Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mashuros Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Ebay og sælger skrev den som gave så den gik igennem
Til top Vis Mashuro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mashuro

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 April 2007 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Hver eneste gang jeg lægger ører til mit lille Tandberg-anlæg,så er der dømt kvalitetstid for fuld udblæsning!! Spiller du på TR1055 lige nu,eller er det Mark der spiller?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Det er ved at være længe siden at vi har fået en status-rapport,Mashuro.Spiller det,eller er grejet røget i 'Gul&Gratis'?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 06:21 | IP-adresse registreret  

Intet nyt er godt nyt
Status er at jeg har solgt mine VA BBG da Studio Monitor har fået en fast plads på holdet. Langtidskontrakt
Mine ene Nuforce lavede ballade så den er røget til service. Jeg håber at den kan nå at dukker op inden jeg får besøg.
Normalt kører jeg jo med min Mark Levinson no 29 som gør det fantastisk og ubesværet
Så har jeg jo også købt ny pickup, en Denon DL103R. Også her er det blevet til en langtidskontrakt .
Den gør det rigtig godt.

Jeg er lidt på udkig efter en ny cd afspiller så jeg må se hvad det bliver til..

Jeg har fået skiftet lidt pærer i TR1055 og renset den op. Der kommer billeder snart. Totalt bling bling

Det var vist det...i denne omgang

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2007 kl. 06:46 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Intet nyt er godt nyt
Status er at jeg har solgt mine VA BBG da Studio Monitor har fået en fast plads på holdet. Langtidskontrakt
Mine ene Nuforce lavede ballade så den er røget til service. Jeg håber at den kan nå at dukker op inden jeg får besøg.
Normalt kører jeg jo med min Mark Levinson no 29 som gør det fantastisk og ubesværet
Så har jeg jo også købt ny pickup, en Denon DL103R. Også her er det blevet til en langtidskontrakt .
Den gør det rigtig godt.

Jeg er lidt på udkig efter en ny cd afspiller så jeg må se hvad det bliver til..

Jeg har fået skiftet lidt pærer i TR1000 og renset den op. Der kommer billeder snart. Totalt bling bling

Det var vist det...i denne omgang

Hej i tråden.

Nu har jeg desværre ikke hørt Denon 103R hjemme, men i en hifi butik, og det lød bare som en kanon PU Havde du ikke en Rega P5?

Er den 103R en high output MC, eller low?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2007 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

Langtidskontrakt til Tandberg Studio Monitor Sådan!Det lyder jo som om du nyder det

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 27 April 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
Tante Berg skrev:
Top nice,som teenagerne siger idag Ja,Huldra-mærket er lige til en tatovering Huldra 10 var jo noget af et flagskib i 1974..... Jeg vil langt fra påstå at min er mint,men den er meget vellydende og alt det som jeg skal bruge,virker Mashuro,jeg er bange for at du lider af den frygtede Tandbergittis Vulgaris.......yderst smitsomt
Jeg vil godt tro at TR1055 spiller i verdensklasse på Hifi System 20.....(jeg er LIDT misundelig ).Du må efterhånden ha' pæne stakke med grej deroppe under taget?
Jeg spiller stadig på min TR2025.Den spiller godt nok fedt på de Studio Monitor's.Uden at den har nær så meget styr på sagerne som TR2075 har(tror jeg nok).TR2025 kan i hvert fald sagtens spille på mine Studio Monitor's.Der var noget mere bulderbas på Huldra 10,selv når jeg skruede næsten ned for bassen.

Der var lige en kammerat forbi igår.Han sad og 'forelskede' sig lidt i min TR2025.Problemet er at den faktisk ikke er til salg.Jeg vil egentligt ikke af med den.På den anden side ville det jo være fedt hvis han kom med på Tandberg-vognen.Jeg må hellere instruere ham i eBay.de

Jeg er smittet, korrekt.
Har solgt sofa og bord da jeg ikke havde plads til det = flere midler til udstyr
Kan man få en vaccine imod den smitsomme plage? Er det nu at Dr Clifton melder sig på banen?
Din ven skal da byde på nogle af de 2075 der er på for tiden
Og hvad var det nu at man skulle smøre volumen med? VD40?

En vaccine kan jeg ikke klarer, men jeg kan da godt anbefale nogle piller der sætter en effektiv stopper for din lyst til at skifte så meget
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Mashuro skrev:
Intet nyt er godt nyt Status er at jeg har solgt mine VA BBG da Studio Monitor har fået en fast plads på holdet. Langtidskontrakt Mine ene Nuforce lavede ballade så den er røget til service. Jeg håber at den kan nå at dukker op inden jeg får besøg. Normalt kører jeg jo med min Mark Levinson no 29 som gør det fantastisk og ubesværet Så har jeg jo også købt ny pickup, en Denon DL103R. Også her er det blevet til en langtidskontrakt . Den gør det rigtig godt. Jeg er lidt på udkig efter en ny cd afspiller så jeg må se hvad det bliver til.. Jeg har fået skiftet lidt pærer i TR1000 og renset den op. Der kommer billeder snart. Totalt bling bling Det var vist det...i denne omgang

Hej i tråden.

Nu har jeg desværre ikke hørt Denon 103R hjemme, men i en hifi butik, og det lød bare som en kanon PU Havde du ikke en Rega P5?

Er den 103R en high output MC, eller low?

Jeg har også en Planar med en K1 påsat. Den har erstattet en Rega Elys (lilla)
Du har ret i at DL103R er en kanon PU, den er low output.

Tante Berg skrev:
Langtidskontrakt til Tandberg Studio Monitor Sådan!Det lyder jo som om du nyder det

Med option på forlængelse hvis de ellers kan holde sig skadesfri
Man er vel blevet afhængig af 12"

Clifton skrev:
En vaccine kan jeg ikke klarer, men jeg kan da godt anbefale nogle piller der sætter en effektiv stopper for din lyst til at skifte så meget

Jeg tror at jeg er har fundet det rigtige på de vigtigste områder.... så ingen vitaminer til mig i denne omgang

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Så er det morgen igen..
Der var åbent hus igår og jeg havde fornemt besøg af Tanten og Tunghør.
De kom forbi for et lille lyt på mine sager.
Vi startede ud med at høre mine Hifi System 20 på min TR1055. Kun radio. imponerende og vist nok den gamle Tandberg lyd.
Utrolig tuner i sådan en fætter. Selvfølgelig med loudness .

Så gik vi over til mit primære setup som består af Studio Monitor, B200, Audioaéro prima,1210 og Mark Levinson no29.
Der blev hurtigt konstateret at lyden ikke lige så afrundet og bass fikseret som hos Tanten, hvor jeg også har hørt Studio Monitor.
Efter lidt kobbervridning blev TR 1055 sat på Studio Monitor sammen med cd afspilleren.
Så vidt jeg kan forstå på de to herrer så skulle de to Tandberg produkter være fra samme årgang. Lyden var utrolig blød og dejlig. Intet skingert.
Det var første gang at jeg havde sat de to sammen og jeg må indrømme at jeg er en kende imponeret.
Jeg syntes at kunne genkende lidt at den lyd som jeg fik for fulde gardiner hos Tanten.
Da vi satte det primære setup igang igen lød det sgu lidt kedeligt. Man kan helt sikkert godt høre at Tandberg spiller bedst med Tandberg. Ihvertfald herhjemme.

Jeg må vist i tænkeboks... Jeg har en bange anelse at en hyggelig lille 2075 ellermåske 2080 kan gøre underværker her

Men tak for en super hyggelig aften,drenge
...og hvis maven har det skidt idag er det ikke min skyld

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

........jeg synes jeg er lidt svimmel,stadigvæk....... Øj,hvor var det en fed oplevelse at høre dine Studio Monitor's med først Mark Levinson,så Tandberg TR1055( ) og så tilbage på Mark Levinson.Jeg ved godt hvad jeg selv foretrækker Det var da utroligt at den gamle TR1055 faktisk 'bankede' den Mark Levinson.........men det gjorde den,synes jeg. Onde tunger vil nok hævde at jeg er forudindtaget,men den spillede edderma'me FEDT,den TR1055 på dine Studio Monitor's!!
Men okay,Tandberg TR1055 havde volumenknappen oppe på 3/4 styrke og med loudness og det hele,men alle kneb gælder og det lød jo superfedt,Det aftvinger altid min udelte respekt når ALLE knapper kan bruges og bliver brugt(det er det de er der for)
Jeg kan godt følge dig,Mashuro,hvis du kigger lidt efter en TR2075,TR2075 MkII eller en TR2080.Personligt er jeg jo til TR2075,men jeg kan også anbefale dig TR2080(der står og pludrer i baggrunden her,lige nu) Pas nu på med at 'forkøbe' dig.Du har god lyd og ingen hastværk.Men skulle du falde over en TR2075-TR2080 til en fornuftig penge,så køb. Jeg synes dog at mange TR2075-2080 er alt for opskruede i pris.......Jeg skal nok holde et vågent øje,helt sikkert

Det var superduper at høre dit grej,Mashuro Og en rigtig hyggelig og sjov aften i selskab med Tunghør,Masuro og Mashuro's kammerat Du må ikke lade kammeraten gå helt amok udi chabby chik-stil hjemme hos dig Jeg takker for en fed aften

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Du må ikke lade kammeraten gå helt amok udi chabby chik-stil hjemme hos dig

Hhmmm, den kender jeg sgu ik, er det noget i denne retning !...

God weekend til alle, fra kommende TR 2080 ejer 

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det er vist sådan noget her:

Har du lavet meget om siden jeg kiggede forbi?

So many questions...
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

Du må ikke lade kammeraten gå helt amok udi chabby chik-stil hjemme hos dig Hhmmm, den kender jeg sgu ik, er det noget i denne retning !... God weekend til alle, fra kommende TR 2080 ejer

Jeg er en smule misundelig på den 2080 du får indenfor
Du får vist også en god weekend

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ja, tak for en hyggelig aften  , og et lyt til en masse lækre grejer! Her har hovedet og maven det såmænd fint - jeg er nok blevet reddet af ikke at være den store fernet branca fan ..

For det første var det jo rigtig interesant at høre studiemonitors i et andet rum end Tantens, og de gør det ihvertfald også godt inde hos dig, Mashuro!
 Lyden med Mark levinson og Densen var egentlig ikke tosset, men når man så har hørt hvordan sådan et sæt monitors kan synge med en 75'er i bagdelen, så sad jeg alligevel og manglede lidt. For min del synes jeg det blev lidt fnidret i diskanten, og det kneb også lidt med at få det rigtig dybe bas med.
 Da 1055'eren så kom på, lød det straks bedre i mine ører. Diskanten faldt til ro, dybbassen kom ordentligt frem, og stemmer og instrumenter fik den dejlig varme klang og fylde, som jeg synes får det til at lyde naturligt . Den spiller altså godt sådan en 55'er, selvom vi nok pressede den lidt hårdt engang imellem, med at skulle drive de meget ineffektive studiemonitors. Vi havde vist samtlige 55 heste på banen et par gange

Audio areo'en sad jeg egentlig tilbage med et positivt indtryk af. Jeg synes tit cdafspillere er lidt svære at bedømme i et fremmed setup, men jeg synes ikke den faldt igennem på nogen måde.

Og så var der jo ploven - Fedt endelig at få hørt en 1210'er! Nu har jeg aldrig før hørt en mc pickup, og så har du jo også en clearaudio riaa indover, så hvad der egentlig lød af hvad, skal jeg ikke kunne sige - men det lød altså godt. I forhold til de (egentlig ret få) pladespillere jeg har hørt, var lyden noget mere fokuseret og strammet op, og tingene var godt separeret. Jeg lagde især mærke til stemmer, som lød vanvittigt flot, med fylde og klang - lige som jeg kan li' det . Dejlig plov!

Kan godt forstå du er lidt varm på en 75'er - tror at hvis du får en ind af døren, så kigger du dig ikke tilbage. Den spiller altså de monitors godt op, og har hvad der skal være, fra top til bund..

tunghør
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Det er vist sådan noget her:

Har du lavet meget om siden jeg kiggede forbi?

So many questions...

Det eneste der er lavet om er anlægget.
Ellers er alt på sin plads...næsten...og dog...

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:
Ja, tak for en hyggelig aften , og et lyt til en masse lækre grejer! Her har hovedet og maven det såmænd fint - jeg er nok blevet reddet af ikke at være den store fernet branca fan ..For det første var det jo rigtig interesant at høre studiemonitors i et andet rum end Tantens, og de gør det ihvertfald også godt inde hos dig, Mashuro! Lyden med Mark levinson og Densen var egentlig ikke tosset, men når man så har hørt hvordan sådan et sæt monitors kan synge med en 75'er i bagdelen, så sad jeg alligevel og manglede lidt. For min del synes jeg det blev lidt fnidret i diskanten, og det kneb også lidt med at få det rigtig dybe bas med. Da 1055'eren så kom på, lød det straks bedre i mine ører. Diskanten faldt til ro, dybbassen kom ordentligt frem, og stemmer og instrumenter fik den dejlig varme klang og fylde, som jeg synes får det til at lyde naturligt . Den spiller altså godt sådan en 55'er, selvom vi nok pressede den lidt hårdt engang imellem, med at skulle drive de meget ineffektive studiemonitors. Vi havde vist samtlige 55 heste på banen et par gange Audio areo'en sad jeg egentlig tilbage med et positivt indtryk af. Jeg synes tit cdafspillere er lidt svære at bedømme i et fremmed setup, men jeg synes ikke den faldt igennem på nogen måde.Og så var der jo ploven - Fedt endelig at få hørt en 1210'er! Nu har jeg aldrig før hørt en mc pickup, og så har du jo også en clearaudio riaa indover, så hvad der egentlig lød af hvad, skal jeg ikke kunne sige - men det lød altså godt. I forhold til de (egentlig ret få) pladespillere jeg har hørt, var lyden noget mere fokuseret og strammet op, og tingene var godt separeret. Jeg lagde især mærke til stemmer, som lød vanvittigt flot, med fylde og klang - lige som jeg kan li' det . Dejlig plov!Kan godt forstå du er lidt varm på en 75'er - tror at hvis du får en ind af døren, så kigger du dig ikke tilbage. Den spiller altså de monitors godt op, og har hvad der skal være, fra top til bund..tunghør

Hej Tunghør-selv tak for igår.
Super hyggelig aften hvor vi fik snakket, lyttet og skyllet
Jeg fik en af de formøse Aha oplevelser da den TR1055 kom på, jeg havde sgu ikke regnet med at den kunne følge med.
Nu vidste jeg godt at 2075 lød godt men at den 1055 havde noget af det samme regnede jeg ikke med.
Det der med at kigge tilbage tror jeg du har ret i, det skær i mig men jeg må erkende at Tandberg gør det sgu bedre i mine ører. Du må gerne citere mig for det
Det glæder mig at du syntes om min 1210, jeg syntes den er super lækker,brugervenlig og lige til. Ikke så meget fis.
Og man kan få andre fødder til bare spørg Mirland..

Edit; Vi fik da aldrig hørt Rob på 1055,vel?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Nej,du snød os for Zombie på TR1055..... Der må kompenseres idag.Zombie på TR2080

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hov! Blev mit navn nævnt ? 

Jamen, man kan da kun være glad for sin 1210er. Den spiller bare så godt og stabilt. Som nævnt et andet sted har jeg lige haft et par uger uden cdafspiller og jeg savnede faktisk ikke noget - andet end musikudvalget (jeg har trods alt flere cder end vinyler - endnu). Med hensyn til andre fødder: Jeps, jeg har Isonoe feet på min 1210. Det har sandsynligvis ikke meget andet end wank-value - men det er osse nok for mig. Det ser fedt ud

Men for pokker da I formår at gøre en mand nysgerrig med alt det Tandberg snak!

/Mirland

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Jo den 1055'er kunne da sagtens følge med! Det var så første gang jeg hørte sådan een, og det var rigtig spændende. Den gør det godt, selv på studiemonitors som er svære at drive. På et sæt 5020'ere som er noget mere følsomme, vil den sikkert være suveræn 

Det glæder mig at det ikke kun er i min verden at tandberg gjorde det bedst, og jeg skal nok citere dig ved lejlighed . Men det er da egentlig ret utroligt, at en lille gammel reciever, gør det onde ved et seriøst effekttrin, og en ditto forforstærker. Den kan jo faktisk indkøbes for mindre end de fleste bruger på kablet imellem for og effekttrin ..

Andre fødder til en 1210 - hmm, okay, så begynder det at friste lidt . Så skal armen bare lidt længere ned, så den bliver nemmere at cue rigtigt - så er det lige ved at være plov for mig..
 Men en td 160 super frister måske endnu mere. Det bliver spændende at se Seansmillers, og prøve at se hvordan det egentlig er med en fjedret plov..

Vi fik forøvrigt hørt zombie på 55'eren. Tror måske endda det var den vi lagde ud med? Bassen blev da også noget bedre end den var med mark og densen. Den blev den der' truende og rigtig dybe, som den skal være på den plade  
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:

Du må ikke lade kammeraten gå helt amok udi chabby chik-stil hjemme hos dig <span style="color: rgb(0, 0, 102);"><span style="font-weight: bold;">Hhmmm, den kender jeg sgu ik, er det noget i denne retning !... God weekend til alle, fra kommende TR 2080 ejer  </span></span>

Guldtuborg:Tør øjnene,min lille rep på din TR2080 ser sørme ud til at virke Dit nye apparat er så flot som den overhovedet kan blive.Det er vist meget godt at du snart afhenter den,inden jeg bliver alt for glad for den

Tandberg TR2080 årgang 1978

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes