Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42G20E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim_Superman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Du skulle overveje et Samsung PS50C530

50" Full HD Plasma til 5999 kr.. Har selv Samsung PS50B550 (sidste år - modellen fra i år hedder PS50C550 og koster 6999 kr)

PS50C530 er modellen lige under PS50C550, men jeg tror ikke der går meget af billedkvaliteten.. Den har ikke en masse smarte funktioner som dlna, men man får utrolig meget billedkvalitet for pengene:)

Bare et forslag

Til top Vis Kim_Superman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim_Superman

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

-

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

HEHE.... ja blæsere kan være noget p*** irriterende noget. Og desvære bliver der sparet meget her. Også derfor at jeg har skiftet blæsere ud på alt hvad jeg har. Det SKAL bare ikke larme!!!!

Holder med Jesper J. det var så vidt jeg ved kun ældre modeller af plasma-skærmene som havde brug for aktiv køling (blæser)

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Ok. Var ATTER i Fona (en anden) og El Giganten.

Lige nu står den på enten Sony KDL-40EX500 eller Panasonic plasma-tv'et. Jeg lagde godt mærke til et vist støjniveau når der kom meget hvidt på Panasonic TV'et, så det skal jeg lige overveje. Synes umiddelbart Sony-buddet var udemærket til 5500 kr.

Er der en i centrum kbh / amager der har det Panasonic TV?
Til top Vis kultfilmsdreng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kultfilmsdreng Besøg kultfilmsdreng's Websted

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tager nok Panasonic PLasmaet så... Hvis det er noget l**t så bliver jeg vred 
Til top Vis kultfilmsdreng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kultfilmsdreng Besøg kultfilmsdreng's Websted

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:

HEHE.... ja blæsere kan være noget p*** irriterende noget. Og desvære bliver der sparet meget her. Også derfor at jeg har skiftet blæsere ud på alt hvad jeg har. Det SKAL bare ikke larme!!!!

Holder med Jesper J. det var så vidt jeg ved kun ældre modeller af plasma-skærmene som havde brug for aktiv køling (blæser)

Har en Pana V10 - som godtnok nærmest var deres topmodel sidste år - i den sidder der vistnok 4stk 80mm blæsere, men for at jeg skal kunne høre blæserne så skal lyden på tv'et slukkes og så er det stadivæk kun en svag summen.

PS: angående blank vs mat skærm og sollys så er der fordele og ulemper ved dem begge. Kender nogle der har en Phillips som er et år eller to gammel og kostede over de 10k for en 40" (ifølge sælgeren ved expert var det selvfølgeligt det bedste der fandtes) men hvis man ser den lidt skrå fra når kommer sollys ind på skærmen så kan den nærmest være umulig at se billedet på.  På min plasma kan man da se nogle reflektioner men hvis man har persienner eller lign. så tager de nu det værste og ellers er det også lidt et spørgsmål om vane.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Lige kigget igen, jeg synes altså virkelig panasonic TV'et ser lidt strange ud... Lidt sløret billede, det er som om det "hopper" lidt hele tiden, og mere matte, mørke farver.

Kan det virkelig passe at det er totalt afhængigt af indstillingerne i butikkerne?

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg bestilt TV'et.

Men er lidt nervøs mht. buzz. Nogle modeller skulle larme mere end andre. Jeg håber ikke det er for højt.

Hvordan har i plasma-brugere det med buzz? Har i dårlig hørelse eller er det ikke noget man tænker over?

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 01 November 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

kultfilmsdreng skrev:
Nu har jeg bestilt TV'et.

Men er lidt nervøs mht. buzz. Nogle modeller skulle larme mere end andre. Jeg håber ikke det er for højt.

Hvordan har i plasma-brugere det med buzz? Har i dårlig hørelse eller er det ikke noget man tænker over?

På mit Panasonic G10, som hænger i mit lille soveværelse, kan jeg høre både panel- og blæserstøj. Ikke noget ekstremt, men det er hørbart. Rummet er dog også meget småt, så jeg sidder/ligger ikke ret langt fra TV'et.

Jeg har nogle bekendte, som har en G10'er hængende i deres stue, som er rimeligt stor (30-35 kvm). Der sidder de noget længere væk fra TV'et og der synes panel- og blæserstøj ikke at være noget man bemærker - kun hvis der er helt stille i rummet.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 November 2010 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder 3 m væk fra mit Panasonic PX70. Kan lige ane lidt støj hvis jeg slukker for lyden. Det er dog ikke noget jeg bemærker til daglig.

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Så kom Panasonic TV'et med fragt fra El-Giganten.

Støj? Ikke særlig meget, kan ikke høre det hvis man ser film eller TV med lav lyd endda. Så det problem forstår jeg ikke folk har klaget så meget over (jeg har meget følsomme ører og var bange for det).

Flickering - var der en smule af da jeg indstallerede tv-kanaler, altså da menu-skærmen fyldte hele tv'et - der tænkte jeg at det var da rimelig kraftigt flimmer, noget jeg måske ikke ville have kunne leve med - men da kanalerne var færdigindstillet og jeg så lidt TV samt DVD (via HDMI) + spillede lidt PS2 via scart, der så det hele skidegodt ud. Ingen klager herfra indtil videre!

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tillykke med tv'et. Jeg har selv et 50G20, og er meget tilfreds. Når du skal indstille billedet, så husk at brug dem fra Flatpanels
test som udgangspunkt - og THX-profilen, naturligvis.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg haft TV'et et par uger.

Umiddelbart er jeg tilfreds. Men der er noget underligt noget der forekommer ved meget abrupt bevægelse, især af karakterer i film/serier: Det er som om der kommer et efterslør med især rødlige farver ved meget hurtig bevægelse. Er det noget jeg kan indstille mig ud af?

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 02 December 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

hej

prøv at kigge på www.flatpanels.dk og find deres test af dit tv.så kan du bruge deres instillinger fra testen så kan det nok ikke indstilles meget bedre med mindre du vil ofre 1500 for en prof. kalb. af skærmen

vh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan sige mig hvordan jeg får adgang til professional 1 og 2 menuerne og kan kalibrere de mere avancerede ting som de nævner på flatpanels? Jeg har kun de 4 forudindstillede billedtyper som valgmuligheder og der er ikke adgang til det hele fra dem.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 December 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hvis det er ligesom på V10 så er det menu>billede>billedindstilling. Du kan dog næsten ikke decideret "kalibrere" skærmen uden noget måleudstyr. Men normalt burde "THX-profilen" være nok til de fleste.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

kultfilmsdreng
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2011 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Det er der ikke. Anyone?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Der burde _IKKE_ være slør på dit plasma. Der er i praksis ingen responstid på sådan et, og dermed heller ikke noget der
hedder ghosting.

Er du sikker på at det ikke er din kilde?

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

kultfilmsdreng skrev:
Nå, nu har jeg haft TV'et et par uger.

Umiddelbart er jeg tilfreds. Men der er noget underligt noget der forekommer ved meget abrupt bevægelse, især af karakterer i film/serier: Det er som om der kommer et efterslør med især rødlige farver ved meget hurtig bevægelse. Er det noget jeg kan indstille mig ud af?

Har du slået Intelligent Frame Creation fra?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

kultfilmsdreng skrev:
Det er der ikke. Anyone?

Du skal bare køre den over på THX. Dit tv har den fremragende egenskab, at den er "forudkalibreret", så billedet ER optimeret når du får det. Når den står på THX skal du ikke røre ved noget som helst andet i billedindstillingerne. Det kører som det er meningen det skal køre  Er der også røde slørhaler når du bare ser alm. fjernsyn? G20´eren viser i øvrigt billederne mere naturligt end Sony´erne.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes