev:
Jonas_h skrev:
The Elite skrev:
S� meget larmer den heller ikke. Der er s� meget knald p� lampen i W6000, s� med mindre du har et k�mpe stort
l�rred p� +120", s� skal den k�res i "low-mode". S� har du lys nok.
Regnbueeffekten er til stede, men du ligger ikke m�rke til den. Det var overhovedet ikke et problem for mig hvertfald.
Hvis jeg kiggede efter den, kunne jeg godt se den, men ikke et decideret problem.
|
|
|
Hvor meget larmer den i "normal-mode"? Jeg skal have et l�rred p� netop 120" og mit rum er med hvide
v�gge... S� jeg regner med at k�re den i normal og ikke low. |
|
|
32 db i high-mode, 29 db i low-mode. Jeg kan henvise til min gamle Sony VW50 projektor, som larmede 22 db. Jeg synes
n�sten ikke de 29 db p� W6000 sagde mere end de 22 db fra Sonyen. Der er forskel p� hvordan bl�seren larmer. Alle
projektorer larmer ikke ens. S� summer summarum, s� tror jeg ikke p� det vil genere jer.�
Og 120" vil den sagtens kunne klare, evt. skal du k�re den i high-mode s�. |
|
|
HejVi har en sonyVW50 og jeg
vi gerne vide om W6000 er bedre? |
|
|
En Sony VPL-VW50 er næste umulige at indstille korrekt, men det er da mulige og så komme den op i klasse med en JVC
DLA-HD1 og det er så ikke ringe endda, en Sony VPL-VW50 bruges i high-mode og auto-iris-funktion skal slå fra og først
derefter kan man indstille den.
Men man skal nok op i en JVC X9 eller en af de stor 3 chip projektor fra Sim2, men så ligge vi i pris klassen fra 70.000 kr. og
op til over 200.000 kr., så er det et spørsmål om det er den stor mere pris værd, især nu hvor udvikling inden for 3D og
billede opløsning gør at en projektor kun holde mellem 1 og 2 år, allerede nu er de nye projektor fra JVC forældet (de er
næsten ikke komme ud på markedet), for næste generation af top projektor JVCville selvfølgelig havde 3D i FULL-HD og
opløsning på ægte 4K og 2K, så at de komme til at passe med næste generation af amatøre videokamera og tv fra JVC.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 12 Marts 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret
Den er ganske rigtigt besv�rlig at indstille,men har et godt lysst�rkt billede og er meget st�jsvag. Pt bruger jeg den på et lærred af størrelsen 360 gange 180 med fint resultat.
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg blander mig lidt her i tråden :)
Men jeg har også sat og savlet lidt over W6000 eren tidligere idag! og det er jo en lækker pris de har den til i hifiklubben, men spørgsmålet er om den er de 2k mere værd forhold til w1100eren (som er en nyere model???)
__________________ alt under 150db er tøset!:D
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony VW50 leveres ud af kassen med et billede som er langt mere korrekt. Tilmed kan du så ikke indstille det så korrekt som W6000, og du mister heller så meget lys i best-mode ift. W6000, da VW50 er mere korrekt fra starten.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Multi-egern skrev:
Undskyld jeg blander mig lidt her i tråden :)Men jeg har også sat og savlet lidt over W6000 eren tidligere
idag! og det er jo en lækker pris de har den til i hifiklubben, men spørgsmålet er om den er de 2k mere værd forhold til
w1100eren (som er en nyere model???) |
|
|
Hvor langt sidder du fra lærredet og hvor stort et billede vil du have? W1100 kan lave meget større billeder - det gjorde
udfaldet for mig.
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej :)
Jeg har plads til et lærrede på 220-240cm i bredden, og har mulighed for at projektoren kan hænge 5.5M fra lærredet, så så stort som muligt vel :) og 1.90 i højden, men det jo ret underordnet i 16:9 hehe.
Mvh. rasmus C. __________________ alt under 150db er tøset!:D
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer max 4m fra lærredet.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 20 Marts 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk nu; man kan godt få fede filmoplevelser uden at eje verdens bedste projektor.
Sådanne oplevelser får jeg stadig fra min Sony VW100 -som jo sikkert er overgået med flere hestelængder siden den blev lanceret. Jeg har ikke tjekket nyere projektorer, men jeg savner ikke noget billedemæssigt. Er billedet mindre tilfredstillende, skyldes det udelukkende filmmaterialets tekniske standard .
Så køb nu bare en god projektor. Du behøver ikke at bekymre dig om at den snart er forældet - det ER den, men det betyder ikke noget særligt .
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2011 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var også inde og se en W1100 igår, og må nok også sige jeg er imponeret over hvor meget man får for 8000Kr.
Støjmæssigt, var den mpå ingen måde gal i det lille demo rum
og den kunne lave SORT! Hurra :)
|
| Til top |
|
| |
Multi-egern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
....men endte nu med at jeg nu har bestil en w6000.. jeg har 6meter stue, og skal hente et 108" lærrede idag. Så throw ratio er mig lidt
ligegyldig..
Håber lidt den er kraftig nok til et nogenlunde billede, med baggrundsbelysning :)
|
| Til top |
|
| |