| Forfatter |
|
Refstrup Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2016 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
| Det er vel ¨så i deres system. Hvad siger track&trace herhjemme??? |
|
|
Den siger ikke rigtig noget endnu, skal også lige bemærke. At de bruger samme ordrenummer, altså ingen ny faktura. Og dermed ingen ny dato for
købet.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk:
Der står en Pioneer DV350 hjemme i min stue nu
Den er god stand, næsten ikke brugt og med fjernbetjening, men uden manual.
Den spiller som ny, nærmest ingen støj fra den.
Jeg hørte et par CDer igår og der er masser af microdetaljer og rum omkring sangere og instrumenter. Den er god i kombi med Sanskrit DACen. Det
jeg bemærkede i første omgang var åbenheden, stereoperspektivet og rum omkring udøvende. Nu skal denne kombi testes i den kommende uge.
En stor tak til Boydk for dine gode råd
Hej Refstrup,
Du får jo nok din DAC, men det er rigtig træls og ærgerligt, når man ikke får en ordentlig kundeservice. Og når man venter og venter. Men hvis du vil
af med Sanskrit tror jeg ikke, at du får svært ved at afsætte den
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyyy Ruggård. Manualen kan du til enhver tid downloade i PDF fra "nettet". 1000 tak for din foreløbige anmeldelse. Godt at du har fået en positiv oplevelse (0g så for 200,-   ). Jeg har altid påstået, at den måde (FiFo+clock m.m.) Pioneers DVD-drev smider s/pdif ud på er så tæt på 100% korrekt standard, og at det kan høres, men det er jo bare min påstand. Rart med lidt opbakning engang imellem (også selvom teoretikerne påstår, at det ingen betydning har)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård skrev:
Hej Boydk:
Der står en Pioneer DV350 hjemme i min stue nu
Den er god stand, næsten ikke brugt og med fjernbetjening, men uden manual.
Den spiller som ny, nærmest ingen støj fra den.
Jeg hørte et par CDer igår og der er masser af microdetaljer og rum omkring sangere og instrumenter. Den er god i kombi med Sanskrit DACen. Det
jeg bemærkede i første omgang var åbenheden, stereoperspektivet og rum omkring udøvende. Nu skal denne kombi testes i den kommende uge.
En stor tak til Boydk for dine gode råd
Hej Refstrup,
Du får jo nok din DAC, men det er rigtig træls og ærgerligt, når man ikke får en ordentlig kundeservice. Og når man venter og venter. Men hvis du vil
af med Sanskrit tror jeg ikke, at du får svært ved at afsætte den  |
|
|
Hej Ruggård ja er dårlig kundeservice, beholder den er nysgerrig efter, at komme til at lytte på den.
Skal lige opdateres på jeres Pioneer snak, hvorfor lytte CD på et DVD drev ?
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Refstrup.
Synd at du har haft alle de problemer med SMSL DACen. Jeg håber, at det hele ender godt.
Jeg er meget tilfreds med min SMSL Sanskrit Pro-B DAC, og digitallyd har aldrig lydt bedre hos mig.
Jeg tror ikke, at du fortryder at beholde DACen. Men husk at den skal have mere end 50 timer,
før at den er spillet til.
Med hensyn til Pioneer DVD-afspillernes spillemæssige fordele, kan du blandt andet læse om det
på side 6 i denne tråd.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2016 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Hej alle.
Til Refstrup.
Synd at du har haft alle de problemer med SMSL DACen. Jeg håber, at det hele ender godt.
Jeg er meget tilfreds med min SMSL Sanskrit Pro-B DAC, og digitallyd har aldrig lydt bedre hos mig.
Jeg tror ikke, at du fortryder at beholde DACen. Men husk at den skal have mere end 50 timer,
før at den er spillet til.
Med hensyn til Pioneer DVD-afspillernes spillemæssige fordele, kan du blandt andet læse om det
på side 6 i denne tråd.
Mvh.
Vinylfan |
|
|
Tak vinylfan vil jeg lige få læst, er jo en laaang tråd efterhånden. skal nok ende godt, med DAC'en .
Det der startede tråden, var dit køb af nye højttalere. Hvad var det du fik, anskaffet dig ?
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk,
Jeg bruger fortrinsvis mine ører og lidt sund fornuft
Jeg kan huske for mange år tilbage, da jeg bankede et jordspyd ned i et bed foran huset. Mine naboer troede, jeg var blevet halvtosset.
Hej Refstrup,
Jeg har prøvet flere forskellige CD/DVD drev på det sidste og det bedste jeg har prøvet er helt klart Pioneer DV350. Det jeg oplever ved Pioneer'en er,
at toppen åbner sig op og gir mange mikrodetajler og et godt stereoperspektiv uden at lyden bliver fnidret eller hård på nogen måde. Kombinationen
af Pioneer og Sanskrit er god i mine ører.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Refstrup.
Det var et par DALI Rubicon 2 højttalere, som jeg faldt pladask for.
Jeg troede aldrig, at jeg skulle have DALI højttalere, men Rubicon 2
lyder fantastiske. Prøv at Google dem, eller lyt til dem i HiFi-Klubben.
Til Ruggård.
Kombinationen af Lyngdorf CD-1 og SMSL Sanskrit Pro-B DACen er
også super god.
Til gengæld er kombinationen af min CD-afspiller Pioneer PD-S707
og Sanskrit DACen ikke helt god. Her bliver lyden næsten for "pæn".
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til vinylfan
Hvad faktisk selv kig på dem, for ca 1 1/2 år siden. Men fik dem aldrig, hørt ordentlig i hifi- klubben.
Købte sidst i 90'erne et sæt, Dali grand cupe. Som fulgte mig ca til, for få år siden. Et sæt som jeg, har været utrolig glad for.
Har så prøvet adskillige højtalere siden. Måske jeg skulle give, dem et seriøst lyt
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til vinylfan:
Undskyld, men jeg udtrykte mig ikke klart. Jeg mente selvfølgelig Pioneer DV350 og Sanskrit Pro B kombinationen specifikt
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Ruggård:
Jeg forstod godt, at du mente Pioneer DV350, så det er mig, der ikke udtrykte mig helt klart. Undskyld.
Det kan være, at jeg skulle prøve at få fat i en brugt Pioneer DVD-afspiller.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Refstrup.
Jeg kan stærkt anbefale DALI Rubicon 2 højttalerne. De er rigtig gode til digital musik.
(Og selvfølgelig også til analog musik.) De formidler et bredt og dybt lydbillede, og
stemmer kommer rigtig godt ud af højttalerne. Samtidig er de rigtig gode til at skille
bassen og mellemtonen, så selv om musikken er meget basdomineret, går det ikke ud
over mellemtonen. Jeg synes, at du skal give dem et seriøst lyt i HiFi-klubben.
Til Ruggard.
Når du betjener din Pioneer DV350 - (f.eks. indlæser en CD) - går det så ligeså hurtigt
som på en almindelig CD-afspiller, eller tager det en evighed som f.eks. på en SONY
DVD-afspiller?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vinylfan,
På dv350 tager det 10-11 sek fra cd ligger i åben skuffe til den er kørt ind og er klar til play. Målt med stopur.
Om du får en bedre lyd med en Pioneer end din Lyngdorf CD1 har jeg ingen anelse om. Cd1 skulle jo være en kanongod cd afspiller.
Her er et link:
http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/REFERENCES/Goldmund/goldmund izator.html
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaring med Denon DA500? Har fundet en til 600kr.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har 2 spørgsmål.
Er der nogen herinde, der har erfaring med upsampling af 16 bit til 24 bit med en Behringer Ultramatch Pro SRC2496 mellem CD transport og DAC?
Giver upsampling et løft lydmæssigt eller er det bedre, at bevare det originale format?
Hvis man laver en kopi af en købt cd til eget brug kan den så lyde bedre end den originale og hvordan/hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan i hvertfald sige, at Beringeren igennem sin egen dac lyder ad helvede til, uanset hvilken frekvens der upsamples til. Ved at Lucasz (Lampisator) mente, at upsampling lød bedst. Har foruden min egen talt med et par stykker, der også bruger den som dac, og vi er 100% enige: Upsampling duer ikke, bli´r spidst i lyden og umusikalsk. Vinylfan har i denne tråd forsøgtsig med upsampling ud af hans Lyngdorf CD-1, og han kom til samme resultat: Lyder bedst når digi(s/pdif) bli´r sendt ud som 44.1KHz. Jeg har personligt aldrig oplevet, at upsampling g´ør noget positivt.  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så nåede Smsl DAC'en frem, modtog den i går. Og har ud spillet hele dagen
Og franskmændene lover at, jeg også ser de 200kr. Retur fragten kostede, så tror det hele ender godt
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan  , tillykke...... Så kommer du snart med en melding på kablet, ikk´?  PS. Lad den nu spille i en uge, før du danner dig en meniong om lyden fra den  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Jeg har personligt aldrig oplevet, at upsampling g´ør noget positivt.  |
|
|
Det kræver helt sikker mere processing power og en mere nøjagtig upsamplings algoritme end de fleste
hardware baserede løsninger kan klare.
Men at lyden bliver skarpere har jeg aldrig oplevet i mit "homemade" streamings eventur med sox.
På min Chord 2cute lyder opsampling direkte elendigt i forhold til dens interne processing, men det var
ikke tilfældet på min audio-gd dac3 eller min AK4399 , men igen jeg bruger software opsampling med
ultra high resolution.
Alt kommer helt sikker an på om selve timing er iorden.
Det der nok tager længst til at vende sig til på min Chord er at den er så vanviddig analog at jeg nogle gange har
været ved at gå over til min pladespiller for at skifte plade.
|
| Til top |
|
| |