| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mig eller pleger denne liste http://danishmetal.dk/Koncerter.htm på nuværende tidspunkt af året ikke at have en del flere interresante koncerter? Det eneste vildt ophidsende er Dimmu, men det er en f**king mandag på vega, så kan sagtens være jeg ingen mulighed har for at se dem 
Er det bare mig der er for kræsen, eller ikke kender guldkornene på listen, eller er det virkelig sløvt i forhold til normalen? __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da Gojira, Kellermench, Marduk, volbeat. Og som du nævner Dimmu, selv om jeg meget hellere vil se Enslaved og sagh. Derudover er der jo headbangersball tour.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer også volbeat, selvom jeg har set dem nogle gange på det seneste.
Ved ikke om jeg gider headbangers i år, Døh Børning siger mig nul og en skid, invocator har jeg aldrig hørt om (måske min fejl ) og raunchy er lidt so and so, og så skal jeg vidst nok til bryllup tidlig næste morgen, så en tur i hegnet+moshpit bare for at hygge sig og så fanden være med musikken blir nok heller ikke til noget Men ok her er det mig den er gal med kan jeg godt se.
Kunne være man sku overveje Gojira og Marduk selvom jeg ikke rigtig kender dem, men det kan jeg jo nå endnu, nogle super numre jeg hellere skal høre end andre?
edit: meeh Gojira er aflyst på voxhall, kender dem ikke godt nok til at retfærdiggøre en tur til loppen bare for det  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine favoritter er helt klart:
Meshuggah.
Opeth.
Mnemic.
Hatesphere.
Heaven Shall Burn.
Job For A Cowboy.
Divine Heresy.
Fear Factory.
Trivium.
In Flames.
Bare et meget meget lille udsnit af hvad for noget musik der bliver tæsket gennem mine højtalere :)
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan helt klart anbefale Headbanger Ball touren, Invocator er jo et legendarisk dansk band som endelig er blevet gendannet :) - Det er da ikke noget man skal gå glip af.. Ellers vil jeg give ret i at koncert listen på Danishmetal godt nok er fesen, der er lige Ozzy, Devildriver og 36 crazyfists samt Job For A Cowboy som er blevet krydset af i kalenderen.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 02 August 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da cool nok?
Gojira, Pretty Maids + Artillery, Marduk, Headbangers Ball (mest pga. Raunchy, der sparker røv live!), Alestorm, Dimmu Borgir + Enslaved samt Volbeat + Entombed :D
Men klart, det kunne have været bedre :P
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis man ikke er tilfreds med de danske koncerter, må man jo taget til Wacken :)
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør "man" også til næste år - tror jeg :P
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erkende at jeg ikke kommer af sted i år men der er heller ikke rigtigt noget jeg gider se. Jeg syntes at deres program ligger langt fra min musiksmag.
edit: Jeg kan se at Gojira spiller, dem ville jeg gerne se. Der er da også et par andre men kun et par stykker som jeg ikke har set tidligere (hermed ikke sagt at jeg ikke gerne vil gentage noget godt men jeg gider ikke tage til wacken for det). Jeg var på Tuska i stedet da de havde et bedre program og jeg kunne sove på hotel (man er vel ved at blive gammel;)
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg drager til Wacken i morgen, der kommer lidt jeg gerne vil se. f.eks Anvil, Caliban og lidt andet. Men ellers nej, programmet er ikke det bedste, traditionerne skal bare holdes ved lige hehe :) - Ud over det, vil jeg klart anbefale Rock am Ring eller With Full Force festivallerne, der kommer normalt nogle kompetendente bands.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 August 2010 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep rigtig god tur 
Jeg syntes Wacken programmet i år er lidt sårn so and so. Meen kunne være man skulle arrangere enur til wacken eller rock am ring næste år. Hrm kan se at programmet igen i år på Rock Am Ring var ganske og særdeles fornuftigt, det er nu altså bare en god festival nede på racerbanen. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wacken var udemærker i år! - programmet var okay, en del band overraskede faktisk og så var det mega fedt at se Anvil :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tifo_dk skrev:
| Wacken var udemærker i år! - programmet var okay, en del band overraskede faktisk og så var det mega fedt at se Anvil :) |
|
|
Fortæl, fortæl....
|
| Til top |
|
| |
mattsson Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 07 August 2010 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et input fra min side :)
top 10
1.Burzum
2.Satyricon
3.Immortal
4.Ulver
5.Mayhem
6.Gorgoroth
7.Fimbulwinter
8.Dimmu Borgir
9.Carpathian forest
10.Venom
Bare lige mine 10 cents, min liste variere helt vildt meget nogle gange skal det være hårdt brutalt og ligepå, andre gange vil
jeg helst lytte til instrumentalt og meget komplekse rytmer
|
| Til top |
|
| |
tifo_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 August 2010 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige lyden i år var i top, vejret var godt!
Anvil er jo et godt gammeldags heavy de leverede den helt store pakke med fede soloer og den helt rigtige "skriger" vokal.. Det var godt at se dem :)
Det meste af tiden foregik i en alkohol rus, men må sige at caliban fik gang i publikum med wall of death, circle pits osv :) - Alive cooper havde som sædvanligt et mega fedt scene show, med guilatiner osv. Cannibal corps var desværre plaget af en mudret lyd, så det var ikke den mest ophidsende koncert.. men folk gik amok.
Det var nok de mest bemærkeselsværdige koncerter jeg var til og kan huske. Tror dog jeg dropper wacken næste år og tager til Rock Am Ring.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige dele dette link til streaming af en masse metal koncerter fra Roadburn:
http://www.roadburn.com/audio-streams/
Man kan finde Neurosis, Darkspace, YOB, Wolves in the Throneroom, Sunn 0))) og en masse andre.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
|
Jeg vil lige dele dette link til streaming af en masse metal koncerter fra Roadburn:
http://www.roadburn.com/audio-streams/
Man kan finde Neurosis, Darkspace, YOB, Wolves in the Throneroom, Sunn 0))) og en masse andre. |
|
|
Oh lækkert. Tak! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Jeperi Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med andre i at det sidste halvår, ser en smule sløvt ud i det danske. Men ikke desto mindre er der da et par bands jeg gerne vil fremhæve ;-) Artillery spiller to koncerter, en i amager bio på næste fredag og i Haderslev næste lørdag. Marduk spiller i starten af september. Det samme gør Altar of Oblivion og Impalers. (hvis du ikke kender disse to bands, er de klart et lyt værd. Det er dansk metal, men endnu ikke kendt.) Porcupine Tree spiller i Århus d. 4. oktober! Til sidst er der Kreator og Exodus i december. November ser ud til at blive meget sløj! Siden det er første gang jeg skriver i tråden burde jeg nok lave en top-10, men det tør jeg simpelthen ikke, for jeg ved, at jeg vil grine af selv samme liste om et par måneder. Top-10 ændrer sig konstant :) Metal der dog bliver spillet i tide og utide herhjemme er: Death Immortal Opeth Tool Shining og meget meget andet! Til sidst vil jeg gerne have lov til at promovere mine venners metal band ;-) De spiller thrash metal af den gamle skole: www.myspace.com/essencemetal
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej guys.
Nu må jeg vist hellere smide et link til min/og en kammarats Myspace side.Vi har gået og brygget på noget metal her det sidste stykke tid,det er blevet til 2 numre ind til videre....kunne godt trænge til en ordentlig mixning,på det punkt er vi ikke lige så pro ...Check det ud!!!
Hellbent: http://www.myspace.com/546390738
P.S. Det er mig på lead-vocal og rythm-guitar. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |