| Forfatter |
|
samrebah Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
BMC-2 er en aldeles fremragende DAC til prisen, og hvis den får en bedre strømforsyning løfter det kvaliteten yderligere. Den er grim, men det er altså en juvel i forklædning. Jeg har ikke hørt den opgraderede version som LC Audio nu tilbyder, men der er en standard BMC-2 på KSP lige nu til 800. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=302387
For dem der gerne vil have en billig Sanskrit Pro er laveste pris omkring 1900 på Alibaba inklusiv forsendelse
http://www.aliexpress.com/store/product/New-SMSL-Sanskrit-PR O-B-decoder-USB-DAC-DSD-Bluetooth-version-32bit-384kHz-Free- Shipping/1710143_32414720093.html
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilspilning eller ej, så lyder SMSL DAC'en bedre nu hvor den har omkring 100 timer på historikken, den har fået bedre sammenhæng og
bunden er blevet bedre, samt diskanten er ikke helt så hård. Den er næsten ligeså god som AKM4399 DAC'en i direkte sammenligning,
næsten.
Men her efter nytår kommer der en helt anden strømforsyning på, da den der er leveret med er ekstrem ringe, den sender lidt støj ud som
generer min forforstærker. Den medfølgende er en switch mode strømforsyning på størrelse med en lille tændstikæske, mens den ny bliver
en lidt overdimensioneret jernkerne traffo, med schottky diodebro og alt for meget kapacitet i udglatningen.
Så må jeg jo høre om det giver nogen forbedring.
Godt nyt-hår
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
Hvordan den fungerer som forforstærker ved jeg ikke, men som DAC er den tavs som graven, dog kun når man ikke hører
musik  |
|
|
Skulle lyde ret godt BMC-2
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige købt en DAC baseret på 8 stk. tda1543 chips. Den er uden oversampling (NOS) og med egen clock.
Nogen der kender den?
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dalgas..
Jeg kender ikke den du har der, men der er mange som er glade for tda1543 chippen..
Hvad har du givet for denne DAC ??
/MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Miav.
Jeg kan genkende tilspilningsmønstret på SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Først bedre sammenhæng, herefter bedre bund (fyldigere) og herefter bedre diskant (silkeblød).
Det næste der skete med min var, at breddeperspektivet blev bedre og dybdeperspektivet,
blev det bedste, som jeg har hørt, at CD-mediet kan præstere.
Det skal dog lige siges, at jeg har skiftet RCA-kabel et par gange undervejs, og i forbindelse
med det sidste (Audioquest Red River) er bredde- og dybdeperspektivet blevet helt fantastisk.
Og skal det også lige nævnes, at jeg hele tiden har brugt den ekstra SMSL Sanskrit PLS Power
enhed.
Godt nytår til alle!
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 798
|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
michaelvv skrev:
Hej Dalgas..
Jeg kender ikke den du har der, men der er mange som er glade for tda1543 chippen..
Hvad har du givet for denne DAC ??
/MVH Michael.
|
|
|
Nogenlunde hvad delene koster: 2500
Jeg har pt 3 DAC - så overvejer om den skal videre.....
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2016 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Lidt eftertænksomhed:
Jeg har nu i en lille uge brugt Audioquest Red River RCA-kablet til SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Det er rigtigt, som jeg tidligere skrev, at kablet giver et meget bredt og dybt lydbillede ........
meeen, det går lidt ud over friskheden og spilleglæden, lige netop de paremetre, der er så
ekstremt gode ved Boydk's hjemmelavede kabel. Jeg må konkludere, at Boydk's kabel er et
SUPER kabel.
Til Boydk.
Tusind tak for lån af dit super kabel. Som du kan se - som jeg beskriver ovenfor - har dit kabel
altså nogle helt specielt gode egenskaber. Jeg må konkludere, at det er det bedste kabel, som
jeg har prøvet!!! Jeg sender det med vemod tilbage til dig en af de nærmeste dage.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Lige en evaluering af den lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC med den tilhørende Linear Power enhed.
Ja, så har jeg haft SMSL Sanskrit Pro-B DACen i godt en måned, og hvad er der så sket?
Før jeg fik DACen lyttede jeg ca. 99% af tiden til LP og ca. 1% af tiden til CD.
Efter at jeg har fået DACen lytter jeg pt. ca. 10% af tiden til LP og ca. 90% af tiden til CD.
Jeg må indrømme, at jeg er stærkt overrasket over, at CD-mediet kan lyde så godt.
Jeg vil vove at påstå, at CD-mediet nu lyder bedre end LP-mediet på mit anlæg, så det kan
da være, at min pladespiller Thorens TD 2001 skal opgraderes med bedre bund, afstivning
med blygummi og en bedre pickup, men det er jo en helt anden historie.
Hvad er det så, at den lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC gør så godt?
Den gør simpelthen lyden så "vinylagtig", ment på den positive måde, og samtidig er lyden
forskånet for LP-mediets unoder, så som nålestøj, rummel og statisk elektricitet.
Når jeg bruger SMSL Sanskrit Pro-B DACen, kan jeg på ingen måde høre, at det er en CD,
som jeg lytter til. Konen har flere gange troet, at jeg har spillet LP, men i virkeligheden
har det været CD, som jeg har spillet. Lyden har en god fast bund, en nuanceret
mellemtone og en silkeblød diskant. Og når jeg bruger Audioquest Red River RCA-kablet
mellem DACen og forstærkeren frembringes et bredde- og dybdeperspektiv, som jeg aldrig
har hørt før. Ja, det er helt fantastisk. Med de andre kabler jeg har brugt, bliver lyden
mere levende og upfront, men samtidigt går det lidt udover bredde- og dybdeperspektivet.
P.t. har jeg valgt at prioritere bredde- og dybdeperspektivet højest.
Det er er lidt ærgerligt, at jeg først nu har fundet ud af, hvor godt CD-mediet kan lyde,
her hvor CD-pladerne er på vej helt ud af markedet  .
Men på den anden side, kan jeg nu købe en masse CD-plader rimeligt billigt  .
På den anden side kan det jo også medføre, at jeg langt om længe kommer over på
streamingsbølgen. Måske bliver det en Bluesound Node 2, født med en USB-nøgle på
256GB? Og med Spotify eller Tidal?
Og tak til jer alle for de særdeles gode og nyttige oplysninger I har bidraget med.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 17 Januar 2016 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
samrebah skrev:
BMC-2 er en aldeles fremragende DAC til prisen, og hvis den får en bedre strømforsyning løfter det kvaliteten yderligere. Den er grim, men det er altså en juvel i forklædning. Jeg har ikke hørt den opgraderede version som LC Audio nu tilbyder, men der er en standard BMC-2 på KSP lige nu til 800. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=302387
For dem der gerne vil have en billig Sanskrit Pro er laveste pris omkring 1900 på Alibaba inklusiv forsendelse
http://www.aliexpress.com/store/product/New-SMSL-Sanskrit-PR O-B-decoder-USB-DAC-DSD-Bluetooth-version-32bit-384kHz-Free- Shipping/1710143_32414720093.html
|
|
|
Købte den for sjov en BMC-2 for noget tid siden, og syntes ikke den er noget særligt. En gammel audio alchemy spiller langt bedre
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er SMSL dacen lydmæssigt hvis man vil ofre flere kr. på en dac.Er der nogle der har prøvet at sammenligne.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde en af mine venner på besøg i fredags. Han har højttalere af samme fabrikat som jeg, og vi kender hinandens lydpreferencer temmelig godt. Han har endelig overgivet sig til at prøve at implementere et digitalt setup hos sig selv, da han har erkendt, at det deværre ikke er alt, man gerne vil ha´, der fåes på vinyl. Han har hørt diverse hundedyre dac´s, store Wadia m.m., og det der slog ham var, at (med hans egne ord) var der overhovedet intet af det digi-fnidder, man normalt forbinder ved digital afspilning. Til prisen mente han, at der overhovedet ikke var noget at betænke sig på, så han har såmænd bestilt én  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh skrev:
Hvordan er SMSL dacen lydmæssigt hvis man vil ofre flere kr. på en dac.Er der nogle der har prøvet at
sammenligne.
|
|
|
Hvad budget har du tænkt dig at vil operere i ???
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar.Det kunne være man skulle købe sådan en også et cddrev.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bor du jo iÅrhus, så hvis du vil forbi og se/høre/røre så´n en SMSL, så smid en PB. Så ku´ det da være, vi ku´ finde ud af noget  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbudet Boydk men vil lige ud og høre noget andet først. michaelvv max 10.000kr.Har i øjeblikket en Vincent S1 cdafspiller.Men den har problemmer med at aflæse nogle af mine cder.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh skrev:
Tak for tilbudet Boydk men vil lige ud og høre noget andet først. michaelvv max 10.000kr.Har i øjeblikket en
Vincent S1 cdafspiller.Men den har problemmer med at aflæse nogle af mine cder. |
|
|
Okay jeg har en 9500 Kr DAC som snart lander hos mig, skal nok teste den helt vildt...
Desværre er der en LAAANNNNG leveringstid på den, så der er desværre andre "klovner" som
mig som køber dyrere DACs.
Fik desværre hørt en audio-gd Master 7.1 Dac, hvor streaming var top notch.
Den lamme tæskede min AK-4399 så slemt at det gjorde helt ondt.
Ved godt at (15K kontra 1.8K) ikke er fair, men træerne vokser desværre ikke op i himlen.
Og jo jeg er rigtig glad for min over tweaked Kineser AKM'er.
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 18 Januar 2016 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
samrebah skrev:
BMC-2 er en aldeles fremragende DAC til prisen, og hvis den får en bedre strømforsyning løfter det kvaliteten yderligere.
Den er grim, men det er altså en juvel i forklædning. Jeg har ikke hørt den opgraderede version som LC Audio nu tilbyder, men der er en
standard BMC-2 på KSP lige nu til 800. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=302387
http://www.aliexpress.com/store/product/New-SMSL-Sanskrit-PR O-B-decoder-USB-DAC-DSD-Bluetooth-version-32bit-384kHz-Free-
Shipping/1710143_32414720093.html
|
|
|
Du glemmer en ret væsentlig detalje ved det link, og det er at den sendes fra den fjernøsten. Udover du nok kan kigge langt efter garanti, så
endnu vigtigere: der kommer der told og moms oveni nu det er udenfor EU! Du kan derfor godt regne med den bliver noget dyrere. Så er det lidt
smartere at finde den til salg indenfor EU:
http://www.audiophonics.fr/en/appareils-hifi-dac/smsl-sanskr it-pro-b-dac-ak4490eq-32bit384khz-dsd-apt-x-bluetooth-40-p-1 0202.html
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Langendorf.
Jeg tror ikke, at der er mange ligheder mellem en BMC-2 DAC og SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Til Boydk.
SUPER, at en af dine venner også får glæde af SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Og endnu engang tusind tak for, at du introducerede mig for SMSL DACen, og for at du hjalp
mig med import og lån af dit hjemmelavede RCA-kabel. Det er utroligt så levende lyden blev
med dit kabel - jeg er allerede begyndt at savne det  .
Ja, hvis det ikke var for dig, kunne jeg ikke sidde nu og nyde al min musik på mine CDer
på samme måde, som jeg hidtidigt kun har kunne gjort med min musik på mine LPer.
Til pnnh.
Du kan roligt købe SMSL DACen. Her får du virkeligt meget for pengene.
Hvilket CD-drev har du tænkt dig at købe?
Til Miav.
Hvordan går det med tilspilningen af SMSL DACen? Er du blevet mere tilfreds med lyden?
Til michaelvv.
Spændende at høre hvilken DAC du har bestilt? Vil du fortælle, hvad den hedder?
Du må også komme med en beskrivelse af den, når den lander.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Vinylfan..... 1000 tak for de pæne ord. Der er vist ingen tvivl om, at den performer godt hjemme hos dig. Og jo, min "kammi" var da i "så er det da bare, det vi gør"-mode, da han hørte og så den. Og så størrelsen    . Det må være den højeste WAF-faktor på færdige dac´s. Med hensyn til kablet, har jeg planer om, at få skaffet noget mere. Hvis det kommer i hus, skal jeg nok informere dig. Så må du jo sende en PB, hvis du alligevel ikke kan leve uden  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |