Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 23:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vis din støtte for lavere mastering! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Og så tilbage til selve emnet:
Jeg modtog i dag den nye Little Broken Hearts med Norah Jones. En CD, som er udgivet på et jazz-pladeselskab. En kunstner, som er kendt for sine stille sange.

Og så var den totalt ødelagt af kompression. Den havde jeg godt nok ikke set komme!

Hendes udgivelser har altid været lidt mudrede på musiksiden, hvor instrumenterne mangler anslaget. Men hendes stemme har altid stået stærkt og klart og dynamisk, og hverken stemme eller musik har lydt komprimeret, selv om Feels Like Home var lidt flad.

En tur på google efter lidelsesfæller gav egentlig ikke meget resultat. Kun en enkelt blog, hvor skribenten brokkede sig over det samme og modtog to kommentarer, hvoraf den ene gav ham ret. Men så faldt jeg over resultaterne på http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=nora h+jones&search_album=

Den CD, jeg har købt, scorer 7, hvilket er ret katastrofalt. Udgivelsen på hdtracks.com scorer 10. Ikke et strålende resultat, men absolut værd at prøve.

Så jeg gik ind på hdtracks.com, konstaterede at prisen for en flac-download var højere end den pris, jeg havde betalt for CD'en, bestemte mig til at købe alligevel, og løb så ind i muren: De sælger kun til USA.

Jeg kunne naturligvis nok komme om ved denne spærring ved at bruge en falsk adresse. Men skal jeg betale for noget så uhåndgribeligt som et digitalt download, vil jeg altså have formalia i orden og ikke gennemføre transaktionen med snyd. Det er jo det eneste, der adskiller min download fra en musikpirats download.

Det ser ikke godt ud for fremtiden, når selv et jazz-pladeselskab kaster sig ind the loudness war, og den eneste alternative udgivelse ikke er tilgængelig her i Danmark.
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 10
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes