Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mashuros Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Fedt at den spiller, Mashuro! Og du kan allerede høre kvaliteterne, lader det til .

Jeg synes det ser ud til at være et nydeligt eksemplar, og måske det med kassen løser sig uden de store sværdslag. Det er da ihvertfald også et mindre problem, i det mindste spiller den jo . Så må det kosmetiske komme hen ad vejen.
 Når du siger at standen på kassen ikke er helt i top, betyder det så at den har dybe hakker og ridser, eller er det noget der kan fjernes ved at slibe den ned, og så oliere den igen?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Den spiller bare,Tunghør
Der er lidt hakker hist og pist mest udtalt på siderne.
Jeg har ladet mig fortælle at de kan reddes, af en pålidelig kilde
Men farven er jo stadig ikke som min Monitors - det løser sig nu nok, intet hastværk på træværk.
Du må se den IRL ved lejlighed

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Ja, han er rar at ha' i baghånden, ham den pålidelige kilde, og træværk findes der løsninger på. Nu leger i ikke med tanken om at sætte ny finer på den, vel?
-Jeg har forøvrigt stadig to høvle til Kenneth, men dem kan jeg ta' med når der er lytteaften engang

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Vi pønser ikke på at skifte finer - det bliver vist et større projekt.
Det må være nemmere at finde et sæt sider i den rigtige farve.
Men de kan ihvertfald shines op - ingen shabby chic
Og han glæder sig til at se de høvle vi finder en dag.

Jeg har forøvrigt fundet ud af at der faktisk ER rør i min nye cd afspiller

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ja, shin i den endelig op en tur, så den bliver flot. Så skal den rigtige træsort nok indfinde sig på et eller andet tidspunkt. Hvis du da er helt sikker på, at den ikke behøver at være shabby chic..

Hvordan synes du forøvrigt om lyden af din nye cdafspiller, med den nye reciever? Lyder den som den skal? Rør i cd'en, og så en 75'er - det lyder ikke som nogen ringe kombi..

Vi finder en dag ja, det kunne være hyggeligt . Og du kan sige til Kenneth at de høvle altså skal ha' en overhaling også - inklusive rustfjerning på det, lader det til, præmiebelønnede svenske stål . Jeg håber han kan bruge dem til noget

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mashuro:Tillykke med den flotte sag! Herfra hvor jeg sidder,så synes jeg den er rigtig pæn Er der lys i signal-meter,eller det bare dagslys der driller?Den ser også en anelse mørk ud omkring skalanålen.Der er måske også gået en lampe....?Det vil der blive rettet op på i nærmeste fremtid
Ja,vejret er ikke jo optimalt for lytteaftener lige p.t. Med Tandberg er det lige før man ønsker sig heldagsregn,året rundt

Tak tak tak!
Der er lidt med lyset, signal lyset er lidt svagere end peaklyset. Det kan også godt være at der er gået en eller to bag skalaen- det ser lidt mørkt ud,ja.
Jeg husker den som mere blå hjemme hos dig så der skal vel bare lidt mere light på
Kører du også med loudness på vinylen? jeg syntes loudnessen er super på den 2075
Nederen at sidde på job når man kan være hjemme og lege med nyt gear (eller være ude i den dejlige danske sommer )

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Ved førstkommende lejlighed vil jeg med glæde tjekke forlygterne på hende Jeg gætter på at lampen bag signalmeter enten er en meget svag lampe,men mere sandsynligt er den død,og det lidt lys der er,er fra center-metrets lampe(der er lidt passage af lys deromme) Der er heller ikke lys i din stereo-lampe....jeg kan se at du har sat den på FM og gætter på at det er P3 du har tunet ind på?Den klarer vi ved samme tjek Der er nemlig nogle der hævder at den kun spiller i mono,hvis stereo-lampen er gået.....uhauha Jeg ved ikke om det er korrekt for TR2075/TR2080,men det er et faktum på TR1000-TR1055.På et af billederne ser det lidt ud som om du har aktiveret lysdæmperen på den(knap ved siden af tunerknap,'Light dim')?
Jeg bruger loudness engang imellem,ved vinyllytning,ja Det kommer lidt an på hvad det er jeg hører.Men er det påkrævet,så er jeg ikke bleg for at trykke på loudness-knappen,og dæmpe bassen lidt ned.Resultatet er fantastisk
Jeg tager manualen til TR2075 med næste gang.Så må du lige selv finde ud af at få den kopieret

Go' arbejdslyst

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Stereo lampen er gået,ja. men det lyder da som det er stereo...hmm det skal der vist kigges på.
Lysdæmperen er trykket ind for der skal jo leges med ALLE knapper

Jeg fik en kopieret manual med men den er på tysk så hvis du har en mere læsevenlig version står jeg klar med kyshånd og kølige dåser

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Det er også svært at høre om den spiller i mono,hvis du ikke har stereo pga manglende lampe i kredsløbet.Jeg siger ikke at den ikke leverer i stereo,for jeg ved det faktisk ikke.Men der er en sandsynlighed for at den ikke gør.Du kan jo prøve,ved at trykke stereoknappen ud,således at ingen af indikatorerne lyser(hverken monoL/R eller de to andre).Dette gøres ved at trykke let på en af monoknapperne,så alt er deaktiveret Og så tryk på stereoknappen,så indikatoren lyser.Hvis der er lydperspektiv-forskel,uden stereolampen,så fungerer den altså uden.Er der ingen forskel,så spiller den stereolampe en vital rolle
Min manual er på læsevenlig norsk

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Tak for endnu en super hyggelig 'lytte-aften' Og tillykke med din RET flotte TR2075.Nu er det ganske vist,der ER bare mere lys i din TR2075,Mashuro,end der er i min.Det er den lysstyrke du har,som jeg altid har ment måtte være den rigtige.Gad vide om der er et lille potmeter i apparatet,hvor man kan justere strømmen til lamperne?Jeg må en dag kigge lidt nærmere i min egen...... Din TR2075 er vel noget nær så flot i fronten som den kan blive!Du har gjort et ualmindeligt godt køb der,synes jeg.Og så med en linjeindgang på Phono2.Genialt! Nu har du et apparat der først og fremmest bare SPILLER.....så må detaljerne komme henad vejen.Træværket kan skiftes og det samme kan dit signalmeter. Signalmeteret kan købes i løs vægt(brugt) fra f.eks 'Tandberg-shoppen'.Jeg har ikke lige tjekket,men har link og vil tjekke når jeg senere er lidt mere klar
Den lille røde lampe der skal lyse over 'Power-reading' kan også fås endnu.Vi kan jo starte ovre i Brinck og hvis ikke de har den,så er det 'Tandberg-shoppen'.Det er detaljer,der mangler nu.For dit apparat er jo ellers som det skal være
Nu fik jeg ikke lige loddet alt det der var planen........ Men jeg gør det som sagt gerne.Og jeg vil klunse en fjeder til din TP41..... Jeg vil snarest skille min egen ad,for 'lissom' få taget på den..... Det var da også et godt køb,til prisen,du der gjorde
Du er altså godt kørende derinde,Mashuro.Det er musiknydelse på 1'ste klasse For mig er det jo rigtigt interessant at se et identisk setup(reciever + højttaler) med mit eget.Og ikke mindst at høre det,i andre omgivelser.Der er ikke så meget pjat,det lyder jo for fedt!
Nu fik den ikke så meget på volumenknappen igår.Men det gør egentigt ikke noget,for er der noget Tandberg kan,så er det at spille fantastisk,ved lav volume.Når der er helt stille,sent om aftenen,og jeg sætter musik på,stille og roligt,så har det altid imponeret mig hvor stor lyden er,selv ved meget lav volume Og der kan man jo gi' den loudness..... virkningen er til at ta' og føle på Jeg ved godt at du ikke er loudness-forskrækket
Jeg vil hermed insistere på at du tager i hvert fald din ene kammerat med herud en dag(gerne begge d'herrer),så de lige kan få ind med skeer( ) hvad der er at hente af FED lyd,i de gamle klenodier Jeg garanterer at de ikke har set eller hørt noget lignende....
Jeg er igang med anden omgang med Midnight Sun,som du gav mig(1000-tak ).Den holder hele vejen.Og den behøver ikke loudness
Tillykke med grejet,Mashuro.Og tak for en hyggelig aften i sjovt selskab Det der 'shabby chik'-stil er vist noget der er kommet for at blive....

P.S.Nu fandt jeg lige den auktion vi talte om igår.TR2075 i 'mint'.Signalmeteret er dog ikke et originalt et af slagsen.Det er fra en TR2055,som det er på din:

Eller også er det originalt,på de senere modeller??Men jeg tvivler,for den har jo også dobbelt-skala på TR2075 MkII og TR2080......Jeg hælder til at det signalmeter er taget fra en TR2055

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

av, av - hvad er det lige i putter i vandet derinde i midtbyen? Jeg synes jeg har lidt startproblemer her til morgen.. . Kan være man skulle ha' takket nej til fernet branca nummer mange, og nummer endnu flere..

-Men tak for en super hyggelig aften! Det er lige lyd efter mine ører du har fået dig derinde Mashuro, og fedt at din 75'er bare kører. Tanten har ret, det er nok det flotteste lys af alle de gamle recievere.

-Og da vi endelig blev færdige med at skrue på apparaterne, så fik vi godt nok hørt en masse spændende musik, jeg ikke sådan lige kendte. Altid fedt at få udvidet horisonten lidt .

Du må endelig hilse gutterne, og sige tak for en hyggelig aften

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Der er nok nogle der står tidligt op,hva?
Men tak for igår Det var super hyggeligt og selvom det var lidt trangt gik det da fint. Gulvet blev jo også brugt
Tanten gik lige til stålet og fik fikset lamperne på skalaen. Det ser bare meget bedre ud nu. Ikke stor forskel på tuning og signal.

Her kan man måske ane hvor den er gal.
Det er helt klart en fordel at vide hvor man skal skille tingene ad.
Tanten kunne med det samme se at selve skuffen hvor skalaen sidder var placeret skævt så den blev lige fikset med et snuptag

Her blev der også skiftet en pære, mest fordi de gik itu nå man afmonterer dem.
De har nok også siddet der i 3 årtier .
Men det gav et mere ensartet lys - super flot hvis du spørger mig.
Egentlig underligt at der skulle sidde et signalglas fra en 2055 i en 2075 - jeg lagde ikke engang mærke til det

Her et billede med skalen på højkant. Ja- der blev roddet rundt i tingene
Hvad var det med den trafo? Ikke 2 ens eller sådan noget?

Lys i skalaen også stereolampen - først tøserød men efter lidt snilde fra tanten postkasse rød, eller som tanten siger "Tandberg rød"

Og så er der ellers lys i lamperne

"Vi" skal jo nok ved lejlighed skifte den ene pære på den nederste del af skalaen, den lyser en smule svagere - men det er småtings afdelingen.
Flot er det da!!

Her er fotografen lidt rystet over lyset fra 2075 og 1210...   

Før:

Efter:

Så man kan vist godt sige at jeg fik et eftersyn af 2075, det er bare bare dejligt at få konstateret "nul huller" på en Tandberg
Det var en lidt atypisk lytte aften som også blev nævnt flere gang - lidt musik, meget fikseri og endnu mere fernet.
Tror sgu at du er ved at få smag for det,Tunghør Eller var det trøsteskud når nu musikken udeblev i lange perioder?
Jeg skulle hillse fra drengene og sige tak for hyggelig aften, der blev grinet ,snakket og skålet. Jeg foretrækker helt klart den uformelle tone som altid er fremherskende når vi mødes Vi nørder på den fede måde
Når nu at du åbner døren til "wall of fame",Tante så er der helt sikkert et par deltager herfra.
Du skal jo også underbygge din ublu påstand som går på at tape grisebanker cd     

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Fedt med masser af billeder, Mashuro!

Ja, Tanten gav den vist det helt store eftersyn, og godt havde den jo af det . Trafoen er normalt ikke sort i en 75'er - ihvertfald ikke den første udgave. Kan ikke lige huske om det er normalt for en MK2'er, eller det kun er 80'eren der normalt har den sorte. Tror faktisk det sidste, men det ville jeg nu ikke bekymre mig synderligt om - den lyder jo godt, og det er det der tæller . Gad vide om den alligevel er født med den? Trafoer går da vist normalt ikke i stykker.
 -Og ja, jeg har endnu tilgode at se to der er helt ens. De er vist virkelig håndbyggede, og så har de nappet hvad der var på hylderne på dagen . Kunne da være helt morsomt en dag at høre hvor stor forskellen i lyd er på dem, hvis der da ellers er nogen overhovedet - men pokkers til slæberi, ville det være..

Jeg ved ikke helt om jeg vil gå så langt som til at sige at fernetten smager mig nu, men den smagte da mindre grimt end sidste gang . Og vi vidste jo der skulle kigges lidt på sagerne, så ventetiden på musikken gik da, selvom det var rart da der kom lyd på

Og det var ihvertfald en mægtig hyggelig aften. Har det faktisk helt fint med at være hifinørd, når det er på den måde . Bare der ikke er nogen der nævner Robert fra langt fra las vegas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Det er en go' billede-serie,og sjov Jeg ved hvor glad man bliver,når der er fuldt lys i Jeg er på sporet af mit manglende lys,eller rettere lysstyrke.Jeg er ikke i tvivl om at det er 'menneskeskabt'...... Der var nemlig en modstand på skalanålens lampe(sat på af 1'ste ejer).Og der er jeg ikke i tvivl om at han også har sat en modstand på skalalyset,for at modsvare skalanålens påførte svagere lux.Aha aha.......Jeg har ikke åbnet min TR2075 endnu,men det gør jeg lige om lidt,min tilstand til trods(er lidt ramt fra igår ).Jeg er ikke i tvivl,jeg skal lede efter en modstand,sandsynligvis i nærheden af lysdæmper-knappen..........

Senere:

Jeg fandt en modstand på trafo'en.Og loddede den af.Men lyset er det samme.Øv Hvad den modstand gjorde der,er uvist.Nu er den væk(men bliver måske sat på igen,hvis den begynder på noget ).

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, som har et bud på HVORFOR Tandberg lyder så godt?

Kan det være transistor-typen? (hvilken sidder i TR2075?).

Eller er det bare fordi de er udviklet af dygtige ingeniører med sans for bred ymer for øregangene?

mvh Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mashuro:Det er en go' billede-serie,og sjov Jeg ved hvor glad man bliver,når der er fuldt lys i Jeg er på sporet af mit manglende lys,eller rettere lysstyrke.Jeg er ikke i tvivl om at det er 'menneskeskabt'...... Der var nemlig en modstand på skalanålens lampe(sat på af 1'ste ejer).Og der er jeg ikke i tvivl om at han også har sat en modstand på skalalyset,for at modsvare skalanålens påførte svagere lux.Aha aha.......Jeg har ikke åbnet min TR2075 endnu,men det gør jeg lige om lidt,min tilstand til trods(er lidt ramt fra igår ).Jeg er ikke i tvivl,jeg skal lede efter en modstand,sandsynligvis i nærheden af lysdæmper-knappen..........

Senere:

Jeg fandt en modstand på trafo'en.Og loddede den af.Men lyset er det samme.Øv Hvad den modstand gjorde der,er uvist.Nu er den væk(men bliver måske sat på igen,hvis den begynder på noget ).

Modigt at turde fjerne modstande på trafoen!! Er det ikke en smule risikabelt? Ikke at jeg har forstand på sådan noget, man skulle bare tro at de var der for en grund.
Jeg har roddet lidt med radioen og signalet og jeg kan sgu ikke få stereolampen på igen.
Signalet er på 10-15 stykker. Den er vist gået igen
Der må være en overgang et sted deromme... jeg tager op i Brinch i næste uge og køber en håndfuld af de pærer for de har da kort levetid
Ej, jeg må rode videre imorgen, de skal undersøges lidt mere.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Ja, han lever livet farligt, ham Tanten - men han slap åbenbart godt fra det . Måske du kan prøve at spørge i din tråd hvad den modstand laver, Tante? Det kunne da være interesant at vide..

Copman: så vidt jeg forstår det, så er tandberg opbygget på den måde Kurt Kubik også mener er den helt rigtige. Det er vist noget med ingen fets, og videre i den dur - jeg skal ikke gøre mig for klog på det, det er nok bedre at spørge Kubikken himself.
 Derudover er der jo faktisk lidt Duelund over den også. Trækassen er ihvertfald et hit ifølge Duelunds teorier, og det er heller ikke fordi den ligefrem flyder over med plastik, og jeg mistænker at  printpladen måske også er noget af det rigtige?
 Godt lyder de ihvertfald, de gamle recievere - prøv een, du bliver sikkert ikke skuffet . Bare husk det skal være en af de blå!
 De store transistorerne mener jeg at huske er motorola'er, de små kan jeg lige knap huske hvad hedder. BD et eller andet, hvis det siger dig noget..?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Mystisk med den stereo-indikator.Det kan da godt være at den lampe er død,men det tvivler jeg altså på....... Hvis ellers at vejret arter sig til det lidt bedre i forhold til igår,så er jeg nok i omegnen af dig på min cykel,senere Jeg har en lampe til stereo-indikatoren tilbage,og den kunne vi prøve at smide i.Men altså,det er kun så fremt og i fald at vejret arter sig,og du er til det

Iøvrigt er jeg stadig sikker på at de manglende lux i min skala er menneske-skabt.Nu har jeg fundet to modstande som er sat på af 1'ste ejer.Jeg tror der må være een mere,et sted derinde.....Med andre ord,så er jeg ved at tilbageføre min TR2075 til originalstanden

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Underligt hvis den ikke skulle virke, men jeg syntes nok at den havde godt signal igår.
Skal lige kigge på den senere.
Giv et kald hvis du nærmer dig - skal ud og loppe den senere

DMI

Siger du at den tidligere ejer har sat modstande på? Hvorfor ville man gøre det?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Ja,tidligere ejer har dæmpet lyset i den.Der var en modstand på selve skalanålens lampe,som jeg loddede af da jeg fik apparatet sidste år.Det gav en meget flottere skalanål Nu fandt jeg så en modstand på trafo'en.Den er i hvert fald ikke original,så den har jeg også loddet af.Min kører iøvrigt 240 Volt.Gætter på at min TR2075 har været ejet af en der gik RET meget op i lyd.Den modstand har jo nok skullet gøre noget ved strømmen.....I vore dage også kaldet tweak Jeg er 100% sikker på at der er mere derinde.......og jeg tror at jeg finder det Jeg kan ikke greje hvorfor man vil dæmpe lyset i den så meget som man har gjort?Måske de modstande er sat på,fordi man har valgt at køre 240 Volt?Hvad ved jeg

Vi finder ud af det,Mashuro.Du får en melding på sms.Jeg smutter nok herfra ved middagstid,uden at jeg vil hænge i en klokkestreng,for det er jeg ikke så go' til

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes