Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 04:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: JE Sugden A48 mk II 76-79 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Ja sådan en sag har jeg så lige fået fat i - den spiller!

men ser ikke godt ud
Nextel malingen er i skidt forfatning og de fleste at markeringerne (lertresetskrift/dårlig silketryk) er væk

Har ikke kunnet finde så meget her inde - har forstået at den spille 2 x 50 watt og at den nu bannede kubik havde meget lidt til overs for den

har i nogle indputs - hvad skal den minde om når den er i orden - hvad kan man forvente - hvordan er riaaen

(den har i øvrigt de mest lamme højtaler klemmeterminaler jeg nogensinde har prøvet)

hvis der er nogen der har et billede eller kan henvise til et billlede hvor man kan se den i stort så man kan læse hvad der skulle have stået på fronten - vil jeg være glad

front pladerne og top pladene r i øvrigt klistret på med dobbeltklæbende tape - fra fabrikken side - de er lidt underlige de britter

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

den ser sådan ud - teksten er stjålet fra audioconsult

THE A48 AMPLIFIER A48II.jpg 30118 bytesThe A48 is Sugdens number one selling amplifier to date, and Since its introduction in 1974 it has sold over 10,000 units. The distinctive styling was accepted as a classic and the UK Design Council give it an award in 1979! The use of fury Nextel paint and a choice of chocolate brown and beige, or Black and grey were available finishes. The orange stripe was introduced in 1976 until 1979 and has become the Sugden millstone, sorry trade mark. At a recent London Hi Fi Show Sugden painted a current product range the legendary orange and it created quite a stir amongst the public and trade alike.

supos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Maj 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Puha, ja den er svær at finde ordentlige billeder på. Til sidst fandt jeg dog denne gamle Ebay-auktion, som har rigtig flotte billeder af et velholdt eksemplar.
Til top Vis supos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supos

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mellemtiden fra meget pålidlig kilde fået at vide at det med kl A er relativt - - men det kan jo være der sidder en Sugden fan et sted og vil blive glad for sådan en

Tak for linket til billedet supos

ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en sådan forstærker i en årrække. Spillede fint med mine Lowther PM6A horn. Min kammerat fik den foræret for nogle år siden sammen med tilhørende FM-modtager, da jeg havde fået noget nyt spillegrej.

Jeg var ganske godt tilfreds med forstærkeren. Der var dog problemer med volumen - den havde ingen cd-indgang, og kunne spille hulens højt, når volumen stod på kl. 9.00. Svigermor brændte et sæt Lowther af, da hun havde sat volumen på kl. 10.00 og ikke kunne finde ud af det HELE. Så da hun tilfældigvis trykkede på "MAINS"-knappen (ON/OFF), lød der et brag! Svigermor var barnepige for mine dengang små piger.

Riaa var ok, men ikke så god som den Riaa, jeg har i dag (Rega mini). Højtalerterminalerne var yderst elendigt udformet (2 sæt). Det bedste for mig var, at jeg kunne sende lyden ud i mono og sidde med hovedtelefoner og lytte - jeg kan kun høre på det ene øre!

Har vist nogle gamle brochurer liggende.

Venlig hilsen Ludvig

PS ("fandt" tilfældigvis dette forum, da jeg surfede på nettet i et nostalgisk øjeblik)

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juli 2010 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

stiften
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Åh... Jeg har et mangeårigt afhængighedsforhold til denne særling af en forstærker, som især sammen med Lowther kan bringe store øjeblikke ind i stuen. Og som en skribent bemærker afbrændte enheder. Hvad mismatch ikke klarer, ordner tænd/sluk knappen, så skru ned og tænd på vægkontakten, så tordner det ikke så meget ved start...
Helt ufarvet er A48 næppe (Lowther sgu da slet ikke!), men den sætter altså følelser i gang hos mig.
Jeg købte for nyligt igen den oprindelige A48 version brugt efter et årti uden den, jeg købte fra ny i 1973.
Pludselig genoplevede jeg en masse musik på en måde, som jeg ikke synes, at "moderne" forstærkere formidler, men kanske det er dette med, hvad man i ungdommen nemmer...
Sugden forbindes ofte med klasse A forstærkere, men A48 er IKKE klasse A men AB. Lillebror A21 var/er klasse A. Den første A21 (oprindeligt Richard Allan A21) havde samme grovrobust-rustikke udseende som min gamle (og nu genindkøbte) A48: http://www.audiomisc.co.uk/JES/A21/A21.html
Der er nok lidt bondestueromantik over dette med at holde af gamle britiske audiosager, men i mine gamle, slidte ører lyder Sugden A48, Lowther og Garrard med SPU som en rejse tilbage til barndommens land, når fx Bill Evans eller Miles Davis toner ud fra højttalerne, så skrot ikke din gamle Sugden - giv den en chance. Mvh.

Til top Vis stiften's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiften Besøg stiften's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes