| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metal og hifi hænger sammen

|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vildt nok at der ikke er nogen der har nævnt Deicide endnu  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nærmer vi os da vist også dødsmetal i den helt mørke ende:) hehe
fedt nok at mnemic kommer forbi udvalgte hifi klubber. nogen bestemte datoer?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige pt skamlytter jeg (på metalfronten):
Wolves in the Throneroom som jeg personlig syntes er noget af det fedeste black metal der er lavet.
Amon Amarth fordi de bare er fantastiske vikinger :D (som i øvrigt bragede vildt igennem på train sidst de var her)
Esoteric fordi langsom doommetal er en fed afveksling.
Rammstein fordi det nye album er sublimt
Hammerfall bare fordi 
Det nyeste Illdisposed syntes jeg dog er noget skrammel sammenlignet med vindication og burn me wicked. Jeg kan slet ikke forstå hvordan man ka lave to så fantastiske velproducerede album og så udgive noget smadder som det nyeste der mindst af alt lyder som om det er smidt sammen på 2 dage i en garage Oh well de opvejede det med at spille et brag af en koncert på headbangers ball tour.
Når det er sagt er jeg lidt kræsen med mine metalplader, syntes ofte at studie udgivelserne er noget makværk, specielt i forhold til hvad bandsne rent faktisk er i stand til at spille. Hvilket er en holdning der tit har gjort jeg er kommet i klemme med "ægte" metalfans 
Andre bands der kommer på spillen ofte: Dimmu Borgir, Necrophagist, Rotten Sound, Pilgrimz m.fl. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
så nærmer vi os da vist også dødsmetal i den helt mørke ende:) hehe
fedt nok at mnemic kommer forbi udvalgte hifi klubber. nogen bestemte datoer? |
|
|
Fra deres nyhedsbrev:
Hi-Fi klubben Aalborg, torsdag d. 14. januar kl. 18:00 – 19:30.
Hi-Fi Klubben Århus, Europaplads 4, fredag d. 15. januar kl. 18:15 – 19:30.
Hi-Fi Klubben Amager, Amagerbrogade 161, lørdag d. 16. januar kl. 17:30 – 19:00. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej hvor nederen...
er lige præcis i århus d. 14, skal dog hjem igen tidligt, men der foregår det i ålborg. så ingen tid til overs til at smutte forbi åborg. øv øv øv
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
i'm out.
skal ned og hygge på Jensens Bøfhus of fyre den af
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
|
Lige pt skamlytter jeg (på metalfronten):
Wolves in the Throneroom som jeg personlig syntes er noget af det fedeste black metal der er lavet.
Amon Amarth fordi de bare er fantastiske vikinger :D (som i øvrigt bragede vildt igennem på train sidst de var her)
Esoteric fordi langsom doommetal er en fed afveksling.
Rammstein fordi det nye album er sublimt
Hammerfall bare fordi 
Det nyeste Illdisposed syntes jeg dog er noget skrammel sammenlignet med vindication og burn me wicked. Jeg kan slet ikke forstå hvordan man ka lave to så fantastiske velproducerede album og så udgive noget smadder som det nyeste der mindst af alt lyder som om det er smidt sammen på 2 dage i en garage Oh well de opvejede det med at spille et brag af en koncert på headbangers ball tour.
Når det er sagt er jeg lidt kræsen med mine metalplader, syntes ofte at studie udgivelserne er noget makværk, specielt i forhold til hvad bandsne rent faktisk er i stand til at spille. Hvilket er en holdning der tit har gjort jeg er kommet i klemme med "ægte" metalfans 
Andre bands der kommer på spillen ofte: Dimmu Borgir, Necrophagist, Rotten Sound, Pilgrimz m.fl. |
|
|
Sidder lige og lytter på Wolves in the throneroom.....det er ski da ret fedt,dem kendte jeg ikke lige  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer til Darkthrone ;)
@Ney - du har fuldstændig ret! Vindication, Burn me Wicked og The Prestige er alle fantastiske skiver, men Those who walk behind er da en skrammelskive
Jeg skylder da vist at sige, at Burzums mand, Varg Vikernes, myrdede Mayhems forsanger (og hans egen ven)
Fortsættelse:
-Cryptopsy - hidsig teknisk dødsmetal fra den ondeste skuffe! Det er umenneskeligt hurtigt, og Lord Worms "Poesi"  er rigeligt makaber til at opfylde genrens krav. Man bør dog nøjes med at høre musikken, og droppe teksterne.
-Dark Tranquillity - Svensk melodød af høj kvalitet. "Character", som er det jeg har hørt, blander også en god bid elektronisk ind i det hele.
-Darkthrone - mere norsk vinkælderblack
-Deathstars - sexet svensk discometal, der blander masser af elektronisk med en skummel vokal og nazi-kostumer. Lækker musik, når det skal være en nobrainer, vel nærmest metalverdenens svar på easy listening
-Dimmu Borgir - norsk black af den mere velproducerede slags, fra 2. wave af norsk black. De mestrer creepy stemning som kun få kan!
-Entombed - Svensk death'n'roll. Mega fed og groovy variant af den klassiske dødsmetal. Giv det et lyt!
-Epica - Hollandsk symfonisk metal, med en skøn og sart kvindestemme, fantastisk brug af klasisske instrumenter og en grov growl.
Matematiktime nu, fortsætter snarest :)
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Sidder lige og lytter på Wolves in the throneroom.....det er ski da ret fedt,dem kendte jeg ikke lige |
|
|
Det er fantastisk. Så dem live på loppen sidste januar til en nærmest intim koncert. "Scenen" på loppen er ca 5cm høj og vi stod forrest. De havde bunker af stearinlys på scenen og ikke meget andet lys. Når forsangeren sang igennem kunne vi høre ham direkte, og den ene guitarist hørte vi udelukkende på hans egen amp. Var sku fedt at stå med en fod på hans monitor og headbange Klart en af de bedste koncertoplevelser jeg har været til. Derudover sætter de en tyk fed streg over at blackmetal kun kan laves af norske drenge med krigsmaling der brænder kirker.  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortsat:
-Fear Factory - fantastisk industrial metal, der satte standarden for genren. Råt, brutalt og fuld smadder på, dog uden at miste melodien helt.
-Hatesphere - dejlig dansk thrash, mere beskidt end folderne i Pia K's rynkede fjæs! Jeg savner godt nok Bredahls stemme, men det er stadig volderfedt. Og live kan de satme rykke rundt med publikum!
-Illdisposed - Tungere findes det ikke i DK. Bo "Subwoofer" Summer, guitarer der er tunet så langt ned, som det fysisk er muligt hvis der stadig skal komme lyd ud af dem, og bundsolide tønder er opskriften her. Deres bedste albums er There's something rotten in the state of Denmark, 1-800-Vindication, Burn Me Wicked og The Prestige.
-Kataklysm - Canadisk melodød af den onde slags! Grov growl, melodiske riffs og trommer med fart på giver en dejlig mix!
Fortsættes
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har altil elsket metal spec black metal
- satyricon
- dimmu borgir
- immortall
- nattefrost
- behmoth
- divine heresy
- antrax
- pantera
- iron maiden
- judas prist
| |
thingie Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis i er til dkmetal skal i høre Lipid - især live - for dælen det rykker
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortsat:
-Lamb of God - Amerikansk hidsig metalcore/hardcore, med hidsig vokal og instrumentering.
-Machine Head - Amerikansk thrash/groove metal, med masser af smæk på, aggressivetet og skælden ud, både på verden og os selv. Vokalen er lidt unuanceret, men det er fed musik.
-Mercenary - Danmarks ubetinget bedste melodød band. Mikkel Sandager har en helt fantastisk vokal, skriver fantastiske tekster, og sammen med en genial musik oven i, er der lagt op til en god blanding. Dog har Mikkel, Mike og Morten forladt bandet
-Metallica - behøver ingen forklaring
-Mnemic - Hidsig dansk industrial/death metal, med fuld tryk på og en fantastisk sprød guitarlyd!
-Nightwish - Power/opera metal af den bedste slags. IMO er DPP (albummet uden Tarja) det næstbedste rent instrumentalt, men det falder langt ned på listen vokalmæssigt. Once er deres bedste værk indtil videre.
-Nile - Amerikansk teknisk dødsmetal af den stygge slags. med inspiration fra ægypten (både tekster og musik) og et fuldstændig afsindigt tempo fra George Kollias er der lagt op til noget voldsomt!
Fortsættes når jeg har fri.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
750es skrev:
|
jeg har altil elsket metal spec black metal
- satyricon
- dimmu borgir
- immortall
- nattefrost
- behmoth
- divine heresy
- antrax
- pantera
- iron maiden
- judas prist
|
|
|
Uha-ja,Behemoth er fandme også fede __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oha jeg glemte da Nightwish, Within Temptation (selvom det vel næppe er metal ) og ikke mindst Tarot! Forsangeren i Tarot er bassisten fra Nightwish, og alle der kan lide hans backingvokal på nightwish albumsne burde anskaffe sig Crows Fly Black som er et fantastisk album der dog alt for nemt sætter sig fast i hovedet 
@ Cpt. Weirdo: keep up the good work! Fin lille gemmengang du er i gang med. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
carcass skrev:
Sidder lige og lytter på Wolves in the throneroom.....det er ski da ret fedt,dem kendte jeg ikke lige |
|
|
Det er fantastisk. Så dem live på loppen sidste januar til en nærmest intim koncert. "Scenen" på loppen er ca 5cm høj og vi stod forrest. De havde bunker af stearinlys på scenen og ikke meget andet lys. Når forsangeren sang igennem kunne vi høre ham direkte, og den ene guitarist hørte vi udelukkende på hans egen amp. Var sku fedt at stå med en fod på hans monitor og headbange Klart en af de bedste koncertoplevelser jeg har været til. Derudover sætter de en tyk fed streg over at blackmetal kun kan laves af norske drenge med krigsmaling der brænder kirker.  |
|
|
Det er utroligt at deres trommeslager kan holde til at straffe den lilletromme på den måde 10-12 minutter i streg  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt kvaliteten på youtube stinker, men i er lige nødt til at nyde trommeslageren fra Necrophagist. Han får det bare til at se så skide nemt ud http://www.youtube.com/watch?v=zdgkzYOYUp0
Albummet Epitah er i øvrigt også ganske udemærket. Nogle vilde soloer de får fyret af. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Ney_ skrev:
carcass skrev:
|
|
Det er fantastisk. Så dem live på loppen sidste januar til en nærmest intim koncert. "Scenen" på loppen er ca 5cm høj og vi stod forrest. De havde bunker af stearinlys på scenen og ikke meget andet lys. Når forsangeren sang igennem kunne vi høre ham direkte, og den ene guitarist hørte vi udelukkende på hans egen amp. Var sku fedt at stå med en fod på hans monitor og headbange Klart en af de bedste koncertoplevelser jeg har været til. Derudover sætter de en tyk fed streg over at blackmetal kun kan laves af norske drenge med krigsmaling der brænder kirker. 
|
|
|
Det er utroligt at deres trommeslager kan holde til at straffe den lilletromme på den måde 10-12 minutter i streg |
|
|
Han svedte eddermanme også bravt til koncerten!! Men det var fanme vildt at se. Ham og forsangeren er brødre og man kan se de bare lever sig helt vildt ind i det. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|