| Forfatter |
|
Ruggård Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 11 Marts 2016 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Boydk
Tak for dit svar på mit spørgsmål
Jeg er meget nysgerrig anlagt. Jeg skal lære, at styre mig lidt.
Nu vil jeg nyde musikken igennem mine nyerhvervelser, som jeg er meget glad for.
Til Refstrup
Det var dejligt for dig, at det hele endte godt
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 11 Marts 2016 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 11 Marts 2016 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet til SMSL Sanskrit DAC'en over en længere periode, og jeg har eksperimenteret lidt med denne.
Jeg vil sige at en rigtig god strømforsyning giver den lidt mere Headroom og liv. Men størst betydning for denne DAC er nok det digitale
signal, den viser stor forskel på de forskellige drev jeg har haft sat foran denne SMSL DAC, men også digitale kabler viser deres signatur
på denne DAC. Og så må den jo selvfølgelig gerne få et signalkabel der lader DAC'en leve.
Jeg har opnået en ret så fortrinlig lyd med dette CD setup:
Rega Apollo CD-afspiller som drev. Digital kabel er et VdH "The Triaxial Professional 75 ohm"
DAC er selvfølgelig en SMSL, men med en overdimensioneret DIY strømforsyning. Signalkabel mellem DAC og forforstærker er et AZ
"Silver Reference II"
Her kan man tale om hul til musikken, til disse penge tror jeg det bliver svært at få ret meget bedre lyd. Lyden er noget bedre end den
jeg har kunnet få med min AK4399 DAC, som ellers også har været ganske god.
Men jeg tror SMSL DAC'en er mere følsom med hvad den bliver sat sammen med af andet udstyr.
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til Miav.
Jeg har gjort nogenlunde de samme erfaringer med SMSL Sanskrit Pro-B DACen, som du har.
Følgende har efter min mening indflydelse på lydkvaliteten i nævnte rækkefølge:
1) Det signal du føder DACen med. Der er bl.a. kæmpeforskel på CD-drev.
2) RCA-kablet der går fra DACen til forstærkeren. Her er der en del at hente.
3) Separat strømforsyning. Her kan jeg anbefale SMSL Sanskrit Linear LPS.
4) Coax-forbindelse er bedre end Toslink. Men jeg kunne ikke høre forskel på mine forskellige Coax-kabler.
CD-lyden hos mig har aldrig lydt så godt som nu, efter at jeg har fået SMSL DACen.
Lyden er blevet utrolig analog, og det er muligt at forveksle lyden fra LP og CD,
men lyden fra LP er dog stadig lidt bedre.
Jeg tror ikke, at det er muligt at få en DAC i samme prisleje, der lyder bedre.
Til Refstrup.
Har du lyttet lidt mere til din SMSL DAC?
Og er du tilfreds med lyden på nuværende tidspunkt?
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2016 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ja den har kørt en del timer nu nærmer sig vel ca 40.
Spiller på mit andet setup, på nuværede tidspunkt.
Gir den lige nogle flere timer inden, den bliver koblet på mit primære setup.
Men er fuldt ud tilfreds, med lyden indtil nu. Må godt lide miste, lidt af den lyse klang. Men skal nok komme.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2016 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver nu et Svalander netstøjsfilter foran min Pioneer DV350 og jeg synes det giver mere ro i lydbilledet på den gode måde. Jeg har før haft det
spændt foran min Denon DCD 3300 med godt resultat.
Iøvrigt prøvede jeg også et Real Cable Master AN7510 coax mellem Pioneer og Sanskrit, men her blev lyden for skarp og tynd i forhold til BJC 1694A
coax.
Jeg brugte en cd fra Hi Fi og Elekronik "The Best of Opus 3" selected for QUAD til at teste med.
Til Miav,
Jeg mener at have læst at Rega Apollo ikke sender signalet ud i realtime men gennem en buffer.
Til Vinylfan
Jeg kan tydelig høre forskel på de coax kabler jeg har, men det kan jo have noget at gøre med udgangs og indgangsimpedansen på mine enheder.
Hvilket størrelse har stikket fra den eksterne strømforsyning og ind i Sanskrit PRO B?
Jeg har en Sbooster med 2.1mm liggende, som jeg ville have prøvet mellem eksterne strømforsyning og ind i Sanskriten, men stikket fra Sbooster kan
ikke komme i hullet.
|
| Til top |
|
| |
Refstrup Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2016 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 15 Marts 2016 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej den er 2,5mm måske ikke helt standart ? Syntes udgangene sidder lidt tæt, begrænser mulighederne med kabler.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2016 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ruggård skrev:
Til Miav,
Jeg mener at have læst at Rega Apollo ikke sender signalet ud i realtime men gennem en buffer.
Til Vinylfan
Jeg kan tydelig høre forskel på de coax kabler jeg har, men det kan jo have noget at gøre med udgangs og indgangsimpedansen på
mine enheder.
|
|
|
Ja det er rigtigt Rega benytter sig af et lidt specielt system, de har et Rega designet Chip-Set som har over 20MB hukommelse, sammen
med en 32 bit Digital signal processor. Dette betyder deres fejl korrektion ikke påvirker lydkvaliteten.
Og umiddelbart lyder Rega bedre en Pioneer DVD'en som drev.
Mange DVD drev benytter sig af noget lignende, f.eks. bruger Pioneer FIFO Buffer/lager til deres Digitale signal.
|
| Til top |
|
| |
Ruggård Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2016 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Refstrup:
Benet på stikket der går ind i Sanskrit måler 2.15m.
Jeg er spændt på at høre din mening om DACen
Til Miav:
Rega Apollos opbygning lyder spændende
Jeg er nu glad for min Pioneer DV350. Når jeg spiller The Best Of Opus 3 lyder det ret fedt. Faktisk har jeg aldrig hørt CDen lyde så levende og
lækkert. Selv min hustru bemærkede at CDen lød godt og hun aner ikke, hvad jeg har gang i. Bevares CDen lyder godt på de andre drev jeg har, men
ikke nær så levende.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2016 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte en Rega som drev hos brugeren Kim herindefra. Det lød absolut forrygende. Herhjemme må jeg indrømme (har
desværre ikke noget Rega at sammenligne med), at Pioneer og Sanskrit Pro-B er et forrygende match. Bruger et standard AM
digital coax imellem dem, men når nogen nu skriver, at dac'en er kritisk med kabler, skal det da prøves i nær fremtid. Har et
forsølvet coax, men da det er 17 mm i diameter, er det ikke endnu lykkedes mig at finde et par egnede rca-stik. Måske nogen
herinde har et bud???
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2016 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skriver bare en PB BoyDK, så finder vi på noget når du skal have dine traffoer retur. Jeg har et helt speciel DIY Digital kabel, som gør det rigtigt godt, det må du bare prøve.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2016 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man ku´ jo næsten få lyst til at sige: Flyt nu røven herop til hovedstaden, og ta´ evt. dit digikabel med........ Det ku´ jo ikk´ gå værre end, at du sku´ ha´ en taxa hjem  (helt uden PB)  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |
Miav Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2016 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi må lige se hvornår tiden slår til, er blevet pålagt at køre et Robot Kursus i næste uge, havde ellers håbet på lidt fridage.
Lyder spændende med taxa hjem, jeg ved godt du skulle have nogle gode dråber på flaske, måske jeg skulle tage toget frem og hjem.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 18 Marts 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Så stempler outsideren med hans Chord 2Cute DAC lige ind.
Har nu kørt 1000 Timer på den og den har været i fin balance
i hvert tilfælde i 500 Timer.
Da jeg også roder rundt med nogle rør slæder 4P1L og 2A3 som efterhånden
har kostet mig adskillige Chord 2qute Dac i pris, fik jeg så lige et tip at få skiftet
min glød trafoer i begge slæder til Split Bobbin typer.
Så frem med lodde fætteren og 3-4 timer senere skulle jeg så lige høre lidt musik.
Så skal jeg lige love for at det skete noget med MR 2qute.
Nåede faktisk ikke at finde noget musik med "accepteret god lyd på", før jeg var ved at
få et hold i rykken af at spille luft guitar til en plade fra 1969.
Har aldrig nogen siden i min vildeste fantasi troet at Led Zeppelin II kunne lyde sådan.
Så som inkarneret Vinyl samler, skulle den jo lige på min Micro Seiki RX-2000 grammofon.
Jeg har altid været ganske godt tilfreds med mit analoge setup, men der var ligesom sket det
jeg troede Aldrig kom til at ske, at det seriøs fik nogle hug.
Har op gennem tiden lånt nogle ret seriøse pladespillere, dog ikke over de 30K med nogle pickuper
som heller ikke koster et ulands bruttonational produkt, men dog alligevel mere en halvdelen af min Chord.
Nu er jeg heller ikke typen der gider side og høre perfekte HI-FI indspillinger, da de keder mig meget hurtigt.
Det liv som Chord 2qute gav på en 1969 indspilning var så slående at mange nye indspilninger burde skamme sig.
Men da de fleste af os nok har et eller andet HI-FI gen i en eller anden udstrækning skulle der lige prøves med noget
nyere, og da der er langt imellem perlerne i moderne musik kom jeg lige forbi lidt klassisk.
Det fede ved klassisk musik er at man ikke skal forholde sig til en eller anden som ønsker at blive verdensmester i at
lave vellydende lyd til youtube afspilninger, og så at det jo normalt er rent akustisk.
Det er helt utrolig hvor autentisk disse instrumenter kan lyde (her violin og gradnd piano) man glemmer bare
fornemmelsen af tiden og ens (hvis man skulle have det) stress niveau styrt dykker.
Når man så kan få det kick af at ens følelser for musik kommer dybt ind under huden, er der mange ting i vores
måske unødvendige kompliceret verden der bliver lidt mere afklaret.
Om det så skal koste ca 2000 Kr eller 9500 Kr det er jeg bedøvende ligeglad med. Den følelse er ubeskriveligt
meget værd.
PS! Er det nogle af klub SMSL Daccen der har prøvet med hires musik i en ordentlig kvalitet ??
|
| Til top |
|
| |
Vinylfan Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 18 Marts 2016 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Til michaelvv.
Min lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC kan vist ikke være med her (på samme niveau som Chord DACen).
Den er aldrig kommet helt op på samme niveau som min Thorens TD 2001 pladespiller, men jeg
bruger også kun CD-plader gennem Lyngdorf CD-1 til af føde den. Jeg har dog nogle rimelige gode
CD-indspilninger af klassisk musik, som jeg må se at få testet.
Jeg vil give dig helt ret i, at der er utroligt langt mellem snapsene i moderne musik. Når man er opvokset
i de glade halvfjerdsere, hvor der kom det ene superhit efter det andet, er det her i tierne blevet noget
sølle. Men måske er det et tegn på, at jeg er ved at blive gammel
Men det er nok en god ide at prøve noget klassisk, som du skriver.
Mvh.
Vinylfan
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3052
|
| Sendt: 18 Marts 2016 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det såmænd nok bare et tegn på du har hørt det hele før.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 19 Marts 2016 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinylfan skrev:
Hej alle.
Til michaelvv.
Min lille SMSL Sanskrit Pro-B DAC kan vist ikke være med her (på samme niveau som Chord DACen).
Den er aldrig kommet helt op på samme niveau som min Thorens TD 2001 pladespiller, men jeg
bruger også kun CD-plader gennem Lyngdorf CD-1 til af føde den. Jeg har dog nogle rimelige gode
CD-indspilninger af klassisk musik, som jeg må se at få testet.
Jeg vil give dig helt ret i, at der er utroligt langt mellem snapsene i moderne musik. Når man er opvokset
i de glade halvfjerdsere, hvor der kom det ene superhit efter det andet, er det her i tierne blevet noget
sølle. Men måske er det et tegn på, at jeg er ved at blive gammel
Men det er nok en god ide at prøve noget klassisk, som du skriver.
Mvh.
Vinylfan |
|
|
Hej.
Det vigtigste i sidste ende er vel at vi hygger os. Jeg synes bestemt at I virkeligt hygger jer med
jeres SMSL Sanskrit Dac.
Der findes rigtigt mange andre Dacs som jeg godt kunne tænke mig at høre, men man er nød til at
begrænse sig, da det jo over tid kan koste en del penge.
/MVH Michael.
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 19 Marts 2016 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Micro Seiki står osse ret stille. Imac+Audirvana+ Cambridge Streamagic 6 V2....ikke så meget pis...blød, lækker, letflydende,
dynamisk lydsovs pisket op til lir.....Streammagicén kører osse noet internetradio i ok kvalivare....der er faktisk nogle hifibrands der
har kanaler!...måske ikke de nyeste chips i den DAC, men det svinger som ind i helved!
Highres: Prøv Linn´s hjemmeside. De har et par samplere med mange numre til ok pris......
Chords produkter er bare for fede....
Niels: Der er sgu meget fed musik af nyere dato der ude, også i ok lydkvalitet. Også noget du IKKE har hørt før?
Open up your mind and let the sun shine in!
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3052
|
| Sendt: 19 Marts 2016 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det sker man af og til hører noget "nyt", men jo slet ikke i samme målstok som tidligere.
Jeg mener selvfølgelig ikke Rock-musikken er udtømt, men der er nok grænser for hvor langt, den kan føres.
Men på trods originaliteten nedprioriteres (FOR original musik sælger ikke), virker rock jo alligevel godt på krop og sjæl, og da samtidig
hukommelsen med alderen bliver slidt, kan man af og til overraskes.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2016 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
Og da samtidig hukommelsen med alderen bliver slidt, kan man af og til overraskes.  |
|
|
Ahhhrr Nils....... Hvis det første af disse to udsagn er rigtigt, mon så ikke at det nærmere er hver dag, du kan overraskes??  Nå, vejret ser fint ud. Hvis MC´en, der har været i vinterhi siden efteråret, ellers vil starte, er dagen vist perfekt til et lille smut til Viborg. Hvis det går, som det plejer, kan man jo altid glæde sig til at komme hjem og lytte på sit eget anlæg efterfølgende  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
| Til top |
|
| |