| Forfatter |
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Bjørn B skrev:
|
Nogle af jer der kan blive kloge på deres "stereo" og "mono" kabler ??
Er det ikke bare BiWire og SingelWire de mener med det ??

|
|
|
Priserne er jo afregnet pr. mono-meter, så er det ikke der filmen knækker?
|
|
|
Pr. mono meter, nej det tror jeg ikke det er, der står det er for 2x2.5M med Banana Plugs i hver ende, men jeg er såmen bange for det er mig der har set forkert, jeg var nemlig inde og kigge igen og nu står der intet om det med " Stereo " kun hvis man vælger "Pairs" og så giver det sig selv...
Men taget ud fra billedet må de " Mono " være i singleWire..

|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn
Mono kabel
Cables in this category are sold in 'single runs' - in other words, one length of cable, sufficient to connect one speaker (such as the centre speaker in a Home Cinema system).
Stereo kabel
Cables in this category are sold in 'pairs' - in other words, enough for two speakers (such as the speakers in a Hi-Fi system). så koster det uden terminering 217£
Prøv lige at se her http://www.dieboxhifi.de/enter.html?target=Hifizubeh_rKabelK imber.html 40,73€ pr. m. det er omkring 1500 kr. utermineret. forsendelse er 10€
Håber det giver lidt mere mening.
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bjørn.
Du skal vælge Pair,det er til to højttalere.
Prisen pr meter herhjemme er rigtig nok 440 kroner u.term.
I speakers corner skulle jeg have givet 3700 kroner for 2 x 2,5 meter med term. Det selv samme kabel og længde med terminereing gav jeg 2800 kroner for i uk.
Hvis dine højttalere er til biwirring så køb et sæt 8 tc jumpers med (koster ca 1000 kroner), det gjorde jeg, du får nemlig klart bedst lyd ved at køre 8tc som singelwire. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja det kan jeg da godt se, sgu godt i kunne hjælpe, mange tak for hjælpen 
Ikke Slipsefyr :
Hvad syns du om lyden af kablet ??
He He kunne se mig selv pakke et kabel op til 1 HT damn jeg ville have været tosset.... På mig selv 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hej.
Ikke Slipsefyr :
He He kunne se mig selv pakke et kabel op til 1 HT damn jeg ville have været tosset.... På mig selv 
|
|
|
Jamen jeg tilslutter mig Olsens syn på den sag,stramt og velopløst kabel med massere af detlajer, men uden at det går ud over helheden. Jeg syntes det er et af de mest geniale kabler der er lavet og det har også været til i 10 år i hvert fald og kimber producere det stadigvæk.
Dermed ikke sagt at det er verdens bedste og alt det der for sådan noget er det rene vrøvl,men da jeg selv lige har smidt et højttaler kabel til 13.000 kroner i kælderen,slået af det her Kimber, så kan man godt spørge sig selv hvofor kabler skal være så hundedyre når man kan få så meget vellyd som man får i dette Kimber kabel for få tusinde kroner. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej.
Ikke Slipsefyr :
|
|
|
Jamen jeg tilslutter mig Olsens syn på den sag,stramt og velopløst kabel med massere af detlajer, men uden at det går ud over helheden. Jeg syntes det er et af de mest geniale kabler der er lavet og det har også været til i 10 år i hvert fald og kimber producere det stadigvæk.
Dermed ikke sagt at det er verdens bedste og alt det der for sådan noget er det rene vrøvl,men da jeg selv lige har smidt et højttaler kabel til 13.000 kroner i kælderen,slået af det her Kimber, så kan man godt spørge sig selv hvofor kabler skal være så hundedyre når man kan få så meget vellyd som man får i dette Kimber kabel for få tusinde kroner.
|
|
|
Jamen det lyder jo godt, kan jo ikke være helt galt når 2 mener det samme om kablet, og at det så passer sammen med hvad de skriver i forskellige reviews.
Er der noget man skal lægge mærke til ved brugt køb, hvad må max alder være på det osv.

|
| Til top |
|
| |
DogHUNTER Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Synes trods glimrende dynamik og detaljering , at kimber 8 tc
er en smule til den kølige side, så har man grej med samme karak-
ter opstår der ikke den rette balancering....
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DogHUNTER skrev:
|
Hej.
Synes trods glimrende dynamik og detaljering , at kimber 8 tc
er en smule til den kølige side, så har man grej med samme karak-
ter opstår der ikke den rette balancering....
|
|
|
Hej.
Ok god info, mit anlæg lægger også mere i den amerikanske lyd, mørk lyd så at det er lyst klingene vil kun gøre godt...tror jeg 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvis dine højttalere er til biwirring så køb et sæt 8 tc jumpers med (koster ca 1000 kroner), det gjorde jeg, du får nemlig klart bedst lyd ved at køre 8tc som singelwire.
|
|
|
1000 kr. ? Det lyder sgu godt nok pebret for 4 stk. korte terminerede kabler når en hel meter koster under en plovmand  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Da Kimber kablet blev godt kendt her i Danmark lånte jeg en kuffert med alle de kabler der var den gang på nær sølv kablerne, en hi-fi ven og jeg brugte en hel aften og fandt at 8TC var det bedste dernæst 4TC, signalkablerne nej tak.
Jeg har selv haft 8TC, det var jeg godt tilfreds med så prøvede jeg noget enkelt kåret kobber tråd 2*1,5 det slog 8TC, bygger du selv højttaler kan man få det bedste ud af 8TC kablet, der blev nævnt her i tråden at det godt kunne lyde lidt lyst men det kommer jo også an på vor lyst anlægget er i forvejen og det gæller alle kabler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Hvis dine højttalere er til biwirring så køb et sæt 8 tc jumpers med (koster ca 1000 kroner), det gjorde jeg, du får nemlig klart bedst lyd ved at køre 8tc som singelwire.
|
|
|
1000 kr. ? Det lyder sgu godt nok pebret for 4 stk. korte terminerede kabler når en hel meter koster under en plovmand 
|
|
|
De er på tilbud i øjblikket hos Russ Andrews til ca 660 kroner . Dyrt, ja, måske nok, men du skal jo også regne med at at de er 23 cm lange hver, altså 92 cm + terminering. Alternativt kan man jo bare købe en ekstra meter og selv lave dem. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en der kan fortælle mig forskellem på pm25 og pm33 spades? Jeg går ud fra det har noget med størrelsen at gøre? Måske 25mm og 33mm?
Overvejer stærkt at bestille sådan nogle 8TC jumpers til mine speakers.
Lige et spørgsmål mere. Ved 1 quantity er der så tale om 4 stks små kabler?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
|
Er der en der kan fortælle mig forskellem på pm25 og pm33 spades? Jeg går ud fra det har noget med størrelsen at gøre? Måske 25mm og 33mm?
Overvejer stærkt at bestille sådan nogle 8TC jumpers til mine speakers.
Lige et spørgsmål mere. Ved 1 quantity er der så tale om 4 stks små kabler?
|
|
|
Jo da, forskellen på pm25 og 35 er rigtigt nok størrelsen,pm25 er smallere,du kan på russandrew.com søge på dem og se forskellen.
1 quantity er et sæt = altså 4 stk som vist på billedet. Spaderne er iøvrigt af en rigtig god kvalitet, jeg glemmer aldrig de spader der var moteret på et sæt Audioquest midtnight for mange år siden, de knækkede simpelt når jeg spændte dem fast. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
1000 kr. ? Det lyder sgu godt nok pebret for 4 stk. korte terminerede kabler når en hel meter koster under en plovmand 
|
|
|
De er på tilbud i øjblikket hos Russ Andrews til ca 660 kroner . Dyrt, ja, måske nok, men du skal jo også regne med at at de er 23 cm lange hver, altså 92 cm + terminering. Alternativt kan man jo bare købe en ekstra meter og selv lave dem.
|
|
|
Ja ok så kan jeg godt se det, men ellers syntes jeg det lå i den pebrede ende . Hvordan vil du beskrive lyden i 8TC ? Kører du bi-wire ? Sikkert ikke når du har hundedyre jumpers , men syntes bare at have læst at du i en anden tråd skrev at 8TC som bi-wire sparker røv ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juli 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Acer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
|
|
|
|
|
De er på tilbud i øjblikket hos Russ Andrews til ca 660 kroner . Dyrt, ja, måske nok, men du skal jo også regne med at at de er 23 cm lange hver, altså 92 cm + terminering. Alternativt kan man jo bare købe en ekstra meter og selv lave dem.
|
|
|
Ja ok så kan jeg godt se det, men ellers syntes jeg det lå i den pebrede ende . Hvordan vil du beskrive lyden i 8TC ? Kører du bi-wire ? Sikkert ikke når du har hundedyre jumpers , men syntes bare at have læst at du i en anden tråd skrev at 8TC som bi-wire sparker røv ? 
|
|
|
Hmm, nej, altså nogen bruger een 8tc som biwire ved at dele trådene op, sådan at de reelt spiller med en 4tc som top og bund, det går især ud over bunden da det lige netop er der 8tc skiller sig ud. Så det jeg en gang skrev var at man så hellere burde købe to sæt 8tc,en til bas og en til diskant, det spaker røv, men er også skide dyrt i det at du skal have dobbelt op i meter jo.
Jeg har kørt med sådan to sæt for mange år siden, den gang fantes der ikke jumpers.NU er jeg så vendt tilbage til 8tc og har valgt at køre med 8tc jumpers mellem terminalerne og da det rent faktisk bare er 23 cm ekstra kabel fra den ene terminal til den anden så tror jeg ikke det ville give nogen forskel at trække en ekstra 8tc helt ovre fra effektrinnet, tværtimod tror jeg, så jeg mener at har man biwire højtalere så er dennne løsning optimal.
Begynder man dog at anvende andre kabler som jumpers, så tror jeg til gengæld man får et langt bedre resultat ved to sæt 8tc.
Lyden, tøøøør, ren, velopløst, dynamisk, stram og detaljeret, jeg kan ikke unmiddebart pege på noget kabel der til den pris der kan slå det af pinden.
Faktisk har jeg jo lige smidt et 13.000 kroners dyrt MIT kabel i kælderen til fordel for 8tc. En 8 tc får simpelhen MIT kablet til at lyde som om det er gået i stykker. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |