Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Søges: DVB-S box - også med analog-tuner! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 August 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at søge lidt efter en set-top-box der både kan modtage DVB-S og 'gammeldages' annalog-terestial tv!

Jeg er altså ikke på udkik efter en med DVB-T tuner, men -analog-!
-Hvis der eksistere en der kan alle tre ting, så er det naturligvis ikke et problem!

Modtageren skal derudover helst være godkendt til (eller ihvertfald 'mulig at bruge med') Viasat

Endelig ville det også være et plus med indbygget HD

Har i nogle bud?

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

http://www.billigimport.dk/search.php De har nogle forskellige dreambox's.. Måske de har noget af det du leder efter.

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej MadDuke

Hvad skal du bruge analog tuner til?

Hvis det er til kabel tv, kan du vel bruge et DVB-C modul? så kan en Dreambox med DVB C og S tuner vel bruges?

Skal lige siges at jeg ikke har prøvet DVB-C tuneren på en Dreambox, og Viasat er endnu lidt drilsk at få til at fungere, men der findes Guides der viser hvordan. 7025 er stadig i "udviklingsfasen" men der kommer en strøm af nyt software til den.

Se evt. mere på digsat.net.

NB. En dreambox spiller ikke lige ud af boxen, der skal fiddles lidt først med nyt image og softcam's o.s.v.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 18 August 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

DVB-S der er med rf modulator kan alle sende et analogt signal videre, hvis det er det, du tænker på. Der findes ikke DVB-S modtagere, hvor du kan modtage analoge signaler via samme boks. Så hvis du tænker på, at du gerne vil kunne skifte kanal (analoge fra antenne/digitale fra parabol) med DVB-S modtagerens fjernbetjening via DVB-S modtageren, så er det ikke muligt. 

Hvis du med indbygget HD, mener så du kan optage analoge signaler på den, så er det heller ikke muligt. Kun de digitale kan optages.

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

@ Fimpe - jeg kan godt forstå du spørger til 'hvorfor', (som du også gør i en anden tråd), idet jeg jo reelt kunne være på 'afveje i min krav-specifikation'. Men lige som da du sidst spurgte mig, så er det fordi, det er en maskine der skal bruges i Italien, hvor der stadig er en del kanaler der kun bliver sendt via 'gammeldages' annalog-terestial tv - men den skal samtidigt kunne tage Viasat!

@ digitalt.tv - Ja det er netop for at have alle kanalerne samlet i en menu/epg, både DVB-S (viasat) og 'gammeldages' annalog-terestial tv (lokale Italianske kanaler) - du melder hårdnakket ud at der ikke findes en box der måde kan tage 'Analog-T' / DVB-S!!! Umiddelbart har jeg tiltro til dig jvf. at arbejde med din hjemmeside, men når du så melder ud at der ikke er modtager der kan optage analog tv på HD rynkes min pande - men du mener vel modtagere der samtidigt kan tage DVB-S?

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Nå det var defra, jeg syntes nok jeg kunde genkende noget

Men du ved alderen o.s.v.

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes