| Forfatter |
|
Kim_Superman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle overveje et Samsung PS50C530
50" Full HD Plasma til 5999 kr.. Har selv Samsung PS50B550 (sidste år - modellen fra i år hedder PS50C550 og koster 6999 kr)
PS50C530 er modellen lige under PS50C550, men jeg tror ikke der går meget af billedkvaliteten.. Den har ikke en masse smarte funktioner som dlna, men man får utrolig meget billedkvalitet for pengene:)
Bare et forslag
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
-
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE.... ja blæsere kan være noget p*** irriterende noget. Og desvære bliver der sparet meget her. Også derfor at jeg har skiftet blæsere ud på alt hvad jeg har. Det SKAL bare ikke larme!!!!
Holder med Jesper J. det var så vidt jeg ved kun ældre modeller af plasma-skærmene som havde brug for aktiv køling (blæser)
|
| Til top |
|
| |
kultfilmsdreng Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Var ATTER i Fona (en anden) og El Giganten. Lige nu står den på enten Sony KDL-40EX500 eller Panasonic plasma-tv'et. Jeg lagde godt mærke til et vist støjniveau når der kom meget hvidt på Panasonic TV'et, så det skal jeg lige overveje. Synes umiddelbart Sony-buddet var udemærket til 5500 kr. Er der en i centrum kbh / amager der har det Panasonic TV?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager nok Panasonic PLasmaet så... Hvis det er noget l**t så bliver jeg vred
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
HEHE.... ja blæsere kan være noget p*** irriterende noget. Og desvære bliver der sparet meget her. Også derfor at jeg har skiftet blæsere ud på alt hvad jeg har. Det SKAL bare ikke larme!!!!
Holder med Jesper J. det var så vidt jeg ved kun ældre modeller af plasma-skærmene som havde brug for aktiv køling (blæser) |
|
|
Har en Pana V10 - som godtnok nærmest var deres topmodel sidste år - i den sidder der vistnok 4stk 80mm blæsere, men for at jeg skal kunne høre blæserne så skal lyden på tv'et slukkes og så er det stadivæk kun en svag summen. PS: angående blank vs mat skærm og sollys så er der fordele og ulemper ved dem begge. Kender nogle der har en Phillips som er et år eller to gammel og kostede over de 10k for en 40" (ifølge sælgeren ved expert var det selvfølgeligt det bedste der fandtes) men hvis man ser den lidt skrå fra når kommer sollys ind på skærmen så kan den nærmest være umulig at se billedet på. På min plasma kan man da se nogle reflektioner men hvis man har persienner eller lign. så tager de nu det værste og ellers er det også lidt et spørgsmål om vane.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige kigget igen, jeg synes altså virkelig panasonic TV'et ser lidt strange ud... Lidt sløret billede, det er som om det "hopper" lidt hele tiden, og mere matte, mørke farver.
Kan det virkelig passe at det er totalt afhængigt af indstillingerne i butikkerne?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt TV'et. Men er lidt nervøs mht. buzz. Nogle modeller skulle larme mere end andre. Jeg håber ikke det er for højt. Hvordan har i plasma-brugere det med buzz? Har i dårlig hørelse eller er det ikke noget man tænker over?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kultfilmsdreng skrev:
Nu har jeg bestilt TV'et.
Men er lidt nervøs mht. buzz. Nogle modeller skulle larme mere end andre. Jeg håber ikke det er for højt.
Hvordan har i plasma-brugere det med buzz? Har i dårlig hørelse eller er det ikke noget man tænker over? 
|
|
|
På mit Panasonic G10, som hænger i mit lille soveværelse, kan jeg høre både panel- og blæserstøj. Ikke noget ekstremt, men det er hørbart. Rummet er dog også meget småt, så jeg sidder/ligger ikke ret langt fra TV'et. Jeg har nogle bekendte, som har en G10'er hængende i deres stue, som er rimeligt stor (30-35 kvm). Der sidder de noget længere væk fra TV'et og der synes panel- og blæserstøj ikke at være noget man bemærker - kun hvis der er helt stille i rummet.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 November 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder 3 m væk fra mit Panasonic PX70. Kan lige ane lidt støj hvis jeg slukker for lyden. Det er dog ikke noget jeg bemærker til daglig.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom Panasonic TV'et med fragt fra El-Giganten.
Støj? Ikke særlig meget, kan ikke høre det hvis man ser film eller TV med lav lyd endda. Så det problem forstår jeg ikke folk har klaget så meget over (jeg har meget følsomme ører og var bange for det).
Flickering - var der en smule af da jeg indstallerede tv-kanaler, altså da menu-skærmen fyldte hele tv'et - der tænkte jeg at det var da rimelig kraftigt flimmer, noget jeg måske ikke ville have kunne leve med - men da kanalerne var færdigindstillet og jeg så lidt TV samt DVD (via HDMI) + spillede lidt PS2 via scart, der så det hele skidegodt ud. Ingen klager herfra indtil videre!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 17 November 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med tv'et. Jeg har selv et 50G20, og er meget tilfreds. Når du skal indstille billedet, så husk at brug dem fra Flatpanels
test som udgangspunkt - og THX-profilen, naturligvis.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg haft TV'et et par uger.
Umiddelbart er jeg tilfreds. Men der er noget underligt noget der forekommer ved meget abrupt bevægelse, især af karakterer i film/serier: Det er som om der kommer et efterslør med især rødlige farver ved meget hurtig bevægelse. Er det noget jeg kan indstille mig ud af?
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 02 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
prøv at kigge på www.flatpanels.dk og find deres test af dit tv.så kan du bruge deres instillinger fra testen så kan det nok ikke indstilles meget bedre med mindre du vil ofre 1500 for en prof. kalb. af skærmen
vh bsl2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan sige mig hvordan jeg får adgang til professional 1 og 2 menuerne og kan kalibrere de mere avancerede ting som de nævner på flatpanels? Jeg har kun de 4 forudindstillede billedtyper som valgmuligheder og der er ikke adgang til det hele fra dem.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 05 December 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er ligesom på V10 så er det menu>billede>billedindstilling. Du kan dog næsten ikke decideret "kalibrere" skærmen uden noget måleudstyr. Men normalt burde "THX-profilen" være nok til de fleste.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der ikke. Anyone?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kultfilmsdreng skrev:
Nå, nu har jeg haft TV'et et par uger.
Umiddelbart
er jeg tilfreds. Men der er noget underligt noget der forekommer ved
meget abrupt bevægelse, især af karakterer i film/serier: Det er som om
der kommer et efterslør med især rødlige farver ved meget hurtig
bevægelse. Er det noget jeg kan indstille mig ud af? |
|
|
Har du slået Intelligent Frame Creation fra?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 11 Januar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare køre den over på THX. Dit tv har den fremragende egenskab, at den er "forudkalibreret", så billedet ER optimeret når du får det. Når den står på THX skal du ikke røre ved noget som helst andet i billedindstillingerne. Det kører som det er meningen det skal køre Er der også røde slørhaler når du bare ser alm. fjernsyn? G20´eren viser i øvrigt billederne mere naturligt end Sony´erne.
|
| Til top |
|
| |