Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 00:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung 61 vs 71 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 01 August 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Otto,  hvornår  kan vi forvente M71 i 32", og har du noget bud på en pris?
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique
 
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 959
Sendt: 01 August 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
kaso skrev:

Både R7x, M61 og M71 har S-PVA-paneler - det er ikke her, forskellen ligger.

Det er muligt at det er samme _type_ panel, men det er ikke samme udgave. M61/71 har et bedre panel med højere kontrast. R7x har bedre signalbehandling (end M61), men synligt ringere panel.

OK - jeg forsøgte egentlig heller ikke at påstå, at det var de samme paneler - blot at det var samme type - netop fordi der blev "vadet rundt" i den del som værende den store forskel. Jeg har ikke set meget på R-serien - og ikke sammenlignet med M - så jeg vil ikke udtale mig iøvrigt om forskellene - det tror jeg du har mere styr på.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso
 
Revo4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 01 August 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hvilke fordele og ulemper der er bedst har jeg svært ved at forholde mig til da jeg ikke personligt ville købe nogen af dem, i forhold til konkurrenterne.

Otto, TC skrev:

[Anywayz: En af mine kontakter i udlandet fortæller mig at den absolut ikke er udgået fra Samsung's side, så det lyder som om det kun erhos Samsung Danmark at modellen er udgået. Og s?vil jeg _påstå_ at det er af øonomiske åsager og ikke af kvalitetsmæsige. Hvis dén var for dårlig til at være i sortimentet, så havde de ikke ret mange modeller at sælge af...

Otto, hvis man skulle tro dig, er Samsung noget af det ringeste mærke indenfor LCD tv. Hver gang der er et indlæg om Samsung, skriver du konkurrenterne er Samsung overlegne, og man skal holde sig fra Samsung. Da jeg selv er en glad ejer af M61B, undrer det mig hvorfor du er så negativ?

Til top Vis Revo4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Revo4
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 01 August 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Revo4 skrev:
Otto, hvis man skulle tro dig, er Samsung noget af det ringeste mærke indenfor LCD tv. Hver gang der er et indlæg om Samsung, skriver du konkurrenterne er Samsung overlegne, og man skal holde sig fra Samsung. Da jeg selv er en glad ejer af M61B, undrer det mig hvorfor du er så negativ?


Man har vel lov at have sin mening - du får heller ikke mig til at sige noget pænt om hverken Bose eller Cerwin Wega

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 01 August 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Fejlen i den her debat er at i stirrer jer blind på specs - hvad med at bruge øjnene??

M61 er til enhver tid bedre end R72. R72 har nogle grundlæggende irritationsmomenter som bringer tankerne tilbage til de tidlige LCD-tv, f.eks. med for meget lys bag panelet som gør at sort er mere grå, og desuden bliver fesent i farverne når man går ud til siden og betragter billedet. De problemer har M61 ikke, og desuden så virker lys-sensoren på M61 - det gør den ikke på R72. Her har de nemlig lavet den fejl at den ikke, hvis man ikke har tilgang til selve fabriksmenuen, kan slåes fra, hvilket resulterer i et billede der står og blinker konstant når der sker ændringer i belysningen i rummet. Den fejl har M61 heller ikke - og jo, jeg har brugt timevis på at sidde og kigge på begge to op mod hinanden. Det er ikke uden grund at R72 allerede er udgået, men at man holder M61 i live endnu, selvom den officielt er udgået.

Jeg er ejer af 32 r71 så jeg kunne godt tænke mig at få opklaret om du mener at tv'et har en lyssensor til at regulere billedet i forhold til lyset i det rum man ser tv i? I så fald har jeg misforstået noget.

Jeg troede at den regulerede (blinker) når der er stor kontrast i selve billedet, feks når der skiftes meget mellem mørke og lyse scener. Én ting jeg dog er enig i er at det er hamrende irriterende at den står og regulerer og det til trods for at jeg har været i fabriksmenuen og slå det fra.

Er der nogen der har samme oplevelse?

Desuden tror jeg at m61 stadig er en lille smule bedre end r71/r72 men mon ikke den kommende m71 kan sætte dem alle til vægs

Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 August 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

soma:

Har du prøvet at slå energispare fra?? og sætte den over på film og så slå dynamisk kontrast fra???

Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 
Soma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 185
Sendt: 01 August 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Nej men det vil jeg da prøve...DNIe er slået fra hos mig, dog synes jeg energispare er med til at give et bedre billede. Men hvis den er medvirkende til at det blinker forsøger jeg mig ad
Til top Vis Soma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soma
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Otto,  hvornår  kan vi forvente M71 i 32", og har du noget bud på en pris?

Til september cirka, jeg ved ikke noget præcist om priser.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Revo4 skrev:

Otto, hvis man skulle tro dig, er Samsung noget af det ringeste mærke indenfor LCD tv. Hver gang der er et indlæg om Samsung, skriver du konkurrenterne er Samsung overlegne, og man skal holde sig fra Samsung. Da jeg selv er en glad ejer af M61B, undrer det mig hvorfor du er så negativ?

Jeg synes ikke Samsung er det ringeste mærke. De laver nogle okay tv, men så heller ikke mere - dét jeg har et problem med er at Samsung nærmest bliver ophøjet til at være verdens 8. vidunder, og mellem det absolut bedste - og det er det efter min mening ikke. Det er en god mellemvare. Toshiba giver, vurderet på ren billedkvalitet, Samsung et grundigt problem - efter min mening leverer 32 WL 66 Z et ubetinget bedre billede end M61 - og generelt kan de (samsung) efter min mening ikke konkurrere med de bedste Philips modeller. Og slet ikke hvis vi taler om HDTV. Samsung er efter min mening gode til at levere et rimeligt fornuftigt billede fra et almindeligt til halvdårligt antennesignal, i forhold til de fleste konkurrenter, men flere konkurrenter er markant bedre på DVD og især HDTV. Igen bliver problemet at Toshiba gør det samme til færre penge (men i mindre spektakulært design). Og så skal du lige huske at når vi taler 37" og op,  så vil min grundlæggende anbefaling til enhver tid være at købe et plasma, og det er således ikke nødvendigvis et spørgsmål om at jeg har noget imod Samsung som sådan - det er lige så meget LCD-teknologien generelt.

Sagt på en anden måde: Mange er fint tilfredse med dem, og generelt er de udmærkede - de er bare ikke nummer ét i min bog, og nummer to interesserer mig ikke. Det betyder ikke at andre ikke vil være tilfredse med nummer to. Det er ikke fordi det nødvendigvis er _dårligt_ - mit mål er bare bedst ydelse til prisen, og det leverer Samsung p.t. ikke.

Så kan man naturligt nok spørge: Hvorfor sælger jeg det så? Det gør jeg af den simple årsag at uanset mine forbehold for den rå billedkvalitet, så tilbyder de en _kombination_ af design, kvalitet og pris som ingen andre (af vore leverandører i hvert fald) p.t. kan matche, og der er tilsyneladende en meget stor kundegruppe der ønsker netop dén kombination. Og så skal vi naturligvis også have noget til dem.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Revo4 skrev:

Otto, hvis man skulle tro dig, er Samsung noget af det ringeste mærke indenfor LCD tv. Hver gang der er et indlæg om Samsung, skriver du konkurrenterne er Samsung overlegne, og man skal holde sig fra Samsung. Da jeg selv er en glad ejer af M61B, undrer det mig hvorfor du er så negativ?

Nu nærlæste jeg lige hvilket indlæg det var du svarede på: Samsung - og Philips iøvrigt - leverer en ekstremt bred vifte af tv, fra gode tv til urimeligt ringe. Dét jeg mente med ovenstående kommentar var at R7x er imellem de bedre tv i Samsung's sortiment, og hvis dét ikke skulle være godt nok til at fortsætte i produktion, hvad skulle man så gøre med de utallige ringere modeller?



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 01 August 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Hej Otto.

Hold da fest, så er det lige før vi dødelige kan være med! 9000,- herhjemme og ca. 7000,- i Tyskland for den Toshiba 32 WL 66 Z ikke dårligt!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 02 August 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har omkring 15.000 og skal vælge et fjernsyn. mit udgangspunkt var de to modeller i overskriften m61 og r71. siden kom r 72 til uden om jeg skal kunne sige at der er nogen spec. til grund for det.

Hvad skal jeg vælge. og kommer den omtalte model m71 til at ligge i 20.000+ eller under 

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 02 August 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Thoho skrev:

Jeg har omkring 15.000 og skal vælge et fjernsyn. mit udgangspunkt var de to modeller i overskriften m61 og r71. siden kom r 72 til uden om jeg skal kunne sige at der er nogen spec. til grund for det.

Hvad skal jeg vælge. og kommer den omtalte model m71 til at ligge i 20.000+ eller under 

Hvad skal jeg vælge af ALLE modeller
Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
Thoho
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 02 August 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Thoho's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoho
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 02 August 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Thoho skrev:
Hvad skal jeg vælge af ALLE modeller

Et Panasonic plasma...



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes