| Forfatter |
|
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mashuro, du må altså snart få dig en Tandberg reciever af de store!...
I aftes spillede jeg på fuld hammer med volumen oppe på klokken to, og min TR 2080 var fuldstændig lige glad med at mine højttalere har en følsomhed på 86 dB 
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro, jeg lodder 5 benet DIN stik i dag, det er hammer svært 
Har fået et tilbud på et sæt TL Studio på 5.500 kr.
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
<span style="color: rgb(0, 0, 102);"><span style="font-weight: bold;">Mashuro, jeg lodder 5 benet DIN stik i dag, det er hammer svært Har fået et tilbud på et sæt TL Studio på 5.500 kr. </span></span>
|
|
|
Kan den ikke tage både RCA og DIN? Som det er tilfældet på eksempelvis TR 1055?
Og det er da bare at hoppe på det tilbud på de Monitors? Er de pæne osv? Kunne være lir hvis de var sorte ligesom din TR2080
Ud med det nymoderne pjat du har og ind med S/M (tvetydig betydning bevidst  ) __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den ikke tage både RCA og DIN? Jo da, der er til begge typer stik, men RCA'ne ser ikke så overbevisene ud, så hvorfor ikke prøve DIN igen 

|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det er godt at høre at du er så glad for din TR1055'er  Den spiller altså godt  Det der med at den skal ha' loudness,det er bare sådan.Alle kneb gælder.Jeg var hos Seansmiller igår og høre hans 160 Watt's reciever(lækker sag) på et sæt Dali 104(?).Det kørte også med loudness.Uden loudness lød det unægteligt lidt fladt,men med loudness aktiveret lød det rigtigt godt.Konklussion:det kan ikke ha' noget med Watt at gøre
__________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er super gled for den, men faktum er at den skal videre når jeg får fingrerne i en TR2075.
Donationen gik til min ven som intet anlæg har  shabby chic,du ved
Jeg bruger faktisk ikke loudness på monitorerne, syntes ikke rigtig der mangler noget  ...Og dog, for der skal nok komme en 2075 indenfor.
Har det sgu nok som Kvaal skrev, jeg har brugt noget tid på at erkende at mit ny-moderne anlæg ikke rigtig kan følge med når der kommer gamle norske watt på. Udseende kan man diskutere, men lyden står ikke diskussion! Man må sluge nogle kameller  Så istedet for at smide det under seng, er det kommet til salg.
Så ting er sat i gang for at nå målet
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Ja,jeg har jo hørt en lille fugl synge  Du får masser af go' karma,ved at donere TR1055 til din kammerat.Det bliver garanteret verdens første og eneste shabby chik-stil moddede TR1055
Jeg er igang med mit nyeste loppefund,en Tandberg TT500(pladespiller).Den er rengjort og skinner som det pureste guld.Jeg skal lige ha' givet den et nyt signalkabel og så skal det blive rigtigt spændende hvordan sådan en fætter lyder  Men mon ikke at den får en glad smiley?Det tror jeg.Den er dælme flot!
Det ku' jo være sjovt hvis der hænger to forskellige Tandberg pladespillere,næste gang du og kammeraten tager til Vestegnen til lyttesession __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det gik jo ikke ubemærket hen at der var levinson og densen til salg lige pludselig  . Selvfølgelig skal du også sælge det, og ikke bare stikke det under sengen. Hvad skulle det dog der.. Hvad med den 75'er der er i dba? Var det ikke noget?
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ser man den helt naturlige makker til et sæt 5020 i året 1975. (ikke monitors som tidligere skrevet)
Den er nu ikke hel uden evner til storebror, til mit søndagsniveau
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sgu et stærkt makkerpar,det der.Hvis det er 1975,så er det tidligt på året,da TR2075 kom samme år.Iøvrigt også en fornuftig kombination
Nå ja,det er det også....altså TL5020'ere.Ja,en TR1055 med et sæt TL5020 er nok lige så pefekt et match som TR2075 og Studio Monitors __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Det er sgu et stærkt makkerpar,det der.Hvis det er 1975,så er det tidligt på året,da TR2075 kom samme år.Iøvrigt også en fornuftig kombination
Nå ja,det er det også....altså TL5020'ere.Ja,en TR1055 med et sæt TL5020 er nok lige så pefekt et match som TR2075 og Studio Monitors  |
|
|
Her ser du anbefalingen af forstærkere til de respektive HT.
På lillebror (5020) er det kun TR1055og selvfølgelig TR2075 der kan følge med.
Og så ser det ud som at Fasett er et godt match til TR200
Men det vidste du jo...
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det er mig der har taget fejl,længe.Det er TL5020 på forsiden af 1974/1975 kataloget og ikke Studio Monitors-right? Det vil sige at Studio Monitor's er fra 1975 og ikke 1974 som jeg troede.Det er meget tydeligt nu jeg ser et fornuftigt billede af det.Studio Monitor's har jo ikke Tandberg-logo'et på fronstofferne.
Har du købt kataloget?Jeg vil eddergerne se det!!
Ja,Fasett'erne spiller ualmindeligt godt på de fleste recievere  Sad lige og faldt i staver over TL5020......de er dælme også for FEDE.Ikke meget shabby-chik stil over dem __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Kan du ikke lige smide linket her eller sende det til mig?Jeg vil rigtigt gerne læse det.Jeg har ikke det katalog,da priserne gerne er 300-500 kroner....fuldstændigt vanvittigt
5 min senere:Super,Masuro!!  Tak __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så Mashuro - kører hun? Nu må du ikke holde os hen i spænding mere. Vi må høre om det er skidt eller kanel!
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Mashuro har sikkert hørt muzak hele natten
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sgu lidt ramt idag  Der blevet spillet op til dans igår.
Det var sørme rart at få den hjem inden weekenden - at det så ikke lige er lyttevejr er man da ligeglad med
Den spiller bare godt den "lille" kraftkarl!
Har leget med ALLE knapperne - især loudness... Dejligt
Eneste minus er træet- Standen og farven er ikke helt i top. Den fremstår i nød/teak ligesom min TR1055.
Jeg skal have fat i noget nyt træ i enten sort eller palisander/rosewood. Kan man bejse med Fernet Branca?!
Men lyden fejler intet - tag i fejl af denne gamle kasse.
Man kan tydeligt høre på mine monitors at de har fundet en gammel kammerat at synge med.
Jeg har været rundt og kigge på lopper og fandt de dersens jungledreams med Larsen- det skal blive spændende
Lidt af et dansk revival jeg er ude i for tiden __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Tillykke med den flotte sag!  Herfra hvor jeg sidder,så synes jeg den er rigtig pæn  Er der lys i signal-meter,eller det bare dagslys der driller?Den ser også en anelse mørk ud omkring skalanålen.Der er måske også gået en lampe....?Det vil der blive rettet op på i nærmeste fremtid  Men jeg er i hvert fald glad på dine vegne.Den spiller bare  Det er der ikke altid garanti for.Og jeg synes altså at den er i rigtig pæn stand
Ja,vejret er ikke jo optimalt for lytteaftener lige p.t.  Med Tandberg er det lige før man ønsker sig heldagsregn,året rundt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|