| Sendt: 27 December 2013 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle I dygtige folk herinde, jeg henter virkelig inspiration men er stadig dybt fortvivlet omkring, hvad jeg skal vælge, så
kom på banen alle gode input modtages, så håber jeg jeg kan træffe et valg.
Lidt historie intro, jeg har efter mange år igen fået interessen for Hi-fi og har måtte gå på kompromis med mange ting fra
den gang til idag, nok mest pga fruen i huset, jeg tror mange af jer ved hvad jeg taler om.
Nå men nu er jeg så langt at jeg har fået placeret et par, Sonus Faber Lutio i stuen oven i købet sammen med vores "pæne"
Infinity satelit højttalere vi benytter til surround, dertil har jeg sidste år købt en Denon sourround reciver AVR 1912 som
trækker disse satelitter ok, dog er jeg absolut ikke tilfreds med driften af mine SF. højttalere.
jeg stremer fra nas til Boxie trådløst, har Wimp Hi-fi over air-play, hvilket køre nogenlunde, har netop fået nyt trådløst
modem fra Stofa, så jeg håber på stabilitet.
Men nu til dilemmaet som jeg bare ikke kan få løst/truffet beslutning om, 1: Skal jeg vælge rør til stereo, når jeg primært
køre Streming, jeg er vild med lyden fra en rør forstærker, mit budget er 10.- 25.000 alt incl og beholde min Denon til
sourround og hvad med til og fra kobling af mine SF som front højttalere, jeg tvivler på jeg får lov at opsætte et 4 sæt
højttalere ud over de tre sæt, sub og center højttaler, der er i forvejen!
2. har evt kig på en Yamaha rx a-3030 er det et godt valg eller og kan jeg få en god stereo lyd med den også, ved at så er
det ikke rør. kunne også være en NAD Masters Series M15 HD2 de har en hos HIFI klubben til en god pris og hvis hvad skal
der så sættes på af effektforstærker... ved godt det springer budgettet, men så siger vi det ikke til nogen gg
3. eller skal jeg kigge i andre retninger, og hvor jeg er ved at blive så skør, det skal man måske være med denne interesse,
men for pokker da det er svært at træffe en beslutning, når der er såå mange faktorer at indrage i en beslutning!
Jeg håber I kan/vil komme med nogle bud, således jeg kan få ro på mit nervesystem og blot nyde lyden, kom endelig med
godt tilbud, sammensætninger og begrundelser udfra mine "krav". Eller spørg ind, hvis jeg har været for uklar... og sidst
men ikke mindst jeg ved nogle af jer vil sige det hele beror på hvad jeg synes om og som jeg synes lyder godt, ja det er
rigtigt, men må have konkrete pejlemærker, da jeg ikke orker at lytte på "alt" hvad der findes!!
Rigtig glædelig jul og på forhånd tak
Hilsen Henrik
|