| Forfatter |
|
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften antyder er det bandet det drejer sig om. Nu har jeg gennem en del år udelukkende hørt folk skam rose dem. Hvad går det ud på?? Jeg har endnu ikke hørt dem. Jeg er vokset op med klassisk rock, Rage against the machine, metallica, rammstein, life of agony etc. etc.... Hvad kan jeg forvente og hvorfor er det så vanvittig godt?? Hvilke albums skal jeg høre og hvorfor? Det skal siges jeg har lige bestilt alt hvad danmarks biblioteker ligger inde med. Men det har været som at skyde i blinde. Så, please enlighten me
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må nok erkende, at min favorit er "Undertow" - den er så rå og upoleret i sit udtryk!
Husk lige at lytte til sideprojektet A Perfect Circle "Thirteenth Step" også!
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 22 Maj 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....skarp efterfulgt af "Ænima"
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 06:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort set alle deres numre vokser med antallet at lytninger. Også dette HER.
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem har jeg hørt siden 1993 da jeg gik på efterskole
Undertow / Ænima er mine favoritter, men alle albums holder
|
| Til top |
|
| |
mc-sørensen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
Som overskriften antyder er det bandet det drejer sig om.Nu har jeg gennem en del år udelukkende hørt folk skam rose
dem.Hvad går det ud på?? Jeg har endnu ikke hørt dem.Jeg er vokset op med klassisk rock, Rage against the machine, metallica, rammstein, life of
agony etc. etc....Hvad kan jeg forvente og hvorfor er det så vanvittig godt?? Hvilke albums skal jeg høre og hvorfor?Det skal siges jeg har lige
bestilt alt hvad danmarks biblioteker ligger inde med. Men det har været som at skyde i blinde.Så, please enlighten me
|
|
|
har ikke selv hørt dem, men kunne ikke la vær med at skrive (snydes godt om) det musik du høre
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Forstår ikke helt dit spørgsmål. Skal vi fortælle dig "hvad det går ud på"? Køb et album, gerne 10.000 days i min verden, lyt til det, gør det igen og igen. Giver det ingen mening så slip det. Hvis det gør, hvilket jeg nu tror det gør, så må du jo være en glad mand. Jeg kan give dig flere forklaringer på hvorfor du skal høre Tool. Men måske vigtigst af alt, hvis folk igennem flere år har skamrost dem, hvad er det så der vækker din interesse nu? //Benson
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
benson1984 skrev:
Hej,
Forstår ikke helt dit spørgsmål. Skal vi fortælle dig "hvad det går ud på"?
Køb et album, gerne 10.000 days i min verden, lyt til det, gør det igen og igen. Giver det ingen mening så slip det. Hvis det gør, hvilket jeg nu tror det gør, så må du jo være en glad mand.
Jeg kan give dig flere forklaringer på hvorfor du skal høre Tool.
Men måske vigtigst af alt, hvis folk igennem flere år har skamrost dem, hvad er det så der vækker din interesse nu?
//Benson
|
|
|
Takker for alle svarene, glæder mig til at få lyttet til det. Grunden til mit spørgsmål er at jeg vil høre hvad der ligger til grund for at Tool er så skamrost. Hvad det er der gør det specielt fremfor alt det andet musik der findes. Jeg har som sagt gennem de sidste mange år kun hørt lovprisninger der tangerer det hysteriske. Og der er stort set ingen der modsiger dette, så det undrer mig at et band man stort set ikke hører i mainstream radio bliver hyldet som de vildeste siden pisket fløde. Lidt research om man vil. Jeg får igennem mit arbejde mange forspørgsler på musik. Så er det meget sjovt at kunne sætte andre ord på end at det er bare godt.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 23 Maj 2012 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
...så det undrer mig at et band man stort set ikke hører i mainstream radio bliver hyldet som de vildeste siden pisket fløde.
|
|
|
Mainstream radio? Der hører man ikke meget der kræver at man hører efter.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg også selv hørt tool de sidste 8år. Det som jeg synes er fedt ved deres musik er at de får skabt en "univers" omkring hver plade - høres
specielt hvis man tager sig tid til at lytte de forskellige albums igennem og sætter sig ind i musikken. Der ud over, er jeg hel tosset med
trommeslageren Danny. Han, og de andre kører ikke bare standard 4/4 dele men i stedet masser af skæve riffs/beats. For mig gør det musikken
levende og man finder altid noget nyt.
Men nogle af de numre der er blevet linket til er gode numre at starte med:-D så der går du ikk helt galt i byen. Tool er efter sigende på vej i studiet.
Så man forventer et album sidst i 2012. Så der vist også gået 6 år side 10.000 days udkom. Håber det er ventetiden være:)
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg brugt de sidste par uger på at lytte til dem. Og må sige at det er god musik, teknisk spændene, lækkert lydbillede. Men det er bare ikke mig. Troede ikke det skulle hænde mig at skulle sige sådan. Sådan er det nu bare. Takker for diverse respons... Jeg må bare indse at jeg også har ændret grundlæggende musik smag. Udvikling er en underlig ting. Troede feks. aldrig jeg skulle finde glæde ved klassisk og jazz....
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 03 Juni 2012 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|