Forfatter |
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 01 September 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik mine V60'er hjem var de bestykket med EL34, efter de var blevet startet langsomt op, og målt efter om alt var som det skulle være. Blev de sat til at trække mine dengang hjemmebygget højtaler, en to vejs konstruktion med to 6,5" bas og 1" diskant, delingen var 3KHz 18dB (følsomhed ca. 96dB). Bofa'erne trak højtalerne uden problemer (ved "normal" lydstyrke), indtil en dag hvor jeg gik amok med lidt for bastung musik, pludselig forsvandt musikken i den ene kanal, og den ene EL34's anode-plade lyste op som om det var en glødetråd !
Så det kan gå galt.......................... men hvis du sætter dem til f.eks. at trække en fuldtone og evt. en horn diskant, kun deler med 6dB og bruger KT88, så tro jeg sgu ette det gå kan gå helt galt.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 01 September 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilføje at KT88 dur til jobbet...prøvede lige begge slags og det så rigtig flot ud det den leverede med KT88...tillod mig enda at være lidt ond ved den og det klarede den osse fint, men EL34 røg hurtigt op på mange % forvrængning samt præsterede betydeligt mindre effekt.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 01 September 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Hvor ved du det fra?? Nå men jeg tænkte på AR som RLB foreslog.
mvh |
|
|
Du spillede i hvert fald højere end jeg plejer her i torsdags  Men for pokker hvor kunne både højtaler, forstærker, men
også musikken bærer det, det lød simpelthen godt! Jeg ærger mig ldit over vi aldrig fik hørt de Peerless højtalere du havde
stående.
Om ikke andet er det i hvert fald fedt de kan trække lidt af hvert, og jeg er godt nok glad for du tester dem igennem Tube  jeg overvejer nu stadig de her:
Nogen der ved noget om dem?
Link til DBA
Eller et sæt JBL 4311. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Forresten, endnu en efterlysning på en manglende ting.
Ud over afbryderen, som mangler, men som måske var fundet? Så mangler jeg også et rackhåndtag som vidst er knækket?
Det der sidder på selve V60 enheden.
 |
|
|
Det har jeg så vidst også fundet... Jeg har (resterne af) en enhed der ligner den til højre på dit billede. Min har engang været en strømforsyning - er din også det? Er der nogen der har papirer på resten af systemet også? Der var også nogle smalle moduler med et skydepotmeter på fronten kan jeg huske. Men her er mit ådsel:   Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner en V15. Altså den mindre v15 monoblok. Men der er jo ingen rør i eller noget  Her må de garvede vist på banen
igen. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lois
Jeg har hørt et sæt Beyma fultoner i den størrelsesorden en gang. De hang i et større musikundervisningslokale på VUC Århus, og de fungerede storartet. Lige meget om der var jazz, pop eller klassisk i undervisningen kom musikken virkeligt ud. Dynamisk og ubesværet, meget levende. De var vist leveret af Dansk Audio Teknik, som have optimeret delefilter osv.
Desværre var der en musiklærer der ikke kunne lide dem og fik dem skiftet ud med et sæt af tidens "hifi" højttalere - og så var den fest slut! Forskellen var enorm, til Beymas udelte fordel.
Måske bare prøve dem og så sælge igen hvis ikke de dur?
Held og lykke
Leif
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Hej LoisJeg har hørt et sæt Beyma fultoner i den størrelsesorden en gang. De hang i et større
musikundervisningslokale på VUC Århus, og de fungerede storartet. Lige meget om der var jazz, pop eller klassisk i
undervisningen kom musikken virkeligt ud. Dynamisk og ubesværet, meget levende. De var vist leveret af Dansk Audio Teknik,
som have optimeret delefilter osv.Desværre var der en musiklærer der ikke kunne lide dem og fik dem skiftet ud med et sæt af
tidens "hifi" højttalere - og så var den fest slut! Forskellen var enorm, til Beymas udelte fordel.Måske bare prøve dem og så
sælge igen hvis ikke de dur?Held og lykkeLeif
|
|
|
Det er også planen, jeg skal bare have dem hjem til mig, og jeg har sku ingen bil er noget, der er problemet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - Hornslet, det kunne vi måske finde en løsning på.. men vi høres jo ved...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Hmm - Hornslet, det kunne vi måske finde en løsning på.. men vi høres jo ved...
|
|
|
Jeg har det et par flasker gode rødvin __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Det ligner en V15. Altså den mindre v15 monoblok. Men der er jo ingen rør i eller noget Her må de garvede vist på banen igen. |
|
|
Tror ikke det er en V15, det er sikkert et stømforsyningsmodul.
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Er der nogen der har papirer på resten af systemet også? Der var også nogle smalle moduler med et skydepotmeter på fronten kan jeg huske. Men her er mit ådsel:
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeg har nogle diagrammer liggende, både over moduler og skuffe-systemer, men der findes et hav af forskellige moduler. Jeg har på fornemmelsen at hvis man manglede et specielt modul blev den bare fremstillet, måske bare i et enkelt eksemplar. Er det noget bestemt du søger ??
Mvh Per H
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - Hvad så med det her. Standard Acoustahorn med to Fostex 8 ohms i hver - det kan jo komme til at give 16 ohm - og så
er alle problemer løst?
De skulle holde bedre end de originale Lowther enheder - og være ganske velegnet.
Hvad siger i til den ide?
LINK__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 04 September 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Louis!
Hvis du kan leve med "manglen på øgte dyb bas"? - så går jeg ud fra at du er kørt!!!!
Mvh
Søren
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rørgrej skrev:
Hej Louis!
Hvis du kan leve med "manglen på øgte dyb bas"? - så går jeg ud fra at du er kørt!!!!
Mvh
Søren |
|
|
Det er der åbenbart flere der mener om dem - godt de er droppet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sån nogen Bofa'er lyder da ik helt tovlig...og så ser de ganske vintage-agtig ud.
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går fint...god bas fyldig mellemtone og rimelig diskant.......jeg vil ikke af med dem.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Det går fint...god bas fyldig mellemtone og rimelig diskant.......jeg vil ikke af med dem.
mvh |
|
|
Hah, Siger manden der er en rør Lux stående ved siden af. Det kan være du får et par v15 at rode med istedet __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ..så må jeg nøjes med dem....æv.
|
Til top |
|
|