| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Jep,tjek lige pladespilleren......vist nok en TT500(en Thorens TD500(?)) Lækre lækre grejer |
|
|
Pladespilleren på det cover må være en Thorens TD 165 som også blev solgt med Tandberg logo.
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sker er det noget, er der lyd !...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nuiiijjjjjj
DAMN!! de er store og vilde!
Jeg er helt oppe at støde over dem..
Lige købt BLIGLAD, perfekt til at teste de 12"
udførlig indtryk kommer, nu står den på rålytter
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så?Her spiller de bare  Kan du anbefale BLIGLAD? Jeg har lige opdaget at jeg har Dieters Lieder på bånd med sangen 'Dig og Mig'.Helt suverænt!! __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede af mesteren himself  Skulle du nå mine 'højder' så har jeg Vebjørn Tandberg's autobiografi(på norsk). Fagforeninger kunne ikke levere det som Tandberg gav arbejderne.Respekt!Og verdens fedeste lyd kom fra Tandberg  Jeg synes at han ser sej ud.........
Han var iøvrigt ingeniør og garvet ungkarl __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så Mashuro - hvordan lyder det? Vi er meget spændte på udfaldet  ! -tunghør
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billede af de nye kæmper. En TR 1055 sneg så også ind igår
Har ikke fået den sat til herhjemme endnu men satte den på arbejdets små højttalere og den fungerer umiddelbart ok. Stor lyd og det skal blive spændende at få leget med den.
Mit første indtryk af Studio Monitor er meget positivt. lækker stor lyd og overraskende nemme at placere. dejligt at kunne sætte en højttalere så tæt på væggen uden at det går ud over lyden.
I første omgang er de spændt op med Mark Levinson No 29. Jeg skal også prøve med mine Nuforce men Mark gør det nu godt
Jeg skal helt klart høre dem meget mere de næste par dage...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg rigtig nysgerrig  Kan din Monitor tiltes bagud,eller er der bare vidvinkel på dit billede?De er godt nok fede  Tillykke med dem,og også med din TR1055 __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Nu er jeg rigtig nysgerrig Kan din Monitor tiltes bagud,eller er der bare vidvinkel på dit billede?De er godt nok fede Tillykke med dem,og også med din TR1055  |
|
|
Ja de er en smule tiltet.
Det ser ud som om at man, på den miderste skrue ude på siden, kan variere vinklen.
Hvordan har du påsat kablet bagpå?
lige nu har jeg bare spændt det fast, men det vill nok være bedre med en spade?
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt hvis den bare spiller, den 1055'er! Det er lidt spændende med hele 55 af de gamle watt, når man nu ved hvordan 15 tr200 watt kan lyde
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Nå,Mashuro,jeg synes at du holder kortene tæt ind til kroppen?  |
|
|
Ej, det gør jeg da ikke
Jeg fik i fredags et godt,langt og HØJT indtryk af mine nye højttalere.
De kan vel ikke være mere anderledes end mine VA BBG, både i konstruktion, udseende og lyd. Mine VA skal minimun stå 50 cm fra bagvæggen hvorimod SM(Studio Monitor) kan sættes helt op til væggen- ingen porte  .
Hvor VA leverer punch, kommer SM med dyyyyybde.
Toppen på SM er intet mindre end fænomenal. Jeg er virkelig imponeret
Og som du altid siger-"husk nu at de er over 30 år gamle"
Jeg har fundet mine højttalere- disse skal ikke videre-.
Min TR 1055 er i fin stand, fik lige sat den op med hifi System 20 igår og det er sgu et godt match. der er lidt ballade med volumen. Potmeteret er meget følsomt, det skal jeg lige kigge på.
En rens i første omgang, tror jeg.
Lyset på skalaen er lidt ujævnt fordelt, det skal jeg også kigge på.
Så er der også lidt med de små indikatorlys over knapperne. "Stereo" lyset er udvisket i den grønne farve  de andre er rigtig pæne, gad vide hvad der er sket der..? For meget varme fra en af lamperne, måske
Jeg tager lige et billede af det senere.
Skal selvfølgelig også sætte den sammen med SM, men det bliver først i næste uge.
Uha det er spændende
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor det luner at høre at du er så glad for de Studio Monitor's at de skal blive hos dig  Fik du leveret dem kvit og frit eller hvordan med det?De spiller altså suverænt,og åbenbart ikke kun med Tandberg.Så gætter jeg på at du har endnu en overraskelse på vej,når du får sat TR1055'eren på dine Studio Monitor's........det er et kvalificeret gæt.Jeg tror at der er 'krummer' i sådan en TR1055 (min. 55 Watt i 8 Ohm).
Iøvrigt tror jeg at du kan fikse det volumenpotmeter med lidt smørelse.Skru låget af apparatet og strint noget gøj i potmeteret og skru heftigt fra yderpunkt til yderpunkt en del gange
Skulle du ønske at komme af med hjulene på dine Monitor's så er jeg klar.Hvis de f.eks. står lidt højt i forhold til din lytteposition?Ikke for det,som mine egne står,så er højden vel noget nær perfekt for min egen lytteposition=i skrædderstilling i sofaen,lige mellem de to smukke kasser
Det glæder mig at de Studio Monitor's spiller ordentligt i din forholdsvis lille stue.Når dine ører rigtigt er blevet dus med lyden i dem,så nægter du at skifte ud.For federe bliver det ikke!!
Er det forresten ikke utroligt hvor flotte enhederne er efter mindst 30 år????Jeg synes det siger en hel del om Tandberg's kvalitet.Mange højttalere klarer ikke 20 år......Tandberg's højttalere har endog MEGET lang levetid.Kanon!
Apropos standen på Tandberg's højttalere: Fasett'en er samtidig med Studio Monitor.Her er et par billeder af denne lille, men fede højttaler.Fås i hvid,sort og orange  Jeg har selv to sæt(sort og hvid),hvor det ene sæt er på vej over i min mor's køkken,så hun kan høre hendes elskede Tandberg TR220 både i stuen og i køkkenet
Bemærk standen på den +30 år gamle højttaler.....mine ser også sådan ud
De bør ikke koste mere end 500 kr.Placeret på gulvet ta'r de r*ven på alt og alle __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De blev leveret for et meget lille beløb og derud over også slæbt op på 4.sal
Kan du ikke kompensere højden ved at tilte dem lidt? For hjulene bliver
Enhederne er rigtig flotte, er det den klistrede overflade der gør det? De er da også flotte på de Fasett,hva?
De skal nok komme i hus en dag. Der må være mange af dem derude. Et par flotte på ebay ,men vil helst have dem fra DK.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhederne på både dit og mit sæt Studio Monitor's og ovenstående Fasett'er er ikke bare flotte,de er MINT!
Jeg køber vel selv hjul henad vejen(kaster hånligt med nakken....  ).De er dobbelte,de der hjul,ik'? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo de er dobbelte. er det virkelig nødvendig med hjul og stejle? Altså udover den brugervenlige transport lettelse
Sig lige til hvis du støder på et sæt Fasett ( som du ikke skal bruge  )
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok sige til,hvis jeg ikke selv snupper dem  Jeg gav ca 520 kr for et sæt sorte Fasett'er fra Tyskland(det var inkl. forsendelse-på Ebay.de).Jeg vil selv gå efter et sæt i orange,da det er total-retro  Sådan var modefarven der i midten af 1970'erne
Mine Studio Monitor's kan ikke tiltes.Et hint om at mine nok er en sjat ældre end dine.Fint med mig  Det er som om at jo ældre des bedre-i min verden __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du da have en huldra 8-55....
Det kan ikke blive mere "old school"! og lækkert!
|
| Til top |
|
| |