| Forfatter |
|
mesi Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 November 2010 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 15 December 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg står for at skulle flytte,og kommer til at mangle et lærred på 250 gange 135 som kan indfattes i en stor vindueskarm er her nogen med erfaring ud i hjemmegjorte løsninger ala ikea eller andre tekstiler i "håndkøb?
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøver at høre med om der er nogen der har nogle forslag.. da jeg også godt kunne tænke mig at lave et gør det selv stort lærred... sidder faktisk og tænker på om de der mærklægningsgardiner fra Jysk kan bruges??. Bagsiden kunne godt ligne noget dert måske kunne sammenlignes med et lærred.....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
| prøver at høre med om der er nogen der har nogle forslag.. da jeg også godt kunne tænke mig at lave et gør det selv stort lærred... sidder faktisk og tænker på om de der mærklægningsgardiner fra Jysk kan bruges??. Bagsiden kunne godt ligne noget dert måske kunne sammenlignes med et lærred..... |
|
|
På samme måde som at en 200,-s DVD-afspiller kan sammenlignes med din Sony ES CD-afspiller, ja (de kan begge afspille CD, og man kan se et billede på både et rullegardin og et rigtigt lærred).
De fleste lærreder kan faktisk købes i metermål, og da ramme eller rullesystem er en ret væsentlig del af prisen på et "rigtigt" lærred, så vil jeg påstå at det godt kan betale sig at gå efter det rigtige - det er ikke specielt dyrt. Du skal bare være obs på at få et der er lystæt, i trådstarters tilfælde. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en kommentar mere om rullegardiner: Mange af de HELT billige "rigtige" lærreder, er sådan set ikke bedre end bagsiden af et Ikea gardin. Så groft sagt, så er det ret lige meget om du køber et 2000,-s lærred, eller bruger et rullegardin. Begge dele er ringe. Derfor er det sådan set fair nok at sige at rullegardinet er den billige genvej til et lærred, men det er den billige genvej til et DÅRLIGT lærred. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
Lethvig skrev:
| prøver at høre med om der er nogen der har nogle forslag.. da jeg også godt kunne tænke mig at lave et gør det selv stort lærred... sidder faktisk og tænker på om de der mærklægningsgardiner fra Jysk kan bruges??. Bagsiden kunne godt ligne noget dert måske kunne sammenlignes med et lærred..... |
|
|
På samme måde som at en 200,-s DVD-afspiller kan sammenlignes med din Sony ES CD-afspiller, ja (de kan begge afspille CD, og man kan se et billede på både et rullegardin og et rigtigt lærred).
De fleste lærreder kan faktisk købes i metermål, og da ramme eller rullesystem er en ret væsentlig del af prisen på et "rigtigt" lærred, så vil jeg påstå at det godt kan betale sig at gå efter det rigtige - det er ikke specielt dyrt. Du skal bare være obs på at få et der er lystæt, i trådstarters tilfælde.
|
|
|
hej otto
og hvad er så prisen for et hmm godt lærred.. har du en hjemmeside du kan henvise til??
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
Lethvig skrev:
|
|
De fleste lærreder kan faktisk købes i metermål, og da ramme eller rullesystem er en ret væsentlig del af prisen på et "rigtigt" lærred, så vil jeg påstå at det godt kan betale sig at gå efter det rigtige - det er ikke specielt dyrt. Du skal bare være obs på at få et der er lystæt, i trådstarters tilfælde. |
|
|
kan du nævne hvilke lærreder der kan købes i metermål jvf mit oplæg/indledende spørgsmål?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er reklame jo ikke tilladt i forummet, så jeg kan ikke linke til noget specifikt, men som sagt, stort set ALLE producenter af lærreder sælger gerne dugen i metermål. Så det er bare at kontakte nogle forhandlere eller producenter fra en ende af, og få nogle tilbud. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 December 2010 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
the answer my friends are blowing in the winds
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 18 December 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
otto
mener du det er forbudt at nævne navne på produkter/fabrikanter her i hifi4all`s debatforum??
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
ottomener du det er forbudt at nævne navne på produkter/fabrikanter her i hifi4all`s debatforum??
|
|
|
Kun for brugere, der har status som "Branchemedlem".
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hos danske Lissau kan du bestille i nøjagtig de mål og konstruktioner som du ønsker.
http://www.av-connection.dk/?PGr=2894&ML=699
En dyrere løsning end en dug fra Ikea, men også meget bedre.
Der er også QualityScreen, som har et udvalg i den lidt billigere ende.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak torpedo
lyder dog stadig noget dyrt,og jeg går ud fra fx av.connection selv køber lærred et sted,så ser ingen grund til at betale dem for at være mellemled!
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
lyder dog stadig noget dyrt,og jeg går ud fra fx av.connection selv køber lærred et sted,så ser ingen grund til at betale dem for at være mellemled!
|
|
|
Så må du jo se om du kan få lov til at handle direkte hos producenten.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo det jeg efterspørger her..!!
har du nogen konstruktive forslag?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mesi skrev:
det er jo det jeg efterspørger her..!!
har du nogen konstruktive forslag?
|
|
|
Ja - ring til Lissau eller Quality Screen. Hvis du vil spare penge og handle uden om en forhandler må du yde en indsats.
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for rådet dr.phil
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 December 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
No such thing as a free lunch 
Men jeg mente det faktisk. Hvorfor ringer (eller skriver) du ikke til dem? Du vil gerne have forhandler-ledet væk - så er der vel ikke andet at gøre?
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 04 Januar 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
min kvinde fandt et firma der leverer lærred med manuel rullefunktion i skræddersyede mål i mit tilfælde er prisen 762 dkr plus fragt for 250 gange 160 cm
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Mesi
har du en hjemmeside hvor du har bestilt det henne?
|
| Til top |
|
| |
mesi Udelukket fra forum

|
| Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
Nu er reklame jo ikke tilladt i forummet, så jeg kan ikke linke til noget specifikt, men som sagt, stort set ALLE producenter af lærreder sælger gerne dugen i metermål. Så det er bare at kontakte nogle forhandlere eller producenter fra en ende af, og få nogle tilbud. |
|
|
prøv pr pb
|
| Til top |
|
| |