Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HD selektor og samsung LE40M86 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mesters
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hey allesammen,

Jeg har lige fået en HD-selektor, og har skuffet måtte opdage, at kvaliteten er ringere med HDMI kabel end med scart... har ringet til TDC, og de anbefalede at jeg forsøgte nogle forskellige opløsninger, men det har ikke hjulpet.   

Er der nogen, der har nogen gode forslag?

HD kablet er et "HQ High Quality HDMI kabel" 5 meter og det ryger i fjernsynets HDMI-3 indgang ( da jeg pga. fjernsynsmoteringen ikke kan komme til HDMI stik 1- og 2 )

Jeg har forsøgt alle opløsninger (720 og 1080 - både 50 og 60 (er der i øvrigt nogen der ved, hvilket der er optimalt?))

Alle gode forslag er velkomne :)

MesterS

Til top Vis Mesters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mesters

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

jeg går ud fra at tv'et kører 1366x768, så en af 720p vil nok være det bedste. Er der seperate hdmi indstillinger på dit tv? Det kan være at noget er indstillet "ikke optimalt". Ellers vil jeg mene det enten er dit tv eller kablet der er noget galt med. Bruger selv QED HDMI P1 tror jeg det hedder, det er et udemærket kabel, det koster vist også 5 el 600 for en meter

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 30 Juni 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Mesters:
Jeg har samme erfaring som dig, både til mit TV og min projector. Den nye selector er ikke særlig god og jeg har valgt at returnere min og beholder i stedet min Sagem 60. Du kunne evt. prøve at sætte opløsningen til 576i og se om dit TV er bedre til at deinterlace og skalere, da HD-selectoren ikke gør det særlig godt.

brasch:
Har du prøvet at sammenligne med HDMI med SCART? Hvad har du sat opløsningen til?
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

jeg har ikke sammenlignet.

Mesters
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa igen -

Tak for svarene - her kommer lige en lille update på problemet;

Jeg har haft en del korrespondance med TDC, og følgende facts er kommet frem:

1. hvis man kun har grundpakken, så vil man kun kunne modtage signalet gennem et "must carry" feed, og denne bliver pakket hårdere - og derved bliver kvaliteten dårligere. Dvs. hvis man ikke har mindst en mellempakke, er en selektor nærmest ubrugelig - og gunden til, at kvaliteten er dårligere via HDMI er formegentligt, at fjernsynet er i stand til at vise den dårlige kvalitet som den er.

2. Jeg har efterfølgende måtte købe en mellempakke, og det har hjulpet gevaldigt. Kvaliteten gennem HMDI kablet er nu bedre (eller mindst lige så godt som scart) - dog er problemet nu, at scaleringen synes at have problemer. Fjernsynet er indstillet til at vise 16:9 og flere af kanalerne bliver billedet skåret i top eller bund. Nogle kanaler mangler underteksterne og nogle af dem ses sort bramme flere cm hele vejen rundt. Jeg har fedtet en del med indstillingerne både på selektoren, og på fjernsynet, men synes ikke at have ramt den perfekte løsning endnu.

Er der nogen der har en perfekt indstilling?

Til top Vis Mesters's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mesters

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes