| Sendt: 24 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MikeAalborg skrev:
Hejsa
Måske en ide, at spørge i tyske fora omkring firmaets omdømme og seriøsitet...
Angående kreditkort og sikkerhed: beløbet kan vel kun tilbageføres hvis A: firmaet har penge på kontoen og B: indenfor en vis tidsgrænse, som et svindelforetagende nok skal vide, at bringe sig ud over... |
|
|
nej, når man handler over nettet med sit visa/dankort eller hvad man nu bruger, så er man sikret fra PBS' side. det vil med andre ord sige, at hvis man nu ikke modtager varen, så er det i første omgang banken/pbs der går ind og dækker beløbet. Derefter er det banken/pbs der går videre og får deres penge igen. Man skal vidst underskrive en slags 'tro-og loveerklæring' på at man ikke har modtaget noget osv.
men iøvrigt, en god ide at undersøge firmaet på tyske fora.
Citér:
Personligt vil mene, at der skal STORE besparelser til for at opveje risikoen og potentielle udgifter. Hvem bærer ansvaret under transporten? (sædvanligvis køber). Udgifter (fragt) ifbm reklamationer og garantirep løber hurtigt op hvis de bliver nødvendige. Retstvister foregår i sælgers land osv osv...
Udover malurten, så er der da mange som har haft gode oplevelser med egen-import fra D.
Mvh MikeAalb |
|
|
det må vel være op til den enkelte at vurdere om besparelsen er 'besværet' værd. Langt de fleste hæderlige firmaer, tilbyder en forsikring under transporten. ellers i flere tilfælde er det fragtmandens egen forsikring der går ind og dækker hvis der skulle ske noget under transporten. Fx plasma der står på kassen at det ikke må ligge ned, få tryk fra siden osv. bliver det ikke overholdt, og er der sket skade på varen. så er det fragtmanden der har ydet vold på varen. men ja, transport til og fra tyskland i forbindelse med evt rep. kan gå hen og blive dyrt. Jeg ved ikke hvor mange af producenterne der har europagaranti, men det kan man jo evt undersøge inden køb. men jeg skal da indrømme at jeg helst selv køber i DK
|