Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxman PD272

PD441 sammen med Helius Scorpio MK I er lidt af det samme bare på et andet plan __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag.
Jeg ved dette ikke er den helt rigtige tråd at stille spørgsmålet i men det er jo Luxman komponenter, så håber i vil hjælpe?
Jeg er igang med at sætte mit anlæg op, og kom i tanke om at jeg ikke ved hvordan jeg bruger min Luxman L-120A som forforstærker til min Luxman M-120A. L-120A'eren har nemlig ikke preout - men noget der hedder Signal Processing.
Jeg ved dog at det er muligt at anvende L-120A'eren som Forforstærker, da jeg har stødt på denne konstruktion et par gange før.
Håber i kan hjælpe og på forhånd tak.
Mvh
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nørregaard
Hvis "signal processing out" sidder efter volumen kontrollen,
kan den udgang benyttes som en "pre-out" udgang til en ekstern effektforstærker.  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør den. Der er dog to udgange at vælge mellem (From og To) - det er vel bare et phonostik i From og så burde jeg være kørende?
Tusind tak for dit svar ML_CLS 
Venlig hilsen
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige set et billed af indmaden af en L-120A 
Fra pre-ampen går der et blåt kabel ud til bagpladen,
og fra bagpladen ligeledes et blåt kabel til indgangen af effektforstærkeren.
Det kan konkluderes at "kært barn har mange navne" 
det er et pre-out/power-amp in  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige et diagram på spillen og der er angivet pre-out main-in stik som vanligt. Der er ingen grund til at tro det skulle være anderledes på din...kalder dem blot noget andet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak 
Du må undskylde jeg spørger dumt Tubemania men jeg fangede den ikke helt - Kan du uddybe dit indlæg?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var beregnet til g120 eq-lizeren men er ligesågodt som preout - dog er preout lidt lavere end på normale pre out udgange - det gør dog ikke noge med en m120 som har masser strøm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare fundet de omtalte ind og udgange i diagrammet...her hedder de pre-out og main-in, men de kunne lige så godt hedde signal processing...det er det samme.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh tilgiv mig at jeg lige spørger dumt igen. Der må være gået en sort klap ned for mig.
I hvilken indgang skal jeg så tilslutte mit kabel fra M120'eren i L-120'eren?
Håber i bærer over med mig 
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nemlig et From og også et To ved signal Processing (Right and Left phonoindgang) - og ved ikke hvilken jeg skal vælge.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
To(til) må være pre-out...så det er den du skal bruge.
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak 
Og beklager de dumme spørgsmål 
Venlig hilsen
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes ingen dumme spørgsmål ...., kun svar  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel talt ML_CLS 
Jeg siger tak herfra 
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dumme spørsgsmål?? Jeg fik engang en L550 tilsendt fra sjælland til rep...den er tavs...øhh javel...den er er afhængig af et loop mellem pre-out og main-in. Det vidste han godt, men havde glemt han havde pillet det af.
|
Til top |
|
|
Peter Lykke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 November 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Det er en stor fornøjelse at følge med i denne tråd, og det er rart ikke at være alene med "Luxman-syge".
Mit første møde med Luxman var da en bekendt for ca 20 år siden tilbød at jeg kunne låne hans L58A. På det tidspunkt havde jeg et Quad 33/405 sæt som jeg var ganske tilfreds med. Det viste sig dog at L58'eren fik en hel anden lyd frem i mine hjemmebyggede Peerless højttalere og jeg var solgt. L58'eren stod derefter på hylden i 12-13 år indtil der ved en fest kom røg ud og den ifølge radiomekanikeren ikke kunne reddes. Der skulle noget nyt ind, og jeg ville benytte lejligheden til at prøve noget nyt. Ind kom diverse Nad, Kenwood, Technics og sågar JBL-surround-system. Der var bare ikke noget der lød rigtigt... Ind kom en R-1050 fra lossepladsen og så spillede musikken igen. Tuneren var desværre lidt ustabil og der skulle ofte drejes på skalaknappen. Ud i hobbyskuret med den (hvor den stadig spiller godt) og ind med en C-120 og 2 monokoblede M-120'ere. De spillede glimrende, men ikke så godt som jeg huskede L-58'eren. Sættet måtte derfor vige pladsen for mit nuværende C/M-300 sæt som spiller helt fantastisk på et par JBL 4430.
Af andre Lux'ere i huset kan nævnes PD-300, (gemt væk af hensyn til børnefingre) div.tunere bla. T2, T-10, C/M-120 på kontoret, en R-600 på børneværelset, samt LV-103U med tilhørende radio, cd og casette i værkstedet. Sidstnævnte trækker et par Scan-dyna A45X.
Det er vidst det man kalder afhængighed ???
Mvh
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 November 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Lykke skrev:
Hej alle.
Det er en stor fornøjelse at følge med i denne tråd, og det er rart ikke at være alene med "Luxman-syge".
Mit første møde med Luxman var da en bekendt for ca 20 år siden tilbød at jeg kunne låne hans L58A. På det tidspunkt havde jeg et Quad 33/405 sæt som jeg var ganske tilfreds med. Det viste sig dog at L58'eren fik en hel anden lyd frem i mine hjemmebyggede Peerless højttalere og jeg var solgt. L58'eren stod derefter på hylden i 12-13 år indtil der ved en fest kom røg ud og den ifølge radiomekanikeren ikke kunne reddes. Der skulle noget nyt ind, og jeg ville benytte lejligheden til at prøve noget nyt. Ind kom diverse Nad, Kenwood, Technics og sågar JBL-surround-system. Der var bare ikke noget der lød rigtigt... Ind kom en R-1050 fra lossepladsen og så spillede musikken igen. Tuneren var desværre lidt ustabil og der skulle ofte drejes på skalaknappen. Ud i hobbyskuret med den (hvor den stadig spiller godt) og ind med en C-120 og 2 monokoblede M-120'ere. De spillede glimrende, men ikke så godt som jeg huskede L-58'eren. Sættet måtte derfor vige pladsen for mit nuværende C/M-300 sæt som spiller helt fantastisk på et par JBL 4430.
Af andre Lux'ere i huset kan nævnes PD-300, (gemt væk af hensyn til børnefingre) div.tunere bla. T2, T-10, C/M-120 på kontoret, en R-600 på børneværelset, samt LV-103U med tilhørende radio, cd og casette i værkstedet. Sidstnævnte trækker et par Scan-dyna A45X.
Det er vidst det man kalder afhængighed ???
Mvh
|
|
|
L58a er bare dejlig  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
jakob.buus Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg er ejer af nogle gamle luxman forstærkere M120. Jeg har et 3-vejs elektronisk delefilter (ikke noget avanceret) og har derfor 3 stk. M120. Jeg har fået et lille problem med dem, nemlig at de nogle gange ikke spiller i enkelte af kanalerne. Hvis man kortvarigt skruer meget op for lyden kan man få "hul igennem" og de spiller perfekt derefter. Det er mest når man starter op og de er kolde. Går ud fra at det har noget med gamle lodninger/transistorer at gøre.  Er der nogen der kender et fornuftigt sted hvor man kan få sine forstærkere "renoveret" så de spiller fornuftigt igen?  mvh Jakob 
|
Til top |
|
|