| Forfatter |
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
prøv at lytte til TÝR fra færøerne se det er jo super tråd.
madmax |
|
|
Eric the Red er et fantastisk album. Og den gode gamle folkesang om Ramund er sååååå niiiiice.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
@ Carcass: Tryk på pilen, knap nummer 4 fra venstre i svarboksen nederst på siden. Så står der først "indtast skærmtekst til linket", der skriver du hvad der skal stå, f.eks. "Sej side med videoer", efter du har trykket ok kommer der så en boks, hvor selve linket skal stå, "http://www.youtube.com"
@ Bonogo: Det er netop engagement der holder metallen og miljøet omkring i live, men mange tak Amorphis har jeg også hørt meget, men jeg kunne ikke blive enig med mig selvom om det var for meget tudepopmetal eller bare overmelodisk - det var "Eclipse" albummet. Hvilke albums vil du anbefale, hvis jeg nu skulle genfinde min interesse for Amorphis? My Dying Bride har jeg ligeleges hørt masser af, men det slettede jeg på et tidspunkt.. Skal have fat i det igen, for det var faktisk helt fint  |
|
|
....fatter det stadigvæk ikke,knap nr. 4 fra venstre er da en Backspace/Fortryd knap???? __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carcass: du kan vælge skrifttype, fed, italic, underscore etc nårdu skriver et indlæg. Knappen med u-pilen er til links (af en eller anden årsag, burde v el være en globus)
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
kerovan Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bands som Mastodon, Mnemic, er jo bare "pop metal" :) spøg til side  1. Metallica 2. Satyricon 3. Immortal 4. Dimmu Borgir 5. Heaven Shall Burn 6. VOLBEAT 7. King Diamond 8. Gorgoroth 9. Illdisposed 10. Belphegor Er nok primært til den hårde ende på metal skalaen, Death, Black, Grind, Trash, og den genre. Er der iøvrigt nogle der skal til Danish Metal Awards på Lørdag ? Har selv fået fat i et par VIP tickets, og afterparty tickets til mig og konen :)
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kerovan skrev:
Bands som Mastodon, Mnemic, er jo bare "pop metal" :)
spøg til side 
1. Metallica
2. Satyricon
3. Immortal
4. Dimmu Borgir
5. Heaven Shall Burn
6. VOLBEAT
7. King Diamond
8. Gorgoroth
9. Illdisposed
10. Belphegor
Er nok primært til den hårde ende på metal skalaen, Death, Black, Grind, Trash, og den genre.
Er der iøvrigt nogle der skal til Danish Metal Awards på Lørdag ?
Har selv fået fat i et par VIP tickets, og afterparty tickets til mig og konen :)
|
|
|
Hallo og du sætter Metallica på første pladsen, du er jo ikke rask..  HSB er slet ikke så ringe, har jeg også en del plader med.. Jeg ville nok hellere tage ud at bowle end DMA, deres program og udvælgelse af forskellige bands der har fortjent priser er for ringe.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrr skulle man lige smide en liste er sku svært, så min liste er lidt uden nr. på
Five finger Death punch
Motorhead ( Lemmy Kilmister synger han stadivæk med hoved trukket helt bagover fed stemme )
AC/DC ( kommer man sku ikke uden om )
Disturbed
Judas Prist
Volbeat
Deep purple
Led Zeppelin
Metallica
Ozzy
og mange flere vi sez der ude metal hearts  __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste grund til at tage til DMeA skulle da lige være Meshuggah.....dem gad jeg altså godt se. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kerovan:
Mastodon kan vi godt kalde pop metal - dvs moderne heavy metal eller nu metal ;)
Men Mnemic er efter min bedste overbevisning en variation af industrial, og jeg vil derfor ikke rigtigt gå med til at kalde det pop :P
Hvad med Fear Factory (Archetype-albummet f.eks), er det også pop metal?
Men pyt, ingen grund til at blive uvenner over det :P
|
| Til top |
|
| |
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
@ Carcass: Tryk på pilen, knap nummer 4 fra venstre i svarboksen nederst på siden. Så står der først "indtast skærmtekst til linket", der skriver du hvad der skal stå, f.eks. "Sej side med videoer", efter du har trykket ok kommer der så en boks, hvor selve linket skal stå, "http://www.youtube.com"
@ Bonogo: Det er netop engagement der holder metallen og miljøet omkring i live, men mange tak Amorphis har jeg også hørt meget, men jeg kunne ikke blive enig med mig selvom om det var for meget tudepopmetal eller bare overmelodisk - det var "Eclipse" albummet. Hvilke albums vil du anbefale, hvis jeg nu skulle genfinde min interesse for Amorphis? My Dying Bride har jeg ligeleges hørt masser af, men det slettede jeg på et tidspunkt.. Skal have fat i det igen, for det var faktisk helt fint  |
|
|
@ Cpt. Weirdo
Eclipse albummet er, så vidt jeg husker også noget af det nyere, hvor det er blevet lidt for mainstream agtigt, prøv at gå tilbage i tiden, start evt. med Deres 2. album fra 94-95 Tales from the thousand lakes eller 93 albummet The Karelian Isthmus som nok er det hårdeste de har lavet, jeg mener at efter de 2 albums havde de en lidt "pop/rockagtig" periode, og kom så igen tilbage til den lidt tungere stil igen, skal lige have kigget lidt nærmere på det kan sgu ikke helt huske det Jeg må lige finde lidt af det nyere på youtube, jeg har ikke hørt så meget af deres nyere musik da jeg selv synes de skiftede stil til noget alt for blødt.
Jeg har lige fundet endnu et fedt nummer fra TAles from the thousand lakes klik her og hør First Doom
Og lige et enkelt nummer fra The Karelian Isthmus klik her
I skal da heller ikke snydes for det allerførste My dying bride nummer jeg lyttede til, og som for mig er blevet en klassiker. Sear me
---------- Undskyld den dårlige lyd - men kan kan jo ikke få alt på youtube 
Hvordan blev I andre fanget i Metal´ens verden, jeg kan stadig huske den 1. dag min interesse startede. Jeg var på besøg hos en af mine venner, jeg var en lille purk i en alder af 13-14 år. Vi blev inviteret ned på storebrorens værelse, hvor jeg for første gang hørte Iron Maiden albummet Seventh son of the seventh son, derfra var der ingen vej tilbage, det blev til en del maiden - Helloween, videre til Metallica - King Diamond, paradise lost, og derfra startede interessen for den lidt tungere stil. med alle de klassiske 90´er bands fks. Sepultura, Orbituary, slayer, Morbid angel, deicide osv. osv.
Er der iøvrigt nogle af jer der kan huske Benediction Subconsious terror klik her
Nå afsted på arbejde.....er alt for sent på den kan jeg se!!!!! __________________ The world is yours
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carcass
Juhu jeg gjorde det sgu!!!.......men det er da ret besværligt at man skal ind og hente forum-koder,slette,kopier,sætte ind osv. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
bonogo Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
|
Carcass
Juhu jeg gjorde det sgu!!!.......men det er da ret besværligt at man skal ind og hente forum-koder,slette,kopier,sætte ind osv.
|
|
|
Fedt nummer
Det er ikke så svært, man vender sig hurtigt til det 
__________________ The world is yours
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hylder lige det nu hedengangne Mercenary, og opfordrer alle til at sørge de næste 3 dage. Den skal stå på black metal, sort tøj og poser under de røde øjne. Derefter drikker vi mjød i mængder og hører nonstop Mercenary!
Mikkel, Morten og Mike har forladt Mercenary :'(
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
bonogo skrev:
Hvordan blev I andre fanget i Metal´ens verden, jeg kan stadig huske den 1. dag min interesse startede. Jeg var på besøg hos en af mine venner, jeg var en lille purk i en alder af 13-14 år. Vi blev inviteret ned på storebrorens værelse, hvor jeg for første gang hørte Iron Maiden albummet Seventh son of the seventh son, derfra var der ingen vej tilbage, det blev til en del maiden - Helloween, videre til Metallica - King Diamond, paradise lost, og derfra startede interessen for den lidt tungere stil. med alle de klassiske 90´er bands fks. Sepultura, Orbituary, slayer, Morbid angel, deicide osv. osv.
Er der iøvrigt nogle af jer der kan huske Benediction Subconsious terror klik her
Nå afsted på arbejde.....er alt for sent på den kan jeg se!!!!! |
|
|
Samme alder, 13-14 år og træt af jeg skulle gå til konfirmations forberedelser og tegne engle som jo ikke findes, men blev der men på nippet til at blive smidt ud, men fik mine gaver og lignede os en ganske alm teenager, bleg og tynd.. Efter jeg hørte Bolt Thrower på en Earache sammenkogt cd med deres signede bands, blev jeg egentlig først kendt med rigtig death metal, sammen med Obituary og de første thrash plader med Sepultura, fra da af og til nu inderholder min samling 90% metal cd'er, dog skal det siges at jeg med alderen også har fundet noget mere menneskeligt musik, men metal musikken bliver jeg nok aldrig træt af.. Ved ikk hvorfor de engelske bands tager så lang tid for at udvikle sig, Benediction's tidligere plader har jeg aldrig syntes om, især den ringe produktion, Grindbastard albummet er dog voldfedt og der er produktionen god, det samme med Carcass, Napalm Death, tidl Bolt Thrower, My dying Bride osv, de skulle igennem nogen albums før de blev rigtige gode som musikere ligeså.. Benediction - Deadfall__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpt. Weirdo skrev:
Jeg hylder lige det nu hedengangne Mercenary, og opfordrer alle til at sørge de næste 3 dage. Den skal stå på black metal, sort tøj og poser under de røde øjne. Derefter drikker vi mjød i mængder og hører nonstop Mercenary!
Mikkel, Morten og Mike har forladt Mercenary :'( |
|
|
Jeg græder ikke, dog er First Breath og 11 Dreams fede , men de forlod vel sikkert fordi de altså skred ret meget væk fra udgangspunktet.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min metalsøgen startede nok egentlig da jeg som 6-årig hørte Bryan Adams' CD "Waking Up The Neighbors".
Så gik der nogle år, hvor den blot stod på Bryan Adams, Bruce Springsteen og Dire Straits.
Men så en dag, midt i min teenageoprørsperiode (havde jeg som 12-årig), faldt jeg over et link til en Nightwish-koncert fra 2005 i Lowlands.
Det blev startskuddet, for jeg var som fortryllet! Den inkarnede Nightwish-fan var født. Siden kom Within Temptation, Evanescence og andet til. Stille og roligt skulle det være hårdere og mørkere, og nu hører jeg alt fra Nightwish og Therion til både Cryptopsy og Nile, Burzum og Darkthrone.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
bonogo skrev:
carcass skrev:
|
Carcass
Juhu jeg gjorde det sgu!!!.......men det er da ret besværligt at man skal ind og hente forum-koder,slette,kopier,sætte ind osv.
|
|
|
Fedt nummer
Det er ikke så svært, man vender sig hurtigt til det 
|
|
|
Det nummer er en af mine alltime favourites....virkelig virkelig fantastisk,ikke det mest teknisk krævende nummer men virkeligt godt skruet sammen  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min "metal-fødsel" startede i 11-12 års alderen. De strore drenge på den skole jeg gik på sad altid og hørte metal på deres medbragte ghettoblasterer i frikvarterene. Det var i 1989-1990,så Megadeth havde jo næsten lige udgivet Rust in peace,og Metallica ligeså med deres ....And justice for all.De 2 skiver bragede ud af de hårdt pressede ghettoblastere,så man kunne jo nærmest ikke udgå at blive påvirket.Der gik ikke længe før at de 2 cd´r udgjorde starten på min cd samling.Så kom 1993....sad og så Headbangers ball på MTV,ligepludselig bragede Heartwork med Carcass hen over skærmen.....der var jeg solgt!!!!! Så blev det Morbid angel,Napalm death....osv. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Cpt. Weirdo skrev:
Mikkel, Morten og Mike har forladt Mercenary :'( |
|
|
Jeg græder ikke, dog er First Breath og 11 Dreams fede , men de forlod vel sikkert fordi de altså skred ret meget væk fra udgangspunktet.. |
|
|
Så græd, for satan!
Jeg er personligt mest til THTR, men skarpt efter følger AoL og 11 Dreams.
Jeg har endnu ikke hørt Everblack eller First Breath, desværre.
Dog vil det bare ikke være det samme uden Mikkels stemme :(
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Cpt. Weirdo "Mastodon kan vi godt kalde pop metal - dvs moderne heavy metal eller nu metal ;)" Smiley'en bruger du for at understrege at det er en joke, ikke? Mastodon og nu-metal hænger bare ikke sammen, for slet ikke at nævne pop-metal. Just my two cents. Btw, er jeg den eneste der hører Gojira? De har nogle klasse albums bag sig, og spillede en genial koncert i Amager Bio sidste år. Love Flying Whales The Art Of DyingOg så er der også lige High on Fire og Soulfly__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg started med at lytte til iron maiden da jeg gik i folkeskole jeg var den eneste i klasen der kunne lide dem men så fik jeg en kamarat fra en af de anger klasser og så stod den på iron maiden metalica megadeath pantera ac dc slayer og så begyndte jeg og lytte til black metal spet norsk black metal jeg elsker nattefrost immortall dimmu borgir satyricon burzum cadel of filth osv osv jeg lytter faktisk på næsten alt musik oss klasisk men metal har en spec plads i mit hjerte
| |