Emne: Metal!!! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
exciter skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
Jeg ved ikke, om tråden her kan bruges til noget "Jeg efterlyser.."? Jeg efterlyser noget metal, der minder så meget som muligt om Saturnus, især deres album "Paradise Belongs To You"? |
|
|
Nu er det ikke fordi de er en tro kopi af Saturnus eller omvendt, men du finder noget af den samme atmosfære og melodiøsitet i Katatonia's debut 'Dance of December Souls'. Den minder ikke så meget om det bandet har udgivet efterfølgende.
|
|
|
Jeg har hørt noget Katatonia, dog er jeg ikke sikker på at jeg har hørt lige den.. Det er meget specifikt den der skønne miks af death og doom, jeg er så vild med, og den husker jeg ikke at Katatonia har? Men tak, jeg vil give det et lyt ved lejlighed  |
|
|
Nævnte album har faktisk et par ligheder med tidlig Saturnus, men produktionsmæssigt er de langt fra hinanden.
Og så er Saturnus ikke særligt interessante efter at Kim Larsen skred, kan dog anbefale deres Ep [For the Loveless Lonely Nights].
Og det er sjovt som jeg er den eneste der får skriftlige høvl for at nævne EBM, men f**k det, hænger mig ikke i andres meninger.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MRGM skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
exciter skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
Jeg ved ikke, om tråden her kan bruges til noget "Jeg efterlyser.."? Jeg efterlyser noget metal, der minder så meget som muligt om Saturnus, især deres album "Paradise Belongs To You"? |
|
|
Nu er det ikke fordi de er en tro kopi af Saturnus eller omvendt, men du finder noget af den samme atmosfære og melodiøsitet i Katatonia's debut 'Dance of December Souls'. Den minder ikke så meget om det bandet har udgivet efterfølgende.
|
|
|
Jeg har hørt noget Katatonia, dog er jeg ikke sikker på at jeg har hørt lige den.. Det er meget specifikt den der skønne miks af death og doom, jeg er så vild med, og den husker jeg ikke at Katatonia har? Men tak, jeg vil give det et lyt ved lejlighed  |
|
|
Nævnte album har faktisk et par ligheder med tidlig Saturnus, men produktionsmæssigt er de langt fra hinanden.
Og så er Saturnus ikke særligt interessante efter at Kim Larsen skred, kan dog anbefale deres Ep [For the Loveless Lonely Nights].
Og det er sjovt som jeg er den eneste der får skriftlige høvl for at nævne EBM, men f**k det, hænger mig ikke i andres meninger. |
|
|
Jeg vil som sagt give det et lyt, for noget af det var faktisk interessant
Jeg går ud fra at du tænker på Veronika-albummet? Jeg finder det ganske godt, selvom jeg dog foretrækker Paradise.
Stille og roligt mester, ingen grund til at gå i defensiven, det var kun for sjov
(Selvom jeg nu stadig ikke synes, at EBM hører til i en metal-tråd  )
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Grislingen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
- Manowar (flame mig bare, de ER kongerne)
|
|
|
Hørt... They are the METAL KINGS, for at bruge deres egne ord. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
jewer Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og tænker nærmere efter.....Saturnus-lignende??......Hvad med My Dying Bride? - Check youtube, der ligger masser  . Heh...Det er jo nok nærmere Saturnus der er My Dying Bride-lignende hvis man ser på hvor længe de har eksisteret  . __________________ vh Jesper
Luxman L 530, Luxman PD 290, Luxman TU 240, Tannoy Mercury M 2, Marantz 3200, Marantz 140, Sony CDP-XA5ES, Ariston RD 40, Denon DRM-740, Dali 850, Denon AH-D5000, Sennheiser Unipolar
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jewer skrev:
Sidder lige og tænker nærmere efter.....Saturnus-lignende??......Hvad med My Dying Bride? - Check youtube, der ligger masser . Heh...Det er jo nok nærmere Saturnus der er My Dying Bride-lignende hvis man ser på hvor længe de har eksisteret . |
|
|
Det er godt nok en del år siden, jeg bevægede mig i den del af metalgenrene. Men, Cathedral var måske værd at lytte til.
Deres bidrag til Nativity in Black, er fremragende.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jewer skrev:
Sidder lige og tænker nærmere efter.....Saturnus-lignende??......Hvad med My Dying Bride? - Check youtube, der ligger masser . Heh...Det er jo nok nærmere Saturnus der er My Dying Bride-lignende hvis man ser på hvor længe de har eksisteret . |
|
|
My Dying Bride har jeg hørt meget, men det er noget lidt mere råt og growlet jeg leder efter :P
Jeg tror jeg lader min søgning ligge lidt, og nøjes med at genopdage noget af det jeg hørte engang.
I stedet vil jeg gerne dele denne geniale hjemmeside med jer:
Ultimativt metal-leksikon
Det er en fantastisk side, når man lige vil vide etellerandet om et band... Hvornår var hvem med i hvilket band, hvornår blev det album udgivet osv.
Når jeg lige har pause i biologitimen samler jeg min bandliste sammen, så det bliver lidt mere overskueligt.
I øvrigt er det påfaldende, at det meste metal kræver et vist lydniveau, for at være rigtig godt. Jo højere jo bedre
Stay metal! \m/
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
-After Forever - Hollandsk gothic metal, med en skøn kvindestemme og en dejlig herrestemme som modstykke. Lidt speciel lyd, som man enten elsker eller hader.
-All That Remains - Amerikansk metalcore med masser af fart og brutalitet.
-Amon Amarth - Store skæggede nordmænd synger om krig, vikinger og nordiske guder. Skønt og melodisk.
-Arch Enemy - Svensk melodeath med den næstgrummeste kvindevokal i verden! De to brødre Amott mestre den seksstrengede!
-As We Fight - Dansk metalcore af den hårde slags - masser af melodi, vrede og fart!
-Blind Guardian - Tysk topklasse powermetal af den melodiske slags. Forsangeren er turbodygtig, og ligeså er resten af bandet.
-Bloodbath - Svensk death metal af den ondeste slags, med geniale Mikael Åkerfeldt som forsanger (Opeths forsanger).
-Burzum - Norsk black metal af den gamle skole - optaget i en vinkælder mens bandet har været påvirket af røgen fra en nyligt nedbrændt stavkirke.
-Cannibal Corpse - Amerikansk gore metal af den blodige slags. Mere makabert og børnefjendligt bliver det ikke.
-Cryptopsy - hidsig teknisk dødsmetal fra den ondeste skuffe! Det er umenneskeligt hurtigt, og Lord Worms "Poesi" er rigeligt makaber til at opfylde genrens krav. Man bør dog nøjes med at høre musikken, og droppe teksterne.
-Dark Tranquillity - Svensk melodød af høj kvalitet. "Character", som er det jeg har hørt, blander også en god bid elektronisk ind i det hele.
-Darkthrone - mere norsk vinkælderblack
-Deathstars - sexet svensk discometal, der blander masser af elektronisk med en skummel vokal og nazi-kostumer. Lækker musik, når det skal være en nobrainer, vel nærmest metalverdenens svar på easy listening
-Dimmu Borgir - norsk black af den mere velproducerede slags, fra 2. wave af norsk black. De mestrer creepy stemning som kun få kan!
-Entombed - Svensk death'n'roll. Mega fed og groovy variant af den klassiske dødsmetal. Giv det et lyt!
-Epica - Hollandsk symfonisk metal, med en skøn og sart kvindestemme, fantastisk brug af klasisske instrumenter og en grov growl.
-Fear Factory - fantastisk industrial metal, der satte standarden for genren. Råt, brutalt og fuld smadder på, dog uden at miste melodien helt.
-Hatesphere - dejlig dansk thrash, mere beskidt end folderne i Pia K's rynkede fjæs! Jeg savner godt nok Bredahls stemme, men det er stadig volderfedt. Og live kan de satme rykke rundt med publikum!
-Illdisposed - Tungere findes det ikke i DK. Bo "Subwoofer" Summer, guitarer der er tunet så langt ned, som det fysisk er muligt hvis der stadig skal komme lyd ud af dem, og bundsolide tønder er opskriften her. Deres bedste albums er There's something rotten in the state of Denmark, 1-800-Vindication, Burn Me Wicked og The Prestige.
-Kataklysm - Canadisk melodød af den onde slags! Grov growl, melodiske riffs og trommer med fart på giver en dejlig mix!
-Machine Head - Amerikansk thrash/groove metal, med masser af smæk på, aggressivetet og skælden ud, både på verden og os selv. Vokalen er lidt unuanceret, men det er fed musik.
-Mercenary - Danmarks ubetinget bedste melodød band. Mikkel Sandager har en helt fantastisk vokal, skriver fantastiske tekster, og sammen med en genial musik oven i, er der lagt op til en god blanding. Dog har Mikkel, Mike og Morten forladt bandet
-Metallica - behøver ingen forklaring
-Mnemic - Hidsig dansk industrial/death metal, med fuld tryk på og en fantastisk sprød guitarlyd!
-Nightwish - Power/opera metal af den bedste slags. IMO er DPP (albummet uden Tarja) det næstbedste rent instrumentalt, men det falder langt ned på listen vokalmæssigt. Once er deres bedste værk indtil videre.
-Nile - Amerikansk teknisk dødsmetal af den stygge slags. med inspiration fra ægypten (både tekster og musik) og et fuldstændig afsindigt tempo fra George Kollias er der lagt op til noget voldsomt!
forsangerens lyde
-Opeth - Progressiv death metal fra Sverige. Deres store force ligger i forsangerens, Mikael Åkerfeldt, eminente growl, men musikdelen er også rigtig fed. De veksler konstant mellem stille passager og passager i mere traditionel dødsmetalstil.
-Otep - En vred dame og hendes band. Den ultimativt ondeste kvindevokal der findes, period. En blanding af punk og metal, med meget kritiske tekster.
-Pain of Salvation - Svensk progressiv metal af den allerfineste slags. Daniel Gildenlows fantastiske vokal alene er grund nok til at elske dette band, og med musik af den kreative slags, blandet med lydkunst, er det rendyrket skønhed. Det kræver dog noget tilvænning.
-Panzerchrist - Blackened death metal fra Danmark, med Bo "Subwoofer" Summers onde og dybe growl som forhammer, et sæt tremoloriffende guitarer som infanterister og allerbagerst Reno Kiilerichs umenneskeligt hurtige fusser som artilleri. Reno Kiilerich vandt i 2003 Worlds Fastest Drummer i kategorien "Fastest Feet", og er kun blevet overgået 3 gange ud af 9 afholdte konkurrencer siden da.
-Paradise Lost - Opfinderne af Gothic Metal, og et af de bedste bands inden for genren. Idag er de noget blødere og mere rockede i det, men det gamle er satme noget mørkt stads.
-Primordial - en blanding mellem folk og black metal, med en masse akustiske instrumenter indblandet. Dejlig musik, både når det skal være mørkt og dystert, men også når det skal være roligt.
-Rammstein - kræver ingen introduktion :P
-Raunchy - dansk hybridmetal, med en masse elektroniske elementer. Super melodisk, super fedt med både fart, groove og smadder på. De udnytter det elektroniske sindssygt godt og blander det med nogle lækre vokaler.
-Saturnus - det bedste doom/death-band i Danmark, ever! Thomas A.Gs growl, de smukke guitarer og trommerne, der gør præcis hvad de skal (er puls i musikken og følger med, uden hverken at dominere eller falde bort) og så meget stemning, at det næsten gør ondt i hjertet, kan det ikke blive bedre!
-Sepultura - Brasiliansk mix af death og thrash, og satme et vellykket et! Oprørsmusik når det er bedst, fyldt med groove og smæk!
-Submission - dansk thrash af den gode slags. Vrede, tæsk og nogle ganske eminente trommer samt fede riffs bærer det hele.
-Svartsot - Dansk druk/folk metal af den festlige slags. Det er musik, man bliver glad af. Dyb ond growl, tekster om mjød, kvinder og kamp og klassisk metal instrumentering med fløjter, sækkepiber og andet godt indover.
-Therion - Svensk symfonisk metal af den bedste slags. Masser af orkester ind over, dejlige rytmer og melodier og flotte vokaler er hovedingredienserne.
-Type O Negative - Amerikansk syremetal af den ondeste slags. De har den syredeste guitarlyd jeg til dato har hørt, den lyder så metallisk at jeg frygter for mine højttalere hver eneste gang. Den kælderdybe sang fra Peter Steele tilføjer også meget godt.
NB: Jeg har udelukket bands, som jeg kun har et overfladisk kendskab til (f.eks. Slipknot og Slayer).
Et noget overfladisk udpluk af hvad jeg hører, skriv gerne hvis du gerne vil have uddybet et band, så skal jeg gerne skrive mere om det :)
EDIT: Wall of TEXT hits you with a sledgehammer and crits for 21958182!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min liste: 1. Bolt Thrower - Engelsk midtempo melodisk Death metal - Youtube
2. My Dying Bride - Doom metal - Youtube3. Criminal - Thrash metal - Youtube
4. Thyrfing - Black/Viking metal - Youtube
5. Mithotyn - Viking metal - Youtube6. Solitude Aeturnus - Doom metal - Youtube7. Forgotten Tomb - Selvmords Black/Doom - Myspace
7. Monstrosity - Florida death - Youtube8. Malevolent Creation - Florida death - Youtube9. Angantyr - Black metal - Youtube10. Khold - Groove Black metal - YoutubeJeg hører generelt meget varieret metal, dog hører jeg for tiden meget Forgotten Tomb, dog træls jeg først har fundet dette band så sent, det er ikke til at opdrive deres albums pga de smalle oplag der er for denne slags musik.. Jeg ser der bliver nævnt op til flere black metal bands, deriblandt Burzum og Darkthrone, som godt nok var dem der startede bølgen, og holder ved stilen hvor det skal være beskidt og dårlig produceret dog er Burzum langt fra udgangspunktet og de albums han blev kendt på, "hvis lyset tar os" og "det som en gang var" havde dog højde punkter selv på ambient numrene, men har aldrig fattet dem der holder ved disse, dog skal det siges jeg har Soulside Journey og Panzerfaust med Darkthrone, og dem holder jeg ganske meget af. Swallow The Sun, tidligere og nyeste plader fra Paradise lost, Black Wreath (indeholder tidl medlemmer fra Saturnus), My Dying Bride som nævnt af flere... Men metal må være på fremmarch da Keep of Kallessin er gået videre i det norske melodi granprix, de har dog mistet deres tissemænd, da det ligger en del fra deres melodiske black metal, men ørene må jo ikke bløde på masserne, så det gav jo sig selv de måtte lave dette nummer.. YoutubeLidt langt fra gran prix sangen --> YoutubeIngen kan stikke Lordi og l**t temaet og metal bands må lære at stoppe mens legen er god..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
thingie Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede lige i de få lp'er jeg har endnu - der er noget WASP, Running Wild og Helloween - sammen med Slayer, Testament og Metallica 6½ years 12" box :-) - Det var dengang man var ung og Def Leppard lige var gået af mode
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
Hvilken fed ide. det er tit man mangler lidt input til at forny sin metal-horisont.
mine preferencer indenfor metal er mest at det skal være kompliseret samtidig med at det selvfølgelig lyder godt. elsker hurtig dobbel pedal
rytmer på trommeskindet, det giver en hvis brutalitet i nogle nummer. spiller selv trommer, så går meget efter hvilke bands der formår at
imponere mig rent musikalskt på trommesættet
|
|
|
Med den bias i retning af trommerne er det sjovt du ikke nævner Dream Theater - vi skulle helt frem til side 5 i tråden før de nævnes. Mike Portnoy har den ondeste teknik på trommerne..! Af andre bands jeg hører for tiden er Bigelf, der var en uventet positiv overraskelse ved Progressive Nation koncerten i KB hallen i September sidste år (med Dream Theater som hovednavn). De spiller noget der umiddelbart lyder som 70'er throwback a la Led Zeppelin eller Uriah Heep, men "opdateret" med en mere moderne metal-lyd. Jeg tror ikke der var mange der havde hørt om Bigelf før KB hallen, men jeg er helt sikker på at rigtig mange der var med til den koncert har checket dem ud efterfølgende. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da give mit, ret korte, bidrag til denne tråd. Det bliver dog svært at nævne noget, der ikke før har været nævnt:
- Septic Flesh: Græsk Death/Doom. Lækker growl, med clean backing vokal, á la Opeth.
- King Diamond: Dansk Heavy/black - og nu King Diamond bliver nævnt, kan vi ikke komme uden om Mercyful Fate, der lavede tidlig black metal, med King Diamond, aka. Kim Bendix i front.
- Hollenthon: Østrigsk Black/Progressiv, á la Enslaved. Især deres nyeste album "With Vilest of Worms to Dwell" er et meget spændene album.
- Cryptic Wintermoon: De tidligere albums mindede mest om melodisk black metal, mens de nyere albums snarere er melodød, som Dark Tranquility. Har jeg brugt rigtig, rigtig mange timer på.
- Inactive Messiah: Stille og rolig melodød med elektro/industrial elementer.
- Agathodaimon: Symfonisk Black Metal. Dejligt, omend lidt overset band.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min list af bands må se ud som følger i tilfældig rækkefølge:)
Iron Maiden, ikke nogen grund til at forklare
Accept/UDO, god tysker tråd uden alt for meget dikkedar
Hatesphere, fed dansk trash
3 Inches of blood, god blanding af 80'er tråd og trash, super fedt, især Deadly Sinners skal høres
Machine Head
Testament, for de laver stadig god gammel old school trash, og med Alex S tilbage på guitar, kan det ikke gå helt galt:)
W.A.S.P, ved ikke helt hvad man skal sige til dem, men de er sku stadig bare fede og har sku fundet stilen igen, efter nogle skod albums.
Pretty Maids, lige meget hvad så skal de da nævnes i the Metal tråd.
Det er nok de plader der oftes finder vej i spillerne selv om der er 1000 andre fede også
Hvad koncert angår, så må det være.
Iron Maiden, tja faktisk alle deres koncert jeg har været til, men specielt sidst i Horsens UDO, på Voxhall sidste år i nov, fed koncert de fyrede den sku af de gamle hunde 3 Incehs of Blood da de varmede op for Exodus, på train, Exodus var i øvrigt sindsyge dårlige, var virkelig skuffet W.A.S.P i odense sidste efterår Volbeat, tja faktisk hver gang AC/DC, på Hockenheim ring, stor koncert:) Testament, lille vega. Ville også skrive Red Warszawa på men er sjældent i stand til at huske alt fra deres koncerter, men de gør det sku fedt:)
Dem der har skuffet mig mest live har nok været Metallica i parken for en del år siden, Exodus på train og Megadeth, men så igen Megadeth er altid dårlige live, gider ikke at betale for at se en bitter mand stå at synge ind i hans hår
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har rent faktisk ikke planer før Rammstein til juni 
Jeg overvejer også kraftigt Mnemic og Psyke Projekt op train sidst i februar. Kender dem ikke så godt, men det kan jeg vel nå inden da Og til 100kr er det sku svært at finde argumenter for hvorfor man ikke lige burde hoppe forbi. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Illdisposed i Templet, Lyngby, d 16/4 er næsten helt sikker for mit vedkommende
Nogen der kender stedet og lyden? Nogen der skal med?
Jeg ved ikke om der er noget før, jeg håber lidt. Hvor ser I hvilke koncerter I skal til?
Jeg bruger selv Danish Metals koncertliste
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
Hmmm... Illdisposed i Templet, Lyngby, d 16/4 er næsten helt sikker for mit vedkommende Nogen der kender stedet og lyden? Nogen der skal med?
Jeg ved ikke om der er noget før, jeg håber lidt. Hvor ser I hvilke koncerter I skal til? Jeg bruger selv Danish Metals koncertliste |
|
|
Templet i Lyngby er ikke det optimale spillested da det er en smule lille og der er en dum søjle midt på scenen. Derudover er det dejlig intimt, og man hvis man stiller sig rigtigt kan man få en ganske glimrende koncertoplevelse. Lyden vil 100% afhænge af ham bag mixerpulten (jaja gør det vel altid), men lige i Illdisposed tilfælde er jeg ikke bekrymret, de har jo også klaret sig glimrende på Stengade som heller ikke ligefrem er det optimale spillested mhs til lokalet.
Jeg ville gerne med på templet, men kan se i kalenderen at det simpelthen ikke kan lade sig gøre 
Og det er fanme typisk, så flytter man over sundet og ligepludselig vælter det frem med metalklubber, nye festivaller o.l. i storkbh Oh well skal vel ikke brokke mig her i Århus, de afholder alligevel nogle fornuftige ting på Train 
Jeg bruger også Danish Metals koncertliste til at holde mig opdateret. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
Hmmm... Illdisposed i Templet, Lyngby, d 16/4 er næsten helt sikker for mit vedkommende Nogen der kender stedet og lyden? Nogen der skal med? Jeg ved ikke om der er noget før, jeg håber lidt. Hvor ser I hvilke koncerter I skal til? Jeg bruger selv Danish Metals koncertliste |
|
|
Templet i Lyngby er ikke det optimale spillested da det er en smule lille og der er en dum søjle midt på scenen. Derudover er det dejlig intimt, og man hvis man stiller sig rigtigt kan man få en ganske glimrende koncertoplevelse. Lyden vil 100% afhænge af ham bag mixerpulten (jaja gør det vel altid), men lige i Illdisposed tilfælde er jeg ikke bekrymret, de har jo også klaret sig glimrende på Stengade som heller ikke ligefrem er det optimale spillested mhs til lokalet.
Jeg ville gerne med på templet, men kan se i kalenderen at det simpelthen ikke kan lade sig gøre 
Og det er fanme typisk, så flytter man over sundet og ligepludselig vælter det frem med metalklubber, nye festivaller o.l. i storkbh Oh well skal vel ikke brokke mig her i Århus, de afholder alligevel nogle fornuftige ting på Train 
Jeg bruger også Danish Metals koncertliste til at holde mig opdateret. |
|
|
Hvordan musikerne på scenen har det, er mig ligegyldigt, bare de underholder mig
Hvor er det bedst at stå?
Sidst jeg så Illdisposed stod jeg lige foran Pumpehusets bashøjtalere (jaja, dumt sted, jeg ved det >_<), og det eneste jeg fik, var en masse bas og så Bos ansigtssved lige i fjæset, fordi jeg stod så tæt på scenen
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|