Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Vis din støtte for lavere mastering! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
hullevad skrev:
Jeg har lige fået det nye HiFi News-juni nr.! På side 14 er en artikel om "hi res
download". Det viser sig
bare at disse filer for det meste er red book som er blevet upsampled. Kun Chesky har holdt sin sti ren, selv Linn er gået i
gyngen med indkøbte ting, dette skulle dog være rettet.Et M-Audio Audiophile 192 lydkort med editor afslører svindlen når
man laver en spektral analyse (forskellen mellem gennemsnitligt og max niveau).Så pas på med at rose/købe download af
såkaldte højopløste filer!

Ja alle skal snyde hvor de kan komme til det, og det er desvære ikke noget ny med at man har bruget red book CD master
som er blevet upsample, det samme med Blu-ray hvor der desværre en nogle der bruger DVD master.

Så en god ide til dem der producerer fx. serøse SACD afspillere, at udstyre dem med en form for tjek kredsløb der kan
afslører svindlen.

Det hele er grotesk at musike industringen, offer formue på indspilningsudstyr for at ende på med en færdig produkt, der
lyde som om at der er bruge dårlig indspilningsudstyr.

Hele musik industringen skal snart begynde at se musik som em kunst form, og ikke som nu hvor de se det som em
mulighed for at tjene nogle hurtig penge, og på samme tid save den gren over som som gør at de kan holde live i musike
industringen.

De undrer sig over folk mere og mere downloader musikken ulovligt, men nægter stadig at producere musik i ordentlig
kvalitet. Når jeg køber CD'er i dag er det udelukkende for at støtte bandet, produceringen af den type musik jeg hører er
desværre sjældent i god kvalitet.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Det meste er en gru ! Tror teknikerne er for dumme i dag f.eks. dem hos DR .
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 April 2011 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Fint at få liv i denne tråd igen, og forhåbentlig få flere til at melde sympatien.

Nu er jeg i hvert fald på

Selv mine tinnitusramte ører har ingen problemer med at høre hvor mange dårlige indspilninger jeg har i samlingen
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 26 April 2011 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
StarTrek skrev:
hullevad skrev:
Jeg har lige fået det nye HiFi News-juni nr.! På side 14 er en
artikel om "hi res
download". Det viser sig
bare at disse filer for det meste er red book som er blevet upsampled. Kun Chesky har holdt sin sti ren, selv Linn er gået i
gyngen med indkøbte ting, dette skulle dog være rettet.Et M-Audio Audiophile 192 lydkort med editor afslører svindlen når
man laver en spektral analyse (forskellen mellem gennemsnitligt og max niveau).Så pas på med at rose/købe download af
såkaldte højopløste filer!

Ja alle skal snyde hvor de kan komme til det, og det er desvære ikke noget ny med at man har bruget red book CD master
som er blevet upsample, det samme med Blu-ray hvor der desværre en nogle der bruger DVD master.

Så en god ide til dem der producerer fx. serøse SACD afspillere, at udstyre dem med en form for tjek kredsløb der kan
afslører svindlen.

Det hele er grotesk at musike industringen, offer formue på indspilningsudstyr for at ende på med en færdig produkt, der
lyde som om at der er bruge dårlig indspilningsudstyr.

Hele musik industringen skal snart begynde at se musik som em kunst form, og ikke som nu hvor de se det som em
mulighed for at tjene nogle hurtig penge, og på samme tid save den gren over som som gør at de kan holde live i musike
industringen.

De undrer sig over folk mere og mere downloader musikken ulovligt, men nægter stadig at producere musik i ordentlig
kvalitet. Når jeg køber CD'er i dag er det udelukkende for at støtte bandet, produceringen af den type musik jeg hører er
desværre sjældent i god kvalitet.

Ja det er en skandale og det hjælpe ikke at folk mene at musik er gratis og det derfor er helt ok at downloader musikken
uden at betale for det, men de glemme at det koste at producerer musik.

Tro dersvære at vi nu er nået til Mp3 gratione af lydtekniker, som leve i en virkelighed med højt Mp3 musik i ørene og derfor
er blive så skade at de virkelig ikke ved hvordan at musik skal lyde, eller også sidde der nogle rig musik bagemænd der se
musik som em pengemaskine, hvor musik har en kort levetid og så kan det være ligemegt med at lave en korrekt music
production.

Eller de unge af i dag, er blivet en købe og smide væk generation af musik, derved er der blive skabt et behov for de unge
at kunne få musik på et let format som Mp3 er, da de ikke beholde musik i længe tid, før der er noget nyt musik på vej
som er mere interessant, derved er musik blive til en forbruges vare, som man ikke skal gøre særlige meget ud, for den
høre nu til den vare gruppe der er at købe og smide væk, derved ville de unge ikke opleve musik som en kunst form, men
kun et kortvarigt fænomen.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 April 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Done kan kun tilslutte mig
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

Landstræner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Har lige tilsluttet mig. Skræmmende eksempel. Har desværre samme erfaring med music der er smadret af en eller anden idiot,
der dybest set ikke respekterer kunstneren.

boxer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

done!!

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:

Det meste er en gru ! Tror teknikerne er for dumme i dag f.eks. dem hos DR .

Desværre ja

Lyd tekniker af i dag, er af mp3 generationen og er sikke hør skade efterr for mange års brug at høretelefon (men sandhed
er måske ilde hørt)

Fremtide tilhøre musik i Mp3 og brug af en mobiltelefon, ligesom at mobiltelefon er ved at tage live af fotografier apparater
og endnu er mobiltelefon hverken god nok som serøse kamere eller musikafspiller.

Musik selskaberne har lige tage livet af CD (og SACD gå nok samme vej), og hvis det er for at komme pirat kopiring til lives,
så er den ikke den vej man skal gå, for netop Mp3 format er guf for pirat kopiring, det mest logis var at gå over til SACD
som netop ikke kan pirat kopieres (endnu), derved fik man studio lyd kvalitet ud til flere.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Pakke Chris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Februar 2012 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

done.

Audio-Classic Preamp
Audio-Classic MM Riaa
Audio-Classic 6c33
Microseiki BL 51
Ortofon 2M black
PS4 PRO
Til top Vis Pakke Chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pakke Chris Besøg Pakke Chris's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 12 April 2012 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Faldt over denne - lange - artikel: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense.

Den handler om opløsning ifm. med offentliggørelse af, at Dream Theater lægger deres nyeste album ud
som højopløselig download, samt nyheden om Neil Youngs planer for et nyt lydformat.

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Artiklen får mig til at fornemme, vi skal sluge nogle kameler mht. hvad vi mener, der virker og ikke virker, når vi taler om
opløsning. Spændt på, om artiklen får lov at stå uimodsagt, men der har allerede været en del debat (links i artikel). Men det
undrer mig, at disse fakta (!) først kommer nu, hvor man i flere år har diskuteret lydkvalitet af meget af det musik, der
bliver udgivet i dag. Han henviser også til "The Loudness War".

Startrek: SACD går tilsyneladende ikke samme vej som CD, fakta er ihvertfald, at Sony er i gang med udgivelse af omkring
800 albums i SACD. Og flere kommer, ifølge jungletrommerne.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Zoooidberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 April 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hvilken katastrofe og vold mod musikken :-(

Jeg har lige spenderet ny forstærker, cd-afspiller og ikke mindst komplet 5,1 højttalersystem (concept 6 højttalersystem + en concept 12 sub) - føler lidt det var spildte penge...

Men der må kunne gøres noget. Sjovt nok, så er alle CD'erne i hifiklubben (i hvert fald der hvor jeg handlede), brændte skiver - og de lød fedt! Kan det tænkes de "selv" har lavet dem? Altså naturligvis har de rettighederne til at spille den musik, men de må have rippet dem et sted fra hvor lyden ikke er komprimeret - kan vi gøre det samme, og er det lovligt? Og hvor...?
Kan også være jeg var tonedøv da jeg hørte mine højttalere i butikken. Men det samme nummer lyder ikke ligeså fedt her i stuen som i hifiklubben...

Jeg har hentet "WavePad Sound Editor" som er ét program af mange der kan "vise" musikken - jeg ved ikke om man kan bruge ordet "sinuskurve" i denne sammenhæng.
Men min kone sagde at hun stadig syntes det lød som om musikken fra mange af vores CD'er var indspillet i en papkasse - og WavePad bekræfter frygten - vores CD'er er kompirmerede :-(

Det er da til at hyle over!

Vi må holde "krigen" igang! Men det ændrer ikke på de mange tusinde ødelagte CD'er. HVORFOR!  

Til top Vis Zoooidberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zoooidberg

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

hullevad skrev:
Lidt forsinket: Jeg er med på vognen.Nu er loudness-wars jo ikke det eneste problem:Det er i A_B test
konstateret at det er umuligt at høre forskel på en LP og en digital indspilning af samme!Konklusion: Det er Digital Rights
Management der er skyld i at indspil(d) ninger på CD lyder fladt og uden perspektiv.Musikbranchen regner ikke os nørder for
en hujende papfis.

HULLEVAD. Hvem i alverden er det der konstateret at det er umuligt at høre forskel på en LP og en digital indspildning af
samme. Det er faktis helt ude i hampen at komme med sådan et postolat. Der er faktis rigtig stor forskel, og det har der
altid været. Jeg hørte for få uger siden musik på et udmærket setup. Rouge Cronus.int. forstærker - Unico Cde afspiller - Jm
lab Micro utopia højttalere - Atlas mavros højttalerkabler - Atlas Mavros signalkabler. Det lød ganske hæderligt. Gutten vi
besøgte havde også en B&O grammofon (model??) med en standart pickup monteret. Min makker Bent spurgte om vi ikke
skulle prøve at høre lidt vinyl, sånnnnn bare for sjov skyld. Det gjorde vi så, og jeg kan garanterer dig for at der er forskel.
Han havde flere ens udgivelser, altså både Lp og Cd. Bent var fuldstændig målløs. Han hørte også til dem der troede at hvis
der er nogen forskel, ja så var den uendelig lille. Han blev i den grad klogere. Vi lavede et lille eksperiment. På skift sad vi
ude i køkkenet og skulle derfra prøve om vi kunne sige hvad det var, Cd eller Lp der spillede inde i stuen. Ingen af os var på
noget tidspunkt i tvivl. Vinylen lyder ALTID meget bedre end Cd`en eller andre digitale formater, og det tror jeg ikke at der
nogen musikelsker der vil stille ??? ved.

Jens
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Sendt: 18 April 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

En rigtig god tommelfingerregel. Dets kraftigere output der er på en cd dets kraftigere er musikken komprimeret. Længere er
den ikke. Så hold jer langt væk fra remastered udgivelser af diverse gruppers bagkatalog. Den originale ikke remastered
udgivelse lyder stort set altid bedst, og i nogle tilfælde enormt meget bedre. Så hellere købe en brugt cd der ikke er remastered
end en ny der er remsstered. Men endnu bedre....................................................... ......................................køb det på vinyl

Jens
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 April 2012 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
En rigtig god tommelfingerregel. Dets kraftigere output der er på en cd dets kraftigere er musikken komprimeret. Længere er
den ikke. Så hold jer langt væk fra remastered udgivelser af diverse gruppers bagkatalog. Den originale ikke remastered
udgivelse lyder stort set altid bedst, og i nogle tilfælde enormt meget bedre. Så hellere købe en brugt cd der ikke er remastered
end en ny der er remsstered. Men endnu bedre....................................................... ......................................køb det på vinyl

Jens

. ENIG!!!!

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 April 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
En rigtig god tommelfingerregel. Dets kraftigere output der er på en cd dets kraftigere er musikken
komprimeret. Længere er
end en ny der er remsstered. Men endnu bedre....................................................... ......................................køb det på
vinyl

Jens

Det bliver vist svært for dem der kun har cd afspiller, at få de store sorte skiver i skuffen

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Undtagelsen er The Beatles remasteret.  så det kan godt lade sig gøre.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 April 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

lavere mastering er da vigtig men er der ikke også andre ting der er vigtig ?

Ingen andre end musikeren selv ved hvordan hans instrument skal lyde, det skal teknik freaks i et studie ikke blande
sig i, men det får de ofte lov til.

Var inde og hører Magic Slim for nogle uger siden i Vejle
http://youtube.com/playlist?list=PL509C21275A119FCE
og jeg så intet PA anlæg og alligevel var det højt og da de fik styr på lydstyrken var det også til at tåle i det lille rum,
sikke en punch fra trommerne og masser af dynamik fra bas og guitar.

Nogle gange bruger musiker for meget tid i et studie hvor de nok heller skulle indspille deres musik de steder der
giver den rettet klang, og så skal der ikke bruges en masse mikrofoner næ bare 2 og hvis teknikeren er i tvivl hvad der
er bedst så kan de for min skyld godt sætte 4 eller 5 sæt mikrofoner op, parvis i stereo og så bagefter vælge lige den
placering der fanger det som musikerne mener er den bedste stemning for deres musik og stil.

eks på få mikrofoner fra 1959
http://youtu.be/koq9ypm2soA?hd=1
Udgaven før og efter lyder bare som en gemen studie udgave (bras ikke værd at købe)
Mikrofoner skal ikke stoppes ind i eller tæt på instrumentet, næ de skal væk og være i lige den fokus så rummet
kommer med.

eks http://youtu.be/DNVIZRQjfSI?hd=1
http://youtube.com/playlist?list=PLD22FF3594ABC1CA0

Fakta er at teknik ikke skaber den akustiske output som musik har, der skal andre boller på suppen, teknikken skal
arbejde for musikeren og ikke omvendt!

Eks http://youtu.be/Pc_nJcyW80A?hd=1
en typisk mange mikrofon indspilning som da lyder godt, men der er ”intet rum” ingen sjæl og ingen akustisk
dynamik.

Ægte High Fidelity skabes ikke af mange mikrofoner, men med få mikrofoner der fanger lyden i det bedst mulige rum
til den musik der spilles, hvor kunsten er at finde den rette spot og stemning for musikerne, ikke omvendt med en
tekniker bagved en mikser pult og en masse knapper osv.

eks http://youtu.be/0LNxav0maUM?hd=1

Min point er at teknik skaber intet, andet end sound, som musikeren havde længe før, kunsten må være at teknikken
bevæger sig ind i musikken på musikerens vilkår og ikke omvendt.

http://www.opus3records.com/ bare som eks
Men første gang jeg hørte en indspilning af det forlag, der gik det op for mig at enorm mange hifi anlæg ville lyde
meget bedre hvis musik ikke var fra studiet og multi mikrofon.

Ja det er så bare min point i en verden, hvor musikere er skide dygtige men teknikerne er bare tekniker og har styr på
nogle knapper og bit/byte og hz, som ikke skaber sjæl.

Og det er Musik industriens største fejl og mangel.

ROCK musik har heller ikke brug for PA anlæg der forsøger at samle hele musikken i et stereo set up, de har deres
udemærket instrument højttaler og hvis de er i rette kvalitet så opleves musik også som det musikeren havde tænkt
sig, og den lyd er muligt at opsamle med få mikrofoner i det rette rum.

Pr natur er hifi ikke stereo, men stereo er den bedste måde at skabe klangen hjemme, men ellers er den sammensat
af en masse klage fra flere instrumenter som skal indspilles med færrest muligt teknik og mest sans for musik.

Da jeg hørte Her Personal Pain i Det Bruunske Pakhus i Fredericia i 90erne, næsten uden brug af PA anlæg, der
oplevede jeg Rock gengivet nærmest i super kvalitet, men bare ikke noget man oplever så ofte og den aften burde
være forevigede i en indspildning, som den beklageligvis ikke blev.

Absolut dynamik er slet ikke vigtig i HIFI, men musikken skal komme ud i rummet med alt den dynamik der er
muligt og fanges med minimal teknik i så god kvalitet som muligt.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 April 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:
hullevad skrev:
Lidt forsinket: Jeg er med på vognen.Nu er loudness-wars jo ikke det eneste problem:Det er i A_B test
konstateret at det er umuligt at høre forskel på en LP og en digital indspilning af samme!Konklusion: Det er Digital Rights
Management der er skyld i at indspil(d) ninger på CD lyder fladt og uden perspektiv.Musikbranchen regner ikke os nørder for
en hujende papfis.

HULLEVAD. Hvem i alverden er det der konstateret at det er umuligt at høre forskel på en LP og en digital indspildning af
samme. Det er faktis helt ude i hampen at komme med sådan et postolat. Der er faktis rigtig stor forskel, og det har der
altid været. Jeg hørte for få uger siden musik på et udmærket setup. Rouge Cronus.int. forstærker - Unico Cde afspiller - Jm
lab Micro utopia højttalere - Atlas mavros højttalerkabler - Atlas Mavros signalkabler. Det lød ganske hæderligt. Gutten vi
besøgte havde også en B&O grammofon (model??) med en standart pickup monteret. Min makker Bent spurgte om vi ikke
skulle prøve at høre lidt vinyl, sånnnnn bare for sjov skyld. Det gjorde vi så, og jeg kan garanterer dig for at der er forskel.
Han havde flere ens udgivelser, altså både Lp og Cd. Bent var fuldstændig målløs. Han hørte også til dem der troede at hvis
der er nogen forskel, ja så var den uendelig lille. Han blev i den grad klogere. Vi lavede et lille eksperiment. På skift sad vi
ude i køkkenet og skulle derfra prøve om vi kunne sige hvad det var, Cd eller Lp der spillede inde i stuen. Ingen af os var på
noget tidspunkt i tvivl. Vinylen lyder ALTID meget bedre end Cd`en eller andre digitale formater, og det tror jeg ikke at der
nogen musikelsker der vil stille ??? ved.

Jens

"Vinyl lyder ALTID bedre " Sikke noget ævl......... Selv efter få afspilninger af en LP er der hørbar slitage og støj. Også den mekaniske slitage af pickuppen ved HVER afspilning.......

Vi er altså nogle der ikke bliver ved med at hænge i fortiden...... JEG bryder mig ikke om den tydelige forvrængning der opstår p.g.a denne forældede teknologi.... Men det er jo dybt bandlyst at ytre sig om dette........

At pladebranchen har ødelagt en masse for digital teknikken p.g.a loudness war, er da ikke noget man kan bruge som argument for at "VINYL ER ALTID BEDRE". Da jeg havde vinyl, var der da også mange vinylindspilninger der lød af l**t......

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 30 Maj 2012 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Undtagelsen er The Beatles remasteret.  så det kan godt lade sig gøre.

carsten

Enig, lydkvaliteten der er både 87 CD udgaven og alle tidligere vinyl udgaver overlegne. Electric Light Orchestra, de nye remastede udgaver er også rigtig fine. Men det er nok også tænkeligt at det stort set er de samme folk der har lavet arbejdet godt både hos Beatles og ELO.

Og det er absolut ikke en løsning at købe vinyl, jeg hører mindst halvdelen af musikken i bilen og så er CDen nemmere . LPer er hyggelige og nostaligske men det er mere end 20 år siden de udgjorde et reelt alternativ, nu er de vel bare et supplement til CD systemet, nogenlunde som 70 og 80ernes kassettebånd var det til LPerne dengang. Men den teknologiske udvikling går videre, og den er også snart ved at indhente CDen, så fremtiden hedder givetvis harddisk lagring, fordi prisen på harddisk plads næsten ingenting koster. Så vi har sikkert stort set alle Sonos lignende systemer om 20 år. Og det skal vi da ikke være kede af, for den teknologiske udvikling gør også at vi hele tiden får mere og mere kvalitet og udstyr for pengene.

Allan O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Juni 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Lige en advarsel til de, som overvejer at melde sig til protesten:
Jeg brugte en engangs-emailadresse, da jeg meldte mig til. Adressen har udelukkende været anvendt til tilmeldingen på turnmeup.org. Sådan gør jeg altid, når jeg udleverer en emailadresse til et firma eller en hjemmeside.

Jeg har lige siden modtaget store mængder spam på denne adresse.

Jeg har ikke rodet med at finde årsagen. Måske har de bare været naive nok til at lave en takkeside, hvor alle underskrivere bliver takket med nævnelse af navn og emailadresse. Måske har de solgt adressen til onde spammere. Måske er de blevet hacket. Men slutresultatet er under alle omstændigheder det samme.

Så lad være med at melde jer til med en email-adresse, I holder af.
Til top Vis Allan O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan O

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes