Forfatter |
|
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vil også lige deltage
Har lige købt denne

|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men til lykke! 
Den er også meget kønnere end den L-530'er som blev slagtet 
kører midlertidigt videre som passiv pre-amp (NLE Att.)

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Ja men til lykke! 
Den er også meget kønnere end den L-530'er som blev slagtet 
kører midlertidigt videre som passiv pre-amp (NLE Att.)
P] |
|
|
!!! Den kræver vist en forklaring __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sveske
Jo ser du det er en L-530 som jeg har tweaked et par gange over den sidste decade,
den sidste mod der blev lavet ved den var montage af en NLE Att. og da jeg alligevel var i den ..., så sprang jeg en lille dum FET buffer over ...resultatet endnu mere hul i gennem end bare det der sker med overgangen fra sort Alps til en ELMA baseret Att. 
der er indkøbt en 19" 1unit rackkasse samt en flok teflon phono-stik det skal bruges til at lave en i første omgang ny passiv pre-amp, fyren har også en NLE RIAA som sidder i et par Latek kasser lige nu, jeg mener at NLE RIAA'en lige netop kan være i 1unit så den skal også i rack kassen..., så der mangler egentlig kun en dreje omskifter, nogle relæer til at koble/styre indgangene ..., og et par pæne messing knapper
Der ligger også i projektet planer om at lave en linie-del med fasevender.
her er lidt billeder af NLE RIAA og L-530 med mods
beklager kvaliteten ..., taget med et Logitech Quickcam 

|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den originale L-530 RIAA tag jeg som "belønning" har ikke siddet i kabinettet i årevis 
Den er ret god hvis den kombinerede MM/MC & impedans omskifteren loddes i den ønskede posistion (fixed) og jeg tilføjer mine sædvanlige mods  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Bronco121 Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 17 April 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - nu har Jeg i ca. 30 år spillet på et Luxman forstærkersæt bastående at en 5M21 og en 5C50 og som pynt en 5E24 (peak level indicator) sammen med et sæt JBL studiomonitor dansk byggede 443o højtalere. Og så er det at Jeg må spørge i dette Luxman hjørne ?? Hvorfor bliver dette forstærker så sjældent omtalt !! Er der en fornuftig forklaring på det ? Jeg er meget meget glad for det og kunne aldrig drømme om at skifte det ud, det skal dertil siges at Jeg har købt fladskærm og sourndforstærker und alles, men Jeg hører selv. musik på mit Luxman. OG nej PT. kan Jeg IKKE finde ud af at downloade billeder ØV, men min nabodame på 60 år!! har lovet at hjælpe når hun får tid!. Hilsen NIels
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bronco
Nice sæt ..., svaret er meget enkelt
Luxman's "Lab Series" var i en kortere periode mærkets "High End" serie, prisen var temmelig høj i forhold dets opgivet effekt, ydermere var kostprisen også skyld i at serien derfor blev importeret i temmelig små styktal ...., få hundred stykker er mit gæt
Ex. ejer af do. costum monoblokke har en Luxman PD-441 den er importeret i beskedne 40 eksemplarer ..., det var den kvote som danmark fik tildelt.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svedske
Glemte at skrive at selector omskifteren i L-530'eren ...,
i de sidste 6 mån. pga slid har hæmmet den globale ydelse på systemmet ...,
en god grund at det er tid til nyt "tøj" __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxman SQ38 FD
Dette indlæg vil nok være en overraskelse for nogen, men det kan lade sig gøre at bygge sådan en om til EL34 uden at skifte transformatorer og uden der skal hænge en ekstra transformator bagpå til glødespændingen. Desuden er det også muligt at bevare dens 30W godt og vel + den gode lyd. Jeg ved det lyder for godt til at være sandt, men min egen SQ38 er et levende bevis herpå. Ombygningen er lidt besværlig og kan kun udføres af tekniker med måle-udstyret i orden og en god portion erfaring. Derfor vil jeg ikke bringe ombygningen til debat her, men blot informere om at det kan lade sig gøre.
mvh
__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev: Krenzler - her har jeg prøvet at pushe alt muligt solid state udstyr
over på dig uden held og al den tid skulle jeg bare have solgt dig
noget af mit kæmpe lager af high end vintage rør udstyr - tsk tsk ----------------------- Hvad har du på salgslageret?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 18 April 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
r-l-b skrev: Krenzler - her har jeg pr�vet at pushe alt muligt solid state udstyr
over p� dig uden held og al den tid skulle jeg bare have solgt dig
noget af mit k�mpe lager af high end vintage r�r udstyr - tsk tsk -----------------------
Hvad har du p� salgslageret?

|
|
|
Det må jeg ikke skriver her - send evt en pm med hvad der kunnet have din interesse - lige nu har jeg haft en del gennemtræk - men jeg har stadig en del __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg nu ikke kan finde den tråd vi plejer at poste i når vi finder sager, så må det blive her. Fandt en Luxman L-80 V her i forgårs   Nu har jeg også gennemtrawlet kvarteret hver gang der er storskrald, og folk stiller deres aflagte sager ud på fortorvet, så fedt at der omsider var held med det! Den er rimelig pæn, med et par bøjede kontakter (akslerne) og et enkelt hak i fineren, men efter den fik en våd klud er den faktisk ret flot  . Desværre meget støvet, og elektronikken ser ud til at trænge til en omgang, så jeg har ikke lige fået testet den endnu. Er endnu ikke i humør til at konstatere at den ikke virker
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en skideflot model, jeg kraftigt overvejede at købe da jeg stod og skulle have min første forstærker
Hvordan den lyder, ved jeg så ikke. Men tillykke med fundet! __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot er den Tunghør - jeg vil medtage den i min aftenbøn - så må vi håbe den virker når du får sat strøm til den :-)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal i ha' - jeg synes også selv ret godt om den  . Nogen der ved hvordan sådan een spiller?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis den minder om storebror L-100 spiller den ret godt
|
Til top |
|
|
BoTurbo Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BO Tak for tippet - jeg har fået en renevoret tip top T50 siden jeg skrev det - og du har ret det er en dejlig Tuner - (som dog måtte lide det knæk i selvtilliden at blive lammetævet af en 15 år ældre B&O beomaster 5000 tuner) Jeg beholder dog T50eren fordi den ser så godt ud sammen med 58A'eren og fordi Danmarks Radio alligevel sender så meget i komprimeret format  Komklusionen må være: Køb en L58Aer til den og behold tuneren selv
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 23 April 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Luxman SQ38 FD
Dette indlæg vil nok være en overraskelse for nogen, men det kan lade sig gøre at bygge sådan en om til EL34 uden at skifte transformatorer og uden der skal hænge en ekstra transformator bagpå til glødespændingen. Desuden er det også muligt at bevare dens 30W godt og vel + den gode lyd. Jeg ved det lyder for godt til at være sandt, men min egen SQ38 er et levende bevis herpå. Ombygningen er lidt besværlig og kan kun udføres af tekniker med måle-udstyret i orden og en god portion erfaring. Derfor vil jeg ikke bringe ombygningen til debat her, men blot informere om at det kan lade sig gøre.
mvh
|
|
|
Jeg vil så informere om at må tilrådes at have en skumslukker inden for rækkevidde. Desuden skal EL34'erne triodekobles for at passe til udgangstrafoen. Der kan i så fald forventes ca. 15W i 16 ohms udtaget
mvh
Tidligere mangeårigt SQ38 ejer, både med og uden ombygning
PS. Du kunne selvfølgelig også dokumentere din påstand ved diagram (jeg har originalen) måledata osv osv
PPS. Jeg omgås et par hårde hunde fra den fagprofessionelle elektronikverden så der kunne nok arrangeres en bedømmelse af "ombygningen"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 24 April 2008 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"skumslukker" nææ...jeg ville foreslå en god flaske vin til at nyde musikken med.
Jeg behøver ikke dokumentere noget som helst over for dig og lad venligst være med at miskreditere mig for noget du ikke ved nok om.
Jeg er selv en af de "hårde hunde" i den fagprofessionelle elektronik verden og behøver ikke nogen til at bedømme min ombygning.
PS. Yderligere indlæg fra samme skuffe vil ikke blive kommenteret.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|