| Forfatter |
|
Peterlh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har tidligere haft en tråd herinde omkring hvorvidt det var muligt at erhverve sig The Dali CD Vol. 1, da jeg selv har Vol. 2 og er vældigt begejstret.  Jeg har nu efter en del søgen og et par opkald til Dali indset at det simpelthen ikke er til at opstøve nogen steder.  Derfor spørger jeg nu jer til råds om, om der findes andre af den slags album derude. Genren er for så vidt egentligt ligemeget (ligesom på Dali CD), det er altså kun kvaliteten af optagelsen, lytteglæden og den helt fantastiske hensættende fornemmelse man får når man lytter, der betyder noget. Findes der andre sådanne "audiophile albums", eller må jeg tage til takke med min egen Dali CD Vol. 2? På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
High fidelity har lavet en hel serie, men du skal på biblioteket eller brugtmarkedet for at finde dem
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector har så vidt jeg husker lavet en lignende demo-cd.
Ellers laver fx. Stockfish Records rigtig fin lyd på deres cd´er.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig efter CD'er fra The Sheffield Lab, bla.a. "The Drum & Track Disc".
Som thuekay skriver, udgiver Stickfish Records CD'er med lækker lyd - ejer selv "Bowers & Wilkins presents: Very Audiophile New Recordings". Selve musikken er lidt tam i forhold til mig smag, men kvaliteten er virkelig god.
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for alle jeres inputs. Jeg kigger på dem.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peterlh
En helt anden ting du kunne gøre, omendt lidt dyre, men også langt mere givende i længden........
Købe de 12 forskellige albums, hvor hvert nummer er på. Nogle af albumsne ville du dog nok skulle lede lidt efter på Ebay/brugt, da de ikke findes mere.
Jeg ejer både Dali cd 1 og 2 og jeg har efterfølgende købt de fleste af de albums, hvor det enkelte nnummer stammer fra.
Husk på at det jo mange gange er de numre som ikke var/er et kommericelt hit som faktisk går ind og bliver de bedste numre (i længden).
Bare et alternativt forslag 
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre. Det har du faktisk ret i.  De albums som sangende oprindeligt optræder på, må jo have samme gode kvalitet og samme sound som de sange der er på Dali cd'erne. Tak for tippet.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også kigge på Telarc og Dorian. Der er også Chesky Records og en cd fra Harman/Kardon - A Musical Experience H/K9001 og Onkyo har også lave cd'er i denne retning f.eks 1992 cd'en N* code 5338.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 April 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peterlh skrev:
Hej Pierre.
Det har du faktisk ret i.  De albums som sangende oprindeligt optræder på, må jo have samme gode kvalitet og samme sound som de sange der er på Dali cd'erne. Tak for tippet.
|
|
|
De har faktisk bedre sound! 
Hvis du syntes at Dali cd2 har god lyd, så har du noget til gode...... Den er udemærket, men så heller ikke mere. Der findes et hav af cd`r som har en langt bedre og naturlig indspilning.
Så kom du igang med at få købt lidt fulde albums  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peterlh Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2012 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Peterlh skrev:
Hej Pierre.Det har du faktisk ret i. De albums som sangende oprindeligt optræder på,
må jo have samme gode kvalitet og samme sound som de sange der er på Dali cd'erne.Tak for tippet. |
|
|
De har faktisk bedre sound! 
Hvis du syntes at Dali cd2 har god lyd, så har du noget til gode...... Den er udemærket, men så heller ikke mere. Der
findes et hav af cd`r som har en langt bedre og naturlig indspilning.
Så kom du igang med at få købt lidt fulde albums  |
|
|
De cd'er som har en bedre og mere naturlig indspilning, er det så de cd'er som numrerne på Dali CD oprindeligt optræder på
eller hvad?
Ellers må du jo lige anbefale mig nogle gode cd'er.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 12 April 2012 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver Jennifer Warnes - The Hunter og Tom Waits - Small Change. Det er to meget forskellige albums med meget god lyd.
Jennifer Warnes er studie flueknepperi hvor alle de rigtige mirkofoner mv. er brugt.
Tom Waits er alt optaget i samme rum og mikset direkte til 2 spor.
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 05 September 2012 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|