Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
den AU 999 var det den der var min før den blev seansmillers før den blev din? den var jeg godt nok ked af at skille mig af med men jeg kunne ikke få den til at lyde godt med mine højtalere - var det den du udskiftede lytter på ?
Luxmans receivere fra den gang er faktisk udmærkede med en rar lyd
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
RLB: Den er god nok - det er den selv samme. AU999 sammen med et Dynaco A25x - så nærmer vi os himmerrige - Ja, jeg tager det nok med i graven . Jo - en god håndfuld lytter er skiftet.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg er blevet ejer af en vild pladespiller , vild vil sige at den varierer i hastighed både op for straks at gå langsom , et træls problem som jeg nu har fået has på !! først rensede jeg potmetrene til justering af hastighed men uden resultat, så fik jeg sat en finger på knappen til 33 rpm og hhv 45 rpm, og når jeg holdt den i bund kørte den med korrekt hastighed dog kun indtil fingeren blev fjernet så var det galt igen, så rensede jeg kontakterne under knapperne (vd40) og vola !! en glad ejer af en PD 310 ,super dejligt at få det problem løst, så skal jeg ha en arm på, jeg har 2 muligheder PT, Sme 3 elller FR 24 mk2 som jo passer bedst i design , sme èn i sort er ikke (køn) , eller evt. et andet forslag hvis nogen har det !! MVH
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tager du SME III binder du dig til høkjkompliante pickupper - det vil sige at du afskærer dig fra en masse fed MC pickupper ...
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

|
Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ja jeg ved ikke meget om netop arm /pickup , men jeg har en mc 30 super som måske kan gå, men jeg skal nok have både nyere arm og pickup for at det kan blive rigtig hifi, jeg har en torhauge fet step up som skal køre sammen med mc 30, MVH
|
Til top |
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har just i dag hjembragt en Luxman PD282 til samlingen...det er efter min mening en af de kønneste Luxman har lavet:
Jeg har ganske vist en pd290 og pd370 i forvejen, men det skal da ikke afholde mig...en til herreværelset, en til stuen og
ja...en til  Godt man har en dejlig forstående hustru
Men til sagen...der sad/sidder/medfulgte på pd282'eren en Ortofon FF15XE mkII Pickup på...Jeg synes hverken den lyder
forfærdeligt eller fantastisk...snarere hæderligt, men den har jo formentlig befundet sig 'på sporet' gennem en årrække, så
jeg er ikke klar over hvad den evt. kunne lyde som...
Er der nogle af Jer der kender den...er den værd at gemme på. Det er så vidt jeg kan se en MM, og man kan købe nye nåle
til den...men om det er det værd...tja? Jeg har en om30 på min pd370, så det er min reference...Hvad svarer den til i deres
OM-serie...er vi i 5e bunden eller længere oppe?
God lørdag aften...her tror jeg den står på rødvin og vinyl, nu min CL34 forforstærker endelig er fikset! __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny nål kan fås for 12$ hos en Anderson på ebay, og den er ganske velspillende og bestemt værd at gemme på til den pris.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|
TMFH Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Ny nål kan fås for 12$ hos en Anderson på ebay, og den er ganske velspillende og bestemt værd at gemme på
til den pris. |
|
|
Tak for tippet...har du evt. et link til 'Anderson' ...jeg kan ikke lige finde ham!
 __________________ Mvh.
Thomas
...det 'rør' på sig...
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Men til sagen...der sad/sidder/medfulgte på pd282'eren en Ortofon FF15XE mkII Pickup på...Jeg synes hverken den lyder forfærdeligt eller fantastisk...snarere hæderligt, men den har jo formentlig befundet sig 'på sporet' gennem en årrække, så jeg er ikke klar over hvad den evt. kunne lyde som...
Er der nogle af Jer der kender den...er den værd at gemme på. Det er så vidt jeg kan se en MM, og man kan købe nye nåle til den...men om det er det værd...tja? Jeg har en om30 på min pd370, så det er min reference...Hvad svarer den til i deres OM-serie...er vi i 5e bunden eller længere oppe?
God lørdag aften...her tror jeg den står på rødvin og vinyl, nu min CL34 forforstærker endelig er fikset!  |
|
|
FF 15 Xe Mk II kostede 250kr i 1986, ny nål til 130kr. Den var Ortofons billigste model som blev brugt til at udskifte skod fabriksmonterede pickupper. Den har elliptisk slibning og er dårligere end OM30 med Fine Line slibning. OM30 kostede 1100kr dengang. Husk forresten at OM30 befinder sig bedst i meget lette tonearme.
mvh
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priser er lidt sjove, bag på min pd 131 fra 75 står prisen stadigt 5095, kr det var noget af en sjat dengang, gad godt vide hvad det ville svarer til i dag, ps. ved ikke om den er købt som værk med el.uden arm (FR 24 mk 2) MVH
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Da denne tråd omhandler Vintage Luxman, ville jeg høre om i kan svare mig på følgende spørgsmål. Det drejer sig om effekttrinnet M-120A  Der er flere der påstår følgende: - M-120A'eren er strømsvag. - M-120A'eren leverer kun omkring 100 W når den brokobles, i stedet for de listede 300 W - M-120A'eren er sløv i bunden, når den brokobles, og der kan derfor ikke skelnes mellem bass og stortromme i musikken. Er disse påstande korrekte? På forhånd tak
|
Til top |
|
|
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Luxman M-300 skal have nye lytter. Først i strømforsyningen. Der sidder fire ELNA 12.000 uf 80V. Egentlig kunne jeg godt tænke mig at erstatte dem med 15.000 uf. Men jeg kan ikke finde noget som helst. Dåserne er (ø)60mmx(h)80mm, og der kan nok godt være lidt mere i højden (se billede.
Nogen der ved, hvor man skaffer dem?

__________________ Stereo:
Music Angel XD-800 MKIII KT88
Luxmann pd 277
MHZS CD88H
Dantax Utopia 7
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe dem her...jeg har lige købt til min Marantz model 2500 og er tilfreds med det...de passer ikke helt i omkreds, men det må du nok leve med.
http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Cat=131 081&k=15000%20uf%2080v
Jeg har haft sådan en forstærker...long time ago.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
defac3 Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 26 Marts 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din hjælp. Det er rigtigt, at de er lidt for tynde. Men kan man ikke bare pakke dem lidt ind i noget (og i givet fald, hvad)? Noget andet er, at Panasonics lytter har fem ben (til print-montering). Hvordan får jeg det til at blive to som de nuværende har?
__________________ Stereo:
Music Angel XD-800 MKIII KT88
Luxmann pd 277
MHZS CD88H
Dantax Utopia 7
|
Til top |
|
|
Noerregaard Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
Sendt: 12 April 2010 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Luxman-mennesker Jeg håber i vil være mig behjælpelige med at svare på følgende spørgsmål. - Jeg har nu anskaffet mig to M120-A effektforstærkere; henholdsvis en MARK I og MARK II. Desværre har jeg måtte erfare at der er lydforskel i de to monoblokke. Nærmere betegnet drejer det sig om volumen. Den er ikke ens i de to blokke, og der må derfor skrues op for volumenkontrollen på MARK I'eren for at matche MARK II'eren. Mit spørgsmål til jer er om dette er normalt for disse ældre effekttrin, eller om den ene er ved at være træt? Håber i vil hjælpe  På forhånd tak Venlig hilsen Patrick
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 17 April 2010 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vendt bunden i vejret på min Luxman PD-291, som ikke vil køre rundt mere, efter en tid, hvor det begyndte at gå for langsomt. Konstaterer at bunden af den "plastic-bøsning," som den direkte drevne spindel kører i, er løs, den kunne pilles af uden videre i et pænt lige stykke, som svarer til en meget tydelig revne. Når jeg sætter grammo til stikkontakten, er der ingen reaktion på noget som helst. Den har en automatisk arm-funktion, som kan slås fra med en kontakt i bunden. Jeg kan ikke dreje spindelen rundt med fingrene, den sidder som vokset fast. Mit adskillelsesarrangement fylder hele køkkenbordet. What to do now ?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 17 April 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Har vendt bunden i vejret på min Luxman PD-291, som ikke vil køre rundt mere, efter en tid, hvor det begyndte at gå for langsomt. Konstaterer at bunden af den "plastic-bøsning," som den direkte drevne spindel kører i, er løs, den kunne pilles af uden videre i et pænt lige stykke, som svarer til en meget tydelig revne. Når jeg sætter grammo til stikkontakten, er der ingen reaktion på noget som helst. Den har en automatisk arm-funktion, som kan slås fra med en kontakt i bunden. Jeg kan ikke dreje spindelen rundt med fingrene, den sidder som vokset fast. Mit adskillelsesarrangement fylder hele køkkenbordet. What to do now ?

|
|
|
Det lyder da ikke for godt, har du billeder af bøsning, revne osv. ? Kan rotor-delen løftes op fra stator-delen, sådan at spindlen kommer ud af lejet?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 April 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt tage foto, men forstår ikke at lægge det op. Med rotordelenmener du vel tallerknen, og dne kan komme fri, men problem skal angribes nedefra.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da bunden er bøsningen er gået af, ses ingen revne, for revnen viste brudfladen. Måske er materialet ædt op af olien.
|
Til top |
|
|