| Forfatter |
|
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Til michaelvv.
Spændende at høre hvilken DAC du har bestilt? Vil du fortælle, hvad den hedder?
Du må også komme med en beskrivelse af den, når den lander.
Mvh.
Vinylfan |
|
|
Hej Vinylfan.
Det er en Chord 2qute. Desværre er der en del leveringstid på den..
Den er den samme som deres HUGO dog med galv USB og uden headphone.
Skal nok rate den op mod min AK4399, men den SKAL have 300 Timer..
Kommer lige nogle links til tråde på nettet da der ikke findes meget på danske sider.
headfi
Computer Audiophile
Youtube af hugo
Youtube Tech Info
/MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan regner med at købe et Cambridge cxc drev.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh..... Du får s´gu ikke meget for pengene, et rigtigt billigt Sony drev (og jeg mener af den absolut billigste slags), og så for det meste en tom kasse.  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Boydk.
Du sender bare en PB, hvis du får skaffet kablet hjem. Så må jeg se, hvordan finanserne er til den tid
Til michaelvv.
Det ser meget interessant ud. Spændende at se hvordan den performer i forhold til SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Jeg kunne se på en af Youtube-filmene, at der var koblet en iPhone til Chord DACen med ledning.
Ved du, om man også kan koble en iPhone til SMSL DACen med ledning?
Til pnnh.
På et tidspunkt havde min Lyngdorf CD-1 problemer med at læse CDerne. Her overvejede jeg også at købe et
Cambridge CXC drev, men Boydk frarådede det. (Tidligere i denne tråd er der foreslag til andre drev.)
Du kunne måske låne Cambridge CXC drevet med hjem fra HFK og teste det, inden du eventuelt køber det.
Måske kunne Mission Cyrus CDt drevet også være et emne?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslag Boydk og Vinylfan.Nu må vi hellere vende tilbage til det tråden handler om.SMSL Sanskrit Pro-B dac.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Hej alle.
Til Boydk.
Du sender bare en PB, hvis du får skaffet kablet hjem. Så må jeg se, hvordan finanserne er til den tid
Til michaelvv.
Det ser meget interessant ud. Spændende at se hvordan den performer i forhold til SMSL Sanskrit Pro-B DACen.
Jeg kunne se på en af Youtube-filmene, at der var koblet en iPhone til Chord DACen med ledning.
Ved du, om man også kan koble en iPhone til SMSL DACen med ledning?
Til pnnh.
På et tidspunkt havde min Lyngdorf CD-1 problemer med at læse CDerne. Her overvejede jeg også at købe et
Cambridge CXC drev, men Boydk frarådede det. (Tidligere i denne tråd er der foreslag til andre drev.)
Du kunne måske låne Cambridge CXC drevet med hjem fra HFK og teste det, inden du eventuelt køber det.
Måske kunne Mission Cyrus CDt drevet også være et emne?
Mvh.
Vinylfan |
|
|
Hej Vinylfan...
Ved ikke rigtigt noget om det med iPhone.
Synes det kunne være rigtigt sjovt hvis der også kom nogle andre "nye" DACs ind på denne tråd
nu når den hedder Hvilken dac?.
Kunne være fedt hvis nogle Schiit og Aune16 brugere også kommenterede om deres Dac.
En jeg også var meget interesseert i, men over mit budget" var denne her fra Schiit.
http://schiit.com/products/yggdrasil
Som sagt jeg min AK4399 blev "lammetæsket" af en dyr audio-gd Master 7.1 r2r-ladder Dac.
Derfor valgte jeg at hoppe lidt med på vognen med en dyrere Dac.
/MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool nok, men det kræver jo også en eller anden form for sammenligningsgrundlag, så det ikke ender op med: Min spiller så og så godt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Cool nok, men det kræver jo også en eller anden form for sammenligningsgrundlag, så det ikke ender op med:
Min spiller så og så godt |
|
|
Da alt lyd jo er subjektiv er det vel også mest hvad man personligt kan lide.
Da næsten alle Dacs lyder forskelligt på forskellige anlæg og vi her jo har foskellige anlæg,
kunne det jo nemt være forskelligt hos andres setup.
Min sammenligning var baseret på at man har begge 2 Dacs tilstede og man så skifter imellem dem.
I sidste ende er det vel også lidt et spørgsmål hvilken Dac lyd man er til.
Af de fleste "nyere" Dacs jeg har lyttet til over de sidste års tid, synes jeg personligt at man virkeligt får
meget lyd men AKM. Min egen kostede ca 1600 kr uden mods.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har prøvet en Emotiva DC-1?
Jeg købte en på tilbud til $399 inden jul, og den spiller ærligt talt ganske glimrende.
Eneste problem jeg har med den, er at fjernbetjeningen ikke virker når ungernes PS4 er tændt (!?!)
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til michaelvv.
Helt enig. Lad os få så mange DACs som muligt på banen. Og det var jo også derfor jeg startede tråden.
Jeg kunne også godt tænke mig at høre om nogle flere DACs i alle prisklasser.
Og det kunne også være interessant at høre om Schiit DACs. De har fået megen positiv omtale.
Til hansen.
Tillykke med din Emotiva DC-1 DAC. Den ser yderst interessant ud. Hvordan lyder den?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Er der slet ingen, der vil fortælle om deres DACs?
Ja, så røg Lyngdorf CD-1 afspilleren til reparation hos Lyngdorf. Nu kunne den ikke mere.
Så må jeg nøjes med at lytte til min Pioneer PD-S707 gennem min lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC.
Og jeg må indrømme, at der er stor forskel på lyden fra drevene på Lyngdorfen og Pioneeren,
selv om de begge spiller gennem SMSL DACen. Lyngdorfen er klasser bedre. Det er faktisk sådan nu,
at efter jeg kun har Pioneeren til at spille CD-plader på, hører jeg faktisk næsten kun LP på min
pladespiller Thorens TD 2001. Ja, man bliver hurtigt vant til god lyd. Men det bekræfter også,
at der er stor forskel på drevene. Den lille SMSL DAC kommer først rigtig til sin ret, når den bliver
født af et rigtig godt drev. Så selv om det i princippet kun er nuller og ettaller, der kommer ud af et
drev, så ER der altså forskel.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Paradigm Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2016 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en REGA dac, som jeg overvejer at opgradere til REGA dac-R. Nu er den gamle sat til salg her på siden. Har været utrolig tilfreds med lydkvaliteten, og har læst flere andmeldelser hvor de sammenligner den med cd afspillere i 20.000kr klassen.
Det skal dog siges at det kræver en del nørderi at opnå DACéns fulde potentiale. Selvfølgedig kan man bare smide en cd-afspiller i, men at bruge en cd-afspiller til 15.000 er spild af penge. Der vil ikke være meget forskel (hvis nogen)fra sådan en og en cd-afspiller til 1500. Man bruger dem jo kun som transport af digitalt data
Jeg har testet mange forskellige opsætninger med min Rega DAC, og bedste løsning for mig, er umiddelbart en MAC mini tilsluttet DACén med USB. Jeg afspiller mine cdér (FLAC filer) med Jriver. Styresystemmet er maverick som som gør det muligt at afsfspille i integer mode. Desuden har Jriver en fantastisk brugerfalde, og gode apps til både Ipad og android, så man let kan browse sine albums og lave playlister.
Grunden til jeg gerne vil have den nye rega DAC R, er at USB indgangen er Asynkron. Asynkron USB indgang er nok det vildeste fremskridt der er sket på DAC fronten. Det har en gang for alle fjernet problemmet med Jitter som spdif indgangene lider en del af. En Asynkron USB indgang på ens DAC, gør at det er DACén der styrer clockfrekvensen, og ikke ens PC/MAC. Med andre ord, det er DACen der styrer dataflowet og ikke omvendt..
Held og lykke med DACJagt!
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Hej alle.
Er der slet ingen, der vil fortælle om deres DACs?
Ja, så røg Lyngdorf CD-1 afspilleren til reparation hos Lyngdorf. Nu kunne den ikke mere.
Så må jeg nøjes med at lytte til min Pioneer PD-S707 gennem min lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC.
Og jeg må indrømme, at der er stor forskel på lyden fra drevene på Lyngdorfen og Pioneeren,
selv om de begge spiller gennem SMSL DACen. Lyngdorfen er klasser bedre. Det er faktisk sådan nu,
at efter jeg kun har Pioneeren til at spille CD-plader på, hører jeg faktisk næsten kun LP på min
pladespiller Thorens TD 2001. Ja, man bliver hurtigt vant til god lyd. Men det bekræfter også,
at der er stor forskel på drevene. Den lille SMSL DAC kommer først rigtig til sin ret, når den bliver
født af et rigtig godt drev. Så selv om det i princippet kun er nuller og ettaller, der kommer ud af et
drev, så ER der altså forskel.
Mvh.
Vinylfan
|
|
|
Jeg skal helt sikker fortælle om min Chord 2qute , når den måske lander sidst i næste uge.
Jeg bor i udlejningsejendom fra 1892, som har meget dårlig strøm, som jeg købte dengang det
var rigtig billigt.
Så nu tog jeg mig sammen og købte en AC Regen 500VA som kostede latterlige 2700 Kr.
Hold da helt op en forskel det gav. Den laver helt ren sinus 230V og den har ikke den uheldige feature
at den begrænser dynamikken.
Hvis man har tvivlsom strømkvalitet giver det langt mere en kabler.
Har nu lyttet igennem den i 2 dage og mine DHT rør slæder 4P1L/2A3 har aldrig været så støjsvage.
Jeg kunne godt skrive om min HIFI bekendtes Audio-Gd Master 7.1 DAC , da vi har stort set det samme anlæg.
Den er baseret på 8 stk BB1704UK og 5 strømforsyninger og en fætter på 15 kg. Den spiller bare med en klasse
højere authoritet en min AK4399 tweaked Kina fætter.
Specielt i det højfrekvense område er den en sand nydelse af høre på. Den har en realisme i violiner,bækkener som
overgår min AKM men faktor mange  .
Hvis ens matriale er iorden (sjælden nu om dage) leverer den virkeligt varen.
Om prisen på 15K er iorden, kan jeg kun sige det ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt nogle af de nyere spændende DACs
som feks (Ps Audio, MSB, Schiit, Chord etc etc).
Min AK4399 spiller rigtigt godt, og jeg kan fint følge det at i er glade for SMSL. Det er også Dacs i en prisklasse hvor rigtigt
mange dyrere Dacs virker total til grin.
Igen hvad spiller vi af musik på dem.
Har man som jeg fornemmer at mange HIFI "freaks" desværre har et meget lille musikalsk univers at bevæge sig rundt i,
gør de fleste nyere Dacs det sikkert ganske godt.
Det der trækker tænder er kompleks musik, det hører jeg en del af så derfor vil jeg godt have så megen åbenhed i lyden
som overhovedet muligt.
AKM gør det rigtig godt. Jeg bliver aldrig træt at dens "lyd". Dog skal det siges at hvis man åbner for "tegnedrengen" så kan
det helt sikkert blive bedre, men man skal så også til at betale for det.
|
| Til top |
|
| |
Paradigm Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2016 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 27 Januar 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT:
Jeg ville holde mig fra Bluesound Node 2 især hvis du overvejer en DAC med asynkron USB-indgang.
Til det med cd-afspillere som transport, så kan der som du selv erfarer godt være forskel på lydkvalitet. Det er dog kun relateret til Jitter, altså
timeingen af DATAén.. Med den gamle afspiller du nævner, har du sikkert en meget høj jitter. DVS timeingen er forfærdelig. Jeg vil dog påstå at
du også har en høj Jitter på din lyngdorf. En cd afspiller til 500kr transportere nøjagtig den samme data som en cd-afspiller til 50.000kr.
En Billig MAC eller billig pc med den rigtige software, slår til en hver tid alle cd-afspillere til transport. OG fordelen med PC-MAC er også at
software bliver opgraderet løbende og det samme med apps til iphone,ipads og android enheder.
Har man f.eks. Bluesound Node 2, og senere anskaffter sig en DAC med Asynkron USB, vil man ikke kunne udnytte dens poteniale. Måske med
en fremtidig Bluesound Node 3-4, men så ryger der jo hurtigt 5K ud af ens lomme.. Så hellere et nyt stykke software til 20$ som leverer det
samme eller mere.
Ydermere vil en pc/mac også være fremtidssikret til digitale streamingtjenester. Der findes desværre ikke nogen idag, hvor man kan streame
lossless og bit perfect. Men dag det kommer, så er mac/pc klar til det. Har man et forældet Bluesoundprodukt, kan det igen blive en dyr
opgradering...
Det blev hvist til lidt mere end en EDIT...
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Tillykke med din Emotiva DC-1 DAC. Den ser yderst interessant ud. Hvordan lyder den?
|
|
|
Tja, hvordan lyder den? Jeg har ikke A/B testet den direkte op mod noget andet. Jeg købte den primært pga.
funktionaliteten: Bal. DAC med en flok forskellige input, incl. async. USB, og XLR output med volumenkontrol. Så den kan
bruges både i stuen direkte til effekttrin, og på kontoret til mine aktive monitors. Den har desuden 2x headphone output or
en analog pass-through, som jeg ikke har prøvet overhovedet. Den har ikke DSD support, men det har jeg ikke noget at
bruge til alligevel.
Ind til videre står den i stuen og gør det ganske godt. God robust bund, ingen skrigen i toppen, god opløsning. Man kan finde
masser af positiv omtale af DC-1 på nettet. Jeg fandt det interessant at den i en stor sammenligning på Head-Fi endte i en
gruppe på 7-9 DACs, der efter at være korrekt sat op of level-matchet, ikke kunne skelnes fra hinanden. Opsummering
her. Den er
den billigste DAC, der ender i "The Indistinguishables" kategorien.
Ud over det ser den pæn og gedigen ud, og var nydeligt pakket ind: Kasse med farvetryk, hårdt skum-indlæg og blød
stofpose. Den kunne sagtens koste det dobbelte uden at man ville synes det var underligt. Remoten er sort alu og virker
også gedigen.
Det eneste, jeg ikke er helt tilfreds med er ergonomien, men det er ikke noget stort problem: Volumenkontrollen er
elektronisk styret (analog/resistornetværk), og hvert "klik" på drejeknappen giver 0.25dB forskel, så man skal dreje flere
omgange for at nå fra min til max. Samme med fjernbetjeningen: Hvert klik på knapperne giver kun 0.25dB, men når man
holder knapperne inde, så går det stærkt, og det kan være lidt svært at ramme præcist den lydstyrke man ønsker.
http://www.audioholics.com/gadget-reviews/emotiva-stealth-dc -1
http://www.amazon.com/Emotiva-Audio-DC-1-Balanced-Differenti al/dp/B00FBQ84F6 (læs reviews)
http://www.head-fi.org/products/emotiva-stealth-dc-1-balance d-24-192-fully-differential-dac
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2016 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Så kommer der lige en seriøst DAC med i denne tråd.
Efter en leveringstid på ca 4 uger kom den så i hus.
Chord 2qute DAC. Håber ikke støvet forvirrer indtrykket. LOL]
/MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2016 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til michaelvv.
Tillykke med din Chord 2qute DAC. Spændende og interessant DAC.
Hvor er vi henne rent prismæssigt? Omkring 10.000 kr.?
Er det rigtig, at man skal bruge en adapter for at benytte coax-indgangen?
Jeg ved godt, at den kræver mange tilspilningstimer, men hvordan lyder den
lige ud af boxen?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vinylfan. Hvis du vil bruge dem med din CD så skal du bare have et kabel BNC-RCA, så der er ingen grund til at bruge en adapter. Har nu kørt på den i 13 Timer og da den udvikler sig hele tiden, håber jeg du forstår at det ikke giver så meget mening at skrive om lyden lige nu. Men jeg kan da afslørre at hvis du vil have en naturlig digital lyd så har jeg aldrig hørt noget som det Chord kan levere. Jeg spiller på USB og den understøtter alt følgende samlingsrate. 384000 352800 192000 176400 96000 88200 48000 44100 32000 Hz. Tog lige lidt tid at finde ud af alle de muligheder der var for at vælge "driver" som bare er en indstilling under Linux, Intet software her..  Jeg var en af de helt sene CD person, fordi jeg altid ikke har været synderlig imponeret at dette som mit hoved medie. Havde faktisk ikke en CD før år 2007, så en meget sen starter. Kan godt afsløre at min AK4399 ikke kommer til at spille på mit anlæg mere. Den fik så mange tæsk efter 3 spille timer på Chord at jeg bare pakkede den sammen. Vender lige tilbage omkring de 50 spille timer med de første indtryk. /MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til michaelvv.
Det lyder rigtig interessant med den Chord.
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt været særligt imponeret af den digitale lyd.
Først med SMSL Sanskrit Pro-B DACen synes jeg, at det digitale medie blev værd at lytte til.
Og hvis Chord'en så er væsenligt bedre end SMSL DACen, så bliver det rigtigt interessant.
Må jeg spørge, hvad du har givet for Chord'en?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2016 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ligger i en meget højere prisklasse. Med jo bliver med at høre ting jeg aldrig har hørt på det digitale medie... 1279 EURO incl alt så ca 9500 Dkr.
Den er så analog i lyden og så er jeg kun ved at "Burn in". Kommer lige med en mere seriøs update når jeg når de 50 Timer...
|
| Til top |
|
| |