| Forfatter |
|
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Efter i kortere perioder at have tjekket forumet ud i ny og næ, vælger jeg så at oprette mig som bruger herinde :) Det virker jo til at de fleste er nogle kloge hoveder, på noget som jeg ikke er super skarp til!
Men til pointet, jeg har været inde i Samsung Concept Store i Illum og set på deres nye tv'er (LE32M71 - Planen er dog at få 40") som planen er skal afløse mit gamle Philips CRT. Men derinde så jeg også et 40" Plasma fra dem, men desværre har jeg glemt hvad modellen hedder. Så nu håber jeg nogen herinde, har nogen ide om hvilken en der er tale om og evt, fordele og ulemper mellem de to modeller!
På forhånd tak
__________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det virker til at nogen ser bedre end jeg gør :) Det står vist til cirka 20,000,-.. Nogen som kan fortælle om det er et ordenligt tv set kontra LE40M71? - Og tak Bøje! __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
40" M71 og 42Q7 er begge deres topmodeller i LCD og Plasma M71 koster lidt mere men kan også mere den har. bl.a. 2 HDMi stik usb og kort læser men jeg synes det er en smagssag om det skal være plasma eller LCD hvis bare du har stor nok afstand fra din sofa til tvet til at have 42" kan du jo spare lidt penge der hvis du vælger 42" plasma, jeg har dog selv planer om 40"M71 da jeg skal bruge mit HTPC Mediacenter på skærmen og der vinder LCD teknikken efter min mening.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bøje skrev:
40" M71 og 42Q7 er begge deres topmodeller i LCD og Plasma M71 koster lidt mere men kan også mere den har. bl.a. 2 HDMi stik usb og kort læser men jeg synes det er en smagssag om det skal være plasma eller LCD hvis bare du har stor nok afstand fra din sofa til tvet til at have 42" kan du jo spare lidt penge der hvis du vælger 42" plasma, jeg har dog selv planer om 40"M71 da jeg skal bruge mit HTPC Mediacenter på skærmen og der vinder LCD teknikken efter min mening.
Mvh. |
|
|
Ja, jeg har set dem begge i aktion derinde, de står begge godt (Plasmaen var dog tilsluttet en HDbox).. Men jeg har vel en 3-4 meter til TV, vil 42 blive for stort? Jeg er virkelig vild med begge modeller, selvfølgelig funktionerne/billedet men også designet (Har aldrig brudt mig om det buede på deres andre) __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum


Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder tættere end 3 meter på mit 43 og det fungere fint.
Bare billedet er godt så kan man efterhånden sidder utrolig tæt på.
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det, det ser jo ud til at være et rigtig fed tv (og billigt; 1800€ fra medianess.de ) nogen som har erfaring med dem? Og hvordan med garantien ? __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis du læser den første halvdel af indlæggene. Prøv at læse de sidste sider angående fejl på flere af dem.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgpedersen skrev:
Ja, hvis du læser den første halvdel af indlæggene. Prøv at læse de sidste sider angående fejl på flere af dem.
Kristian |
|
|
Det var da skide trist for sige det mildt, men der er jo også LE40M71 hvis det er.. Hvad kan ellers anbefaldes i en 32-37-40/42 til en max 20.000? __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MarcBis skrev:
kgpedersen skrev:
|
Ja, hvis du læser den første halvdel af indlæggene. Prøv at læse de sidste sider angående fejl på flere af dem.
Kristian
|
|
|
Det var da skide trist for sige det mildt, men der er jo også LE40M71 hvis det er.. Hvad kan ellers anbefaldes i en 32-37-40/42 til en max 20.000?
|
|
|
Jeg synes bestemt du skal overveje M71'en fra Samsung som du selv er inde på...
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG 42PC1RR har lige vundet EISA prisen. Et skide godt køb __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
| LG 42PC1RR har lige vundet EISA prisen. Et skide godt køb |
|
|
Har kigget lidt på det, det virker ganske fornuftigt og kan fåes til rimlig penge (14.000,-) men på de billeder jeg har set af det, så er højtalerne sølv mens tv'et er sort, kan det fåes i 100% sort? __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 06:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
MarcBis skrev:
urte skrev:
| LG 42PC1RR har lige vundet EISA prisen. Et skide godt køb |
|
|
Har kigget lidt på det, det virker ganske fornuftigt og kan fåes til rimlig penge (14.000,-) men på de billeder jeg har set af det, så er højtalerne sølv mens tv'et er sort, kan det fåes i 100% sort?
|
|
|
Det ved jeg ikke __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
urte skrev:
MarcBis skrev:
urte skrev:
| LG 42PC1RR har lige vundet EISA prisen. Et skide godt køb |
|
|
Har kigget lidt på det, det virker ganske fornuftigt og kan fåes til rimlig penge (14.000,-) men på de billeder jeg har set af det, så er højtalerne sølv mens tv'et er sort, kan det fåes i 100% sort?
|
|
|
Det ved jeg ikke |
|
|
Okay, tak ellers :) Nogen som har LE32/40M71 som kan komme med et lille plus/minus til dette tv? __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige tilføje at jeg er super tilfreds med mit samsung PS-42 C7H, og jeg ved jeg ikke er den eneste. Det er meget naturligt at dem der har haft problemer med deres, også er dem der fylder forum, da de søger råd og vejledning med deres problemer. Jeg har ikke haft oplevet det omtalte problem i det omfang som bliver beskrevet i tråden. Men der er også snak om at problemet er mere udtalt på nogle partier end andre. Jeg har rev. 1.00 og købte næste lige efter det kom frem, så det kan åbenbart ikke bruges som ledetråd.
Jeg kan godt forstå du tænker dig om en ekstra gang, men jeg er selv super glad for at jeg valgte plasma frem for lcd. Jeg overvejede og LGs, men droppede det pga. af lidt uheldige design, og pioneer var dyrt - derfor faldt valget på samsung som efter min mening giver god kvalitet/ydelse til prisen!
|
| Til top |
|
| |
MarcBis Forum Bruger


Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Holm skrev:
|
Vil lige tilføje at jeg er super tilfreds med mit samsung PS-42 C7H, og jeg ved jeg ikke er den eneste. Det er meget naturligt at dem der har haft problemer med deres, også er dem der fylder forum, da de søger råd og vejledning med deres problemer. Jeg har ikke haft oplevet det omtalte problem i det omfang som bliver beskrevet i tråden. Men der er også snak om at problemet er mere udtalt på nogle partier end andre. Jeg har rev. 1.00 og købte næste lige efter det kom frem, så det kan åbenbart ikke bruges som ledetråd.
Jeg kan godt forstå du tænker dig om en ekstra gang, men jeg er selv super glad for at jeg valgte plasma frem for lcd. Jeg overvejede og LGs, men droppede det pga. af lidt uheldige design, og pioneer var dyrt - derfor faldt valget på samsung som efter min mening giver god kvalitet/ydelse til prisen!
|
|
|
Okay, det er rart at høre nogen er glade for deres tv:) Men jeg er virkelig i tvivl, mht. til de to modeller. En af de meste negative ting som jeg kan se på 42C7H er manglen på HDMI stik, 1 stk så vidt jeg kan se. Og ja, LGs designer er heller ikke lige i min smag og Pioneer er for dyrt. Samsung er et god valg i mine øjne.
Overvejer at købe det fra Medianess.de, 12500,- cirka, det virker fanme som et fund for de penge, men hvordan og hvorledes med garantien? Kan jeg komme ud for at skulle sende den til Tyskland for at blive lavet? __________________ Mvh
Marc
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv handlet hos medianess, og synes det var en super positiv oplevelse. Med fjernsynet fulgte en "Europagaranti", men om det fungerer i praksis hvis det først går i stykket, det kan aner jeg ikke. Kunne desværre godt forestille mig at de ville prøve at krybe uden om. Der står på garantikortet at det skulle være stemplet og underskrevet af forhandleren, så jeg sendte en mail til forhandleren, og blev enige om at jeg sendte kortet ned til dem, og en uge efter fik jeg det tilbage med stempel og underskrift, så nu er den del i hvert fald i orden.
Men held og lykke med dine overvejelser - håber du bliver glad og tilfreds med hvad du end vælger...
|
| Til top |
|
| |