Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad hører du nu? [LP, MC, FM, CD, PC] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 281
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Købte den så forleden på CD med Mariss Janssons (Decca) for at få den i bedre lydkvalitet. Desværre en stor skuffelse , han får slet ikke det frem i musikken, som den indeholder.

Ærgerligt med din indspilning. Jeg har Shostas' 7. symfoni med netop Mariss Janssons og Leningrad Philharmonic Orchestra, udgivet på EMI Digital - optagelsen er fra 1988, og den holder helt i mål - iøvrigt min favorit iblandt Shotas' symfonier.

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Tante Berg skrev:
Lige nu er det sent så det er blues.John Campbell:One Believer. Det kan anbefales!
Glædes hver gang jeg ser andre lytte til denne sublime musiker. Fanskaren er trods alt smal, så når han endelig hives frem fra hylderne i de små hjem, må det være på sin plads at udråbe et "enig!"Så kender du sikkert også <span style="font-style: italic;">Howlin Mercy</span> ... men hvad med <span style="font-style: italic;">A Man And His Blues</span>, hvor <span style="font-style: italic;">Ronnie Earl</span> og JC spiller både akustisk og elektrisk? Formidabelt!

Hører Kashtin,et canadisk inuit band.Den er go' nok Det er lidt i pop-rock genren og så alligevel ikke.Det sparker go' r*v i hvert fald.
Jeg er helt vild med John Campbell.Og hans historie.Og hans guitar og hans stemme.Han spillede meget a la Stevie Ray Vaughan.Jeg var engang med naboen i Pumpehuset og se ham,lige efter hans første skive var kommet.Det er den fedeste koncert jeg har været til eller på top 3 i hvert fald.Jeg forstår ikke hvorfor han ikke er mere udbredt.Min vennekreds er dog helt med på at han er for fed Super kort kariere,desværre.Jeg sætter One Believer på nu.Rigtig fed og imponerende debutplade......der er ikke et eneste dårligt nummer på den.......HØR DEN,alle jer andre

him self
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

det var ellers sent at høre musik
Til top Vis him self's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af him self

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige kommet hjem fra job,og nu er det weekend

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

Så ligger denne på (igen, igen, igen)

Det er et fremragende album.

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 06:49 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Sherman skrev:

Til r-l-b:
Viola: bratsch
Violoncello: cello

Mvh
Søren

Tak - jeg var begyndt at blive helt forvirret da jeg sprang fra tysk wikipedia til engelsk

var det den koncert de spillede i aftes i torsdagkoncert p2 du hørte live ? jeg fik desværre ikke hørt den.

Nej, det vad den 8., den havde jeg desværre ikke mulighed for at komme ind til, og heller ikke at høre i radioen. Men jeg var inde og høre den 7. "Leningrad" og som sagt den 13. "Babi Jar". Begge var en kanon oplevelse. Den 7. var jo om mandagen og blev sendt om torsdagen, så jeg kunne efterfølgende høre den igen derhjemme. Denne "A/B-test" satte virkelig i relief hvor sølle lyden fra éns hifi er i forhold til den virkelige verden. Og jeg måtte blive ved at skrue volumen op for at komme op på det lydniveau der havde været i radiohuset. Men Shostakovitch' 7. er også kendt som den klassiske musikverdens mest larmende stykke musik. Jeg skal i hvert fald love for der var knald på den aften i radiohuset. Når man troede at nu kunne det ikke blive højere, blev det alligevel højere endnu. Og når man så troede nu var det det højest fysisk mulige, blev det alligevel yderligere mere infernalsk. Jeg kan anbefale alle at gå ind og høre den, hvis den en anden gang skulle komme live, hvis man vil have en klassisk musikoplevelse der siger spar 2.

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Sherman skrev:

Købte den så forleden på CD med Mariss Janssons (Decca) for at få den i bedre lydkvalitet. Desværre en stor skuffelse , han får slet ikke det frem i musikken, som den indeholder.

Ærgerligt med din indspilning. Jeg har Shostas' 7. symfoni med netop Mariss Janssons og Leningrad Philharmonic Orchestra, udgivet på EMI Digital - optagelsen er fra 1988, og den holder helt i mål - iøvrigt min favorit iblandt Shotas' symfonier.

Ja, jeg købte den også med Mariss Janssons fordi jeg havde læst en kanon anmeldelse af hans udgivelse med Shostakovitch 4.

Så han må have haft en dårlig dag med den 13.

En af dagene kommer i øvrigt den 7. med Gergiev med posten fra Bånd og Plade Centret, den går jeg og glæder mig til

Mvh
Søren

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Fredag skal der swinges - men denne super lp !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Bjarne Hjelm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Van the Man - Inspireret af denne fantastiske tråd hos vores svenske brødre:

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =136&st=0

er jeg røget på et ordentligt Van Morrison trip. Tråden er en fin gennemgang af Morrisons værker og indeholder mange fremhævelser af favorit numre.  Dog synes jeg, at der mangler omtale af følgende to værker:

Veedon Fleece

Veedon Flece er nok et af Morrisons mest undervurderede værker, men hør blot Cul de sac og Comfort you - rene mesterværker. 

Irish Heartbeat

Et noget anderledes album (irsk folkemusik), men Raglan Road og Carrickfergus går rent ind. Udgivet i en 20-bit remaster med fin lyd.

Mvh

Bjarne

Til top Vis Bjarne Hjelm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjarne Hjelm

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Sherman skrev:

Intet lige nu, men jeg har senest hørt Shostakovitch 13. symfoni i en ældre Melodija LP-udgivelse med USSR Ministry of Culture orchestra. Kanon, lige så flot som da jeg hørte den i radiohuset for et par uger siden .

Til r-l-b:
Viola: bratsch
Violoncello: cello

Mvh
Søren

Så nu har jeg købt hans symfonier fra 1-15 i en 11 cd box med WDR sinfornieorchester med Rudolf Barshai inspillet af Westdeutsches rundfunk i årerene 1992-1998

Så kan jeg lære ham at kende - Shostakovitch - og måske lære at stave til hans navne uden at copy paste det fra dit indlæg

Jeg går udfra at det uanset hvor god/dårlig orkester og dirigent er så kan jeg danne mig et indtryk af hans musik og derfra prøve om jeg kan være heldig og finde enkelte symfonier der er endnu bedre indspillet - de 11 cd kostede 229 kr. i TP - så jeg bliver ikke ruineret af forsøet.

Som en hvsi tidligere skuespiller og nu guvenør engang sagde - I will be back - men ikke på den grufulde måde emn med lidt feeedback på den cd boxs indhold

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Smukt.....

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Andreas KBH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Hey! lige nu kører denne i baggrunden

Jenny Wilson, Love and Youth

Faktisk overraskende god

Back home in a cold country...
Til top Vis Andreas KBH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas KBH

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Leaves Eyea - Lovelorn (CD)

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

En eminent koncert fra et lille spillested i New York i 1975.
En guitarduo i verdensklasse følger med!!!

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Genesis: The Lamb Lies Down on Broadway.

Verdens bedste konceptplade????

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Lidt af den gode gamle skole

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:

er det den med en vildt lang version af walk on the wild side hvor stort set alle der kan krybe og gå får en på hatten ind i mellem teksten i sangen ?

Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Så nu har jeg købt hans symfonier fra 1-15 i en 11 cd box med WDR sinfornieorchester med Rudolf Barshai inspillet af Westdeutsches rundfunk i årerene 1992-1998

Så kan jeg lære ham at kende - Shostakovitch - og måske lære at stave til hans navne uden at copy paste det fra dit indlæg

Jeg går udfra at det uanset hvor god/dårlig orkester og dirigent er så kan jeg danne mig et indtryk af hans musik og derfra prøve om jeg kan være heldig og finde enkelte symfonier der er endnu bedre indspillet - de 11 cd kostede 229 kr. i TP - så jeg bliver ikke ruineret af forsøet.

Som en hvsi tidligere skuespiller og nu guvenør engang sagde - I will be back - men ikke på den grufulde måde emn med lidt feeedback på den cd boxs indhold

Udførelsen behøver jo slet ikke være dårlig bare fordi det ikke er et topnavn på forsiden. Orkester og dirigent fra de to kanon koncerter jeg var til med Shostakovitch' 7. og 13. ville jo heller ikke se ud af noget på et CD-cover. Jeg har lige købt en box med De Fallas komplette orkesterværker til 68 kr med et venezuelansk orkester og en (her) totalt ukent dirigent. Det værk jeg havde i forvejen var meget bedre på den nye box end med det kendte spanske jeg havde i forvejen.

Jeg kender i øvrigt ikke alle Shostakovitch symfonier, men jeg vil da tro at den 5. og 7 vil være svære at ødelægge. Start med den 7. den er super.

Jeg ved ikke om der er en officiel stavemåde for "shostakovitch", det er jo transskriberet fra russisk som har et helt andet alfabet. Der er blandt andet 8 forskellige s-lyde betegnet med tilsvarende 8 forskellige bogstaver.

Mvh
Søren

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

NIN - Dead Souls (vinyl)

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Claus.petersen skrev:

er det den med en vildt lang version af walk on the wild side hvor stort set alle der kan krybe og gå får en på hatten ind i mellem teksten i sangen ?

Nej, det er en kort version. Kender ikke den anden. Garanteret desværre!

<< Forrige Side af 281 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes