Emne: Digital Tunere indbtgget i TV ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Neffets212 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kan hjælpe mig !
Jeg står og vil købe et nyt 40" LCD tv.
Jeg har endnu ikke kunne få en ordenlig forklaring på HVAD ER FORSKELLEN PÅ:
Digitaltuner, ATSC/8-VSB, ATSC DTV/QAM, DVB-T, DVB-T/S, IDTV og DVB-C ??
Det skal være mit "hoved tv" jeg har i forvejen to andre tv. i min lejlighed. et gl. billedrør og et nyt lcd.
Jeg vil bare gerne have et tv 1080i full hd. Har TDC Kabel tv.
HVAD SKAL JEG BRUGE/KØBE ???
__________________ Kh Steff
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
Det skal være mit "hoved tv" jeg har i forvejen to andre tv. i min lejlighed. et gl. billedrør og et nyt lcd.
|
|
|
Hvorfor vil du have LCD, og hvorfor vil du have Full HD?
Hvad bruger du dit tv til?
Du har ikke noget at bruge digital tuner til når du har kabel-tv... Så skal du bare få en selector...
|
| Til top |
|
| |
finn1956 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
|
|
|
Du har ikke noget at bruge digital tuner til når du har kabel-tv... Så skal du bare få en selector...
|
|
|
Det kan jo være at han vil slippe for at have to fjernbetjeninger, en til TV'et og en til selectoren
Finn
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
|
|
|
|
|
|
Det kan jo være at han vil slippe for at have to fjernbetjeninger, en til TV'et og en til selectoren
Finn
|
|
|
Muligvis, men hvis han vælger et tv med indbygget DVB-C tuner så vælger han automatisk et meget ringere tv,... Så må man gøre op med sig selv om dårligere billedkvalitet er noget man vil leve med til trods for at spare en fjernbetjening... Jeg ville bestemt ikke...
Desuden kan han jo få HD Selector når nu han alligevel er igang... Så rykker det for alvor...
Ved dog ikke hvor mange HD kanaler TDC tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
finn1956 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
|
|
|
|
|
|
Finn
|
|
|
Muligvis, men hvis han vælger et tv med indbygget DVB-C tuner så vælger han automatisk et meget ringere tv,... Så må man gøre op med sig selv om dårligere billedkvalitet er noget man vil leve med til trods for at spare en fjernbetjening... Jeg ville bestemt ikke...
Desuden kan han jo få HD Selector når nu han alligevel er igang... Så rykker det for alvor...
|
|
|
Hvorfor mener du at et tv med indbygget DVB-C tuner er ringere. Jeg venter netop selv på et tv med indbygget DVB-C tuner med HD.
Finn
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
|
|
|
|
|
|
Finn
|
|
|
|
|
|
Hvorfor mener du at et tv med indbygget DVB-C tuner er ringere. Jeg venter netop selv på et tv med indbygget DVB-C tuner med HD.
Finn
|
|
|
Fordi at de tv der findes med indbygget DVB-C tuner har en noget ringere billedkvalitet end hvad man ellers kan få til samme pris uden DVB-C indbygget...
Et tv bliver ikke ringere fordi det har DVB-C indbygget, men de tv med indbygget DVB-C der er på markedet er ganske enkelt ikke ret gode sammenlignet med andre tv uden DVB-C...
PS: Du kan ikke modtage HD uden en seperat tuner/selector/satboks m.m.
|
| Til top |
|
| |
Jobbe Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye Sony 40X3000, som kommer sidst på efteråret, skulle efter sigende have indbygget DVB-C tuner med understøttelse for både MPEG2 og MPEG4, hvilket vil sige at alle kanaler (også HD kanaler) hos TDC og Stofa kan modtages. Det har tidligere været på sony.dk men er nu igen fjernet.
Hvis ellers dette fjernsyn er på højde med den anden sony model D3000, er det nu ikke så ringe endda. Synes selv det kommer meget tæt på et plasma (panasonic px70), som jeg selv ejer. Og den indbyggede DVB-C tuner kunne jeg godt bruge, for at slippe for de 2 fjernbetjeninger.
Men det får vi jo at se når TV'et engang kommer til landet....
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jobbe skrev:
Det nye Sony 40X3000, som kommer sidst på efteråret, skulle efter sigende have indbygget DVB-C tuner med understøttelse for både MPEG2 og MPEG4, hvilket vil sige at alle kanaler (også HD kanaler) hos TDC og Stofa kan modtages. Det har tidligere været på sony.dk men er nu igen fjernet.
Hvis ellers dette fjernsyn er på højde med den anden sony model D3000, er det nu ikke så ringe endda. Synes selv det kommer meget tæt på et plasma (panasonic px70), som jeg selv ejer. Og den indbyggede DVB-C tuner kunne jeg godt bruge, for at slippe for de 2 fjernbetjeninger.
Men det får vi jo at se når TV'et engang kommer til landet....
|
|
|
Bare fordi at det så kommer til at kunne dekode MPEG2 og MPEG4 komprimeringerne er det ikke ensbetydende med at det vil kunne modtage HD-kanaler på tuneren...
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Fordi at de tv der findes med indbygget DVB-C tuner har en noget ringere billedkvalitet end hvad man ellers kan få til samme pris uden DVB-C indbygget...
Et tv bliver ikke ringere fordi det har DVB-C indbygget, men de tv med indbygget DVB-C der er på markedet er ganske enkelt ikke ret gode sammenlignet med andre tv uden DVB-C...
|
|
|
Jeg kunne faktisk godt tænke mig, hvis du underbyggede dit udsagn her med et par eksempler. Bare for at pinpointe, hvad du har brugt som sammenligningsgrundlag.
Nu er det jo subjektivt, hvad man definerer som et godt billede, men jeg kan sagtens finde tv, der viser et betydeligt bedre billede end mainstream-varen. Vel og mærke MED DVB-C indbygget.
Enten så har de tv du har set på, ikke været indstillet bare nogenlunde korrekt, eller også har vi som allerede nævnt bare to forskellige opfattelser af, hvad et godt billede er.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neffets212 skrev:
|
Hvem kan hjælpe mig !
|
|
|
Der findes 3 typer digital modtagere på nuværende tidspunkt. DVB-T (terrestial = luftbårent), DVB-C (Kabel) og DVB-S (Satellit).
Det du skal se efter, hvis du gerne vil undvære selector-boksen fra TDC, er DVB-C modtageren. Du kan sagtens bruge et tv uden denne indbygget, men så skal du bare skifte kanaler på Selectorboksen.
Omkring Full HD tv, så gør op med dig selv om du skal bruge det til noget. Der sendes ikke 1080 via tv-udsendelser. Du skal enten have Blu-Ray eller HD DVD, for at udnytte den høje opløsning. Kig istedet efter billedkvaliteten og brugervenlighed.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Jeg kunne faktisk godt tænke mig, hvis du underbyggede dit udsagn her med et par eksempler. Bare for at pinpointe, hvad du har brugt som sammenligningsgrundlag.
Du kan jo nævne et tv med DVB-C tuner, så skal jeg fortælle dig minimum 1 tv som viser et bedre billede til samme pris eller billigere...
Nu er det jo subjektivt, hvad man definerer som et godt billede, men jeg kan sagtens finde tv, der viser et betydeligt bedre billede end mainstream-varen. Vel og mærke MED DVB-C indbygget.
Hvem snakker mainstream? Jeg snakker om bedst mulig billedkvalitet til prisen...
Enten så har de tv du har set på, ikke været indstillet bare nogenlunde korrekt, eller også har vi som allerede nævnt bare to forskellige opfattelser af, hvad et godt billede er.
Et godt billede er bl.a.: Korrekt farvegengivning, korrekt gammaforløb, godt sortniveau, god shadowdetail osv. osv... Og er du ikke enig i det, så vurderer du tv på et forkert grundlag...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| ...Der sendes ikke 1080 via tv-udsendelser. Du skal enten have Blu-Ray eller HD DVD, for at udnytte den høje opløsning. Kig istedet efter billedkvaliteten og brugervenlighed. |
|
|
Man har heller intet at bruge Full HD til på et 40 tommer tv... Man vil ganske enkelt ikke kunne se forskel med mindre man sidder 1 meter fra skærmen... Full HD bliver først noget ved fra 50 tommer og opefter...
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Rysz skrev:
| ...Der sendes ikke 1080 via tv-udsendelser. Du skal enten have Blu-Ray eller HD DVD, for at udnytte den høje opløsning. Kig istedet efter billedkvaliteten og brugervenlighed. |
|
|
Man har heller intet at bruge Full HD til på et 40 tommer tv... Man vil ganske enkelt ikke kunne se forskel med mindre man sidder 1 meter fra skærmen... Full HD bliver først noget ved fra 50 tommer og opefter...
|
|
|
Det må da så absolut være en subjektiv ting. Hvad jeg kan se af detaljer, er ikke nødvendigvis det samme du kan. At opstille det på den måde giver ikke mening.
At nogen måske ikke kan se de enkelte pixels, betyder ikke den højere opløsning ikke vil give et generelt mere detaljeret billede for personen.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
|
Du kan jo nævne et tv med DVB-C tuner, så skal jeg fortælle dig minimum 1 tv som viser et bedre billede til samme pris eller billigere...
Et godt billede er bl.a.: Korrekt farvegengivning, korrekt gammaforløb, godt sortniveau, god shadowdetail osv. osv... Og er du ikke enig i det, så vurderer du tv på et forkert grundlag...
|
|
|
Vi er helt enige i, hvad der definerer et godt billede. Og nej, jeg vurderer ikke et tv ud fra et forkert grundlag. Jeg vurderer ud fra, om jeg kan holde ud at se på det i længden.
Jeg vil holde mig fra, at kommenterer på andre mærker end hvad jeg selv har i butikken. Jeg vil til enhver tid hellere vælge et Metz tv, fremfor et Samsung. Prisen er lidt højere på Metz'en, men ja. Men hvis vi skal holde os indenfor et diffenrenteret beløb på plus/minus 500-1000 kr., ja så har du helt ret. Det afholder mig dog ikke fra, at påpege netop det diskuterede emne; At man godt kan få et tv med indbygget DVB-C tuner, der stadig kan vise et godt billede.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Exxtreme skrev:
Rysz skrev:
|
|
|
|
|
Det må da så absolut være en subjektiv ting. Hvad jeg kan se af detaljer, er ikke nødvendigvis det samme du kan. At opstille det på den måde giver ikke mening.
At nogen måske ikke kan se de enkelte pixels, betyder ikke den højere opløsning ikke vil give et generelt mere detaljeret billede for personen.
|
|
|
Så må du have super gode øjne, for jeg har været til flere tests af 720P vs. 1080P, senest i Fona i ålborg storcenter. Der blev testet frem og tilbage med forskellige kilder på forskellige tv, os der var med i testen havde et svarskema hvor vi skulle sætte give karakter på forskellige kriterier, men sagen var den, at over 85 % af os kunne ikke se forskel på 720P og 1080P ved afstande på under 2 meter...
Det skal også siges at vi ikke vidste hvornår det var 720P og hvornår det var 1080P, så ud af de sidste 15 % der ud fra svarene at dømme kunne se en forskel, der vil der uden tvivl være nogle gæt imellem...
Så det er slet ikke så subjektivt som du tror... Læs bare forskellige tests eller læs nogle af de posts som Otto har skrevet om netop 720P vs. 1080P...
For at komme til pointen, 1080P er IKKE pengene værd på tv under 50 tommer... Og mange af dem der køber et tv med "Full HD" køber det kun fordi de tror det automatisk giver et bedre billede... Det gør det langt fra, heller ikke fra Blu-Ray og HD-DVD.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Vi er helt enige i, hvad der definerer et godt billede. Og nej, jeg vurderer ikke et tv ud fra et forkert grundlag. Jeg vurderer ud fra, om jeg kan holde ud at se på det i længden.
Jeg vil holde mig fra, at kommenterer på andre mærker end hvad jeg selv har i butikken. Jeg vil til enhver tid hellere vælge et Metz tv, fremfor et Samsung. Prisen er lidt højere på Metz'en, men ja. Men hvis vi skal holde os indenfor et diffenrenteret beløb på plus/minus 500-1000 kr., ja så har du helt ret.
Nu kender jeg ikke noget til Metz, så det vil jeg ikke kommentere, men er ikke imponeret over Samsungs skærme...
Du kan vælge et hvilket som helst tv med DVB-C tuner, uanset pris, så vil jeg garantere dig at jeg kan finde et tv der giver et meget bedre billede uden DVB-C men til noget billigere penge...
Det afholder mig dog ikke fra, at påpege netop det diskuterede emne; At man godt kan få et tv med indbygget DVB-C tuner, der stadig kan vise et godt billede.
Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Rysz skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
Jeg vil holde mig fra, at kommenterer på andre mærker end hvad jeg selv har i butikken. Jeg vil til enhver tid hellere vælge et Metz tv, fremfor et Samsung. Prisen er lidt højere på Metz'en, men ja. Men hvis vi skal holde os indenfor et diffenrenteret beløb på plus/minus 500-1000 kr., ja så har du helt ret.
Nu kender jeg ikke noget til Metz, så det vil jeg ikke kommentere, men er ikke imponeret over Samsungs skærme...
Du kan vælge et hvilket som helst tv med DVB-C tuner, uanset pris, så vil jeg garantere dig at jeg kan finde et tv der giver et meget bedre billede uden DVB-C men til noget billigere penge...
Det afholder mig dog ikke fra, at påpege netop det diskuterede emne; At man godt kan få et tv med indbygget DVB-C tuner, der stadig kan vise et godt billede.
Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C... |
|
|
|
|
|
Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C...
Oki og du mener at du har set dem alle eller hvad siden du kan udtale dette?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Exxtreme skrev:
Rysz skrev:
Exxtreme skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu er et "godt" billede et tolkningsspørgsmål... Jeg ville ikke kunne være tilfreds med nogen af de tv der er på markedet med DVB-C...
Oki og du mener at du har set dem alle eller hvad siden du kan udtale dette?
|
|
|
Nej ikke alle, men en del... Og jeg ved hvad de resterende fabrikanter hidtil har præsteret, og læser rigtig mange anmeldelser... Derfor har jeg ikke brug for at se alle for at vide det ikke er noget for mig...
|
| Til top |
|
| |
Neffets212 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
jeg bliver mere og mere forvirret.
Har set på et Sony D3000 - Den kan jeg jo bare sætte
et kort i (Indstikskort) Det koster 200 pr. år.
Så er jeg fri for en selectorbox.
Mvh Steffen (Neffets) __________________ Kh Steff
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 September 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er tre type at Digitale tuner, nemlig DVB-S for Satelit, DVB-C for Cablet TV og DVB-T for antenne, alle de versione er i det man kalder for SD (Standard Definition), sammme opløsning som en normal DVD.
Så er der også løse HD tuner, som TDC HD selectorbox, som kan vise HDTV i enten 720p eller 1080i, HD står for High Definition, som mange fladskærme kan vise, der kan ikke fås HD fladskærme med indbygget HD tuner (ikke i nu da).
En DVB-C tuner er det samme som TDC normale selectorbox, det ville sige at den kan vise normalt SD TV matariale i digital form og i 16:9.
I et Fladskærm's på 40" er 720p riglig, men man skal så sikke sig at det også kan vise 1080i og gerne også 1080p, men er ikke et krav, (for at få glæde af HD-DVD og Blu-Ray film) som så bliver ned scalet af TV til til 720p, TV kan kendes på mærket "HD-Ready" som er et TV der kan modtage 720p/1080i men selve panelet max kan vise 720p, hvis man ønsker en TV med ægte 1080 paneler, skal der stå "FULL-HD" eller HD TV 1080.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|