Forfatter |
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan se så laver han ikke disse former mere,men kun nogle runde huse til €199.-(4-6 uger leveringstid)
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du det fra?
Uwe's er ikke de runde på tysk ePay hvis det er dem du tænker på.
Hans er også betydeligt billigere...
Mvh.
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg søgte på uwe paulus og så kom det frem at han arbejder hos sterolab.
det kunne jo godt være at den ellers udmærket artikel du kom med er af ældre dato
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hedder han Paulus? - Det vidste jeg ikke.
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
|
|
|
Paulus, er det ikke ham fra Biblen? Tror han hedder Bretschneider. Jeg fik da et hus fra ham i oktober i år, og de er bestemt ikke runde eller til salg på Ebay. Han kan kontaktes via sin Audioasylum adressen, hans brugernavn er Uwe.
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh så glem alt hvad jeg har skrevet om dette emne  Jeg er vist ikke ved mine fulde fem __________________ -etwas Kultur muß sein
|
Til top |
|
|
diamondduck Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men bortset fra det,så skal man tænke sig godt om inden man modificerer sin 103.
f.eks så har jeg fået VDH nål på og selv om man/mange vil synes den som en bedre p.u
så er det på bekostning af dens oprindelige charme og evnen til at spille musik så det swinger.
Før vdh var den ligeglad med presningen's kvalitet.Nu er den extrem afslørende-ok nålestøj er så godt som ikke eksisterende og den er klar i pyttet.
Og SPU afløser det bliver aldrig-desværre gutter
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Trond Kjetil Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 13 April 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare jeg som undrer meg på hvorfor denne tråden er i vintage-avdelingen. Vel har nå DL-103 vært i produksjon siden "tidenes morgen", men det er vel ingen av oss som riktig spiller på en vintage utgave av pickupen? Til Mellemhjulet har jeg et spørsmål: Har du prøvd DL-103 i en av dine Lenco L-70? (de er vintage) Jeg modifiserte pickuphodet på min slik at jeg kan justere overhenget og synes selv jeg fikk veldig bra resultat med DL-103. Dessverre har jeg brukket nålearmen på min og har ikke ennå skaffet meg en ny.  Det kommer
__________________ Vennlig hilsen
Trond Kjetil
Administrerer Norsk HifiPedia og Norsk Hififorum
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trond Kjetil skrev:
Til Mellemhjulet har jeg et spørsmål: Har du prøvd DL-103 i en av dine Lenco L-70? (de er vintage) Jeg modifiserte pickuphodet på min slik at jeg kan justere overhenget og synes selv jeg fikk veldig bra resultat med DL-103. Dessverre har jeg brukket nålearmen på min og har ikke ennå skaffet meg en ny. Det kommer 
|
|
|
Vintage dækker vist bare udstyr der har været i produktion fra 1980 eller sådan noget. Justere overhænget? Hvordan har du båret dig ad med det? Jeg har kun brugt en DL110 i den, omhyggeligt sat op med sanitetsmastik (sådan noget man tætner under køkkenvaske med, en slags modellervoks. Det var lidt tricky, men lød fint. Den er sendt lidt ud på lageret for tiden, lidt synd for den lyder faktisk rigtig godt, men der skulle ny pickup og så kom Uwe træhus jo ind over. Den kunne jeg ikke rigtig regne ud hvordan skulle sidde i L-70 huset. Har du billeder? Et billed af cigar kassen er her:
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 13 April 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjul - flot lenco - jeg ærgre mig stadi over jeg ikke var mere vedholden på den auktion  ps. Mellemhjul send mig lige en PM med dit telefonnummer så vi evt kan aftale et tidspunkt hvor du kan hente seas enheder - naturligvis gratis  Trond - Vintage er grej produceret for ca. mere end 35-30 år siden og af en hvis kvalitet - dog ryger der meget med i vintage tråden som ikke - hvis det fx. var portvin - ville klare en vintage betegnelse  Jeg har en pladespiller fra 1954 - og en tonearm fra 1962 - så selv om min 103'er ikke er gammel men måske et par år - så passer den mig fint her i vintagetråden - der slipper jeg også for at at høre om class-t - opamps og almuligt anden gylle  den spille sammen med beyer trafoer, luxman, quad og tannoy så den er i vintage omgivelser. Jeg har indtil videre besluttet mig at den bliver i sit hus - så den er en "ægte" 103'er - jeg har jo også spu at falde tilbage på
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 April 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet: her er bilder av mitt headshell:   Og her er min Lenco L70:  Min L70 er også midletidig satt på hyllen da den venter på en ny DL-103.
Trond Kjetil
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 April 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Trond Kjetil: En lille afstands klods og en holder fra et L75 hus, det er jo vældig enkelt. Kan man få den oprindelige guld farvet dims ud uden at ødelægge den? Den er jo ligesom prikken over i'et på det hus. Der sidder et knap så pænt hus på den anden L70 jeg har, så jeg skulle måske give det et forsøg. Jeg kunne absolut godt forestille mig den arm var god til en DL103, den lød da overbevisende med DL110'eren. @r-l-b: Jawoohl  Udover at tømme mit fjernlager  , høre dit anlæg, vises rundt på genbrugspladsen, skal jeg vel også medbringe: http://www.amazon.com/Crazy-Mixed-Up-Sarah-Vaughan/dp/B00000 0XLS så vi lige kunne få afgjort om Sarah Vaughan var en bedre producer end Norman Granz? En pb er på vej.....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 16 April 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lille gullfarvede "dims" kan man godt få ut uten å ødelegge den. Det går an å rette ut kantene på innsiden av huset og presse den ut av hullet. Det skal også sies at jeg fant en gullfarvet skrue og skive som jeg brukte i stedet for den avbildede, jeg syntes det var penere. Avstandsklossen er i mitt tilfelle et stykke akryl som er 3 mm tykt.
Trond Kjetil
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
krenzler skrev:
|
|
|
Paulus, er det ikke ham fra Biblen? Tror han hedder Bretschneider. Jeg fik da et hus fra ham i oktober i år, og de er bestemt ikke runde eller til salg på Ebay. Han kan kontaktes via sin Audioasylum adressen, hans brugernavn er Uwe.
|
|
|
Det må da være et købenavn, lugter "huset" af pølse ved du hvorfor
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 21 April 2008 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan ikke siges for ofte - det headshell er bare så FLOT - der er taget det bedste fra Dunhill Lighteren kombineret med Bernadottes design af bestik for Georg Jensen. En lidt mere elegant underforsænket skrue med lige kærv og måske svagt buet top eller en af den slags møtrikker der har fine riller ville gøre underværker Finder du ud af at lave en form og kopiere det headshell Mellemhjul så må du sige til - (helst med SME fatning) __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 April 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt nogle messing bolte til en start, men så er jeg heller ikke kommet videre.
Der er, tro det eller ej, faktisk nogle der fjerne Lenco fatningen for at sætte en SME fatning i til deres SPUer. Den anden vej rundt har jeg ikke hørt om...................... , men Lenco huset matcher ikke helt en SME 3012 alligevel.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juli 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|