Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips HD TV ARGH! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrissian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg sidder her og er ved at gå i opløsning over de nye (og et lidt ældre) Philips-tv.

Jeg er så heldig, at jeg meget snart får råd til at købe, og har bestemt mig for, at det skal være philips; for de er godt nok fede de fjernsyn!

Først var det jo, at jeg fik øje på 37PF9830 og havde et virkeligt godt øje til dette i 1 måneds tid. Men så var det jeg faldt over de spritnye 42PF9831D og 37/42PF9731'erene og nu er jeg virkelig på Herrens mark!

Jeg er blevet ret så forelsket i 9831'eren, men har også een af de andre 9731'ere i tankerne... men så er det jo så, HVAD SKAL MAN VÆLGE!?!?!

Okay, måske allerførst, må der være een eller anden, som kan fortælle mig, hvad man skal bruge de 1920X1080 til i 37PF9731D'eren. For det ser ikke ud som om, at den kan køre den høje opløsning. Jeg tænker, at da alle versionerne, kan køre 1080i, så er der vel ikke noget der umiddelbart lyder som om, at man kan bruge den høje opløsning til så meget?! (Eller jeg tager måske helt fejl?)

Og så  er der lige noget der slår mig, efter jeg har nærlæst de to 42"s specs... Det ser ikke lige ud som om, at man får meget mere for pengene, hvis man køber 42PF9831 fremfor et 42PF9731?!

Forskellene er umiddelbart

En lidt større dynamisk skærm kontrast (4500:1 vs. 4000:1)

Full surround Ambi-light i stedet for bare surround

9831'eren:"Et reflekterende område, der er en integreret del af tv'ets unikke design," Unikt, jo det er da rigtigt nok, men ser lidt hmmmm-agtigt ud til at starte med, men det er lige noget man skal blive vant til (fandt jeg ud af i fona 2000 på strøget ).

Og så følger der også lige en vægbeslag med til 9831.

Men det er vist det(?!). Ifølge de vejledende priser, som jeg set flere steder på nettet, er der en forskel på $1000. Det kan jeg ikke helt forstå, da forskellen specs-mæssigt, ikke er særlig overvælende. Men måske er det mig der har overset noget?

Nå, men det var det for nu,

Allervenligst (og forhåbentligt snart meget klogere)

Chrissian

Til top Vis Chrissian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrissian
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

Du ska da vælge det du synes har den lækreste billedkval. Og du vil sagtens ku overleve med et 720p fjernsyn. Det ser jo lækkert ud!
Tror ikke du vil falde i svime over FSAL, det er fedt til nogle enkelte ting, men ellers er det bare irriterende... Men igen, hver sin smag... Prøv at tjekke dem ud! Der er sikkert nogle herinde som ved hvor de står i din region.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
Riot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 04:33 | IP-adresse registreret  

Der kommer forresten også nye modeller inden for ik så lang tid. Så vent næsten hellere til de kommer.. PP3 med dobbelt så hurtig processor som PP2.. Uhmm.
Til top Vis Riot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riot
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Riot: Det er det nye modeller Chrissian taler om.

Citér:
Okay, måske allerførst, må der være een eller anden, som kan fortælle mig, hvad man skal bruge de 1920X1080 til i 37PF9731D'eren. For det ser ikke ud som om, at den kan køre den høje opløsning. Jeg tænker, at da alle versionerne, kan køre 1080i, så er der vel ikke noget der umiddelbart lyder som om, at man kan bruge den høje opløsning til så meget?! (Eller jeg tager måske helt fejl?)

Ifølge Philips vil den kunne modtage signaler i 1080p - også i 24 Hz.

Citér:
Og så  er der lige noget der slår mig, efter jeg har nærlæst de to 42"s specs... Det ser ikke lige ud som om, at man får meget mere for pengene, hvis man køber 42PF9831 fremfor et 42PF9731?!

Jeg ved ikke hvor du har fundet de vejledende priser, men ifølge Philips Danmark er begge Tv sat til en vejledende pris på 40.000. De danske priser er ofte anderledes end udlandets priser

Hvis du vil læse mere om de kommende Tv og de nye teknologier der er anvendt i dem, kan jeg henvise til denne pressedækning, hvor Philips viste mange, mange ting frem: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1150144137&archive=&start_from =&



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Under 32" ville jeg kunne leve med 720p men over 42" ville nok gå efter en der kan vise ægte 1080p (ville også kunne vise 1080i), så er man sådan set, lidt fremtids sikke 

Når HD TV er lige rund om hjørnet med 1080i og 720p og HD-DVD og Blu-ray afspiller med 1080i og måske 1080p

Så 720p og 1080p er det er ville gå efter


Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Chrissian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Okaj tak skal I have for Jeres svar!

Hmm, det lyder jo umiddelbart som om, at jeg burde gå efter 37PF9731D... Og jeg må altså indrømme, at designet er ultra-lækkert!

Men jeg må lige ud og nærstudere når de næste 2 kommer på markedet.

Jeg synes jeg kan læse i Rasmus' link, at 42" også får 1080p? Men kun i DK? hmmm?

 

 

Til top Vis Chrissian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrissian
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg synes jeg kan læse i Rasmus' link, at 42" også får 1080p? Men kun i DK? hmmm?

Ja det er ganske underligt. Men sådan melder Philips og sådan ser al deres pressemateriale og kataloger også ud. 42PF9731D får dog ikke ClearLCD systemet, hvilket jeg synes er en mangel i sig selv.

Man skal heller ikke se sig blind på at Tv'ene har 1920x1080 opløsningen. Der er ikke nødvendigvis lig med meget bedre billede. Det kan danne et grundlag, men det kræver også, at man udnytter det optimalt.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

HDTV står altså ikke lige om hjørnet, vi taler DR i 2010!!!!!!!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

2010 med den fart som HDTV har på, bliver det nok efter 2050 eller sener 
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

HDTV er jo ikke ensbetydende med antennenettet. HDTV udbredes på mange måder før 2009 hvor antennenettet skal skiftes til HD. Her snakker man bare om den mere kommercielle og udbredte løsning.

__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Janwa:

HD-DVD bliver med 720p/1080i og Blu-Ray understøtter helt op til 1080p
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Angel:

Det ved jeg godt, men det var henført til HDTV

2009 er det ikke på det tidspunk hvor det analog signal bliver lukket ned og vi snaker om SD signalet og ikke HD.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Citér:
2009 er det ikke på det tidspunk hvor det analog signal bliver lukket ned og vi snaker om SD signalet og ikke HD.

I 2009 snakker vi om frigivelse af yderligere multiplex fordi det analoge net lukkes ned. Så 2009 er også der vi snakker vi også om HDTV på udbredt plan i Danmark.

Men til den tid findes der masser af andre løsninger for HDTV.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
notional
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 561
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
Janwa:

HD-DVD bliver med 720p/1080i og Blu-Ray understøtter helt op til 1080p

Øh nej? HD-DVD er skam allerede i 1080p.

Det er bare den første hd-dvd afspiller, der ikke understøtter 1080p output, men derfor er filmene stadig lagt på discen i 1080p@24fps.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional
 
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Mon ikke SED skærme er sagen, inden HD-DVD o.s.v. bliver rigtigt aktuelt. Så lige nu gælder det vel om at enten beholde sit gode CRT tv eller hvis man vil have et fladt så købe det billigst mulige acceptable tv. Jeg så på nogle fladskærme nede hos Merlin og jeg synes godt nok, at det er ringe kvalitet, det eneste fede ved dem er at de er flade. I Bilka har de sat deres CRT over for sig selv og det kan jeg godt forstå for de er bare så meget bedre at se på at det ikke er god reklame for LCD tv'et til 14000 at der står et Sony til 4 som bare sparker røv i forhold til. Okay der kommer HD TV, men på det tidspunkt tror jeg, at SED er aktuelt og til at betale, så jeg venter i hvert fald.
Men indrømmet sådan en flad tingest på 37 tommer ser smart ud i en stue.  

 

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Citér:
Mon ikke SED skærme er sagen, inden HD-DVD o.s.v. bliver rigtigt aktuelt

Det har efter min overbevisning ikke nogen sammenhæng de to ting  HD-DVD og Blu-Ray bliver da kun en fryd når SED skærmene begynder at komme på markedet. Jeg tror du blander lidt rundt på begreberne. Hvorfor skulle det være en fordel af SED skærme bliver sagen før HD-DVD bliver aktuelt?

Citér:
Jeg så på nogle fladskærme nede hos Merlin og jeg synes godt nok, at det er ringe kvalitet, det eneste fede ved dem er at de er flade.

Jeg er enig i at der er mange der er virkelig ringe, men der er også flere af fin kvalitet. Specielt her i 2006 er der begyndt at dukke mange forholdsvis gode fladskærme op. Men Merlin er nok heller ikke lige sagen. Tag en tur til en mere seriøs forhandler, hvis du vil have gode præsentationer.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hmm meningen var bare den, at der ikke var så megen grund til at tænke på fremtidige standarder når man køber fladskærm, hvis det alligevel er nogle helt andre tv apparater vi har når
de bliver indført. Men det var kun en strøtanke. SED bliver sansynligvis aktuelt i 2007/2008, så hvorfor bruge 40 kg på et tv der alligevel er forældet om 2 år.  Men det var kun en strøtanke og folk kan jo gøre hvad de vil.

Angående Merlin, så har jeg set fladskærme mange steder og de er ikke særligt gode, der er vist også bred enighed om at crt i øjeblikket er langt overlegent. Læste en artikel på en amerikansk hjemmeside, hvor de konkluderede at hvis fladskærme var blevet afløst af crt så kunne man tale om fremskridt, det omvendte var kvalitetsmæssigt et tilbage skridt. Men som sagt ser de smarte ud og det er da også noget.

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa
 
Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 962
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Citér:
Men det var kun en strøtanke. SED bliver sansynligvis aktuelt i 2007/2008, så hvorfor bruge 40 kg på et tv der alligevel er forældet om 2 år.  Men det var kun en strøtanke og folk kan jo gøre hvad de vil.

Ja, og nogle år efter kommer OLED/PLED og så er SED Tv forældet? Nej sådan går det jo ikke. Det er naturligvis fint med sådanne overvejelser, men ærligt talt, så synes jeg blot det vidner noget om, at man er blevet hyped lidt for meget af snak rundt omkring. Det bliver taget lidt for givet at dette er den næste revolution. En skærmteknologi vinder f.eks. ikke ind blot fordi den har lidt bedre eller måske meget bedre billedkvalitet. Der er i høj grad en masse produktionsmæssige og konkurrencemæssige aspekter der spiller ind. På nuværende tidspunkt har SED slet ikke kapaciteten til at overtage markedsandele og i starten vil det blive en niche. Til den tid vil jeg såmænd også påstå, at vi har næsten lige så gode PDP-TV og LCD-TV. Prøv f.eks. at se på hvor mange år det har taget at etablere produktionsfaciliteter til LCD paneler – fra alt mellem 1 tomme til 50 tommer.
Her snakker vi altså en årrække på 3-5 år, hvor der virkelig har været intensitet fra mange forskellige panelproducenter. Denne fordel har SED ikke. Toshiba og Canon har valgt at gå alene med dette indtil nu. Ja NEC er taget med i nogle produktionsmæssige aspekter, men det tager ikke blot et halvt til 2 år at spytte så mange apparater ud, at du reelt set kan overtage noget fra andre teknologier.

I min mening så er OLED/PLED en mere værdig konkurrent. LCD fabrikkerne kan med relativt få ombygninger optimeres til produktion af OLED/PLED skærme. Her kan man med fordel også benytte ink-jet produktion, som er utrolig effektiv og skalerbar.

Så at overtage og forælde det nuværende marked synes jeg er en forkert indgangsvinkel. Det kan blive en ny konkurrent på markedet, men jeg er nu ret sikker på, at SED ikke overtager nogen specielt imponerende markedsandele indenfor overskuelig fremtid.



__________________
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top Vis Rasmus Larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus Larsen Besøg Rasmus Larsen's Websted
 
el_barto
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Citér:
2009 er det ikke på det tidspunk hvor det analog signal bliver lukket ned og vi snaker om SD signalet og ikke HD.

I 2009 snakker vi om frigivelse af yderligere multiplex fordi det analoge net lukkes ned. Så 2009 er også der vi snakker vi også om HDTV på udbredt plan i Danmark.

Men til den tid findes der masser af andre løsninger for HDTV.



De multiplexer der frigives skal der nok blive rift om, både til kommercielle kanaler og flere public-service kanaler. Men det er altså ikke ensbetydende med at hele nettet er Full-HD fra 2009. Tænk på hvor meget elektronisk grej der skal tilpasses og hvad det vil koste. HD kommer, men ikke fra 2009. Se det som en glidende overgang der MÅSKE begynder i 2009.

Al ovenstående tekst gælder naturligvis kun DVB-T nettet. Vi har jo allerede HD på visse af de DVB-C bårne kanaler.


__________________
Ay Carumba!
Til top Vis el_barto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_barto
 
janwa
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1288
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Tænk på at alle i Kongeriget Danmark skal havde skiften deres TV ud med et der er HD Rady og alle modtager skal være i en HD version, før vi kan tale om Full-HD.

Kan godt være at det starter i år 2009, for SD Digital og måske også HD Digital, men hvor mange år mon der så gå før det er rent HD
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes