Forfatter |
|
Stind Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er meget snak om Dynaco/scandyna A-25 modellen. Jeg har søgt efter info om A-30 modellen, men nærmest intet der
findes om den. Der er en tråd herinde et sted med en oversigt over modellerne, men der optræder ingen A-30.
Er jeg den eneste med et par A-30? 10" SEAS Bas, papmembran, stor svingspole, gummiophæng og hvad jeg mener er en
Scan-Speak diskant med gitter over og den firkantede port proppet med dæmpemateriale og gitter som på A-25. Ingen
diskantregulering på bagsiden.
Info modtages gerne!
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den højttaler hed ikke A 30, men E 30 så vidt jeg ved. Har selv haft et sæt i tidernes morgen. Den firkantede "port" var i øvrigt en såkaldt akustisk ventil og ikke en port. __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|
Stind Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, freako, de hedder A-30 . Der sidder stadig scan-dyna klistermærke på bagsiden af kabinettet.
finlytteren - billedet i dit link er identisk med mine højttalere bortset fra at skiltet på frontstoffet bærer navnet scan-dyna - men
mine er jo også danske. Mine hedder "kun" A-30, så må være den første version. I øvrigt lige en kommentar til audio-
databse.com - det site er et japansk site, hvor teksten er robot-oversat til engelsk i .com versionen. Man skulle kunne læse
japansk, for den internationale version er nærmest helt ubrugelig, når man læser teksterne. Men ja, til en hurtig identifikation
af noget grej, er den brugbar.
Er min antagelse rigtig: A-30 er langt mindre udbredt end A-25?
|
Til top |
|
|
Peter Lykke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stind skrev:
Er min antagelse rigtig: A-30 er langt mindre udbredt end A-25?
|
|
|
ja ! A25 (og kun den) var en kanonsællert i USA og tilstødende pastorater __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg ser det link, så kommer jeg til at tænke på min ScanDyna 2000 reciever, som jeg havde først i 70'er. Det var nok ikke verdens bedste reciever, men jeg var sku' meget glad for den (selvom den nok ku' brænde en enhed eller to af) 
|
Til top |
|
|
Stind Forum Bruger

|
Sendt: 04 August 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter - tak for linket, der dog viser en A-30x - på billedet er den uden den forkantede port - mine har port. Mine er på labelen
bag på kabinettet opgivet til 30 liter, mens A-30x i dit link er opgivet til 32 liter.
|
Til top |
|
|
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 04 August 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Post skrev:
Når jeg ser det link, så kommer jeg til at tænke på min ScanDyna 2000 reciever, som jeg havde først i 70'er. Det var nok ikke verdens bedste reciever, men jeg var sku' meget glad for den (selvom den nok ku' brænde en enhed eller to af)  |
|
|
Sådan én havde jeg også i 70'erne :) __________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
Til top |
|
|