| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver også lige..
1. Dimmu Borgir
2. Aurora
3. Pantera
4. Rage against the machine
5. Raist fist
6. Illdisposed
7. Saturnus
8. Deftones
9. Metallica
10. Devin Townsend
De er bare listet i en vilkårlig rækkefølge. Og det er bare lige hvad jeg hurtig kom i tanke om..
Men Aurora er jeg kæmpe fan af, og var også så heldig at se dem live på Pitt stop i Kolding. Ærgeligt at de ikke spiller mere..
Saturnus er også rigtig fede, har sjællendt hørt en der an grawle som Thomas A.G. Virkelig fedt. Har set dem live i Haderslev. Kan se at de søger ny guitarist og en ny til Keyboard. Så mon ikke der kommer et nyt album fra dem, bare det bliver bedre end det sidste nye.
Devin Townsend, behøver vel ikke sige noget, manden er genial.
Har ikke rigtig mere at sige, har vidst også brugt min kvote
Casper C __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med en mædeltråd...
Jeg ser mange velkendte navne, men bestemt også nogle nye spændende ting.
Jeg vil gerne bidrage med:
In Flames - meget industriel og trashy, tæt lyd, men stadig meget melodiske. På 'Reroute to Remain' og 'Soundtrack to Your Escape' er de i topform.
På deres tidligere ting har de ikke helt fundet lyden og det er knap så gennemdført.
Katatonia - doom, goth og melodisk. De er ikke bange for at skrue tempoet ned og det smager faktisk lidt af Opeth nogle, hvilket er super fedt i min
bog. 'The Great Cold Distance' er et super album. Deres sidste nye er jeg stadig ved at lære at kende, men udmiddelbart tegner det rigtig godt.
Insomnium - melodisk dødsmetal. Der er for det meste masser af tempo og growl på. 'Across the Dark' og 'Above the Weeping World' er rigtig gode.
Jeg så Paradise Lost er nævnt, og selvom jeg ikke rigtig kender dem, kan jeg da fortælle at de har spillet sammen med Katatonia på tour
vh.
|
| Til top |
|
| |
fabhund Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcfh skrev:
Ej at forglemme:
Atheist: Lidt jazzet dødsmetal især de 2 sidste albums.
|
|
|
Atheist er eminente, super tight og tekniske, og den trommeslager har en for sindsyg teknik hvis man lytter til fx lilletrommen (man kan godt høre jazz trommerne). Ikke mange kender dem, men når først man har hørt deres album et par gange er det så fedt. Albummet Unquestioanable presence er klart det bedste de har lavet i min mening. http://www.youtube.com/watch?v=TtdhgoGCh2Y&feature=relat edHvad er ellers ikke nævnt...og så er vi ovre i old school. Ludi Christ, amerikansk thrash fun metal --> http://www.youtube.com/watch?v=cgGoB0e1alUCathedral, Engelsk...mmm doom band? --> http://www.youtube.com/watch?v=d9Qdj7pt7Iw
Ellers er min top tre: Dimmu borgir, dark tranquillity, cradle of filth. Tænk at man skulle sige det i en alder af næsten 40. Metal on!
|
| Til top |
|
| |
Speednut Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig med folk der går op i musik  5 sider på kort tid. Der er noget der skal checkes - det er jo ikke det hele man har hørt endnu.
|
| Til top |
|
| |
isle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Katatonia, ja flere numre på deres ny minder om Opeth, men uden growl.
Opeth, dem dyrker jeg helt vildt.
Dream Theater, ingen der har nævnt, fantastiske musikere, the drummer Mike Portnoy.
Shadow Gallery, Super fede hvis man er til Dream Theater og Symphony X.
Heart of Cygnus, det er Iron Maiden og Rush for fuld udblæsning-prøv det.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ,jeg havde godt nok ikke lige regenet med SÅ mange indlæg da jeg startede tråden tidligere i dag,men det er da alt for fedt at folk går sådan amok
METAL ON
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stay metal, siger jeg bare! \m/
Dream Theater har jeg et lidt ambivalent forhold til... Jeg synes forsangeren er så latterlig, han er som en flue i mit øre. Han har ikke noget at sige, ikke noget vigtigt i hvert fald, han gør ikke noget for musikken, men bliver ved at forsøge at påkalde sig min opmærksomhed. Jeg fornemmer at der er masser af glæde forbundet med at høre dem, men jeg har ikke fundet den endnu...
LÆR MIG AT HØRE DREAM THEATER!
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
fabhund skrev:
Tænk at man skulle sige det i en alder af næsten 40.
Metal on!
|
|
|
Årh, Hva' faen - jeg er 50 om 6 dage .
__________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt forfriskende at vide at der er så mange, der hører metal på deres hifi  og ikke kun Katie Melua og andet mellow bullcrap... __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
kimroper Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 03:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DevilDriver - Det eneste jeg pt. gider at høre på!
Deres "nye" Pray for Villains album er så ondt! Og det er de 3 tidligere skiver i øvrigt også!
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 03:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leise skrev:
Dejligt forfriskende at vide at der er så mange, der hører metal på deres hifi og ikke kun Katie Melua og andet mellow
bullcrap... |
|
|
 Jeg mindes en demo hvor jeg og en god kammerat lytter højtalere hos en forhandler. Min kammerat ved ikke rigtig hvad han kan forvente
af 'gode højtalere'. Det er hans første skridt ind i 'hifi verden'. Jeg har fortalt at han ikke skal lade sig snyde af størrelsen på højtaleren. Vi
kommer for at høre en lille, meget rost, reolhøjtaler. Vi er begge meget glade for Opeth, så det er selvfølgelig 'Blackwater Park' som ryger på.
Jeg sætter skiven på og skruer godt op på en 'fin' rørforstærker. Efter 3-4 numre siger kammeraten stop og forhandleren kigger på mig og siger
noget i stil med, meget ironisk, "Det var da godt nok noget meget fint hifi-agtigt musik I har med" Jeg nikker bare glad og siger: "Ja!". Det ender
med at min kammerat køber højtalerne og stativerne uden at blinke.
Jeg tror mange garvede hifinørder ikke ved at metalmusikere faktisk kan være højt uddannede og yderst kompetente musikere.
Metal er typisk meget tæt og kompliceret og hvis en højtaler/et anlæg mister pusten, er der noget galt. Hvis anlæget derimod spiller med
overskud og man får lyst til at kaste håndtegn, er det et klart kvalitetsstempel. Det var det her. Det lød skide godt
Jeg har hørt en historie fra en anden forhandler, hvor han sælger et anlæg til en kunde som kun spillede heftig døds-metal. Pris ca 80.000,- kr.
eller i den størrelsesorden. Kundens argument for handlen var at det var første gang han kunne høre det 'hele', uden at det var ubehagelig. Han
gik derfra med et sæt store båndhøjtalere og en stor forstærker.
Det er da lidt sjovt.
vh.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jewer skrev:
fabhund skrev:
Tænk at man skulle sige det i en alder af næsten 40.
Metal on!
|
|
|
Årh, Hva' faen - jeg er 50 om 6 dage .
|
|
|
Da min far hørte Svartsot hjemme hos mig, udbrød han at det var da musik man blev glad af. Kort tid efter var der koncert i byen, og han skulle selvfølgelig med. Han var 64 dengang.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
Jeg ved ikke, om tråden her kan bruges til noget "Jeg efterlyser.."?
Jeg efterlyser noget metal, der minder så meget som muligt om Saturnus, især deres album "Paradise Belongs To You"? |
|
|
Jeg kender desværre ikke Saturnus, men jeg vil gerne opfordre til at efterlysnings (o.l.) bliver taget seriøst, da det er fedt at få nogle andre input end bare lige hvad folk syntes er fedt spredt over en masse genre __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så vil jeg lige fortælle om et par koncertoplevelser
Wolves in the Throneroom januar 2009 vil nok altid have et specielt sted i mit hjerte. En af mine kammarater udtrykte efter koncerten at det både var super fedt og lidt trist at vide man allerede havde set årets bedste koncert
Illdisposed til headbangers ball 2009 på train. Ved ikke helt hvorfor men ud af de ca 4 Illdisposed kncerter jeg har været til var det bare den fedeste. Tror det var publikum, første gang jeg har set dem på hjemmebane.
Amon Amarth Train 2009 - Damn de trykkede den bare for viiiiildt af.
Dimmu Borgir Vega 2007/8 (det var vinter :P) med Amon som warmup. Tror de spillede hele In Sorte Diaboli, damn jeg var solgt.
Ministry Vega 2008 - En af de absolut sidste koncerter de gav, damn jeg var glad for at nå at høre dem live bare den ene gang.
The kid hereafter in the grinding light Roskilde 08 på Pavillion - Grindcore skal bare høres live!! Har sjældent mødt så brutal wal of soiund. (nærmeste konkurrent var rotten sound på samme scene samme år)
Og så skal Lemmy i den grå hal lige ha en æresnævning selvom han nok ikke vil blive glad over at være i en metaltråd. ROCKNROLL!
Andet godt: Giants of Rock. Metallica på Nürburgring. Slayer+Amon i valbyhallen. Hammerfall på vega. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Illdisposed til headbangers ball 2009 på train. Ved ikke helt hvorfor men ud af de ca 4 Illdisposed kncerter jeg har været til var det bare den fedeste. Tror det var publikum, første gang jeg har set dem på hjemmebane.
|
|
|
Nu så jeg dem godt nok i Pumpehuset, men jeg var lettere skuffet. Musikken var fed, stemningen var god og bandet trykkede den af. Men for satan var lyden elendig hvor jeg stod! Godt nok stod jeg helt foran scene (og bassen  ), men der var ALT for meget bas. Jeg mærkede kun stortrommerne, bassen og Bo, men jeg kunne ikke høre ret meget.
Fedt var det dog, selvom jeg aldrig i mit liv har haft så ondt i nakken! 3-4 timers intensiv headbanging sætter sig stygt i nakkemusklerne!
Anyhow, min efterlysning af Saturnus står stadig ved, besvar gerne :P
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
|
Jeg ved ikke, om tråden her kan bruges til noget "Jeg efterlyser.."? Jeg efterlyser noget metal, der minder så meget som muligt om Saturnus, især deres album "Paradise Belongs To You"? |
|
|
Nu er det ikke fordi de er en tro kopi af Saturnus eller omvendt, men du finder noget af den samme atmosfære og melodiøsitet i Katatonia's debut 'Dance of December Souls'. Den minder ikke så meget om det bandet har udgivet efterfølgende.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
Jeg ved ikke, om tråden her kan bruges til noget "Jeg efterlyser.."? Jeg efterlyser noget metal, der minder så meget som muligt om Saturnus, især deres album "Paradise Belongs To You"? |
|
|
Nu er det ikke fordi de er en tro kopi af Saturnus eller omvendt, men du finder noget af den samme atmosfære og melodiøsitet i Katatonia's debut 'Dance of December Souls'. Den minder ikke så meget om det bandet har udgivet efterfølgende. |
|
|
Jeg har hørt noget Katatonia, dog er jeg ikke sikker på at jeg har hørt lige den..
Det er meget specifikt den der skønne miks af death og doom, jeg er så vild med, og den husker jeg ikke at Katatonia har?
Men tak, jeg vil give det et lyt ved lejlighed
|
| Til top |
|
| |