Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Digital Tunere indbtgget i TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Cactus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cactus

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2007 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Cactus skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:

Hvem kan hjælpe mig !

Jeg står og vil købe et nyt 40" LCD tv.

Jeg har endnu ikke kunne få en ordenlig forklaring på HVAD ER FORSKELLEN PÅ:

Digitaltuner, ATSC/8-VSB, ATSC DTV/QAM, DVB-T, DVB-T/S, IDTV og DVB-C ??

Det skal være mit "hoved tv" jeg har i forvejen to andre tv. i min lejlighed. et gl. billedrør og et nyt lcd.

Jeg vil bare gerne have et tv 1080i full hd. Har TDC Kabel tv.

HVAD SKAL JEG BRUGE/KØBE ??? 

Hvorfor vil du have LCD, og hvorfor vil du have Full HD?

Hvad bruger du dit tv til?

Du har ikke noget at bruge digital tuner til når du har kabel-tv... Så skal du bare få en selector...

Det kan jo være at han vil slippe for at have to fjernbetjeninger, en til TV'et og en til selectoren

Finn

Muligvis, men hvis han vælger et tv med indbygget DVB-C tuner så vælger han automatisk et meget ringere tv,... Så må man gøre op med sig selv om dårligere billedkvalitet er noget man vil leve med til trods for at spare en fjernbetjening... Jeg ville bestemt ikke...

Desuden kan han jo få HD Selector når nu han alligevel er igang... Så rykker det for alvor...

Ved dog ikke hvor mange HD kanaler TDC tilbyder...

Hvorfor mener du at et tv med indbygget DVB-C tuner er ringere. Jeg venter netop selv på et tv med indbygget DVB-C tuner med HD.

Finn

Fordi at de tv der findes med indbygget DVB-C tuner har en noget ringere billedkvalitet end hvad man ellers kan få til samme pris uden DVB-C indbygget...

Et tv bliver ikke ringere fordi det har DVB-C indbygget, men de tv med indbygget DVB-C der er på markedet er ganske enkelt ikke ret gode sammenlignet med andre tv uden DVB-C...

PS: Du kan ikke modtage HD uden en seperat tuner/selector/satboks m.m.

Sorry.. men...Sikke noget vrøvl Sharp LC46HD1E DVB-C, HD tuner!

mvh

C

Ja flot... Kommer først sidst på måneden eller i næste måned ifølge sharp selv... Det Sony du snakker om er ifølge Sony selv heller ikke på markedet endnu... Skal ikke kunne sige noget om Loewe tv'et...

Men det er da rart at de begynder at komme så småt... Så er spørgsmålet bare om de forskellige udbydere tillader at køre med andre modtagere end deres egne... Jeg kan i hvert fald ikke køre med andre end den jeg har nu hos Canal Digital...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 September 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej Exxtreme.

De indlæg du efterfølgende retter i, får vi andre altså stadig i originalversion. Tag lige og moderer dit sprogbrug lidt hva? Det er vist igen det der med hurtig på tasterne...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har lige surfet specs på dét Sharp; det har 2 ci-slot, så der kan man ihvertfald bruge et dragon-cam el. lign. så man kan bruge sit originale kort til pt. Canal digital og muligt også viaskvat, når der kommer en ny firmware til det, der dur.

mvh. Per.

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Hej Exxtreme.

De indlæg du efterfølgende retter i, får vi andre altså stadig i originalversion. Tag lige og moderer dit sprogbrug lidt hva? Det er vist igen det der med hurtig på tasterne...

mvh. Per.

Javel far

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå, jeg kan se at det hjælper at påpege noget overfor dig. Det er den sprogbrug der forråer tonen hér, og på andre forums. Der er masser af folk, der deltager i forums der "tør" at kalde folk dette og hint, når ellers de sidder i sikkerhed bag skærmen. Og det er der selvfølgelig meget respektskabende i...

mvh. Per.

Cactus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Cactus skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:

Hvem kan hjælpe mig !

Det skal være mit "hoved tv" jeg har i forvejen to andre tv. i min lejlighed. et gl. billedrør og et nyt lcd.

Du har ikke noget at bruge digital tuner til når du har kabel-tv... Så skal du bare få en selector...

Det kan jo være at han vil slippe for at have to fjernbetjeninger, en til TV'et og en til selectoren

Finn

Muligvis, men hvis han vælger et tv med indbygget DVB-C tuner så vælger han automatisk et meget ringere tv,... Så må man gøre op med sig selv om dårligere billedkvalitet er noget man vil leve med til trods for at spare en fjernbetjening... Jeg ville bestemt ikke...

Desuden kan han jo få HD Selector når nu han alligevel er igang... Så rykker det for alvor...

Hvorfor mener du at et tv med indbygget DVB-C tuner er ringere. Jeg venter netop selv på et tv med indbygget DVB-C tuner med HD.

Finn

Fordi at de tv der findes med indbygget DVB-C tuner har en noget ringere billedkvalitet end hvad man ellers kan få til samme pris uden DVB-C indbygget...

Et tv bliver ikke ringere fordi det har DVB-C indbygget, men de tv med indbygget DVB-C der er på markedet er ganske enkelt ikke ret gode sammenlignet med andre tv uden DVB-C...

mvh

C

Ja flot... Kommer først sidst på måneden eller i næste måned ifølge sharp selv... Det Sony du snakker om er ifølge Sony selv heller ikke på markedet endnu... Skal ikke kunne sige noget om Loewe tv'et...

Men det er da rart at de begynder at komme så småt... Så er spørgsmålet bare om de forskellige udbydere tillader at køre med andre modtagere end deres egne... Jeg kan i hvert fald ikke køre med andre end den jeg har nu hos Canal Digital...

alle de tv jeg har nævnt er i butikerne! tjek lige markedet før du reagerer!

mvh

C

Til top Vis Cactus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cactus

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Cactus skrev:

Exxtreme skrev:
Cactus skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
finn1956 skrev:
Exxtreme skrev:
Neffets212 skrev:

Hvem kan hjælpe mig !

Finn

Finn

mvh

C

alle de tv jeg har nævnt er i butikerne! tjek lige markedet før du reagerer!

mvh

C

Link lige til en forhandler der har Sony 40X3000 på lager... For ifølge dem selv kommer det først sidst på efteråret...

Neffets212
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 September 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har set Sony D og S-3000 hos sony center på Lyngby Hovedgade.

De har nok også X-3000 - Du må kunne finde dem i en telefonbog eller i Krak.

Ellers Ring til Sony Danmark. De må da kende dem.

Det virker på mig som en god "lille" butik der ved hvad de taler om.

mvh

Neffets212

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes