| Forfatter |
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel altid diskutere om en musikoplevelse der ikke umiddelbart leder tankerne hen på udstyr vi lytter på derhjemme, har at gøre i et forum som dette. Jeg synes dog alligevel det er på sin plads at dele sin begejstring for den for 2 dage siden overståede koncert i Parken med Coldplay. Når det kommer til en oplevelse ud over det sædvanlige vil jeg påstå denne koncert virkelig var på et højt niveau. Sjældent er mine sanseindtryk blevet påvirket i en sådan grad som tilfældet var med Coldplay. At de samtidig med et forrygende sceneshow er i stand til at formidle en stakfuld rigtig gode numre gør kun oplevelsen endnu mere sublim. Lyden derinde var sådan set temmelig god. Der blev spillet højt, og ja det skal der til store koncerter med rock/pop bands som disse, og ja det gør det jo ekstra vanskeligt at få det til at lyde som hifi, men jeg vil dog sige hvad lyden ikke havde i finesse det havde den så til gengæld i et stort lydbillede. Stod ca. 30 m fra scenen hvilket var ganske udmærket. Lyden blev her aldrig skinger eller ulidelig at høre på hvad jeg nogle gange har oplevet til koncerter. En super koncert, hvor jeg dog bare ville ønske at det så også var muligt at få superindspilninger fra dem også. Desværre tror jeg dog ikke det er tilfældet. Har Viva La Vida på vinyl hvilket kun er en middel indspilnings kvalitet. Håber der er mange andre end undertegnede her i forummet der var så heldig at stå i Parken tirsdag den 28 august fra kl. 21.40-23.30 for her foregik der noget ud over det sædvanlige!!!!!
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 9894
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gjorde jeg dog godt nok ikke, men jeg smuglyttede lidt på P3, da koncerten jo blev sendt direkte her......og med venlig hilsen. Men ville dog ønske det var på P4 det blev sendt pga den noget bedre lyd her. Ikke så komprimeret. Coldplay er dog ikke noget jeg har i min samling, men de har mange gode numre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 391
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt du har responderet på mit indlæg. Jeg håber dog så ikke dette er udtryk for der ikke er andre end undertegnede der var til tilstede den pågældende aften ud af dette forums mange interessenter? Ærgerligt der så ikke var flere der ville prøve at se, høre og føle et band af denne type. M.h.t. P3 kontra P4 er deres kvalitet af udsendelse ikke noget jeg har undersøgt. Er det virkelig sandt og i givet fald hvorfor? Jeg er dog stadig positiv overrasket over koncerten blev sendt live. M.h.t. begejstringen for koncerten er det jo p.g.a. min dybe interesse for musikken. Jeg håber da det er det der holder vores interesse oppe i et højt gear. Fanden stå i det at være interesseret i hifi for teknikkens skyld!! Det er vel musikken der driver værket eller en kombinationen af dette. Det sidste er tilfældet for mig. Det er rart somme tider i lytningen af musikken i vores hifi at kunne henføre tankerne til 'Real life' erfaring og oplevelse. Jeg håber andre har det på samme måde. Det er vel i virkeligheden den eneste reference vi har at holde os til.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 August 2012 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka
Du har fuldstændig ret og jeg kan kun være enig i det du siger. Super godt indlæg.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig må teknikken ikke komme i vejen for en god musik oplevelse.  Og jeg smuglyttede da også for musikken skyld og ikke for hifi'ens skyld. Men min samligning mellem P3 og P4 skyldes udelukkende, at det blot kunne øge live feelingen et par grader mere, hvis blot man havde valgt, at sende koncerten live på P4 i stedet for, for her er lyden trods alt bedre, eller mere behagelig at lytte til, så man ikke kom til at tænke på, at det trods alt er en elektronisk gengivelse.  Så det var for, at få en større oplevelse alt i alt for underholdt det kunne jeg da ikke påstå jeg ikke blev. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
*jøka*
Du kan jo selv prøve, at lytte til nogle udvalgte numre af dig både over P3 og P4 og læg mærke til, at nummeret på P3 virker mere presset og "larmene" i forhold til P4. Volume kontrollen skal også lidt højere op på P4 end P3 for samme lydstyrke. Det er ikke til, at holde ud at høre på ind i mellem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 31 August 2012 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
| Man kan vel altid diskutere om en musikoplevelse der ikke umiddelbart leder tankerne hen på udstyr vi lytter på derhjemme, har at gøre i et forum som dette. Jeg synes dog alligevel det er på sin plads at dele sin begejstring for den for 2 dage siden overståede koncert i Parken med Coldplay. Når det kommer til en oplevelse ud over det sædvanlige vil jeg påstå denne koncert virkelig var på et højt niveau. Sjældent er mine sanseindtryk blevet påvirket i en sådan grad som tilfældet var med Coldplay. At de samtidig med et forrygende sceneshow er i stand til at formidle en stakfuld rigtig gode numre gør kun oplevelsen endnu mere sublim. Lyden derinde var sådan set temmelig god. Der blev spillet højt, og ja det skal der til store koncerter med rock/pop bands som disse, og ja det gør det jo ekstra vanskeligt at få det til at lyde som hifi, men jeg vil dog sige hvad lyden ikke havde i finesse det havde den så til gengæld i et stort lydbillede. Stod ca. 30 m fra scenen hvilket var ganske udmærket. Lyden blev her aldrig skinger eller ulidelig at høre på hvad jeg nogle gange har oplevet til koncerter. En super koncert, hvor jeg dog bare ville ønske at det så også var muligt at få superindspilninger fra dem også. Desværre tror jeg dog ikke det er tilfældet. Har Viva La Vida på vinyl hvilket kun er en middel indspilnings kvalitet. Håber der er mange andre end undertegnede her i forummet der var så heldig at stå i Parken tirsdag den 28 august fra kl. 21.40-23.30 for her foregik der noget ud over det sædvanlige!!!!! |
|
|
Jeg var der og kan KUN give dig ret. Det var en fantastisk koncert. Der var ren karma mellem publikum og band fra start til slut. Og ren landskampstemning med bølge inden koncerten :)
En helt igennem fantastisk oplevelse :) . Og ingen lange politiske taler..... Bare musik, karma og en fantastisk flot show :)
Lyden i parken er desværre som den er. Har dog hørt den værre end her. Det ville altså hjælpe gevaldigt hvis de skruede en anelse ned..... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |