Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 20:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung eller Sony??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 20 August 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Går og kigger efter et lcd tv og har fundet frem til disse 2 modeller: Samsung LE-32M61B og Sony Sony KDL-32V2000.... Sony`en har netop modtaget en EISA Award... Prismæssigt er der ikke den store forskel... Er der nogle der har erfaringer med disse modeller ??  De har begge indbygget tuner?? Betyder  det  jeg kan sige mit Stofa abbn. op? jeg har en Cambridge Audio 540D dvd jeg få noget mere ud af den progssive scan?

her er links til de to modeller:
Sony:  http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?prod uct=KDL-32V2000&site=odw_da_DK&pageType=Overview& ;category=TVP+LCD+TV

Samsung: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

På forhånd mange tak!!


__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 20 August 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har set begge 2 live, og det er uden tvivl nogle fine tv begge to, efter min mening ligger de tæt op af hinanden i performance/billedkvalitet, dog med en lille føring til Samsung'en når det viser DVD... ved alm. analog tv er der i mine øjne ingen forskel. (har ikke set nogen af dem med digital tv-signal).

Når vi så snakker om design, mener jeg helt klart at Samsungen er af meget højere kvalitet materialemæssigt og også samlekvaliteten er højere, og så er det noget pænere at kigge på...

Nej du kan ikke opsige dit stofanet abonnement, da du jo så selvfølgelig vil miste din programpakke...

Progressive scan giver et meget pænere og roligere billede end med et interlaced signal, så hvis du ikke kørte progressive scan før, vil du opleve en forskel til det bedre...

 

Husk på der er det nye Samsung LE-32M71BX på vej... 40" udgaven er allerede på markedet... Tjek lige det ud inden du bestemmer dig... Jeg vil gætte på at 32" udgaven vil komme til at koste ca. 16.000,- (rent gæt).

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 20 August 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Mange tak for dit indlæg Exxtreme det var til meget stor hjælp!

M.h.t til stofa er det fordi jeg "kun" har den lille pakke med dr1, dr2, tv2 og tv4 og dem kan man vel tage med en digital tuner?? Eller? Ved ikke så  meget om det så det ville være rart med nogle flere svar... På forhånd Tak...


__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 20 August 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
Mange tak for dit indlæg Exxtreme det var til meget stor hjælp!

M.h.t til stofa er det fordi jeg "kun" har den lille pakke med dr1, dr2, tv2 og tv4 og dem kan man vel tage med en digital tuner?? Eller? Ved ikke så  meget om det så det ville være rart med nogle flere svar... På forhånd Tak...

Man kan tage DR1, DR2 og TV2 med en digital tuner...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 20 August 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

TAk for det nu er jeg blevet lidt forvirret i mellem tiden for hos hi-fi klubben står der at Samsungen har indbygget tuner men det står der ikke noget om andre steder???

__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 20 August 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Det HAR indbygget tuner... Det har 99% af alle tv på markedet... Men det har IKKE indbygget Digital Tuner...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
SpaceCow
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
SpaceCow/Planet7

Bruger siden: 10 November 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 24 August 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg giver ret i at Samsung har en føring, både i billedkvalitet og design. Det fede ved begge TV er at man får mega meget for pengene. Specielt Samsungs LE-32M61BX/XEE (som er den danske model med pixel garanti).

Set til 11499,00 her.

Til top Vis SpaceCow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SpaceCow
 
meil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 24 August 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Jeg stod for en måned siden og skulle vælge imellem Samsung LE-40M61B eller Sony KLD-40 V2000

Valgte Sony pga. designet.

Bryder mig ikke om den blanke sorte kant hele vej rundt om Samsung. Det giver nogle irriterende refleksioner. Men sådan er vi så forskellige, andre kan lide den slags!!

Sony benytter mere eller mindre samme panel som Samsung. Så de er meget ens.

Sony har digital tuner, men den slår desværre ikke min eksterne Philips digital tuner, så den køre jeg stadig med.

Ellers er jeg godt tilfreds med tv’et

Hilsen
Meil

Til top Vis meil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meil
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 24 August 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige sige at du kan få Samsung LE-32M61 her:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/338453S1 -2_-le-32m61-samsung.html

1229€ = 9217,5kr, en pæn besparelse.
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 24 August 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

gichael3257 skrev:
Jeg vil lige sige at du kan få Samsung LE-32M61 her:
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/338453S1 -2_-le-32m61-samsung.html

1229€ = 9217,5kr, en pæn besparelse.

Jeg ville nu ikke tage chancen og spare de 1000,- hvis der skulle være noget galt med tv'et... Så er det ikke lige så nemt at sende det tilbage til forhandleren...

Men det er jo smag og behag...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 24 August 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
Går og kigger efter et lcd tv og har fundet frem til disse 2 modeller: Samsung LE-32M61B og Sony Sony KDL-32V2000.... Sony`en har netop modtaget en EISA Award... Prismæssigt er der ikke den store forskel... Er der nogle der har erfaringer med disse modeller ??  De har begge indbygget tuner?? Betyder  det  jeg kan sige mit Stofa abbn. op? jeg har en Cambridge Audio 540D dvd jeg få noget mere ud af den progssive scan?

her er links til de to modeller:
Sony:  http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?prod uct=KDL-32V2000&site=odw_da_DK&pageType=Overview& ; ;category=TVP+LCD+TV

Samsung: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

På forhånd mange tak!!

 

Jeg har ikke meget forstand på tv´er, men hvis den samsung er den som selv "korigerer" billedet efter lysforholdene i rummet, så vil jeg anbefale dig at holde dig fra det, det er noget skrammel!

Jeg har en kammerat der har sådan et tv fra samsung og sjældent har jeg set et mere "ligegyldigt" billed som på det tv. Det var noget af en skuffelse

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1694
Sendt: 24 August 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

clauskok skrev:
Går og kigger efter et lcd tv og har fundet frem til disse 2 modeller: Samsung LE-32M61B og Sony Sony KDL-32V2000.... Sony`en har netop modtaget en EISA Award... Prismæssigt er der ikke den store forskel... Er der nogle der har erfaringer med disse modeller ??  De har begge indbygget tuner?? Betyder  det  jeg kan sige mit Stofa abbn. op? jeg har en Cambridge Audio 540D dvd jeg få noget mere ud af den progssive scan?

her er links til de to modeller:
Sony:  http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?prod uct=KDL-32V2000&site=odw_da_DK&pageType=Overview& ; ; ;category=TVP+LCD+TV

Samsung: http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

På forhånd mange tak!!

 

Jeg har ikke meget forstand på tv´er, men hvis den samsung er den som selv "korigerer" billedet efter lysforholdene i rummet, så vil jeg anbefale dig at holde dig fra det, det er noget skrammel!

Jeg har en kammerat der har sådan et tv fra samsung og sjældent har jeg set et mere "ligegyldigt" billed som på det tv. Det var noget af en skuffelse

Den funktion kan slåes frahvis han/i ikke synes den er god, han må ind i menuen og rode...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted
 
clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 24 August 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Laptops.dk er da rigtigt billigt samsungen 10,945.- og sonyen til 12,120 det kan da ikke blive billigere....

__________________
Cambridge & Vienna Stuen
Til top Vis clauskok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clauskok
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes