| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yeps.. spiller Guitar-Hero III på min PS3ér, hvilket faktisk godt kan gøre siddende... (måske ikke HELT rigtigt, men stadig fedt, og så shaker det jo alligevel!.)
Hvis jeg var dig ville jeg nok, som de fleste andre efterhånden, efter de store filmselskabers knæfald, vælge Blu-Ray-vognen. (Og Blockbuster ikke at forglemme - lejefilm på BluRay )
En PS3 kan heller ikke afvises - jeg er selv MEGET glad for min - fed til Bluray, og fed til "frynsegodet" spil.
Og så har den jo både 1080P-24Fps samt de nye HD-lydformater via HDMI.
Og så er den jo billig.
Find evt. en af de "gamle" 60 GB versioner, som også kan spille PS2 spil, eller køb den nye version uden PS2-del, som er faldet vildt i pris til under 3000, men med lige så fed BluRay del.
Pøj med nyindkøbet i alle tilfælde.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun den nye model der kan afspille de nye lydformater?? Var der ikke noget med på et tidspunkt, hvor PS3 ikke kunne afspille i bitstream?? Eller findes der opdateringer til det nu??
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Er det kun den nye model der kan afspille de nye lydformater?? Var der ikke noget med på et tidspunkt, hvor PS3 ikke kunne afspille i bitstream?? Eller findes der opdateringer til det nu??
Mvh Dief |
|
|
Hvad angår lydformatunderstøttelse er der ingen forskel på de to modeller, ingen af dem kan udsende HD i bitstrøm, den kan dekode Dolby True HD internt og så sende det i LPCM via HDMI. Den gamle kunne afspile SACD det kan den nye ikke. Den nye skulle larme mindre og bruge mindre strøm, om det passer ved jeg ikke, men den siger ikke meget. Det er en fed Blurayafspiller. Toshiba har netop sat HD DVD afspillerne drastisk ned ligeså med HD DVD film, så man kan få opbygget en fornuftig HD DVD filmpakke billigt. Prisjusteringerne kan dog kun ses i USA endnu så vidt jeg kan se, men en topafspiller som deres A35 med b.la. 7.1 HD-lyd via HDMI både som bitstrøm og LPCM (mener jeg) til kr. 1.400,- i USA det er sgisme billigt. Så jeg vil da se hvad jeg kan nå at få af HD DVD afspiller og film. Skulle det udgå, ja så kan man jo stadigvæk se de film man har købt. Derfor passer det mig fint med dette tiltag. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansJ: Jeg synes godt man kan ane at du ønsker at bibeholde format-krigen, for at udnytte de nedpressede priser på produkterne.
Vil nu helst bare have det overstået, og købe afspilleren til det vindende format. Men kan på en måde godt forstå din holdning. For det er nu det er billigt, når de to formater viser bisser over for hinanden. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
HansJ: Jeg synes godt man kan ane at du ønsker at bibeholde format-krigen, for at udnytte de nedpressede priser på produkterne.
Vil nu helst bare have det overstået, og købe afspilleren til det vindende format. Men kan på en måde godt forstå din holdning. For det er nu det er billigt, når de to formater viser bisser over for hinanden. |
|
|
Hehe, ja jeg har jo begge formater, men kunne da godt tænke mig en ægte HD DVD afspiller (sig det ikke til min kone). Så jo lavere priser, jo bedre for mig. Ved godt Blurayfronten ikke tror HD DVD har haft nogen indflydelse på pris og udvikling, men det er jeg overbevist om. Som det ser ud er horisonten jo nok blå, men det skræmmer mig ikke fra at købe en HD DVD afspiller også, venter bare på priserne falder her i Europa (hvis det altså sker). Men kan helt klart anbefale PS3 som Bluray afspiller, der går du ikke galt i byen. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med dig HansJ Ps3 er en virkelig stabil og for det meste meget meget stille maskine, og jeg har kun været positivt overrasket over dens billed og lyd-output med BluRay. Den har også mange af de nyeste HDMI-tweaks, så som super white etc. hvis man har en god nok skærm!! Det faktum, at den også løbende opdateres, senest til BluRay standard ver.1.1, synes jeg også taler for - der er virkeligt kommet mange nye fede features til siden releasen - hvilket ikke er normen for stand-alone afspillere. Jeg har bestilt en 250 GB. harddisk til min PS3, og så er planen at den skal have overført alle mine CDér i højeste opløsning. Desværre er der ikke et "ægte" lossless format endnu, men 320 Kbit/s AAC, MP3 eller ATRAC er slet ikke dårligt... jeg kan ikke høre forskel når bitraten er så høj. AAC skulle være det bedste og nyeste format - så det er min plan at bruge det!. Med sidste firmware-opdatering er det også blevet muligt at lave playlister - så kan man have et lille system med sin musik - tror det er smart hvis man lægger mange cdér over på den.. Men håber det i den sidste ende bliver MEGET hurtigere og lige så godt som at finde en CD. Held og lykke med HD  forresten Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Tonni J Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg oprettede mig sku lige som bruger her inde, jeg ville bare være med til at sige tillykke med dine nye speakers.. Du har sku et godt øje for pæn og ren stil, lige noget for mig =) plus det ser ud til du har godt styr på det =)
Endnu engang tillykke, og det er vel ikke sådan man kan få dig til at tag nogle show off billeder i høj opløsning?
Jeg syntes de er så pæne, at jeg måske vil lade mig indspirerre lidt af dine metoder at opbygge dine enhedder på..
Det var en ren fornøjelse at se hvordan dine speakers udviklede sig.
__________________ TLJ
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak Tonni.
Glæder mig at høre det kan inspirere andre. Ang høj opløste billeder af højttalerne, så er det her i forummet ikke muligt at lægge billeder ind, som er over 35Kb i fil-størrelse. Men har du en mail-adresse, så kan jeg da sende nogle billeder til dig, hvis du vil??
Har du spørgsmål til hvordan jeg har bygget højttalerne, skal du endelig bare spørge løs.
God fornøjelse med dit projekt, hvis du kommer igang.
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Tonni J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen, vil du sende billederne til denne mail: Tonnilj@gmail.com
Ja det bliver ikke forløbigt at jeg kommer igang med projectet. Jeg står og skal have lavet mine egne kasser til Sattelitter, og skal have fundet ud af selve designet, form materialer osv. Men det er rart at være forberedt og vide hvad jeg skal bruge... =)
MVH
__________________ TLJ
|
| Til top |
|
| |
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni J skrev:
Hej igen, vil du sende billederne til denne mail:
|
|
|
Hej Tonni J, må jeg opfordre og råde dig til at du sletter indskrevne mailadresse og sender din forespørgsel afsted til Dief som privat besked, så den ikke bliver over-spammet. ( brug funktionen "ret" til at foretage sletning ).
|
| Til top |
|
| |
Tonni J Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics: det er ligemeget det er kun min gmail jeg har oplyst har en privat til alt andet =)
__________________ TLJ
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni J skrev:
| KrammeAcoustics: det er ligemeget det er kun min gmail jeg har oplyst har en privat til alt andet =) |
|
|
Oki 
|
| Til top |
|
| |
Nickname Udelukket fra forum

Dobb.profil
Bruger siden: 07 Januar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er blevet et par fine DIY højttalere, men har du fået styr på dine delefiltre.
Den rigtige delefrekvens og det rigtige filter, betyder meget for en højttalers gengivelse og ydelse, her er der rigtig meget at hente. Jeg har flere gange selv været imponeret over hvor meget fintuningen af delefilteret giver. __________________ Selvgjort er velgjort.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nickname: Nej jeg må desværre tilstå at jeg ikke har fået målt mit delefilter, med måleudstyr. Men er nu meget tilfreds med lyden som den er. Men du har ret, fintuning af delefilteret, kan gøre meget. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herlig video og dejlig underlægningsmusik af Steve Jablonsky. Et anderledes alternativ til billeder, som vi ser for det meste her i forumet. 
Teksten "....the most advanced loudspeakers ....ever made in the history of Dief Speaker Construction" er ikke uden humor. 
You are the man Dief. 
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genial lille video, så har man lige overblikket over hvordan det skred frem  Det er stadig en utrolig flot konstruktion du har der  __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du dælme godt nok styr på.
Lækre højttalere, og lækker video.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak alle sammen 
Synes nemlig også, som i skriver, at det lige giver det bedre overblik, over bygge-processen. Var også skide skægt at lave video'en, det er nemlig første gang jeg prøver det. Det er et program der følger med Windows Vista "Windows media maker" og er faktsik helt OK at bruge.
Kramme-> Synes også det er humor...... Det virker som en eller anden forfilm til en B-film 
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot - manner hvor er det profft at se.
Man kan virkeligt følge med helt fra ide til færdigshinet finish.
Den der Dief version 2 ser også spændende ud med diskant-kammeret halvt "udenpå" - inspireret af nautilus eller hur ?
Kanon musikvalg også.. nogen der siger "Transformers" for real her! 
Virkeligt lækkert at se en idé om hjemmebygget kvalivare tage fart igennem en år-række, og så ende så fedt som "seneste skud" på stammen.
Kudos herfra
Offcourse
PS... 

|
| Til top |
|
| |