| Forfatter |
|
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg rundt omkring førind du beslutter dig!!!! så du ikke køber katten i sækken.... jeg kunne jo tage fejl !!!!!
har selv brugt MEGET tid på at undersøge de forskellige samsung skærme og har lige bestilt et 172 for seks dage siden
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en meget god ide at gøre!!! hvis du bla kigger på samsung dk kan du samligne!! de er meget tæt på ens men 72 har sjovt nok dobbelt så mange farver!!!! og hvis hvis 61 er top modellen hva er så forskellen på de to når begge har s-pva panel osv osv???
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå jeg hopper i seng!!!!
Sov godt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
| Det var en meget god ide at gøre!!! hvis du bla kigger på samsung dk kan du samligne!! de er meget tæt på ens men 72 har sjovt nok dobbelt så mange farver!!!! og hvis hvis 61 er top modellen hva er så forskellen på de to når begge har s-pva panel osv osv??? |
|
|
Fejlen i den her debat er at i stirrer jer blind på specs - hvad med at bruge øjnene??
M61 er til enhver tid bedre end R72. R72 har nogle grundlæggende irritationsmomenter som bringer tankerne tilbage til de tidlige LCD-tv, f.eks. med for meget lys bag panelet som gør at sort er mere grå, og desuden bliver fesent i farverne når man går ud til siden og betragter billedet. De problemer har M61 ikke, og desuden så virker lys-sensoren på M61 - det gør den ikke på R72. Her har de nemlig lavet den fejl at den ikke, hvis man ikke har tilgang til selve fabriksmenuen, kan slåes fra, hvilket resulterer i et billede der står og blinker konstant når der sker ændringer i belysningen i rummet. Den fejl har M61 heller ikke - og jo, jeg har brugt timevis på at sidde og kigge på begge to op mod hinanden. Det er ikke uden grund at R72 allerede er udgået, men at man holder M61 i live endnu, selvom den officielt er udgået. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Thoho Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil sige at de tre modeller som nævnes her i debatten faktisk alle er udgåede modeller m61 , r71, og r72.
Hvad angår lyssensoren syntes jeg ikke at jeg nogensteder har læst at r71 og r 72 har sådan en ,
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Dario, kan du ikke skrue lidt ned for udråbstegnene? For det første er det generende at læse, for det andet får jeg fornemmelsen af at du forsøger at udskrige den endegyldige sandhed, og det er lidt uheldigt når det er forkert det du siger... R71 og R72 er rent teknisk 100% ens, den eneste forskel er designet. M61 er en ældre, men større, model. Jeg er ikke helt så kategorisk som Ronin omkring hvorvidt R7x modellerne er bedre eller ringere end M61, da jeg mener der er fordele og ulemper i forhold til hinanden. Hvilke fordele og ulemper der er bedst har jeg svært ved at forholde mig til da jeg ikke personligt ville købe nogen af dem, i forhold til konkurrenterne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Det er ikke uden grund at R72 allerede er udgået, men at man holder M61 i live endnu, selvom den officielt er udgået. |
|
|
Hvad mener du med at den er udgået? Hvor har du de informationer fra? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| og desuden så virker lys-sensoren på M61 - det gør den ikke på R72. Her har de nemlig lavet den fejl at den ikke, hvis man ikke har tilgang til selve fabriksmenuen, kan slåes fra, hvilket resulterer i et billede der står og blinker konstant når der sker ændringer i belysningen i rummet. |
|
|
Er du sikker på det ikke er den dynamiske kontrast du tænker på her? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Mente at panelet hed noget med s... et eller andet!! ikke tvet |
|
|
Både R7x, M61 og M71 har S-PVA-paneler - det er ikke her, forskellen ligger. M-serien er Samsungs topserie - M71 er nyere end M61, men ikke alle størrelser er på markedet endnu. Derfor lever M61 videre.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
...Hvilke fordele og ulemper der er bedst har jeg svært ved at forholde mig til da jeg ikke personligt ville købe nogen af dem, i forhold til konkurrenterne.
|
|
|
Jeg har tidligere (for ca. ½ år siden) kigget en del på M61 og syntes, at den stod særdeles flot ifht. konkurrenterne, men udvikliingen går jo stærkt. Hvilke konkurrenter mener du er bedre - og hvorfor?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Det er ikke uden grund at R72 allerede er udgået, men at man holder M61 i live endnu, selvom den officielt er udgået. |
|
|
Hvad mener du med at den er udgået? Hvor har du de informationer fra?
|
|
|
Samsung __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Både R7x, M61 og M71 har S-PVA-paneler - det er ikke her, forskellen ligger.
|
|
|
Det er muligt at det er samme _type_ panel, men det er ikke samme udgave. M61/71 har et bedre panel med højere kontrast. R7x har bedre signalbehandling (end M61), men synligt ringere panel. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| og desuden så virker lys-sensoren på M61 - det gør den ikke på R72. Her har de nemlig lavet den fejl at den ikke, hvis man ikke har tilgang til selve fabriksmenuen, kan slåes fra, hvilket resulterer i et billede der står og blinker konstant når der sker ændringer i belysningen i rummet. |
|
|
Er du sikker på det ikke er den dynamiske kontrast du tænker på her?
|
|
|
Nej, det er faktisk lys-sensoren som man har valgt default at være sat til on uden mulighed for at ændre det. Den kan kun findes i menuen på f.eks. M51 og M61. Resten foregår i fabriksmenuen, og det er jo ikke noget almindelige mennesker kan bruge til noget. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er ikke noget de bilder dig ind fordi der ikke kan tjenes penge på den model længere pga. den hårde priskonkurrence på netop dén? Jeg kender ikke til andre steder end Hifi Klubben hvor modellen er udgået. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Nej, det er faktisk lys-sensoren som man har valgt default at være sat til on uden mulighed for at ændre det. Den kan kun findes i menuen på f.eks. M51 og M61. |
|
|
Okay. Det har jeg aldrig bemærket som et problem (hvorimod den dynamiske kontrast er decideret latterligt sat op). Er du sikker på at lyssensoren ikke slås fra når man vælger "film", ligesom den dynamiske kontrast? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Og det er ikke noget de bilder dig ind fordi der ikke kan tjenes penge på den model længere pga. den hårde priskonkurrence på netop dén? Jeg kender ikke til andre steder end Hifi Klubben hvor modellen er udgået.
|
|
|
Det har jeg ikke nogen mulighed for at vide, altså om det er noget de bilder mig ind og jeg er egentlig også ligeglad - jeg formoder at det er korrekt når det kommer fra deres mund. Skal man til også at sætte spørgsmålstegn ved producenternes udtalelser bliver vi jo aldrig færdige...
Jeg fik at vide at den ville blive afløst af en forbedret model i samme design, men hvor man har rettet nogle elementære ting (man kan håbe på lys-sensoren bl.a.) samt at der ville være DVB-T tuner indbygget. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Ronin skrev:
| Nej, det er faktisk lys-sensoren som man har valgt default at være sat til on uden mulighed for at ændre det. Den kan kun findes i menuen på f.eks. M51 og M61. |
|
|
Okay. Det har jeg aldrig bemærket som et problem (hvorimod den dynamiske kontrast er decideret latterligt sat op). Er du sikker på at lyssensoren ikke slås fra når man vælger "film", ligesom den dynamiske kontrast?
|
|
|
De par modeller jeg har rodet med, ændrede ikke "adfærd" selvom der blev slået over på bl.a. "film". Det er lidt underligt at man har prioriteret sådan, og eneste løsning foregik desværre i fabriksmenuen.
Men du har helt ret i at de er sat håbløst op - det er et stort tilbageskridt i forhold til de gamle modeller! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det har jeg ikke nogen mulighed for at vide, altså om det er noget de bilder mig ind og jeg er egentlig også ligeglad - jeg formoder at det er korrekt når det kommer fra deres mund. Skal man til også at sætte spørgsmålstegn ved producenternes udtalelser bliver vi jo aldrig færdige... |
|
|
Det kommer vel an på hvor begrundet tvivlen er - det ville da undre mig en del hvis Samsung vælger at pumpe usandsynligt mange penge i markedsføringen af netop dén model hen over sommeren, for så at lade den udgå umiddelbart efter? Eller, hvis Klubben har ret (jeg har ingen kontakt med Samsung Danmark), FØR reklamekampagnen startede.
Anywayz: En af mine kontakter i udlandet fortæller mig at den absolut ikke er udgået fra Samsung's side, så det lyder som om det kun erhos Samsung Danmark at modellen er udgået. Og så vil jeg _påstå_ at det er af økonomiske årsager og ikke af kvalitetsmæssige. Hvis dén var for dårlig til at være i sortimentet, så havde de ikke ret mange modeller at sælge af... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt klar over at den stadig er på siden - det er afløser modellen bare ikke endnu. Det er slet ikke utænkeligt at det er delvist økonomisk, men på det punkt kan jeg nu også godt følge det med den deciderede pris-dumping, den har været "indblandet" i. Ikke mere desto mindre kommer der dog en anden model med den, hos mange, efterlyste DVB-T tuner - spørgsmålet er bare hvornår!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 01 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Jeg er godt klar over at den stadig er på siden - det er afløser modellen bare ikke endnu. Det er slet ikke utænkeligt at det er delvist økonomisk, men på det punkt kan jeg nu også godt følge det med den deciderede pris-dumping, den har været "indblandet" i. Ikke mere desto mindre kommer der dog en anden model med den, hos mange, efterlyste DVB-T tuner - spørgsmålet er bare hvornår! |
|
|
Fint nok, jeg kan bare ikke se at det skulle være mere korrekt at sige at R7x er udgået end at M61 er udgået - 32 M 71 er jo også på trapperne. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |