| Forfatter |
|
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
|
hej Batemandk,
det ser sku topnice ud. Er det L3ere du har fået ombord? Er det en Gamut CDafspiller ellr hur? skal den forblive i setuppet?
|
|
|
Jeps.. Det er et sæt L3'ere med Noget VdH Magnum. GamuT CD3'en er vist en uopnåelig drøm.. Prisen er simpelthen over hvad jeg kan retfærdiggøre herhjemme.. Men det gør det ikke mindre lækker af den årsag...
Der står også en GamuT SI 100 integreret forstærker ( prototype ) og venter på at blive lyttet til..
Det er den kære Jakob fra hifihuset der var forbi i aftes med en hulens masse lækkert grej..
Om L3'erne skal erstatte Phi7'erne ikke kun mig der afgør dette. Men jeg har da indset at min stue nok er et par m2'er for lille til at få det bedste ud af Phi 7'erne.. Hvorimod L3'erne spiller som var de lavet kun til min stue 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
 Stuen flyder med vellyd... Her er grunden 

Mvh Tim |
|
|
Hva så Tim, har du købt sådan et sæt L3'ere eller er det Jakob der har været forbi?? Det ligner dem vi havde til prøvelyt igår ved Odense Hifiklub, især med den lille fod der, den ser helt tosset ud til den store højtaler.. I øvrigt en særdeles lækker højtaler, meget mere homogen, fyldig og med bedre og dybere perspektiv, end Phi 7'eren.. Den synes jeg skuffede en del under prøvelytningen igår.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune,
Du har helt ret. Jakob var forbi i aftes. Men at Phi7'eren har skuffet har måske noget at gøre med det rum det spillede i? For i dette rum kan de virkelig lyde herligt...
Desværre måler den del af stuen hvor jeg lytter til musik i, ikke mere end 3,8 * 4,5 m. Så der er ingen tvivl om, at L3'eren lyder bedre end Phi7'eren i mit rum.
Du har også ret i, at foden virker noget bette til L3'eren. Men jeg tror også foden er til en Phi3'er der vist er noget mindre.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo mægtigt ud! Nu skal du bare lige have overtalt... :) 100% GamuT setup kunne da være dejligt. Men det koster jo bare lidt penge :(
/henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Hej Rune,
Du har helt ret. Jakob var forbi i aftes. Men at Phi7'eren har skuffet har måske noget at gøre med det rum det spillede i? For i dette rum kan de virkelig lyde herligt...
Desværre måler den del af stuen hvor jeg lytter til musik i, ikke mere end 3,8 * 4,5 m. Så der er ingen tvivl om, at L3'eren lyder bedre end Phi7'eren i mit rum.
Du har også ret i, at foden virker noget bette til L3'eren. Men jeg tror også foden er til en Phi3'er der vist er noget mindre.
Mvh Tim |
|
|
Rummet var nu ellers sat op til ren lytning 4,5 x 8m tror jeg det var og kun med stole/sofaer til lytning.. Og jakob havde målt op, tror bare at Phi 7'eren har en anden klang end min smag, jeg kan godt lide sådan den lidt mere indlevende og engagerende højtaler, Phi7 er en ret neutral og fortællende højtaler.. Til gengæld er de ret imponerende de L3'ere, er og i tvivl om jeg synes de er 30k værd, i forhold til mine egne som vidst pt. står til 14k, ville jeg ikke mene at de var "dobbelt" så gode/lækre at høre på.. Men som vi også snakkede om, når man kommer op i et vidst prisleje, handler det i realiteten mere om smag end om højtaleren er god eller ej, i de prislag er man ude over de kompromisser som går ud over lyden i billigere højtalere.. Det er egentlig nok en filosofi som man burde tænke noget mere over, folk er meget forskellige med hvad man synes lyder bedst og derfor kan en højtaler til 100k sagtens lyde dårligere(efter ens egen mening) end en til 15, 25 eller 50k  Just my 50 cents  Og lad os så glædes over vores dejlige musik i vores stuer.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt ord igen.. hehe..
Og ja. Smag er jo meget individuelt.. Jeg foretrækker klart en højttaler der ikke sætter for meget præg på musikken, men bare spiller den som den er optaget.. Eneste ulempe dér, er bare at mange af ens CD'er pludselig lyder skidt mens andre aldrig har lydt bedre..
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Det ser jo mægtigt ud! Nu skal du bare lige have overtalt... :) 100% GamuT setup kunne da være dejligt. Men det koster jo bare lidt penge :(
/henrik
|
|
|
Jeps... et 100% GamuT setup ville ikke være i vejen.. Meeeeen puha.. Alle de penge man så skal ud og finde...
Stuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gider jeg ikke kigge hele tråden igennem, men jeg er ret sikker på, at du sagde Phi7'erne var en lang tids investering! Men 3-4 måneder er selvfølgelig også lang tid 
Bortset fra det, så ser de jo ret godt ud sådan nogle L3, men jeg er enig i, at foden ser noget lille ud. Det ser nærmest ud som om de er lige ved at vælte  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Nu gider jeg ikke kigge hele tråden igennem, men jeg er ret sikker på, at du sagde Phi7'erne var en lang tids investering! Men 3-4 måneder er selvfølgelig også lang tid 
Bortset fra det, så ser de jo ret godt ud sådan nogle L3, men jeg er enig i, at foden ser noget lille ud. Det ser nærmest ud som om de er lige ved at vælte 
|
|
|
Som det ser ud lige nu, bliver der vist heller ikke tale om en udskiftning Men ja.. Foden er helt gal. Men som jeg vist fik nævnt, er det heller ikke den rigtige fod, men Phi 3'erens.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
| [QUOTE=MichaelWB]
Som det ser ud lige nu, bliver der vist heller ikke tale om en udskiftning
|
|
|
Så finder du nok på noget andet at skifte 
De højttalere er vel også så nye at de knap nok er spillet til endnu. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
HyBrider Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tim!
Din opstilling ser fremragende ud!
Jeg er helt vild med de højttalere.
Hvad er det for en Toshiba TV du har? Jeg står nemlig selv for, at skulle købe 42" LCD 1920 x 1080, og har overvejet Toshiba - og derfor spørgetmålet
Mvh. Karsten __________________ // Karsten
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HyBrider skrev:
Hej Tim!
Din opstilling ser fremragende ud! Jeg er helt vild med de højttalere.
Hvad er det for en Toshiba TV du har? Jeg står nemlig selv for, at skulle købe 42" LCD 1920 x 1080, og har overvejet Toshiba - og derfor spørgetmålet
Mvh. Karsten |
|
|
Takker TV'et er et Toshiba 42 WL 67 Z. Og det gør det såmen ganske fornuftigt. Især til prisen. Dog vil modelen hedde 68 eller 69 i dag ( de kommer vist ret ofte med nye modeler ) Tuner-delen er ret imponerende. Dog ville jeg da ikke have noget i mod at have et Pioneer 508XD hængende i stedet 
Stuen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå er du ved at opdater til GamuT over det hele ?
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Nå er du ved at opdater til GamuT over det hele ? |
|
|
Dog ikke.. Al gamut elektronikken er på prøve.. Det blir leveret retur imorgen.. Går stadig og håber på, at der kan komme et sæt Gamut L3'er ind 
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev L3'erne + SI100 & CD3 hentet... Dog er det klart L3'erne der er savnet mest.
Lidt godt er der dog kommet ud af besøget Har erfaret, at hvis Phi7'erne får ekstra 25 cm fra bagkanten spiller de væsentligt bedre end før.. Eneste ulempe er, at de nu står midt i det hele  
Stuen
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det er synd at se din stue uden phi ! snøft
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
| Synes det er synd at se din stue uden phi ! snøft |
|
|
Phi'erne er kommet tilbage på plads ( næsten - nu står de lidt længere fra bagvæggen ) 
Og de virker pludslig rigtig store, efter at have set på en L3'er i et par dage.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 20 September 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at smide en tennis sok eller 2 i hver basrefleks port, det kan måske gavne når de står så tæt på væggen. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Satanion skrev:
| Synes det er synd at se din stue uden phi ! snøft |
|
|
Phi'erne er kommet tilbage på plads ( næsten - nu står de lidt længere fra bagvæggen ) 
Og de virker pludslig rigtig store, efter at have set på en L3'er i et par dage.
Mvh Tim
|
|
|
hehe, det kan jeg godt se Men phi7 er heller ikk en lille ht jo 
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 September 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nopes.. Phi7 er en ikke en særlig diskret højttaler. Selvom dens design da gør meget for, den ikke virker alt for dominerende i ens rum..
Meeeen en L3'er er nu endnu bedre til at virke diskret 
Stuen
|
| Til top |
|
| |