| Forfatter |
|
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er på udkig efter en projektor til min lille "hjemmebio". Jeg har læst en del anmeldelser osv, men ved endnu ikke hvilken jeg skal have.
Jeg har kigget på Sanyo PLV Z3, Sanyo PLV Z4, Optoma H72i samt Optoma H79
De benytter forsekllige teknologiere, men kan ikke rigtigt bestemme mig for, hvilken jeg syntes der er bedst. (Der er desværre negitive ting ved begge: DLP/LCD)
Hvilken projekter ville i anbefale til mit lille setup/hjemmebio? Hvilket lærred skal der benyttes, til den anbefalet projekter (Skal være et ramme lærred).
Har et Media Center som skal benyttes sammen med projekteren, er der noget jeg bør vide omkring dette.
Alt input omkring emnet modtages glædeligt.
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske et lidt svagt svar at komme med, men Z4'eren går du ihvertfald aldrig fejl af!
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg klart vælge optomaerne frem for sanyoerne. I mine øjne er de langt bedre på alle parametre end sanyoerne. Bla. billedet virker skarpere og mere farveægte hvor jeg syntes LCDerne tit og ofte er blæst godt op i farverne. Dette kan selvfølgelig justeres men når kalibreringen er foretaget er der ingen tvilv i mine øjne. Jeg har både haft Z2 og Z3. Nu har jeg en H79 og den sparker bare røv
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
vuptiburger Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kigger spændt med, da jeg havde tænkt på at oprette samme tråd
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft en Sanyo Z4 og en Optoma HD72i. Sanyoen har bedre (oppumpede) specifikationer, men i praksis er Optomaen klart bedst.
Hvis du vælger Z4 vil jeg ubetinget anbefale et gråt lærred. Til Optoma er det lidt af en smags sag hvad man foretrækker. Jeg anbefaler iøvrigt HDTV. Det rykker på sådan en projektor  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers så er Panasonic AE900'eren også på tilbud i Computer City til 9000,- hvilket er meget billigt for en god projektor. Der skulle vist ikke være den store forskel på Z4'eren og AE900'eren... har selv en AE900... __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan finde en online dealer af de omtalte PJ'er. Kan finde Sanyo'erne på hifipriser.dk men ingen priser på Optoma's.
Syntes stadigvæk det er svært at finde den rigtige projektor.. Men Bliver nok en Z4 eller H79 da jeg mener at H72i er meget dyr.
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyberfinn skrev:
|
Nogen der kan finde en online dealer af de omtalte PJ'er. Kan finde Sanyo'erne på hifipriser.dk men ingen priser på Optoma's.
Syntes stadigvæk det er svært at finde den rigtige projektor.. Men Bliver nok en Z4 eller H79 da jeg mener at H72i er meget dyr.
|
|
|
H79 er da dyrere end HD72i. Eller du har måske fundet en billig en?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...
Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....
Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-
Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.
Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger


Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En AE900U er vist bare en amerikansk model, tror godt at du kan regne med at de billedmæssige kvaliteter er de samme som den europæiske version. Uden at have hørt Z4'eren, så tror jeg ikke at du kan høre forskel på AE900'eren og Z4'eren, AE900'eren siger i hvert fald næsten ingenting... __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyberfinn skrev:
|
Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...
Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....
Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-
Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.
Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?
|
|
|
Så er det da skægt at projectorcentral giver Sanyoen flere stjerner en Pana'en?
|
| Til top |
|
| |
cyberfinn Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaja... Men, hvis man kigger under de reviews centralen har lavet får sanyo bedre karaktér!
|
| Til top |
|
| |
Fumle Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyberfinn skrev:
|
Nej.. Mener jeg bare, jeg har hørt...
Men tror det bliver en AE900 eller en Z4....
Kan købe en AE900 hos computercity til 9000,- og en z4 koster 10.500,-
Hvilken ville i anbefale af disse? Jeg kan se at Z4 kun larmer 22 db mens AE900 er på 26, men gør det nogen forskel ved normal brug.
Kan se at Projectorcentral.com sætte AE900 højere end Z4, men at de omtaler den som en AE900U. Er det den samme model eller er der forskel?
|
|
|
Støj er en svær sag, tit der det ens egne ører man skal lytte efter og ikke altid se efter DB. Men rent målemæssigt fordobler man lydbilledet hver gang men lægger 3 DB til. Men hverken 22 eller 26 db er meget, smut til en pusher og lyt.
Ville desuden helt klart vælge en DLP med rammelærred eller tab-tension dog er sidst nævnte dyrt ellers laver Lissau nogle gode lærreder.
Af projektor er det optima eller min egen favorit Infocus. De rykker begge, men en Z4 kan erhverves for næsten halvdelen f.eks i Tyskland.
__________________ Når det regner bliver man våd
Fumle logik.....
|
| Til top |
|
| |