| Forfatter |
|
Boje86 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa... Jeg har en NAD t744, og jeg har lige fået et par nye podspeakers ind af døren, så jeg nu hat et 4.1 sæt. Rigtig lækkert!
Mit problem er bare at de bagerste højtalere ikke spiller. Man kan køre sådan en "test" på fjernbetjeningen, hvor recieveren
ligesom kører alle højtalerne igennem, for at se om der er forbindelse. Og der virker de altså. Men når jeg spiller musik, eller
ser film med dolby, eller dts så er der ingen lyd. Meget underligt. Har kigget i manualen, men kan simpelthen ikke finde ud af
hvad det er jeg gør galt... Håber virkelig der nogen som sidder inde med noget viden.
Venlig hilsen
Boje
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med fde forskellige indgange. Men jeg går vel ud fra at baghøjtalerne skal i den som hedder Sourround, og
ikke i B-speakers. Det skal så lige sige at når jeg tilslutter dem i B-speakers, så spiller de. Men det er bare steoreo, så det er
ikke så fedt igen... :/
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken dvd/bluray har du, hvis den ikke er lavet til flere end 2 kanaler. Kan det jo være den der er problemet  __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger recieverens optiske udgang op til min mac mini og op til mit tv... Det burde bare køre.. Men tak for svar, altid godt
at få lidt andre ideer på, har kigget på det længe efterhånden, så flere ideer modtages med kyshånd :)
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 254
|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det at der skal skrues op for for dem i instillingerne..det skulle der på min onkyo
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget på indstillingerne, og det står som det skal... Har prøvet at skrue op og ned for dem, men ellers godt bud, tak :) Det
underligt, for når jeg trykker på den "test-funktion" på fjernbetjeningen så løber den ligesom højtalerne igennem, og der
summer de altså så man kan høre de spiller... Meget mystisk hvorfor der ikke kommer noget ud når jeg spiller musik eller
sætter en film på. På displayet viser den at der er tilsluttet DD 5.1, og at den downmixer, men den bruger bare ikke de bagerste
højtalere...
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvis der skal komme lyd ud af dem ved musik skal de vel stå til all channles stereo
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg ud af det :D Tak tak tak, læste lidt mere i manualen og fandt ud af jeg skulle lege lidt med den knap som hed "
surr. mode" og nu spiller det bare, fedt fedt fedt!!! Tak for inputs allesammen!
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt du fandt ud af det, god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men skal den egentlig ikke bare stå til direct, så finder den vel selv ud af det rigtige format
|
| Til top |
|
| |
Boje86 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men man skulle ændre på "Listening-mode" Således at den spiller enchanced stereo, hvor man så kan vælge at sourround
højtalerene skal spille. De stod på "off" nemlig :) Og jo, så downmixer den selv...
|
| Til top |
|
| |
JK-68 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2014 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|