Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 17:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TDC Kabel og DVB (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa brugere, lige fortiden går jeg, som så mange, og overvejer at købe et LCD TV. Jeg har savlet lidt over Samsung 40R72B, men jeg har læst lidt på det her forum og blevet temmelig meget i tvivl

Jeg tror der har været nok inlæg om dette TV til at jeg vil starte endnu en, men nu har jeg så set at TV'et kommer i en version med DVB og i en med alm. analog. I min lejlighed har jeg TDC kabel, og det jeg så gerne vil vide er:

Skal jeg vælge det med DVB tuner eller det med Analog tuner?

Hvis der er nogen som har nogen gode alternativer til det samsung jeg har set på må i meget gerne skrive dem. I skal bare huske at WAF også har temmelig høj prioetet (Wife Acceptens Factor, hvis man ikke lige er invidet)
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 17 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Når du har kabel tv og vil se digital tv skal du have det det hedder en DVB-C tuner eller en ekstern box.

De eneste jeg ved af som laver tv med DVB-C tuner indbygget er Loewe. Tjek deres Individual. Måske verdens bedste LCD tv...JEG har ikke set noget bedre! Og så kan konen helt selv desinge skærmen...over 1.000.000 muligheder for sammensætning, så mon ikke der var bare EN der passede fruen i huset?

Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 18 August 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Glem alt om indbyggede digi modtager i TV når du har kabel TV

Løsningen er en selector fra TDC   for så får du alle kanaler digitalt.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

Glem alt om indbyggede digi modtager i TV når du har kabel TV

Løsningen er en selector fra TDC   for så får du alle kanaler digitalt.

Mvh Hans

Det har hans123 helt ret i, der er ikke, og vil nok heller ikke blive et samarbejde mellem TDC og TV produktsenderne på det område.

Det er også bedst hvis du ikke har hastværk, for der er problemer med TDC's nye Sagem 81 HD. Det kan du læse om her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42696&P N=1

Når jeg i overskriften, skriver godt nyt er det fordi det virker fint med mit setup,link

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&P N=1&TPN=1  

Du skal være opmærksom på, at gruppen bag HDMI kablet snart barsler med et nyt og mindre stik i en version 1.3. Det er også lyd overførselen i HDMI kablet der volder TDC problemer. Indtil videre er det bedste bud, et LCD TV med DVI-I = analog og digital indgang, eller DVI-D = digital. Lyd sendes så digitalt via et S/pdif coax kabel. Og det virker fint hos mig, jeg får flotte billeder i High Definition, og AC3 = Dolby Digital 5.1 lyd via C More HD kanal 149, som ligger i TDC,s hybridnet. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Øh... Ved HDMI 1.3 bliver selve stikket ikke fysisk mindre end dén HDMI-version der allerede er på markedet nu! Og 1.3 er kompatibel med den nuværende HDMI. Så ingen slinger i valsen.
Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti

Der tager du måske fejl, men det er muligt det skal forstås at de to størelser køre sideløbende.

Ny og hurtigere HDMI forbindelse.

  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=802&zoneid=5



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lars Cetti
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 18 August 2006 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Okay... Men det er ikke nogen dårlig nyhed. Det bliver vel det samme som vi kende fra firewire og USB-stikkene. Så det vil stadig kunne være bagudkompatibelt. Begrænsningen kommer så bare til at ligge i selve stikket/kablet. No worries

 

Til top Vis Lars Cetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Cetti
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 18 August 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Lars Cetti skrev:

 No worries

Jeg mener nu at det kan give grund til bekymring, for det kan medføre at vi skal gå meget op i den digitale udvikling, for ikke at blive taget med bukserne nede, når vi køber ny fladskærm.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Aaberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 18 August 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

det er da noget fis. Den DVB-C tuner der sidder i Loewe tv er kanon. jeg har prøvet at tune på alm kabel tv og den fandt nok 30 digitale kanaler. og derudover kan du bare sætte selector kortet ind i siden af skærmen. det kan godt være der ikke er HD(MPEG4) tuner indbygget, men herregud da.
Til top Vis Aaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aaberg
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 19 August 2006 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Aaberg skrev:
det er da noget fis. Den DVB-C tuner der sidder i Loewe tv er kanon. jeg har prøvet at tune på alm kabel tv og den fandt nok 30 digitale kanaler. og derudover kan du bare sætte selector kortet ind i siden af skærmen. det kan godt være der ikke er HD(MPEG4) tuner indbygget, men herregud da.

Sandt - men:

  • Der er ingen EPG
  • Der er ingen ekstra services som Selector Cinema (video on demand)
  • Der er ingen mulighed for HDTV kanaler
  • Der er ingen mulighed for kanaler med MPEG4

Så Peter Pan har helt ret når han siger, at den indbyggede tuner kan blive en akilleshæl om få år. Også selvom den viser 30 kanaler lige nu.

Selvfølgelig kan du skifte TV'et om et par år - men det er jo trods alt billigere at skifte boksen bagved.

  /Lars



__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 19 August 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Aaberg
 
Mens jeg stadig har følelsen efter netop at have set en film i High Definition og med
Dolby Digital 5.1 surround lyden, fra C More HD kanal 149 over Sagem 81 HD Selector,
vil jeg supplere larl med at fortælle, at det er en fantastisk oplevelse at se den billede
forbedring det nye HD signal giver, og Aaberg, Digital 5.1 er lige så super.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes