| Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige set The Dark Knight Rises i Klovborg Kino. Fed oplevelse. Klovborg Kino har anskaffet det absolut bedste udstyr til lyd og billede - bl.a en "KINOTON dolby 3D digital HD løsning med kolossal dybdeskarphed og overvældende lysstyrke i kraft af 6500 watts pærer.
Midt ude på bøh-landet ligger en af Danmarks fedeste og hyggeligste biografer - drevet af filmentusiaster. Sådan!
En speciel oplevelse at køre gennem smukke grønne bakker og enge bestrøet med kreaturer og flotte gårde, for derefter at kunne se film på verdenspremieredatoen med anvendelse af den ypperligste teknik
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en fed biograf :-)
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så lige været i BioCity i Århus og se den. Fed film, men den blev lidt ødelagt af de pladser vi havde valgt..........
De var med buttkicker og den var så kraftig at man slet ikke kunne slappe af og nyde filmen.
Så det vil jeg ikke anbefale  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Stereolab Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 22 Juli 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig - fed film. Så den på premieredatoen og igen igår her i USA. Har dog endnu ikke set den i en IMAX biograf, så hvis jeg får muligheden kunne jeg godt finde på at gå ind og se den igen en 3. gang.
__________________ Mvh
Stereolab
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 23 Juli 2012 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Har lige set The Dark Knight Rises i Klovborg Kino. Fed oplevelse. Klovborg Kino har anskaffet det absolut bedste udstyr til lyd
og billede - bl.a en "KINOTON dolby 3D digital HD løsning med kolossal dybdeskarphed og overvældende lysstyrke i kraft af 6500 watts pærer.
Midt ude på bøh-landet ligger en af Danmarks fedeste og hyggeligste biografer - drevet af filmentusiaster. Sådan!
En speciel oplevelse at køre gennem smukke grønne bakker og enge bestrøet med kreaturer og flotte gårde, for derefter at kunne se film på
verdenspremieredatoen med anvendelse af den ypperligste teknik |
|
|
Enig - lyden i klovborg er det bedste jeg har oplevet i en kommercielt biograf. Jeg napper dog the Dark knight rises i megascoope Horsens - konens
beslutning
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 23 Juli 2012 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt at jeg er flyttet fra Horsens, ellers skulle jeg da have været en tur forbi. Biografen i Horsens er nu ikke noget at råbe
hurra for, og der hvor jeg bor nu er det endnu værre. (BioCity Odense) Skratten fra højttalere og meget uhomogent lys fra
projektor (ofte mørkt i venstre side af lærredet). Jeg kan ikke huske hvornår en tur i biografen sidst har været en positiv
oplevelse.
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 23 Juli 2012 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
En speciel oplevelse at køre gennem smukke grønne bakker og enge bestrøet med kreaturer og flotte gårde, for derefter at kunne se film på verdenspremieredatoen med anvendelse af den ypperligste teknik
|
|
|
Kiggede lige på deres hjemmeside, og hvad har de egt. af lydsystem?
Citat "Sal 3, Grøn sal har 100 extra bredde sofalænestole med dobbelte armlæn, sidste række dobbelte sofarækker, 10,5 meter bredt lærred Dolby digital, samt DTS lydsystem. JBL,s sidste nye 3 vejs højtaler-system"
Det siger jo ikke ret meget om forstærkere og højttalere?
Så selv samme film i humlebio http://humlebio.dk/index.asp?SideID=40 på disse højttalere og lyden var faktisk ganske rar, når de spillede ved moderat niveau og med akustisk musik, men under filmen blev slag/eksplosioner gengivet ret spidst?
Det er klart, at meget ligger i produktionen, og jeg har jo ikke "kontrol-lyttet" med noget kendt musik, men det er lidt tankevækkende....
Jeg ved/kan se at Humlebio har gjort en del ud af akustikken, og Emil der driver den er film-nørd, så det bude "være i orden" 
Er det bare mig der er sart? ("hader" JBL-titanium-lyd, men elsker 2226-bassen )
Gad vide om der er nogen biffer der har TAD-højttalere? 
Hilsen Thomas
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 23 Juli 2012 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Data fra Klovborg kino hjemme side
Klovborg Kino 1-2-3D har en målsætning om at kunne tilbyde det ypperste i filmteknologi og at være helt fremme
med den nyeste udvikling. Biografen har derfor investeret i 3 nye digitale projektorer, som viser filmen fra en
harddisk, i fremtidens mest spændende medie nemlig 3D og 2D, i en sublim kvalitet.
DCP70 Digital fremviser
Klovborg Kino 1-2-3D har valgt det dyreste og teknisk mest avanceret udstyr, der findes indenfor digitale projektorer,
en KINOTON/DOLBY 3D Digital HD løsning, hvor de absolut vigtigste faktorer, lyset og dybdeskarpheden ikke findes
bedre. Projektorerne er udstyret med 6500 watt lamper, som giver et kolossalt overskud af lys. Vi har valgt ikke under
nogen omstændighed at gå på kompromis med den oplevelse vores gæster skal have i Klovborg Kino 1-2-3D.
3D brillen er en kvalitetsbrille med rigtige glas. Efter hver forestilling vaskes brillerne i en speciel vaskemaskine,
således at hygiejnen er i top. Lærredet er et højreflekterende hvidt lærred som er optimalt både for digitale såvel som
for normale 35 mm film. Der er således ingen pladser i salene hvor lærredet opleves mørkt og uskarpt.
Derudover tilbyder Klovborg Kino 1-2-3D, at vise direkte live transmissioner fra verdens store operahuse. Med det nye
digitale udstyr åbner der sig en særdeles spændende fremtid til glæde for alle vore gæster.
De tre sale har DTS digital lyd med henholdsvis 6 og 7 kanaler i det sidste nye Dolby surround EX system.
Teleslynge samt lift for kørestolsbrugere i den blå sal
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 23 Juli 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
Ærgeligt at jeg er flyttet fra Horsens, ellers skulle jeg da have været en tur forbi. Biografen i Horsens er nu ikke noget at råbe hurra for, og der hvor jeg bor nu er det endnu værre. (BioCity Odense) Skratten fra højttalere og meget uhomogent lys fra projektor (ofte mørkt i venstre side af lærredet). Jeg kan ikke huske hvornår en tur i biografen sidst har været en positiv oplevelse.
|
|
|
Megascope i Horsens kan være en skuffelse. F.eks kan de finde på at vise cinemascopefilm på et 16:9 lærred. "Thumps down" Den var aldrig gået i Klovborg
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så filmen sidste lørdag i Biocity Odense, sal 7. Billedet kan jeg ikke bedømme, men der var noget galt med lyden, i venstre front kanal. Jeg noterede det mig allerede under reklamerne, en svag, men umiskendelig skratten/knasen. Den kunne ikke høres under kraftige passager, kun når lyden var nede i niveau. Det er ikke OK.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 August 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Biocity randers er nu ellers også god, den er blevet udnævnt til at være den bedste biograf 2år i træk
|
| Til top |
|
| |